با ادامه معرفی مهم ترین و معروف ترین جاذبه های کشور استرالیا همراه سایت برترین جاذبه ها باشید . 6 جاذبه نخست استرالیا را از اینجا مطالعه نمایید .


 

5. جاده اقیانوس بزرگ ، ویکتوریا

جاهای دیدنی و جاذبه های استرالیا

جاده اقیانوس بزرگ در امتداد ساحل جنوب شرقی استرالیا طول 243 کیلومتر دارد. این بزرگراه ساحلی گشت و گذار توسط یک تیم از سربازان بازنشسته ساخته شده است، به اتمام رسیدن آن 13 سال به طول انجامید و به خاطر سربازانی که زندگی خود را در جنگ جهانی اول از دست دادند ساخته شد و رتبه دیگر از سایت های میراث جهانی استرالیا را به دست آورد. نمایش  زیباترین سواحل استرالیا مانند تورکه، ژان ژوک، ساحل زنگ، زوایای دید، نقاط جاده ، Fairhaven، apollo Bay، johanna و رودخانه کنت نیز دلیلی برای رانندگی در امتداد این جاده بزرگ در مجاور اقیانوس می باشد .

تعدادی از مراکز گشت و گذار در امتداد جاده اقیانوس بزرگ وجود دارد. مسابقات گشت و گذار، شنا، غواصی و دوچرخه سواری نیز در دسترس هستند. گاهی اوقات حیواناتی مانند کانگرو، مارها و روباه ها و …. قابل مشاهده هستند .

 


 

Uluru.4،استرالیا مرکزی

جاهای دیدنی و جاذبه های استرالیا

Uluru یک تشکیل ماسه سنگی بزرگ است که در قلمرو شمالی استرالیا واقع شده است و طول آن 3.6 کیلومتر و 1.9 کیلومتر عرض دارد. اکنون یک محل مقدس برای قبیله آنگو در قلمرو شمالی کشور است.

به علت اهمیت فرهنگی و زمین شناسی، اولورو در سایت های میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.اکسیداسیون محتوای آهن Uluru باعث رنگ آمیزی رنگ نارنجی درخشان می شود. بازدیدکنندگان همچنین می توانند تعداد غارهای سنگی و نقاشی های باستانی در نزدیکی ماسه سنگ اولورو را مشاهده کنند.


3 . پل بندر سیدنی

جاهای دیدنی و جاذبه های استرالیا

پل بندر سیدنی بزرگترین قوس فولادی در جهان است که مرکز کسب و کار مرکز سیدنی را با ساحل شمالی متصل می کند. پل دارای طول 3770 فوت و ارتفاع 440 فوت است، دارای 8 خط جاده، دو خط راه آهن و مسیر دوچرخه سواری است. ساخت این پل از سال 1923 اغاز و ساخت آن 9 سال طول کشید. امروزه این پل یکی از زیباترین سایت های عکاسی در استرالیا است و هزاران نفر از بازدیدکنندگان را برای پیاده روی در روی پل جذب می کند.

فاز توریستی پل در سال 1998 آغاز شده است. دیدگاه خیره کننده ای از محله های اطراف را از بالای پل می توانید ببینید .

 

2 . اپرای سیدنی

جاهای دیدنی و جاذبه های استرالیا

بیشترین مشخصه برجسته و نماد استرالیا، به عنوان نقطه کانونی بندرگاه سیدنی و سالن اپرای آن است. این نمایش خیره کننده از چهار بخش ساختمانی ارائه می شود. نمای بیرونی به شکل بادبان ها ساخته شده و به عنوان آرم معماری قرن بیست و یکم است. این مکان در واقع مرکز هنری چندین نمایشگاه استرالیا است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

1500 اجرای مختلف در هر سال در خانه سیندی اجرا می شود و میلیون ها نفر را جذب می کند. این نمایشگاه سالن کنسرت، تئاتر ، نمایشگاه، استودیو دارد. نمای داخلی خانه اپرا، رنگ آمیزی و طراحی درخشان را ایجاد می کند و دارای ویژگی های صدایی و صوتی برجسته می باشد که در تئاترها کاملا نمودار می شود .


Great Barrier Reef .1، کوئینزلند

جاهای دیدنی و جاذبه های استرالیا

ریف بزرگ Barrier  ، بزرگترین سیستم صخره مرجانی در جهان است، یکی از هفت عجایب طبیعی است که از فضا دیده می شود. این محبوب ترین جاذبه توریستی در استرالیا و نماد کوئینزلند است و هر ساله 2 میلیون بازدید کننده را جذب می کند. این سیستم صخره مرجانی در طی میلیون سال از گیاهان کوچک تشکیل شده است. این بزرگترین سیستم صخره های مرجانی  است که از بیش از 2300 کیلومتر عبور می کند دارای 2900 سیستم صخره ای است.

1500 گونه از ماهی ها، 3000 گونه قارچ ها، 6 گونه از لاک پشت های دریایی و سیصد گونه نهنگ و دلفین ها در حوالی این منطقه مرجانی بزرگ وجود دارند. فقط غواصی بهترین راه برای مشاهده دیدگاه نزدیک به سیستم صخره و زندگی دریایی  مرجانی است. قایق های کف شیشه ای، کروز، زیردریایی ها و هلیکوپتر ها نیز برای بازدیدکنندگان در دسترس هستند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 90

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

با ادامه معرفی مهم ترین و معروف ترین جاذبه های کشور استرالیا همراه سایت برترین جاذبه ها باشید . 6 جاذبه نخست استرالیا را از اینجا مطالعه نمایید .   5. جاده اقیانوس بزرگ ، ویکتوریا جاده اقیانوس بزرگ در امتداد ساحل جنوب شرقی استرالیا طول 243 کیلومتر دارد. این بزرگراه ساحلی گشت و گذار توسط […]

گردشگری نقش مهمی در اقتصاد کشور استرالیا ایفا می کند و هر ساله میلیاردها دلار از گردشگری نصیب ملت و دولت استرالیا می شود . مناظر، سواحل و حیات وحش منحصر به فرد باعث می شود استرالیا به عنوان یکی از بهترین مکان های گردشگری در جهان باشد.با سایت جاذبه ها همراه باشید با معرفی 10 […]

ملبورن یکی از شهرهای مهم و توریستی کشور استرالیا است ، همراه سایت برترین جاذبه ها باشید با معرفی بهترین جاذبه های دیدنی و فوق العاده شهر ملبورن 1. میدان فدراسیون ملبورن   هنگامی که میدان فدراسیون ( Federation Square ) در سال 2002 به افتخار 100 سالگی فدراسیون افتتاح شد، ملبورنیها را تقسیم کرد […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .