قرقیزستان یکی از زیباترین کشورهای آسیای مرکزی است. کوهستانی های بکر و همچنین دریاچه های بزرگ کوهستانی با چشم انداز عالی و روستاهای جذاب. شهرهای شوروی سابق نیز با تعدادی ساختمان مدرن و متنوع طراحی شده اند. این تناقضات است که این کشور را به عنوان یک مکان خوب جهت سفر تبدیل می کند . گردشگری کشور قرقیزستان بیشتر مربوط به سکونت در خانه های مردم محلی و غذاهای خوشمزه محلی است، سوغاتها اکثرا از چوب و چرم در این کشور ساخته می شوند .

 


 

 1 . دریاچه ایسیک کول

ایسیک کول به معنای “دریاچه داغ” است که ترجمه شده است. این یک دریاچه شور و معدنی است که حتی در سردترین زمستان هم مرطوب نمی شود. بیش از صد رودخانه به دریاچه می ریزند ولی یکی از آنها جریان ندارد. این دومین دریاچه بزرگ واقع در کوه در جهان است که ارتفاع آن 1607 متر و حداکثر عمق 668 متر است.حدود 9 ساعت طول می کشد تا به وسیله ماشین به اینجا برسید . اگر شما به ایسکیک کول سفر می کنید، در Balykchy، Bokonbaevo، Barskon یا Cholpon Ata نیز متوقف شوید؟ چرا که هر جا که متوقف میشوید، میتوانید فضای خیره کننده ای را تجربه کنید. ایسکیک کول توسط کوه های Ala-Tou، که بخشی از محدوده تیان شان است احاطه شده است. چندین افسانه محلی در مورد چگونگی ظاهر شدن دریاچه وجود دارد، اما شگفتی این دریاچه مثال زدنی است .

قرقیزستان، مسافرت، مکان های برتر، ایسیک کول

 


 

2 . بیشکک

شهر بیشکک پایتخت قرقیزستان است. رستوران های مختلفی از جمله سنتی آسیای مرکزی ، غذاهای بین المللی و فست فود ها را اینجا می توان پیدا کرد . در تور شهر بیشکک، تاثیرات عشایری، شوروی و دنیای مدرن را در توسعه کشور می توان مشاهده کرد. شما می توانید در بسیاری از کوچه های سرسبز شهر قدم بزنید، در بازار از محصولات محلی خریداری کنید و مجسمه های بسیاری را تماشا کنید، همانطور که در اطراف شهر راه می روید.

 

قرقیزستان، بیشکک، مکان های برتر برای سفر

 


 

 3 . پارک ملی آلا آرچا

تقریبا نیم ساعت دور از حومه بیشکک یک پارک ملی با شکوه  قرار گرفته است. شما می توانید به کوه ها نزدیک تر شوید که پس زمینه ای به شهر داشته باشید. بالاترین قله پارک ملی به 4895 متر می رسد و دامنه Ala Archa بیش از پنجاه قله دارد. این محل  یک مکان تفریحی ​​محلی مورد علاقه برای پیکنیک و همچنین محبوب برای گردشگران است .

 

قرقیزستان، کوه ها را برجسته می کند

 

 


 

 4 . برج بورانه

این برج در قرن 11 میلادی ساخته شده است، در مسیر جاده ابریشم Balasaghun قرار گرفته بود. در اصل برج آن مناره ای است با ارتفاع بیش از 40 متر و جز اولین برج هایی است که در کل آسیای مرکزی قرار دارد. متاسفانه، زمین لرزه در قرن 15th نیمی از برج را نابود کرد. امروزه فقط بیش از 20 متر ارتفاع دارد و شما حتی می توانید از آن بالا بروید! در نزدیکی برج، شما همچنین می توانید نگاهی به موزه کوچک و نگاهی به برخی از حکاکی های باستانی سنگی به نام balbals داشته باشید .

 

سفرهای قرقیزستان، برج Burana، مکان های عالی برای دیدار

 


 

 5 . دریاچه Song Kul

Song Kol دریاچه ای در کنار مراتع تابستانی فراوان است که تنها از ژوئن تا سپتامبر قابل دسترسی است و در ارتفاع 3016 متر واقع شده است، اما قله های آن ناهموار به نظر نمی رسند و در واقع به نظر بسیار مسطح اند. Song Kul یک دریاچه آب شیرین است که طول آن 29 کیلومتر و در حدود 18 کیلومتر عرض دارد. حداکثر عمق آن فقط 13 متر است.اگر به آنجا سر میزنید، به خوابیدن در محیط و لذت بردن از خوابی راحت مانند ساکنان محلی لذت خواهید برد. 

 

قرقیزستان، مکان های برتر برای سفر، Song Kul

 


 

6.  کاوران سرای تاش

Tash Rabat یک کاروانسرا سنگی تاریخی است. این مکان توسط تجار و کاروان های آنها در جاده ابریشم باستانی استفاده می شد. این یکی از بهترین مکان هایی از این نوع در آسیای میانه است. شما می توانید در اطراف آن اسب سواری کنید. در اصل به عنوان یک صومعه  ساخته شد و سپس به کاروانسرای تبدیل شد.

 

تااس رباط باقیمانده کاروان سارای در آسیای مرکزی

 


 

 

7. اوش  Osh

اوش قدیمی ترین شهر قرقیزستان است که 3000 سالگی آن را در سال 2000 جشن گرفتند. این منطقه در مرکز دره فرخان بارور است. مرکز شهر توسط Sulaiman-Too اشغال شده است. این یک کوه مقدس است که به طور مداوم  برای هزاران سال پرستش شده است. زنان معتقدند که این عمل شانس تولد فرزندان سالم را افزایش می دهد. این یکی از نمونه هایی عالی از سنت های طولانی مدت جاده ابریشم است که اعتقادات ماقبل تاریخ، پیش از اسلام، اسلامی و محلی را به یک سایت مقدس متصل می کند. تلفظ محلی سلیمان است. تصور می شود که تخت سلمان زمانی در این کوه قرار داشته است. برخی از افسانه ها تا آنجا می گویند  که در اینجا دفن شده است. یکی دیگر از سایت های مهم در شهر اوش، مسجد جامع قرن شانزدهم بوبور، بنیانگذار امپراتوری مغول است. 

 

قرقیزستان، سفر، جاهای دیدنی، اوش

 


 

8. قله لنین

Peak Lenin در حدود یک تا سه ساعت دورتر از شهر اوش است که در مرز بین قرقیزستان و تاجیکستان واقع شده است. مرتفع ترین نقطه آن  به 7134 متر می رسد. این یکی از ساده ترین صعود ها به صخره های سنگی با بیش از 7000 متر ارتفاع است. اگر نمیتوانید این قدر بالا بروید ، لذت بردن از دیدگاه قله از اولین اردوگاه پایینی نیز برخوردار شوید که توسط خودرو نیز می توانید به آنجا برسید و لذت ببرید. حتی در گرمای تابستان، شما می توانید قله های برفی کوه های محدوده Trans-Alay که در آن سیستم های کوهستانی تایان شان و کوه پامیر با هم ترکیب می شوند را تحسین کنید.

پله لنین در قرقیزستان، سفر کوهنوردی

 


 

 9 . کاراکول   Karakol

کاراکول مرکز اداری منطقه ایسیک کول است. اگرچه در سواحل دریا واقع نشده است، اما با مسافرت های روزانه به دریاچه یا کوه های اطراف دسترسی اش آسان است. در قرن نوزدهم، این نقطه از لحاظ استراتژیک مهم بوده است زیرا امپراتوری روسیه را از چین جدا می کرده است و یک محل مهم نظامی روسیه در آنجا در سال 1869 برقرار شده است. همچنین مسلمانان چینی از سرکوب در چین به اینجا فرار کردند. این دو رویداد مهم تاریخ را می توان در مسجد دانگان و کلیسای ارتدکس کاراکول مشاهده کرد.

 

سفر قرقیزستان، کاراکول

 

 


 

 10 .  Djeti Oguz و Altyn Arashan

از Karakol، فرصت های زیادی برای رفتن به قدم زدن یا رفتن به اسب سواری وجود دارد.یکی از مکان های مورد علاقه دره Djety Oguz با سازه های صخره ای قرمز و آلتین آرشان که به دره های کوه سوئیسی شباهت دارد هستند ، جوتی اوگوز به معنای هفت گاو است.صخره های رنگارنگ تنظیم کننده افسانه های زیبا و تراژیک است که می توانید در طول تورهای قرقیزستان و سایر ماجراهای آسیای میانه ای بشنوید. آلتین آرشان نیز یکی از زیباترین مسیرهای پیاده روی قرقیزستان را ارائه می دهد و از همه مهمتر، به اندازه کافی مسیرش آسان است که هر کسی بتواند آن را انجام دهد.

 

قرقیزستان، دگی اوگوز

 


این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 84

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

شما درباره شب های جذاب دبی چه چیزی می‌دانید؟ به‌جرئت می‌توان گفت که این شب‌ها جزو فوق‌العاده‌ترین تجربه‌هایی است که هر فردی می‌تواند تجربه کند. طبق آمار رسمی تعداد گردشگران دبی در سال ۲۰۲۴ به حدود ۱۰ میلیون رسیده است. آیا می‌دانید که این تعداد گردشگر چه مقدار سرمایه‌ای را وارد دبی می‌کنند؟ این تعداد […]

توکیو ژاپن از شهرهای شلوغ و مدرن دنیا است که برای سلیقه‌ها، گروه‌های سنی و شخصیت‌های گوناگون جاهای دیدنی فوق‌العاده‌ای دارد. یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی بعد از زلزله سال ۱۹۲۳ و جنگ جهانی دوم دچار آسیب‌های زیادی شد؛‌ به همین جهت بناهای قدیمی چندان زیادی در آن وجود ندارد. در تور ژاپن […]

اینبار در سایت برترین جاذبه ها می خواهیم به معرفی جاذبه های تفریحی و گردشگری برتر شهر آنتالیا کشور ترکیه بپردازیم همراه ما باشید محله قدیمی کالجی محله کالجی دارای کوچه ها و خیابانهای پر پیچ و خم می باشد که محیطی عالی جهت  قدم زدن را فراهم کرده است. سقف ساختمانها در این محله […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .