رومانی یک کشور واقع در تقاطع جنوب شرقی و مرکزی اروپا است،پایتخت آن شهر بُخارست است. رومانی هم مرز با کشورهای مجارستان و صربستان، اوکراین و مولداوی و بلغارستان است. رومانی یک کشور معروف است که در شبه جزیره بالکان نیز واقع شده است. کشوری جز بلوک سابق شوروی، در طول سالها متعلق به رومیان بوده است اما مجارها و عثمانی ها آنرا نیز به تصرف درآورده اند . کشور رومانی پر از شهرهای قدیمی عجیب و غریب، استراحتگاه های کوهستانی است که اسکی ای عالی و جامعه هنری را ارائه می دهند. همراه با سایت برترین جاذبه ها یک مرور کلی از بهترین مکان ها برای بازدید در رومانی داشته باشید .

 


 
10. دلتای Danube

اکثری دلتای ( تالاب ) دانوب که دارای رتبه دومین در اروپا است در  کشور رومانی قرار دارد. در ابتدا بخشی از دریای سیاه بوده است، دلتای دانوب مکان خوبی برای مشاهده طبیعت است. مرکز بسیاری از گونه های منحصر به فرد گیاهان و حیوانات در اروپا است و همچنین شامل 23 اکوسیستم مختلف، از جمله برخی از بزرگترین تالاب های جهان است. بازدید کنندگان با تماشای غروب های دیدنی و جذاب شگفت زده می شوند و به شدت توصیه می شود که قایق سواری آهسته را روی رودخانه انجام دهند.

 


 

9.Cluj-Napoca

کلوج -ناپاکا به عنوان بزرگترین دانشگاه در کشور رومانی به عنوان پایتخت غیررسمی منطقه تاریخی  Transylvania شناخته می شود. شهر قبل از تاریخ استعمار رومی، یکی از مراکز فرهنگی رومانی بوده است. کلوج-ناپاکا یک مجسمه برای احترام  به یک پادشاه مجارستانی دارد که ساخته شده در قرن 14th است و کلیسای قدیس گوتیک دارای بلندترین برج کلیسا در کشور است. موزه ملی که در یک کاخ سابق قرار دارد، دارای مجموعه وسیعی از کارهای هنرمندان رومانی است.

 


 
8. Mamaia

Mamaia در دریای سیاه واقع شده است و محبوب ترین منطقه ساحلی رومانی است. اما خود Mamaia کوچک است، اما نوار ساحلی آن حدود 8 کیلومتر (5 مایل) است. این منطقه دارای سواحل شنی سفید زیبا است. Mamaia دارای یک پارک آبی نیز است اما فعالیتش به کودکان کوچک محدود می شود. 

 


 

7. Timisoara

Timisoara در غرب رومانی واقع شده است یکی از بزرگترین شهرهای کشور است که از اوایل قرن 13th تاسیس شده است. هنگامی که بخشی از امپراتوری عثمانی بود اولین شهر اروپایی بود که دارای  تیر چراغ برق در خیابان بود. این شهر پس از پایان بمب گذاری سنگین از هر دو طرف در طول جنگ جهانی دوم تا حدود زیادی به عقب برگشت و از رشد آن کاسته شد . بر خلاف بسیاری از کلیساهای اروپایی کلیسای ارتدکس Timișoara در قرن بیستم ساخته شد  و دارای بسیاری از اشیای مذهبی تاریخی و همچنین نقاشی ها است.

 


 

6. بُخارست

Bucharest پایتخت رومانی شهری است که با یک ترکیب قدیمی دیده می شود. بازدیدکنندگان ممکن است در یک محل با یک ساختمانی که قرنها پیش ساخته شده است رو به رو شوند و در همان محل با یک ساختمان کمونیستی  نیز روبرو شوند. این سرمایه مدرن اروپایی دارای بزرگترین مجلس نمایندگان در جهان با 3،100 اتاق و 12 طبقه است. تورهای بازدید از این ساختمان چشمگیر که در سال 1984 ساخته شده است، در طول روز به طور مرتب ارائه می شود. همچنین در بوخارست بازدید از مرکز قدیمی شهر با خیابان های سنگی و ساختمان های قدیمی از جمله کلیساهای قرون وسطی را از دست نباید داد .

 


 

5. Sinaia

سینیا یک شهر کوهستانی است که در اطراف یک صومعه که بر اساس کوه سینا نامگذاری شده است، بزرگ شده  و به یک شهر تبدیل شده است. صومعه حاوی یک نسخه از اولین کتاب مقدس است که در رومانی چاپ شده است. امروزه یک مکان محبوب برای گردشگران است که در تابستان از تابستان لذت می برند و در زمستان از اسکی در آن  بسیار شگفت شده می شوند .  پادشاه چارلز من خانه تابستانی خود را که قلعه Peles Castle نامیده می شود در نزدیکی آن ساخته است، این مکان نیز جاذبه توریستی محبوبی است. این شهر به دلیل داشتن گلهای زیبا نیز مشهور است.

 


 

4. صومعه نقاشی شده

Painted Monasteries در میان جاذبه های جذاب رومانی است که در بخش شمال شرقی کشور قرار دارد. نقاشی های Bucovina  که بر روی دیوارهای بیرونی با نقاشی های زیبا از نقاشی های قرن هجدهم و شانزدهم که شامل موضوعات مقدس مسحیت و پیامبران، صحنه های زندگی عیسی مسیح ، تصاویر فرشتگان و شیاطین و بهشت ​​و جهنم است، تزئین شده اند. 

 


 

3. Brasov

بروزو در مرکز رومانی واقع شده است و همه چیز را از زندگی شهری مدرن تا جذابیت های قدیمی و مناظر جذاب را دارد. این شهر در کنار کوه های Carpathian قرار دارد و به عنوان یک  منطقه کوهستانی شناخته می شود و امکانات اسکی دارد. چشم انداز برجسته کلیسای سیاه که یک کلیسای جامع گوتیک است که به دلیل نامشخص سوخته است و دود آتش سوزی بزرگ در قرن 17 باعث نامگذاری این نام برایش شده است. بازدیدکنندگان باید از خیابان  Rope که دقیق ترین خیابان در این کشور است نیز بازدید کنند .

 


 

2. Sibiu

Sibiu، یک زمانی بخشی از مجارستان بوده است و این موضوع به اوایل قرن 12 می رسد. این شهر در منطقه Transylvania واقع شده است، منطقه ای است که با نام خون آشام ها همراه است از جمله دراکولا، اما بعید است که بازدیدکنندگان در این روزها از هرکدام از آنها استفاده کنند. در عوض، مسافران میدان بزرگ را که متعلق به قرن 15 میلادی  است و ساختمان های باروک از جمله کاخ بروکنتال که یکی از قدیمی ترین موزه های جهان است را به بازدید می روند . بازدیدکنندگان ممکن است بخواهند که به تماشای بقایای استحکامات قدیمی که برای دفاع از شهر صدها سال پیش استفاده می شده نیز بروند .

 


 
1. Sighisoara

 

این شهر نیز در منطقه Transylvania واقع شده است، Sighisoara یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در رومانی است ، یک شهر زیبا است که به طروق محافظت شده ساخته شده است .هر جولای یک جشنواره قرون وسطی در قلعه قدیمی برگزار می شود. برج برجسته شهر، برج ساعت، برج 64 متری (210 فوت) است که در 1556 ساخته شده است.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد آرا: 70

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

فرانسه کشوری با قلعه‌های افسانه‌ای، روستاهای کتاب داستانی، استراحتگاه‌های شیک ساحلی، کوه‌های پوشیده از برف و البته پاریس ، شهر زیبا و رمانتیک است پس تعطیلات خود را در فرانسه بگذرانید که پر از مقاصد رویایی است. با برج ایفل، نشان مدرن فرانسه شروع کنید. سپس شاهکارهای هنری معروف را در موزه لوور کشف کنید. یک روز […]

گردشگری کشور اروپایی فنلاند از شهر پر جنب و جوش  (هلسینکی) Helsinki که پایتخت آن می باشد و شهر Turku تور کو شروع می شود و تا جنگل ها و جزایر boreal ادامه دارد، این شهرها  اماکن و جاذبه های فرهنگی و تاریخی منحصر به فردی ارائه می دهند، در حالی که محیط طبیعی فنلاند […]

کشور آسیایی اروپایی ترکیه دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری و تفریحی بسیار است ، یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه استانبول است ، با ما همراه باشید با معرفی بهترین جاذبه های استانبول 1– ایا صوفیه ایا صوفیا یکی از گران ترین نشانه های استانبول بوده است که درسال 536 میلادی به صورت کلیسای بنا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .