با معرفی بهترین و جذاب ترین آثار و بناهای تاریخی و گردشگری دهلی کشور هندوستان با سایت برترین جاذبه ها همراه باشید

1- فورت سرخ

فورت سرخ

فورت سرخ زیبا توسط شاه جاهن در سال 1648 ساخته شد و تا سال 1857 توانست قدرت مغول را به خود اختصاص دهد.  ورودی اصلی آن دروازه لاهور است که با توجه به نام آن به سمت لاهور  پاکستان است، در بازار آن که قدمتش به قرن هفدهم می رسد می توان اقلامی مانند ابریشم، طلا و جواهر، سنگهای قیمتی و وسایل نقره ای خریداری کرد

2- Gurudwara Bangla Sahib دهلی

گورودوارا بنگلا صاحب
Gurdwara Bangla Sahib مهمترین محل عبادت دهلی نو از قرن هجدهم است که  در نزدیکی کانتکت محل قرار دارد و ارزش دیدن  دارد.  آثار برجسته آن شامل استخر بزرگ آن، Sarovar و گنبد طلایی معروف  است.  ساختمان بزرگ معبد همراه با گالری هنری آن نیز از آثار ارزشمندی برای گردشگران می باشد.

 

3 – Qutub Minar دهلی

Qutub Minar

زیبایی Qutub Minar – بلندترین مناره هند – که در قرن 12 ساخته شده است – برای بسیاری از بازدید کنندگان بین المللی جذاب است این برج پنج طبقه با شکوه بیش از 70 متر ارتفاع دارد که با حکاکی های پیچیده ار تاریخ کاوتوب و کتیبه های قرآنی تزئین شده است.

 

4 – معبد لوتوس دهلی

معبد لوتوس

معبد لوتوس که توسط لوتوس ساخته شده است یک شاهکار معماری است.  این معبد که در سال 1986 ساخته شده است، بیش از 70 میلیون بازدید کننده را جذب کرده است که یکی از جذاب ترین جاذبه های جهان است نکته قابل توجه این است که در این مکان معروف  هیچ بت، تصویر مذهبی یا نمادهای بیرونی دین برای پرستش وجودندارد.

 

5 – دروازه هندوستان

دروازه هند

  Gate هندوستان یک قوس سنگی با شکوه است که به عنوان یادبود برای سربازان هند که در جنگ جهانی اول کشته شده اند ساخته شده است. شعله ابدی زیر ساختمان عظیم آن سوزانده می شود و دیوارهای آن با نام های بیش از90،000 سرباز که در اثر درگیری جان سپردند ثبت شده است و اطراف این ساختمان اکثرا پارک است.

6 – مسجد جما

جما مسجد

مسجد جمایکی از بزرگترین مساجد هند است و آخرین شاهکار معماری شاهنامه است. این مسجد زیبا در سال 1658 ساخته شده و دارای سه دروازه، چهار برج زاویه دار و دو مناره بالای 40 متر است که با استفاده از ماسه سنگ قرمز و سنگ مرمر سفید ساخته شده اند. بازدید کنندگان می توانند به بالای مناره جنوبی بروند تا مناظر دیدنی دهلی  راتماشا کنند

7 – آرامگاه هیمون

آرامگاه هومایون

آرامگاه Humayun در یک باغ مربع بزرگ و دوست داشتنی قرار دارد  که از سنگ مرمر سفید و ماسه سنگ قرمز ساخته شده است. این یک نمونه اولیه از تاج محل در آگرا بود و نمونه ای عالی از معماری مغول است. این بنا به عنوان یادبود بیوه ارشد هیمون در اواسط قرن 16 ساخته شده است.

8 – آکساردام دهلی

آکساردام

این معبد در سال 2007 افتتاح شد معبد شگفت انگیز Hindu Akshardham به نظر می رسد که می تواند قرن ها قدمت داشته باشد. این ساختمان با شکوه با تزئینات پیچیده و دقیق برای بازدیدکنندگان جذابیت بی شماری دارد. از نکات برجسته این معبد، بنای یادبود اصلی 43 متری با حجاری غنی از حیوانات، گیاهان، خدایان، رقاصان و نوازندگان است

 

9 – Rajpath و Rashtrapati Bhavan دهلی

Rajpath و Rashtrapati Bhavan

 

Rajpath، که به عنوان راه پادشاه شناخته شده است، بلواری برای برگزاری مراسم سنتی دهلی نو است. این مسیر وسیع، که در آن درختان، چمن و حوضچه  قرار دارند، هر ساله در تاریخ 26 ژانویه هزاران هزار نفر برای جشن سالگرد استقلال کشور در آن جمع می شوند در انتهای غربی Rajpath، اقامت رئیس جمهور قرار دارد که بدون شک یکی از بزرگترین ساختمان های دهلی است.

 

10 – گاندی اسرتی و یادبود مهاتما گاندی

گاندی اسمیتتی و یادبود مهاتما گاندی

 

بهترین اثر از جاذبه های مربوط به رهبر مشهور  هند، موزه گاندی اسرتی (خاطره گاندی) است که در آن مجسمه گاندی قرار دارد که در سال 1948 به قتل رسید. از آثار برجسته این موزه نمایش ها و خاطراتی است که در ارتباط با زندگی  و مرگ گاندی است از جمله اتاقی که در آن اقامت داشت، دقیقا به همان شکل اولیه در معرض بازدید گردشگران قرار داده شده است.

 

11- جانتار مندان دهلی

رصدخانه ی مانتار جانتار

جانتار مارتار یکی از پنج نواحی نجومی است که توسط مهاراج جی سینگ I در سال 1725 ساخته شده است. یکی از بزرگترین و مشهورترین بخش های کسب و کار دهلی نو که در نزدیکی کانتکت طراحی شده است تا ساکنان را قادر به مشاهده حرکات خورشید، ماه و سیارات می کند، این مکان تاریخی به خوبی حفظ شده است.

 

12 – موزه ملی دهلی نو

موزه ملی، دهلی نو

موزه ملی، دهلی نو – یکی از بزرگترین موزه ها در هند است آثاربرجسته این موزه شامل یافته های باستان شناسی همراه با نمایشگاه اسباب بازی های قرمز مایل به قهوه ای، طلا و جواهر، مهر و موم، وسایل برنز و مس، مجسمه سازی، آلات موسیقی، پرده، ماسک قبیله ای، شمشیر و نقاشی های دیواری است.

 

13 – پارک ملی و باغ وحش

پارک ملی باغ وحش

پارک ملی به عنوان یکی از بهترین باغ وحش ها در آسیا است که در سال 1959 تأسیس شد و حدود 1500 حیوان و گونه پرنده در آن قرار دارد . در این حیات وحش حیواناتی ار  همه قاره ها ازجمله نمونه های فراوان از آفریقا ، استرالیا و آسیا وجود دارد. ازحیوانات این باغ وحش می توان به شامپانزه   گربه ها، میمون ها،  گوزن ها، جگوار ها و ببر ها اشاره نمود.

14 – موزه ملی صنایع دستی

موزه ملی صنایع دستی

موزه صنایع دستی دهلی نو – طیف گسترده ای از صنایع دستی سنتی را از سراسر هند نمایش می دهد.  در این موزه می توان مجموعه های زیادی از منسوجات، چوب و سرامیک را مشاهده کرد. همچنین کلبه های روستایی  که یک خانه ای از گجرات تزئین شده با هنر عامیانه و تزئینات چوبی، نقاشی، کاغذ دیواری، و گلدوزی است در این موزه قرار دارد.

 

15 – موزه ملی ریلی دهلی

موزه ملی ریلی

موزه ملی ریلی بیش از 10 هکتار است که دارای بیش از 30 لوکوموتیو و چندین واگن قدیمی است که بیشتر آنها بسیار نادر است و آثاری از تاریخ140 سال راه آهن هند در این مکان به نمایش گذاشته شده است، از جمله موتور ساخته شده در سال 1885 و موتور بخار پری ملکه از سال  1855است.

 

16 – مجتمع Hauz Khas دهلی

مجتمع هوز خاس

مجتمع Hauz Khas روستای جذاب در جنوب دهلی نو است. که آثار برجسته آن شامل بقایای کالج باستانی و آرامگاه فیروز شاه است که در قرن 14 میلادی دهلی را اداره می کرد، و همچنین کی مسجد، یک مسجد زیبا ساخته شده در سبک لیدی است. این مکان همچنین شامل تعدادی از گالری های هنری، رستوران های مد روز و بوتیک است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

شما درباره شب های جذاب دبی چه چیزی می‌دانید؟ به‌جرئت می‌توان گفت که این شب‌ها جزو فوق‌العاده‌ترین تجربه‌هایی است که هر فردی می‌تواند تجربه کند. طبق آمار رسمی تعداد گردشگران دبی در سال ۲۰۲۴ به حدود ۱۰ میلیون رسیده است. آیا می‌دانید که این تعداد گردشگر چه مقدار سرمایه‌ای را وارد دبی می‌کنند؟ این تعداد […]

توکیو ژاپن از شهرهای شلوغ و مدرن دنیا است که برای سلیقه‌ها، گروه‌های سنی و شخصیت‌های گوناگون جاهای دیدنی فوق‌العاده‌ای دارد. یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی بعد از زلزله سال ۱۹۲۳ و جنگ جهانی دوم دچار آسیب‌های زیادی شد؛‌ به همین جهت بناهای قدیمی چندان زیادی در آن وجود ندارد. در تور ژاپن […]

اینبار در سایت برترین جاذبه ها می خواهیم به معرفی جاذبه های تفریحی و گردشگری برتر شهر آنتالیا کشور ترکیه بپردازیم همراه ما باشید محله قدیمی کالجی محله کالجی دارای کوچه ها و خیابانهای پر پیچ و خم می باشد که محیطی عالی جهت  قدم زدن را فراهم کرده است. سقف ساختمانها در این محله […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .