ادامه معرفی بناهای تاریخی و باستانی و جاذبه های گردشگری شهر دهلی کشور هندوستان

 

11- جانتار مندان

رصدخانه ی مانتار جانتار

جانتار مارتار یکی از پنج نواحی نجومی است که توسط مهاراج جی سینگ I در سال 1725 ساخته شده است. یکی از بزرگترین و مشهورترین بخش های کسب و کار دهلی نو که در نزدیکی کانتکت طراحی شده است تا ساکنان را قادر به مشاهده حرکات خورشید، ماه و سیارات می کند، این مکان تاریخی به خوبی حفظ شده است

 

12 – موزه ملی دهلی نو

موزه ملی، دهلی نو

  موزه ملی، دهلی نو – یکی از بزرگترین موزه ها در هند است آثاربرجسته این موزه شامل یافته های باستان شناسی همراه با نمایشگاه اسباب بازی های قرمز مایل به قهوه ای، طلا و جواهر، مهر و موم، وسایل برنز و مس، مجسمه سازی، آلات موسیقی، پرده، ماسک قبیله ای، شمشیر و نقاشی های دیواری است.

 

13 – پارک ملی و باغ وحش

پارک ملی باغ وحش

پارک ملی به عنوان یکی از بهترین باغ وحش ها در آسیا است که در سال 1959 تأسیس شد و حدود 1500 حیوان و گونه پرنده در آن قرار دارد . در این حیات وحش حیواناتی ار  همه قاره ها ازجمله نمونه های فراوان از آفریقا ، استرالیا و آسیا وجود دارد. ازحیوانات این باغ وحش می توان به شامپانزه   گربه ها، میمون ها،  گوزن ها، جگوار ها و ببر ها اشاره نمود.

 

14 – موزه ملی صنایع دستی

موزه ملی صنایع دستی

موزه صنایع دستی دهلی نو – طیف گسترده ای از صنایع دستی سنتی را از سراسر هند نمایش می دهد.  در این موزه می توان مجموعه های زیادی از منسوجات، چوب و سرامیک را مشاهده کرد. همچنین کلبه های روستایی  که یک خانه ای از گجرات تزئین شده با هنر عامیانه و تزئینات چوبی، نقاشی، کاغذ دیواری، و گلدوزی است در این موزه قرار دارد.

15 – موزه ملی ریلی

موزه ملی ریلی

موزه ملی ریلی بیش از 10 هکتار است که دارای بیش از 30 لوکوموتیو و چندین واگن قدیمی است که بیشتر آنها بسیار نادر است و آثاری از تاریخ140 سال راه آهن هند در این مکان به نمایش گذاشته شده است، از جمله موتور ساخته شده در سال 1885 و موتور بخار پری ملکه از سال  1855است. 

 

16 – مجتمع Hauz Khas

مجتمع هوز خاس

مجتمع Hauz Khas روستای جذاب در جنوب دهلی نو است. که آثار برجسته آن شامل بقایای کالج باستانی و آرامگاه فیروز شاه است که در قرن 14 میلادی دهلی را اداره می کرد، و همچنین کی مسجد، یک مسجد زیبا ساخته شده در سبک لیدی است. این مکان همچنین شامل تعدادی از گالری های هنری، رستوران های مد روز و بوتیک است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!