سرطان از جمله بیماریهایی است که متاسفانه هم برای بیمار و هم برای خانواده وی مشکلات متعددی را ایجاد می کند. هنگامی که برای اولین بار ابتلاء به سرطان در یک خانواده مطرح می شود ،  انتخاب پزشک مناسب ، مرکز درمانی مناسب، روش درمانی مناسب، تکنولوژی مناسب ، داروی مناسب دغدغه های اصلی بیمار  و خانواده  او خواهد بود. نظرات متفاوت پزشکان ، حتی خانواده و فامیل وی ، و همچنین عدم دسترسی به برخی امکانات و تکنولوژی ها در کشور نیز شدت این  دغدغه ها را بیشتر می کند.

تومور مغزی ،  از جمله توده های خوش خیم و یا بدخیم و سرطانی است که در دنیای امروز ، در بسیاری از موارد با بهره گیری از تکنولژی مناسب و پیشرفته و حتی بدون عمل جراحی باز مغز ، تحت درمان و کنترل قرار می گیرند. این تکنولوژی ها نظیر گامانایف و سایبرنایف Cyberknife از نظر علمی مورد تائید قرارگرفته و در کشور های پیشرفته بکارگرفته می شود.  با این وجود در کشور ما، متاسفانه به علت محدودیت های موجود ، این تکنولوژی ها در دسترس نبوده در نتیجه یا آشنایی خانواده ها و حتی برخی پزشکان  با کاربرد این تکنولوژی ها آشنا تمی باشند و یا اینکه در برخی موارد حتی نسبت به کاربرد انها مقاومت نادانسته انجام می دهند. این مقاومت های غیر علمی ، بیمار و خانواده وی را سردرگم تر می کنند. 
برای مثال در تاریخ 20 مرداد 1392  یکی از متخصصین رادیوتراپی- انکولوژی در مصاحبه با خبرنگار ایسنا بدون هیچ استناد علمی ، متاسفانه بیان می کند که “بیماران فریب تبلیغات درمان سرطان با “سایبرنایف” را نخورند”. و صرفا به این جهت که این تکنولوژی در کشور همسایه ترکیه در حال بهره برداری است ، کاربرد آن را در درمان سرطان بی اساس و بدون بدون توجه به سلامت مردم تنها به منظور دریافت سودهای گزاف از  بیماران عنوان می کند!

این درحالی است که  با  مراجعه به سایت سایبرنایف که مراکز مختلف استفاده کننده از یک برند تجاری  از تکنولوژی سایبر نایف را نشان می دهد، مشخص می شود که : 
“در کشور امریکا 154  مرکز سایبرنایف،  زاپن 29 مرکز سایبرنایف ،  چین 21 مرکز سایبرنایف ،  هند 13 مرکز سایبرنایف ، ترکیه 11 مرکز سایبرنایف ، آلمان 11 مرکز سایبرنایف ، فرانسه 10 مرکز سایبرنایف ، روسیه 9 مرکز سایبرنایف ، کره جنوبی 9 مرکز سایبرنایف ،  انگلستان 6 مرکز سایبرنایف ، کانادا  4 مرکز سایبرنایف ، سوئیس 3 مرکز سایبرنایف ،   اسپانیا 2 مرکز سایبرنایف ، پاکستان 2 مرکز سایبرنایف ، ونزوئلا 2 مرکز سایبرنایف ، عربستان 2 مرکز سایبرنایف،  و بسیاری از کشورهای دیگر نظیر تایلند، تایوان  ، قطر ، اکراین، هلند ، میانمار، یونان ، جمهوری چک ، بلغارستان،  بلژیک ، استرالیا ، فنلاند ، لتونی ، شیلی ، پرتغال ، لیتوانی ، مالزی و …. حداقل از یک مرکز فعال سایبر نایف ،  برخوردار می باشند.”

 آمار مذکور از مراکز فعال سایبرنایف نشان می دهد بیش از 300 مرکز پیشرفته سایبرنایف در درمان سرطان در کشور های مختلف و پیشرفته در حال فعالیت می شوند.  نصب و بهره برداری از این تکنولوژی بسیار گرانقیمت است، با این وجود  تعداد بسیار زیاد مراکز در کشورهای مختلف ، نشان از اهمیت بکارگیری سایبرنایف در درمان بیماران مبتلا به کانسر و اهمیت به سلامت بیش از پیش بیماران می باشد. پس چگونه باید مدعی شد که تبلیغات سایبرنایف در درمان سرطان و تومور مغزی  فریبکارانه است! 
آیا همه این مراکز در کشورهای پیشرفته و حتی جهان سوم در حال فریبکاری هستند؟ آیا اگر به علت وجود تحریم های بین المللی  خرید و انتقال این تکنولوژی به کشور عزیز ما  ایران امکان پذیر نمی باشد،  تلاش بیماران ایران  برای برخورداری از سایبرنایف در سایر کشور ها را باید  از طریق تبلیغات منفی مانع شویم؟! یا  باید همه با هم کمک کنیم  ضمن اطلاع رسانی مناسب و بدون هرگونه جهت گیری سیاسی و یا علمی و منطقه ای ، از شرکت های بیمه نیز تقاضا کنیم تا  نظیر بسیاری از کشورها،  درصد قابل توجهی از هزینه های ارزی بیماران تحت درمان با سایبرنایف  را پوشش دهند؟ 
شرکت اسماء سیر پرواز ، با ارائه خدمات ویژه به بیماران ، راه های انتقال آنها به کشور ترکیه برای درمان سرطان ، با استفاده از ارز درمانی با نرخ دولتی را مهیا ساخته است . از این رو این امکان وجود دارد ، که به راحتی به کشورهای همسایه سفر کرده و نسبت به انجام رویه درمان تحت نظر متخصصین و با پیگیری های روزانه این شرکت و نمایندگان آن ها بپردازید. 

توجه : این مطلب آگهی می باشد و تایید محتوا بر عهده آگهی دهنده است .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد آرا: 36

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

ایتالیا، سرزمینی با قدمتی دیرینه، فرهنگ غنی، طبیعتی دل‌انگیز و مردمی خونگرم، همواره یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای ایرانیان بوده است. از گشت و گذار در کوچه پس کوچه‌های رم و فلورانس، تا تماشای غروب آفتاب در ونیز و میلان، سفر به ایتالیا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را رقم خواهد زد. اما پیش از هر چیز، […]

دبی، نگین خاورمیانه، با جاذبه های بی نظیر، اقتصاد پویا و فرصت های بی شمار، به مقصدی ایده آل برای سرمایه گذاران تبدیل شده است. نحوه کسب اقامت سرمایه گذاری در دبی، دریچه ای به سوی تجاربی منحصر به فرد و زندگی لاکچری در این شهر پر زرق و برق است. در این جا، به […]

در زمینه ساخت و ساز، هرچند که طراحی و اجرای نما از جوانب ظاهری و جذابیت ساختمان تاثیر زیادی دارد، اما مسئله‌ای که همواره در ذهن سازندگان حاکم است، هزینه‌های مرتبط با این فرآیند است. افزایش بهای مصالح و نیروی کار، به تدریج موجب افزایش کل هزینه‌های پروژه می‌شود. در این شرایط، ارائه راهکارهای مناسب […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .