برنامه ریزی سفر به شمال آفریقا یک تجربه هیجان انگیز و بی نهایت جذاب است. با این حال، برای دیدن و انجام این کار بسیار مهم تصمیم گیری برای یک سفر می تواند پیچیده باشد. . باید  سفر به اسکله مراکش یا صخره های زیر آبی مصر را در نظر بگیرید. کسانی که علاقمند به مناظر نفس گیر هستند باید یک تور صحرا را برنامه ریزی کنند، در حالی که دوستداران تاریخ می توانند گنجینه مصر و مناظر باستانی را تماشا کنند. سعی کنید حداقل یکی از مقصد های مهم شمال آفریقای لیست زیر را ببینید.با سایت برترین جاذبه ها همراه باشید با معرفی بهترین جاهای توریستی کشورهای شمال قاره آفریقا .

جاذبه های شمال آفریقا

 

جاذبه های شمال آفریقا


اهرام جیزه، مصر

اهرام بزرگ جیزه، مصر

شاید بیشترین نماد از مناظر باستانی مصر، اهرام جیزه در خارج از قاهره باشد. این مجموعه شامل سه مجتمع مختلف هرمی است، این سایت یکی از معروفترین موارد هفت عجایب جهان است . سه اهرام اصلی به عنوان مقبره فرعون ها خفو، خفره و منکور ساخته شده اند.. هرم خوف (همچنین به عنوان بزرگترین هرم جیزه شناخته می شود) بزرگترین آنها و حدود 4500 سال قدمت دارد . در مقابل هرم بزرگ، یک مجسمه گربه مانند که از یک بلوک سنگی حک شده و در عربی به عنوان the Father of Terror “پدر ترور” شناخته می شود، دیده می شود .


شهر مراکش در کشور مراکش

مراکش

مراکش یکی از چهار شهر امپراتوری مراکش است که در پای کوه های اطلس قرار دارد.. اینجا یک شهر شلوغ است که با خیابان های باریک پر از صداها و بوی ها است. این شهر نیز یکی از جالب ترین شهرهای شمال آفریقا است. بازدیدکنندگان به مراکش مراجعه می کنند تا گنجینه های میدان های شهر medina باستانی را مرور کنند یا برای نمونه غذاهای معتبر مراکش ( Moroccan cuisine ) را در میدان مرکزی،Djemma El-Fna تجربه کنند. رؤیاهای زیبا و حمام های بی سر و صدا را به تجربه خود اضافه کنند، در حالی که مناظر تاریخی شهر ارزش دیدن را دارند. از ( Saadian Tombs or El Badi Palace  ) گورهای سعدیان یا کاخ البدی گردش را شروع کنید.


Luxor ، مصر

جاذبه های مصر

شهر اقصر (  Luxor ) در اطراف سایت باستانی Thebes، که یکی از ثروتمندترین شهرهای مصر است، ساخته شده است. شهری مدرن دارای معابد دیدنی و جذاب و همچنین مجموعه ای از موزه های عالی است. نزدیک به اقصر، سایت قدیم  Karnak کرناک است که مهمترین مکان عبادت برای مصریان باستانی است. در اینجا شما یک مجموعه دیدنی از مقبره ها، کیوسک ها، پیلون ها و obelisks ها، که همه به خدایان اهل تبت اختصاص داده شده است، پیدا خواهید کرد. در سراسر نیل از اقصر گنجینه سلطنتی شناخته شده به عنوان دره پادشاهان و دره کوئینز است. اینجا جایی است که شما می توانید آرامگاه Tutankhamun را پیدا کنید.


فس Fes ، مراکش

جاذبه ها و دیدنی های کشور مراکش ( مغرب )

کامل ترین شهر قرون وسطایی جهان عرب، Fes ترکیبی عجیب و جذاب از قرون وسطی است که با جهان مدرن مطابقت دارد.Fes بیش از 400 سال است که مرکز مراکش بوده و هنوز هم مرکز مذهبی و فرهنگی کشور است. شهر فوق العاده medina مدینه Fes El Bali نیز برای بازدید مهیج می باشد. جاذبه های برجسته دیگر از جمله Merenid Tombs ، کاخ سلطنتی Mellah و یا بخش یهودیان است. بسیاری از بازدیدکنندگان دریافته اند که شهر توریست کمتری دارد و بنابراین معتبرتر از شهر Marrakesh است.

 


Siwa Oasis ، مصر

واحه سیوا ( Siwa Oasis  ) در صحرای غربی مصر، نزدیک مرز لیبی واقع شده است. شهرت قدیم این شهر کشور به خاطر پرندگان ، زیتون و خرما بوده است. در نتیجه، ساکنان آن فرهنگ خاص خود را توسعه داده اند. یک جاده مناسب و یک فرودگاه کوچک نیز کمک کرده است تا روستا بر روی نقشه قرار داده شود، Siwa Oasis برای زیبایی جغرافیایی، چشمه های آب گرم دارای اهمیت است.

با ادامه معرفی جاذبه های جالب و شگفت انگیز کشورهای شمال قاره آفریقا همراه سایت برترین جاذبه ها باشید


Tunis، تونس

جاذبه های تونس

دلایل زیادی برای بازدید از پایتخت تونس وجود دارد. به طور خاص، رابطه باستانی این شهر تونس با medinas مراکش و فس وجود دارد . این شهر همچنین یکی از بهترین موزه های شمال آفریقا، موزه ملی  Bardo باردو را دارا است . این شهر در دارای یک کاخ زیبا و  همچنین گنجینه های باستانی متعدد در سراسر تونس است.


ابو سیبل Abu Simbel ، مصر

دو معبد برای فرعون Ramesses دوم در Abu Simbel  ساخته شده اند که باعث جذب بازدید کنندگان از زمان دوره ویکتوریا هستند. تقریبا همانطور که بنظر می رسد همانند اثر تاریخی بازسازی شده آن در دهه 1960 است. مجسمه ها 185 فوت / 60 متر ارتفاع دارند . شما همچنین باید جشنواره ابو سیمبل را بررسی کنید، که در فوریه و اکتبر دو بار در سال برگزار می شود. نور خورشید طبیعی و درخشش معماری برای روشن کردن سالن درونی ترکیب شده اند.


کوه های اطلس، مراکش

کوه های اطلس یک مقصد اصلی برای پیاده روی هستند، با مسیرهای متناسب با طیف وسیعی از قابلیت ها.جبل Toubkal، واقع در ارتفاعات کوه های اطلس ، بالاترین قله شمال آفریقا با 13،667 فوت / 4167 متر است.این یک سفرچالش انگیز است، اما ارزش آن را برای دیدگاه های دیدنی ان دارد. توصیه می شود که شما حداقل سه روز در acclimatize برای لذت بردن از مناظر توقف کنید. در طول ماه های زمستان، علاقه مندان به اسکی و اسنوبورد باید به پیست اسکی در نزدیکی Oukaïmeden بروند .


پارک ملی Ras Mohammed، مصر

دریای سرخ برخی از بهترین مکان ها را برای غواصی روی این سیاره ارائه می دهد. . غواصان خبره می توانند کشتی دریایی جنگ جهانی دوم را نیز تماشا کنند، همچنین تماشای دلفین ها و کوسه ها و صخره های مرجانی بی نظیر همراه غواصی جذابیت را دوچندان خواهد کرد.. پارک ملی Ras Mohammed یکی از معروف ترین مکان ها شیرجه در دریای سرخ است. قدیمی ترین ناحیه پارک ملی در مصر است که در انتهای شبه جزیره سینا واقع شده است.این مرجان های سالم و حیات دریایی متنوع و با بیش از 1000 گونه ماهی ثبت شده مشهور اند


صحرا و کویر، تونس

Sahara Desert از هر کشوری در شمال آفریقا عبور می کند، اما بخشی که از طریق تونس عبور می کند، ویژه و از جاذبه های جالب و قابل دسترس است. در اطراف ناحیه Matmata، که در فیلمهای جنگ ستارگان به عنوان خانه هایی در سیاره ی Tatooine نشان داده شده بود، خانه های  troglodyte منحصر به فرد وجود دارد. علاوه بر این مطلب ، موضوع شگفت انگیزدیگر وجود  قلعه های سنگی و انبارهای تقویت شده  است که صدها سال پیش در کوه های بیابانی ساخته شده اند. قلعه Ksar Ouled Soltaine  ویژه و قابل توجه است. تپه های زیبا، دریاچه های نمکی و تماشای ستارگان در یک هتل صحرایی ، تونس را به یک مقصد شگفت انگیز تبدیل می کند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 2.6 / 5. تعداد آرا: 5

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

کشوری در قاره آفریقا به نام چاد ، کشوری است که ترکیبی از صحرا و سفرهای سافاری است . جمعیت آن تنها چند میلیون است و بسیار کوچک و فقیر است. به هر حال، اگر یک ماجراجویی از نوع سفرهای سافاری / صحرا که سفری معمولی نیست را تجربه کنید ، این راهنمای سفر چاد […]

افرادی که به آفریقا سفر می کنند معمولا دنبال ماجراجویی، چالش و سرگرمی هستند. اگر شما از آن دسته گردشگرانی هستید که چندان تر و تمیز و حساس نیستید ،به کشور بوروندی بروید. این کشور یک مکان عجیب و غریب با افرادی است که از لحاظ فرهنگی بسیار متفاوت از آنچه شما به آن عادت […]

بورکینافاسو ممکن است در لیست سفر شما به قاره آفریقا قرار نداشته باشد اما مکان های ارزشمند و قابل توجهی برای کشف در این کشور وجود دارد. مکان ها یا جاذبه های آن بیشتر طبیعت روستایی باشد. اما اگر این نوع از ماجراجویی را دوست دارید، پس سفری با بازدید از پارک های ملی و […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .