پورتو ( به انگلیسی : Porto یا Oporto ) شهری ساحلی در شمال غربی کشور پرتغال است که به‌خاطر پل‌های باشکوه شهرت دارد. در منطقه قرون وسطایی Ribeira (کنار رودخانه)، خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده باریک از کنار خانه‌ها و کافه‌های تاجران می‌گذرند. کلیسای سائو فرانسیسکو به‌خاطر فضای داخلی مجلل باروکش با کنده‌کاری‌های تزیین‌شده معروف است. کاخ قصری قرن نوزدهمی Palacio de Bolsa که قبلاً یک بازار سهام بود، برای تحت تأثیر قرار دادن سرمایه‌گذاران بالقوه اروپایی ساخته شد.

شهر پورتو پرتغال

دومین شهر بزرگ پس از لیسبون، پورتو یکی دیگر از مقاصد گردشگری معروف پرتغال است. این شهر یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا است و بافت قدیمی آن جز میراث جهانی توسط یونسکو اعلام شده است. این شهر دارای نشانه های تاریخی، گالری ها و موزه ها، مکان های فرهنگی و مکان های عالی برای تهیه غذاهای محلی است. شهر پورتو کشور پرتغال یکی از قدیمی ترین و زیباترین شهرهای اروپا است.

 

طی چند سال گذشته، پورتو افزایش قابل توجهی در صنعت گردشگری داشته است، که ممکن است تا حدی به مرکز Ryanair در فرودگاه فرانسیسکو د سا کارنیرو مرتبط باشد. پورتو برنده جایزه بهترین مقصد اروپا در سال های 2012، 2014 و 2017 شد. این شهر بین ژانویه تا نوامبر 2017، 2.8 میلیون بازدیدکننده یک شبه و 1.4 میلیون مسافر یک روزه داشته است که 73 درصد از کشورهای دیگر بوده است. طبق گزارش سال 2018، درآمد گردشگری بیش از 11 درصد افزایش یافته است.بر اساس گزارش فوریه 2019، بیش از 10 درصد از فعالیت های اقتصادی در پورتو توسط گردشگری ایجاد می شود. یک مطالعه علمی منتشر شده در ژوئن 2019 بیان کرد که “پورتو یکی از مقاصد توریستی مهم اروپایی است که رشد سریعی را دارد ”

محبوب ترین جاذبه های توریستی در این شهر عبارتند از: کلیسای جامع پورتو، پل دوم لوئیس اول، کافه مجستیک، لیوراریا للو و Jardins do Palácio de Cristal.

به انگلیسی : Porto Cathedral, Dom Luís I Bridge, Café Majestic, Livraria Lello و Jardins do Palácio de Cristal

کاخ Palácio da Bolsa در شهر پورتو پرتغال

شهر پورتو پرتغال

کاخ در قرن نوزدهم توسط بازرگانان در محل صومعه سانفرانسیسکو ساخته شده است. این بنا جزء آثار ثبت شده در یونسکو نیز می باشد. نمای داخلی بسیار براق و زیبای این ساختمان نشان ثروتی است که در آن زمان وارد شهر Oporto میشده است.

برج Torre de Clérigos در شهر پورتو پرتغال

شهر پورتو پرتغال

این برج بلند در قرن هجدهم توسط نیکولاو ناسیونو ساخته شده و به معنی باروک جسورانه است. برج در سال 1763 تکمیل شد و در آن زمان بلندترین ساختمان در شهر Oporto بود.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

فرانسه کشوری با قلعه‌های افسانه‌ای، روستاهای کتاب داستانی، استراحتگاه‌های شیک ساحلی، کوه‌های پوشیده از برف و البته پاریس ، شهر زیبا و رمانتیک است پس تعطیلات خود را در فرانسه بگذرانید که پر از مقاصد رویایی است. با برج ایفل، نشان مدرن فرانسه شروع کنید. سپس شاهکارهای هنری معروف را در موزه لوور کشف کنید. یک روز […]

گردشگری کشور اروپایی فنلاند از شهر پر جنب و جوش  (هلسینکی) Helsinki که پایتخت آن می باشد و شهر Turku تور کو شروع می شود و تا جنگل ها و جزایر boreal ادامه دارد، این شهرها  اماکن و جاذبه های فرهنگی و تاریخی منحصر به فردی ارائه می دهند، در حالی که محیط طبیعی فنلاند […]

کشور آسیایی اروپایی ترکیه دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری و تفریحی بسیار است ، یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه استانبول است ، با ما همراه باشید با معرفی بهترین جاذبه های استانبول 1– ایا صوفیه ایا صوفیا یکی از گران ترین نشانه های استانبول بوده است که درسال 536 میلادی به صورت کلیسای بنا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .