مجسمه معمولا به عنوان یک نماد ایجاد می شود. در سراسر جهان، بناهای تاریخی برای احترام به زندگی فوق العاده ای و یا به یادبود یک رویداد خاص ساخته شده اند. در حالی که بسیاری از این آثار ساده و آسان برای درک اند، برخی از آنها نسبتا عجیب و غریب اند.  لیستی زیر شامل 10 مجسمه شگفت انگیز غول پیکر در سراسر جهان است.


10.مجسمه اسمارتفون لندن

مجسمه اسمارتفون لندن

این مجسمه با ارتفاع 46 فوت از یک شناگر در چمن است، در جنوب بانک Thames بین برج و سالن شهر است، که توسط تلویزیون لندن نشان داده شده است. و جز 10 شگفتی بزرگ از انگلستان بوده است .

 

9. مجسمه عنکبوت Louise Bourgeois

مجسمه عنکبوت

عنکبوت 30 فوتی لوئیز بورژواز، ساخته شده از برنز، فولاد ضد زنگ و سنگ مرمر، در لندن قرار دارد. این یکی از شش مجسمه ای است که توسط هنرمند مشهور 95 ساله ساخته شده است.

 

8. مجسمه بودا های بزرگ: Budyna Monywa

مجسمه بودا های بزرگ

این بودا در برمه (میانمار)، موضوع مکرری است در هنر بودایی ، نشان دهنده بودای parinirvana ، دارای طول 300 پا ، این مجسمه در سال 1991 ساخته شده است.

 

7. مجسمه شیر آب جادویی

مجسمه شیر آب جادویی

در Aqualand-Cadiz، اسپانیا، “شیر سحر و جادو” که به نظر می رسد در آسمان با ریزش آب به طور شناور، ساخته شده است. ولی در واقع، یک لوله در جریان آب پنهان شده است که کل ساختار را نگه می دارد ولی توسط آبی که از شیر ریخته میشود مخفی است .

 

6. مجسمه سگ نقره ای غول پیکر- دنور، کلرادو

مجسمه سگ نقره ای غول پیکر- دنور، کلرادو

مجسمه ای از یک سگ نشسته،با ارتفاع 20 پا . یک اسکلت فولادی است ، در شب با چراغ های LED تنظیم می شود و رنگارنگ می شود .

5.مجسمه اره هیولا – توکیو، ژاپن

مجسمه اره هیولا - توکیو، ژاپن

یکی از مجسمه های چشم نواز در سراسر جهان، مجسمه هیولا و عظیم 15.4 متری، قرمز رنگ اره ای است که در مقابل سالن ورودی اصلی – مرکز نمایشگاه بین المللی توکیو – و یا چشم انداز بزرگ توکیو قرار گرفته است . ساخته شده توسط Claes Oldenburg و Coosje Van Bruggen .

 

4.مجسمه Dreaming Girl، سنت هلن، انگلستان

مجسمه Dreaming Girl، سنت هلن، انگلستان

در نیمه راه بین لیورپول و منچستر، مجسمه ای به ارتفاع 65 فوت از سر یک دختر در حالت خواب رونمایی شده است . با چشمان بسته “رویایی” به نظر می رسد .اثر هنری جومو پلنسا که در سابق ساتون مانور کولیری را ساخته بود، نماد آینده است.

 

3. مجسمه Forever Marilyn، کالیفرنیا

مجسمه Forever Marilyn، کالیفرنیا

Marilyn یک مجسمه غول پیکر مریلین مونرو طراحی شده توسط سارد جانسون است. مجسمه نماینده یکی از مشهورترین تصاویر مونرو است که از سال 1955 در فیلم The Seven Year Itch الهام گرفته شده است. مجسمه ای که در جولای 2011 رونمایی شد، در حال حاضر در پالم اسپرینگز، کالیفرنیا پس از نقل مکان از شیکاگو، ایستاده است.

2.مجسمه Die Badende

مجسمه Die Badende

در هامبورگ آلمان از Die Badende” (“The Bather”)، یک مجسمه غول پیکر هنری توسط هنرمند الیور ووس در دریاچه Binnenalster که در تاریخ 3 اوت 2011 دیده می شود، استقبال کرد. مجسمه فوم و فولاد حدود 13 پا  در 99 پا است .

1. مجسمه قاشق و گیلاس

مجسمه قاشق و گیلاس

Spoonbridge و گیلاس (1985-1988) کار Claes Oldenburg و همسرش Coosje van Bruggen است. این ساخت و ساز در محوطه کشتی سازی در نیوانگلند انجام شده است ، قاشق وزن 5800 پوند دارد و گیلاس وزن 1200 پوند است. “گیلاس و قاشق” یکی از قطعه های یادآور فرهنگی مینه سوتا و قطعه امضاء باغ مجسمه سازی مینیاپولیس است.

0. مجسمه عروسک، هند

مجسمه عروسک، هند
یکی از شگفت انگیز ترین مجسمه های غول پیکر در هند است. تصویر فوق گردشگران را در کنار مجسمه عروسک در ساحل Visakhapatnam، هند در 18 اکتبر 2010 نشان می دهد .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 3.9 / 5. تعداد آرا: 9

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

فیروزه یکی از اولین سنگ های تزئینی بوده و در رنگ های آبی و سبز یافت می شود. فیروزه سنگی مقاوم و محافظ است. وقتی آن را در دست می گیرید، به شما آرامش و راحتی می دهد. فیروزه یکی از پرطرفدارترین سنگ ها در بین ایرانیان است. خواص این سنگ تزئینی برای روح و […]

هایلایتر و کانتورینگ دو تکنیک آرایشی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا چهره خود را زیباتر و جذاب‌تر نشان دهید. هایلایتر با ایجاد درخشش و برجستگی در نقاط خاصی از صورت، می‌تواند به صورت شما بعد و عمق ببخشد. کانتورینگ نیز با ایجاد سایه و برجستگی در نقاط خاصی از صورت، می‌تواند به […]

بیایید با هم لیست 10 تا از گرانترین اتوبوس های لوکس دنیا در سال 2023 را در مجله جاذبه ها مرور کنیم و اطلاعات جالبی در مورد هر اتوبوس پیدا کنیم . 1. سوپر اتوبوس دبی – با قیمت 18 میلیون دلار این وسیله نقلیه از فیبر بسیار سبک و بادوام ساخته شده است که […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .