البته، قطارها نمی توانند مانند هواپیما ها پرواز کنند اما این بدان معنا نیست که قطارها نمیتوانند به سرعت هواپیما برسند. خوشبختانه، برخی از قطارها در این دنیای مدرن، به سرعت هواپیما رسیده اند . همراه با سایت برترین جاذبه ها باشید با معرفی 10 قطار سریع السیر جهان

توجه : واحد هر مایل در ساعت برابر 1/609 کیلومتر بر ساعت است ، برای مثال قطاری که سرعتش 250 مایل بر ساعت است یعنی سرعتش 402 کیلومتر بر ساعت است.


10. قطار THSR 700T ، تایوان

سریع ترین قطارهای دنیا

THSR 700T یک سری از قطارهای چندگانه با سرعت بالا در تایوان است. این سرویس در تاریخ 5 ژانویه 2007 بین شهر تایپه و کائوسیونگ آغاز شد. با سرعت بالای 186.4 مایل در ساعت ، THSR 700T می تواند زمان سفر بین این شهر ها را از 4 ساعت و نیم به 90 دقیقه کوتاه تر کند.

قطار 700T در مجموع دارای 12 واگن است . آنچه ارائه می دهد، سرعت فضایی است.

قطار 700T در ژاپن با همکاری سه شرکت بزرگ صنایع سنگین Kawasaki، Nippon Sharyo و Hitachi ساخته شده است. موتورهای قدرتمند این قطار باعث شتاب از 0 به 186.4 مایل در ساعت در عرض 15 دقیقه می شوند.


9. قطار ETR 500 Frecciarossa، ایتالیا

سریع ترین قطارهای دنیا

ETR 500 Frecciarossa سریع ترین قطار در ایتالیا است که توسط شرکت Trenitalia اداره می شود. قطار Frecciarossa دارای حداکثر سرعت 186.4 مایل در ساعت است. این سرویس بین مسیر میلان-رم و ناپل اجرا می شود و روزانه 72 ایستگاه را پوشش می دهد .

با حداکثر سرعت 186.4 مایل در ساعت، Frecciarossa فقط در 2 ساعت و 40 دقیقه از رم به میلان میرسد.

قطار Frecciarossa یک نسخه مدرن قطار ETR 500 ایتالیایی با سرعت بالا است. قطار Frecciarossa توسط همکاری AnsaldoBreda، Bombardier و شرکت های تولیدی Alstom ساخته شده است.

قطار Frecciarossa دارای چهار کابین اصلی است و دارای 4 کلاس ،واگن های قطار Frecciarossa صوتی هستند و ارائه رایگان Wi-Fi می دهند .


8. قطار SNCF TGV Duplex ، فرانسه

سریع ترین قطارهای دنیا

TGV duplex سریعترین قطار در فرانسه است . این قطار قدرتمند می تواند حداکثر سرعت 198.8 مایل در ساعت را بدست آورد . شرکت راه آهن SNCF سرویس این قطار سریع را اداره می کند. سرویس TGV duplex در دسامبر 2011 آغاز به کار کرد.

این قطار سریع السیر تمام شهرهای اصلی فرانسه را به هم متصل می کند. این یکی از راحت ترین قطارهای اروپایی است که دارای ظرفیت صندلی 508 عدد است.

شرکت تولیدی آلستوم، قطارهای دوگانه TGV را تولید می کند. آنها از آلومینیوم با کیفیت بالا برای ساخت دوبلکس TGV برای کاهش وزن استفاده کردند. TGV duplex دارای یک طراحی سازگار با محیط زیست و میزان قابل بازیافت 90٪ است . محفظه های سفتی در قطار همچنین ایمنی را در صورت برخورد ایجاد می کنند.

قطار دوگانه TGV سه کلاس اصلی برای مسافران ارائه می دهد – کلاس استاندارد، کلاس اول و TGV Pro.

کلاس TGV Pro صندلی های راحتر بزرگتر، نوشیدنی ، Wi-Fi رایگان و روزنامه ها و مجلات را ارائه می دهد.

 


 

7. قطار Alstom Euroduplex ، فرانسه

سریع ترین قطارهای دنیا

قطارهای Euroduplex سومین سری از قطارهای با سرعت بالا دوگانه TGV هستند.سرویس قطار Euroduplex توسط شرکت راه آهن فرانسه SNCF اداره می شود. این سرویس متصل به شبکه ریلی فرانسه، سوئیس، آلمان و لوکزامبورگ است . این قطار سریع السیر با حداکثر سرعت 198.8 مایل در ساعت حرکت میکند.

سرویس قطار Euroduplex در دسامبر 2011 آغاز به کار کرد. این قطار میتواند همزمان 1020 مسافر را حمل کند. شرکت راه آهن آلستوم، قطار Euroduplex را طراحی کرده است .

برخلاف دو نسل گذشته، قطارهای Euroduplex وزن کمتری دارند و ویژگی آیرودینامیکی بسیار خوبی دارند. این گزینه مصرف انرژی کم را تضمین می کند.


6. قطار E5 Series Shinkansen Hayabusa ، ژاپن

سریع ترین قطارهای دنیا

سری E5 Shinkansen Hayabusa سریعترین قطار در ژاپن است. این سرویس قطار در تاریخ 5 مارس 2011 آغاز به کار کرده و توسط شرکت راه آهن ژاپن انجام می شود. قطار سری E5 بین توکیو و Aomory  در حرکت است. با حداکثر سرعت 198.8 مایل در ساعت، شینکانسن سری E5 تنها در 2 ساعت و 56 دقیقه به ایستگاه شین-آوموری توکیو (فاصله – 444.28 مایل) می رسد .

کابین جلوی قطار E5 دارای 15 متر طول است. این طراحی کمک می کند تا به حداقل برساند صدا و ارتعاش قطار را وقتی که وارد  تونل می شود. طراحی قطار Hayabusa بر اساس قطار با سرعت بالا Fastech 360S توسعه یافته توسط شرکت راه آهن شرق ژاپن است. سری E5 سری Shinkansen دارای ده واگن و ظرفیت صندلی 731 عدد است.

قطار Shinkansen سری E5 دارای سه کلاس اصلی : استاندارد، سبز و gran است. کلاس استاندارد 658 صندلی دارد، کلاس سبز 55 و کلاس گران 18 عدد ظرفیت دارد . کلاس گرند جاذبه اصلی قطار Hayabusa است. این کلاس امکانات بالایی را برای شما فراهم می کند.

در کلاس gran، شما می توانید 18 صندلی شیک و راحت را با پوشش چرم مشاهده کنید. تمام مسافرین امکانات رفاهی مانند ماسک چشم، دمپایی و پتو می گیرند. کارکنان نیز برای شما غذاها و نوشیدنی تهیه می کنند.

 


5. قطار Talgo 350، اسپانیا

سریع ترین قطارهای دنیا

قطار سریع السیر Talgo 350 اسپانیا که توسط شرکت راه آهن دولتی اداره می شود. این قطار با سرعت بالا می تواند حداکثر سرعت 217.4 مایل در ساعت را به دست آورد. قطار تلگو 350 مسیر بین مادرید و بارسلونا را می رود.

این قطار دارای دو کابین راننده و 12 کابین مسافر است. این قطار نیز به عنوان “Pato” در اسپانیا شناخته می شود و دلیل نامگذاری هم به خاطر طراحی جلوی این قطار به شکل نوک اردک است . این طراحی متمایز Talgo 350 برای مقابله با امواج فشار بهینه سازی شده است.

امکانات واگن ها در قطار Talgo 350 به چهار کلاس تقسیم می شود: کلاس باشگاه، کلاس اول، کلاس بیسترو Bistro و کلاس مربی. تمام کلاس های Talgo 350 دارای صندلی های راحتی برای خوابیدن هستند. مسافران همچنین به هر وسیله مانند ویدئو و دستگاه های صوتی دسترسی دارند.


 

4. قطار Siemens Velaro E/AVS 103، اسپانیا

سریع ترین قطارهای دنیا

Velaro E نسخه اسپانیایی Train Velaro E است که توسط شرکت مهندسی آلمانی Siemens توسعه داده شده است. در اسپانیا، قطار Velaro به نام AVS 103 نامگذاری شده است. Velaro E بین بارسلونا و مادرید در حرکت است .

Velaro E با حداکثر سرعت 217.4 مایل در ساعت حرکت می کند. قطارهای Velaro E می توانند در 2 ساعت و 30 دقیقه به بارسلونا برسند . در طی آزمایشات، Velaro E به سرعت بالای 250.84 مایل در ساعت نیز رسیده است .

شرکت های راه آهن های اسپانیایی در سال 2001 دستورالعمل های قطار Velaro E را دادند. آنها در ژوئن 2007 این قطار را  رونمایی کردند. Velaro E دارای هشت واگن مسافر و ظرفیت صندلی 404 مسافر است.


3. قطار AGV Italo ، ایتالیا

سریع ترین قطارهای دنیا

AVG Italo سریعترین قطار در اروپا است . این قطار سریع السیر دارای حداکثر سرعت عملی 223.6 مایل در ساعت است. اما در طی آزمایش اولیه، در سال 2007، قطار AVG رکورد سرعت 356.6 مایل در ساعت را نیز کسب کرده است. شرکت تولیدی فرانسوی Alstom برای این قطار چند قطعه را تولید می کند. در سال 2008 شرکت ایتالیایی Nuovo Trasporto Viaggiatori (NTV) 25 ترمینال AVG را از Alstom به مبلغ 650 میلیون یورو سفارش داد.

AVG Italo این سرویس را در آوریل 2007 شروع کرد . بین رم و ناپل مسیر حرکتش است. مسافران قطار AVG Italo می توانند بین این شهرها توقف داشته باشند این قطار فاصله 140 مایل را در عرض یک ساعت طی می کند .

AVG Italo دارای ساختار سازگار با محیط زیست 98٪ است زیرا قطعات آن قابل بازیافت است . AVG Italo دارای 11 دستگاه واگن است. کرسی ها به سه کلاس تقسیم می شوند: باشگاه، پریما Prima و هوشمند. همه سه کلاس AVG Italo صندلی های چرمی قابل تنظیم، تلویزیون زنده و  Wi-Fi رایگان را ارائه می دهند.


2. قطار Harmony CRH 380A ، چین

سریع ترین قطارهای دنیا

قطار شرکت چینی خطوط راه آهن CRH 380A دومین قطار سریع السیر مسافرتی در جهان است. در خدمات تجاری، این قطارهای الکتریکی و چندگانه می توانند حداکثر سرعت 236.12 مایل در ساعت را بدست آورند. اما در طول آزمایش های اولیه رکورد 258.58 مایل در ساعت نیز بدست امده است. در اکتبر 2010، راه آهن چین خطوط CRH 380a را به طور منظم بین مسیر شانگهای-نانجینگ افتتاح کرد .

قطارهای سریع السیر CRH 380A توسط شرکت CSR Qingdao Sifang لوکوموتیو و Rolling Stock تولید می شوند. CRH 380A دارای وزن کم به خاطر وجود آلیاژ آلومینیوم بدنه و سر است. این طراحی غیرمستقیم قطار می تواند فشار آیرودینامیک را در حال حرکت کاهش دهد. چرخ دنده های CRH 380A به طور کامل ارتعاش آزاد است.

قطار CRH 380A توانایی حمل 494 مسافر را دارد. هر مسافر امکانات مانند چراغ مطالعه، پورت برق و صفحه نمایش الکترونیکی دریافت خواهد کرد. همچنین یک بخش  VIP در نزدیکی کابین راننده وجود دارد. یک واحد CRH 380A اختصاص داده شده برای ارائه غذا و نوشیدنی به مسافران.


1. قطار Shanghai Maglev، چین

سریع ترین قطارهای دنیا

قطار شانگهای Maglev سریع ترین قطار در جهان با حداکثر سرعت عملی 267.8 مایل در ساعت است. این سرویس توسط شرکت حمل و نقل شانگهای Maglev  اجرا می شود . Maglev ترکیبی از حرکت مغناطیسی – تعلیق یا شناور یک شی توسط میدان مغناطیسی است.

بر خلاف قطارهای معمولی، شانگهای Maglev هیچ چرخی ندارد و در میدان مغناطیسی بین قطار و مسیر حرکت می کند. این چرخش الکترومغناطیسی توسط نیروهای قدرتمند ارائه می شود و قطار را می توان بر روی مسیر حرکت داد زیرا ارتباط دیگری بین قطار و مسیر وجود ندارد.

Maglev شانگهای می تواند حداکثر سرعت خود را از صفر به 267.8 مایل در ساعت در 4 دقیقه برساند.  شرکت های زیمنس و ThyssenKrupp شانگهای Maglev را ساختند. خدمات دولتی maglev شانگهای در تاریخ 1 ژانویه 2004 آغاز شد.

این قطار مسیر بین Long Yang Road و فرودگاه بین المللی Pudong را پوشش می دهد. قطار شانگهای تنها در 7 دقیقه و 20 ثانیه مسیر را طی می کند. ظرفیت کل مسافران قطار  564 نفراست. فاصله هر ایستگاه قطار بین 15 دقیقه است .  هزینه 8 دلار برای یک بلیط و 16 دلار برای بلیط VIP برای سفر با سریع السیرترین قطار دنیا است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد آرا: 75

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

فیروزه یکی از اولین سنگ های تزئینی بوده و در رنگ های آبی و سبز یافت می شود. فیروزه سنگی مقاوم و محافظ است. وقتی آن را در دست می گیرید، به شما آرامش و راحتی می دهد. فیروزه یکی از پرطرفدارترین سنگ ها در بین ایرانیان است. خواص این سنگ تزئینی برای روح و […]

هایلایتر و کانتورینگ دو تکنیک آرایشی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا چهره خود را زیباتر و جذاب‌تر نشان دهید. هایلایتر با ایجاد درخشش و برجستگی در نقاط خاصی از صورت، می‌تواند به صورت شما بعد و عمق ببخشد. کانتورینگ نیز با ایجاد سایه و برجستگی در نقاط خاصی از صورت، می‌تواند به […]

بیایید با هم لیست 10 تا از گرانترین اتوبوس های لوکس دنیا در سال 2023 را در مجله جاذبه ها مرور کنیم و اطلاعات جالبی در مورد هر اتوبوس پیدا کنیم . 1. سوپر اتوبوس دبی – با قیمت 18 میلیون دلار این وسیله نقلیه از فیبر بسیار سبک و بادوام ساخته شده است که […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .