استان خراسان رضوی و مشهد قطعا یکی از محبوب ترین مناطق ایران برای مسافرت است و جاهای دیدنی فراوانی دارد، بسیاری از ما به قصد حضور در حرم مطهر امام رضا علیه السلام، آن را انتخاب می کنیم.

البته که در کنار این سفر مذهبی می توانید از جذابیت های دیدنی و فوق العاده این شهر در دیگر مناطق و دسته بندی ها نیز استفاده کنید، در این عنوان قصد داریم محبوب ترین نقاط گردشگری و تور طبیعت گردی از مشهد را به شما خوبان معرفی کنیم.

دهکده ییلاقی منطقه شاندیز مشهد یکی از اولین جاهای دیدنی اطراف مشهد است که عموما تور های گردشگری در اختیار شما قرار می دهند و در واقع اگر ترجیح می دهید که سفری هیجان انگیز در دل ییلاق بی نظیر با طبیعت بکر و فوق العاده داشته باشید، این دهکده در ارتفاع 1400 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

این نقطه یکی از فوق العاده ترین منظره ها در فصول مختلف سال چه در تابستان و چه در زمستان را به شما عزیزان ارائه می دهد و هر ساله تعداد زیادی گردشگر به قصد این منطقه وارد مشهد می شوند.

جاهای دیدنی اطراف مشهد

سفر به طبیعت مشهد و خراسان رضوی

اگر ساکن مشهد نیستید و قصد سفر به این شهر را دارید بهتر است ابتدا رزرو هتل در مشهد را انجام دهید تا خیالتان از بابت اسکان راحت شود سپس به گردش در مشهد و خراسان رضوی بپردازید. منطقه ییلاقی طرقبه نیز اولویت محبوب گردشگرانی است که به طبیعت سرسبز علاقه ویژه ای دارند و دوست دارند چنین شرایطی را تجربه کنند.

در دامنه‌ی شمالی رشته کوه‌های بینالود واقع در غرب و جنوب‌ غربی شهرستان مشهد، دره‌‌های با صفا و سر سبزی وجود دارد. دره‌‌ های زیبای مایان، دهبار و جاغرق در طرقبه با باغ‌ های میوه فراوان از جمله این دره‌ های سر سبز می‌ باشد. جاذبه های طبیعی دیگر طرقبه شامل موارد زیر است:

به هیچ عنوان این منطقه را از لیست گردش خود خارج نسازید، اگر دوربین عکاسی دارید حتما با خود همراه داشته باشید که با گونه های جانداری جذابی نیز در این مسافرت هیجان انگیز روبرو می شوید.

آبشار ارتکند مورد دیگری است که با توجه به ارتفاع خود در لیست ما قرار می گیرد و باید بگوییم که این آبشار از کوه های هزار مسجد سرچشمه گرفته و می تواند یکی از هیجان انگیز ترین آبشار هایی باشد که تاکنون دیده اید.

البته باید عرض کنیم که مشهد غار ها و بنا های طبیعی و البته با قدمت چندین هزار ساله نیز دارد که از جمله مهم ترین و محبوب ترین آن ها می توان به غار مغان اشاره کرد. در واقع این غار یکی از معروف ترین ها در استان خراسان رضوی است.

جاهای دیدنی اطراف مشهد

غار ها و دره های استان خراسان رضوی

اگر بخواهیم تعداد جاذبه های طبیعی و مسیر های طبیعت گردی مشهد را به شما معرفی کنیم قطعا نیاز به یک مقاله بسیار طولانی است، اما در مورد دره آل می توانیم توضیحات جامعی را به شما ارائه دهیم و متقاعد شوید که به آن سفر کنید.

مناظر طبیعی این دره‌ زیبا در نزدیکی روستای آل، در ۴۵ کیلومتری شمال شرقی مشهد و در مسیر کلات قرار گرفته است. “دره‌ انجیر” یکی از جاذبه‌های طبیعی این منطقه به شمار می‌آید که با عرض کم و موانع صخره‌ای پوشیده از درختان انجیر وحشی دارای منظره‌ای دیدنی و جالب است.

همچنین در این مکان “غار دره‌ی آل” وجود دارد که با دهانه‌ بزرگ و دیدنی و دیوارهای مرتفع و بلند شما را متحیر خواهد کرد. از دیگر جاذبه‌های طبیعی تین دره می‌توان به چشمه‌ای که در مجاورت آن قرار دارد، اشاره کرد.

جاهای دیدنی اطراف مشهد

جاذبه های گردشگری مشهد

روستای دیگری که در مشهد واقع است و در مورد آن توضیح می دهیم، جاغرق نام دارد و طبیعت آن در این استان بسیار مشهور است.

روستای جاغرق یکی از روستاهای ییلاقی و سرسبز است که در 21 کیلومتری جنوب غربی مشهد و درفاصله 7 کیلومتری جنوب غربی طرقبه قرار گرفته است و به روستاهای عنبران ، طرقدر، کردینه، تغاره و دهستان شاندیز محدود می شود.

جاغرق علاوه بررودخانه فصلی دارای چندین رشته قنات و یک چشمه و آبشارهای متعدد است و اقامتگاه های موقت و رستوران هایی نیز درحاشیه رودخانه و یا به صورت جزیره دربخش های مختلف این دره سرسبز ایجاد شده که درفصل تابستان محل استراحت و تفرج مسافران و دوستداران طبیعت است.

نغندر نیز از توابع طرقبه است و در فاصله ای کم تر از ده کیلومتر این منطقه قرار گرفته است، طبیعت فوق العاده زیبا و دیدنی این روستا در فصل بهار و تابستان بسیار چشم نواز است.

 

طبیعت گردی کمی دورتر از مشهد

ایران کشور بزرگی است و جاهای دیدنی فراوانی دارد، اگر فکر می کنید علاقه مند هستید برای طبیعت گردی کمی دورتر از مشهد و خراسان رضوی سفر نمایید، تور کویر مصر از مشهد را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

این مطلب یک آگهی می باشد و صحت محتوا بر عهده آگهی دهنده می باشد .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 42

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

پیکاپ ویزا فرایندی جذاب و گاه چالش‌برانگیز است که در آن، شخص متقاضی ویزا، پس از طی مراحل اداری و دریافت تأیید نهایی، برای اخذ برچسب ویزا و نهایی کردن فرآیند، به سفارت یا کنسولگری کشور مقصد مراجعه می‌کند. این سفر، گامی مهم در مسیر تحقق رویاها و اهدافی تلقی می‌شود که فرد برای خود […]

در دنیای پیچیده و دائما در حال تحول معاملات آنلاین، انتخاب بروکری که نه تنها قابل اعتماد، بلکه همچنین سازگار با نیازهای فردی معامله‌گران باشد، بسیار حیاتی است. الیمپ ترید، با سابقه‌ای درخشان از ارائه خدمات معاملاتی در سطح جهانی، یکی از پلتفرم‌هایی است که می‌تواند در این راستا مورد بررسی قرار گیرد. این مقاله […]

ایتالیا، سرزمینی با قدمتی دیرینه، فرهنگ غنی، طبیعتی دل‌انگیز و مردمی خونگرم، همواره یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای ایرانیان بوده است. از گشت و گذار در کوچه پس کوچه‌های رم و فلورانس، تا تماشای غروب آفتاب در ونیز و میلان، سفر به ایتالیا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را رقم خواهد زد. اما پیش از هر چیز، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .