ایران کشور پهناور و با تنوع آب و هوایی بسیاری است. شاید به جرات بتوان گفت هزاران جاذبه گردشگری در شهرهای مختلف ایران وجود دارد که هر کدام می توانند صدها گردشگر را از نقاط مختلف جهان به آن نقطه بکشاند. در ادامه به چندتا از این جاهای دیدنی در شهرهایی مانند تهران، مشهد یا شیراز اشاره می کنیم.

جاهای دیدنی مشهد

مرقد امام هشتم

مرقد مقدس امام رضا در مجموعه ای گسترده از مقبره های مقدس که به طور خلاصه به نام حرم رضوی شناخته می شود، پوشانده شده است. این شهر جادویی درون یک شهر، خوشه های خیره کننده گنبد و مناره ها را دربر گرفته است. این مکان یعنی بارگاه ملکوتی امام هشتم را میتوان یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد دانست.

رواق امام خمینی

این حیاط سابق، با آبرنگ پیچیده و آجری آشکار، کاملا بسته به سقف درخشان است که توسط ستون های بزرگ و به خوبی فاصله گرفته است که به صورت مخروطی گسترش یافته و از آن خارج می شود.

بقعه خواجه ربی

این مأموریتی زیبا و متناقض که در آن آراسته شده است، رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) پیامبر محمد است که بعدا خود را به خراسان تبعید می کند تا از تنش میان پیروان نافرجام پیامبر جلوگیری کند.

موزه مرکزی

این موزه عجیب و غریب با قطعاتی از دکوراسیون حرم معروف که با مدال های ورزشی معاصر ارائه شده توسط ورزشکاران مشتاق ارائه می شود، در حالی که مجموعه ی تمبر زیرزمینی شامل یادبود 1983 است  نیز در آن یافت می شود.

مقبره نادر شاه

در نواحی خاورمیانه، نادر شاه بعنوان یک ستیزه گر تاریخی در نظر گرفته می شود. اما در اینجا او یک قهرمان محلی است که به طور خلاصه بازگشت خراسان به مرکز امپراتوری وسیع آسیای میانه را نشان می دهد.

مسجد گوهر شاد

با رفتن به این مسجد شما ممکن است گنبد آبی 50 میلی متری و پورتال طلایی غارنشین این مسجد جامع تیموری را که از سال 1405 تا 1418 میلادی ساخته شده است نگاه کنید. متأسفانه غیر مسلمانان مجاز به درک این موضوع نیستند.

موزه انسان شناسی

لذت اصلی این موزه بزرگ در یک حمام سابق، نقاشی های گنبد مرکزی گورستان سال 1922 است که شامل چهره های انترپومورفیک بین دوچرخه های غول پیکر، یک ماشین مجلسی روسی و  است.

موزه فرش

مسلما یکی از بهترین موزه هی مشهد است. فرش های نمایش داده شده از کلاسیک های زیبا تا باغ های مرجانی طلایی و فرش تبریز – شاهزاده خانم قیصر ویلهلم به نمایش در می آیند.

بازار در مشهد

در پشت درهای چوبی سنگین، این کاروانسراهای 90 ساله پر از غرفه های لباس توسط بازرگانان افغان است. این برای جلوه های ظاهری زندگی واقعی محلی شگفت انگیز است و معماری بی نظیر آن است.

مسجد ملا حسام اردبیلی

مسجد ملا حسام با برجستگی چشمگیر ساعت برج، نقطه عطفی در لبه شمالی منطقه حرم است.

جاهای دیدنی تهران

با گذشت زمان نسبتا کوتاه، ماسک های زشت بتون و دود و خیابان های مانیک که با ماشین ها پر می شود، بسیاری از مسافران و تعداد کمی از تهران به شما می گوید هیچ دلیلی وجود ندارد که در پایتخت بمانید. اما توصیه های خود را برای از دست دادن است. در حالی که اصفهان یا تخت جمشید می تواند یک رویه قانع کننده برای روح ایران ایجاد کند، تهران بدون قید و شرط قلب بزرگی، با صدای بلند، هرج و مرج، پویا و زشت است. این شهر ضمنی بسته به حدود 15 میلیون نفر است که در آن ابتدا تغییرات رخ می دهد. از لحاظ سیاسی و اجتماعی این لبه برنده ایران است و از بیانات نسبتا جسورانه جوانان خود به مجموعه رستوران ها، کافی نت ها و گالری های هنری مدرن به عنوان یک بازدید کننده که نمی توانید به آن توجه کنید.

با این حال، تهران نیز یک شهر دارای تضاد است که در خطوط جغرافیایی پخش می شود. این مدرن و سنتی، سکولار و مذهبی، غنی و فقیر – شمال و جنوب است. بیشتر جرقه از شمال کشور ثروتمند است، اما از جنوب تهران سرگردان می شود و یک شهر متداول محافظه کارانه، مذهبی و فقیر را شاهد خواهید بود. جاهای دیدنی تهران بسیار است که به آن خواهیم پرداخت.

در یک سطح عملی، گردشگری تهران با انتخاب مناسبی از هتل ها و بهترین رستوران ها در ایران ارائه می دهد. موزه های کافی برای حفظ علاقه شما وجود دارد، و در مقایسه با ساکنان بسیاری از پایتخت ها، تهرانی ها شگفت انگیز استقبال می کنند. مطمئنا برخی از مسافران ترافیک تهران را کشف خواهند کرد و غرق شدن شهرک های کنترل نشده می شوند. اما باقی می ماند – و یا بهتر است، بازدید کوتاه تکرار کنید – و شما آن را به شما در راه همیشه بیشتر پاداش باز خواهد گشت.

پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک یا پارک دایناسورها در منطقه سعادت آباد تهران واقع شده است و یکی از فازهای بوستان پرواز می باشد. پارک ژوراسیک تهران برای کودکان جذابیت های بسیاری داشته و به آن علاقمند می شوند.

برج میلاد

برج میلاد (بلندترین برج دنیا در تهران) و همچنین بورج میلاد در زبان فارسی، منظره معماری در تهران است. برج میلاد در ارتفاع 435 متر ایستاده و شش برج بلند در جهان است. ساخت و ساز در سال 1999 آغاز شد و در سال 2007 به پایان رسید، برج میلاد واقع شده بین مناطق شهرک غرب و گیشا تهران.

همانطور که در بالا ذکر شد، برج میلاد آن در 435 متر (1427 فوت) از پایه تا نوک آنتن قرار دارد. سر شامل یک غلاف بزرگ با 12 طبقه است که سقف آن 315 متر است (1،033 فوت). در زیر این یک راه پله و آسانسور برای رسیدن به منطقه است.

همه چیز در مورد برج میلاد

برج میلاد با ارتفاع 435 متر (1427 فوت)، بلندترین برج در ایران، ششمین بلندترین برج مخابراتی در جهان است. برج میلاد شامل پنج بخش اصلی است: بنیاد، ساختمان انتقال (لابی)، شفت، ساختار سر و استوانه آنتن. سازه لابی شامل شش طبقه است. سه طبقه اول شامل 63 واحد تجاری، 11 دادگاه غذایی، یک کافه تریا و یک نمایشگاه تجاری است که قرار است 260 مترمربع (2800 فوت مربع) باشد.

طبقه اول و دوم زیرزمینی برج میلاد شامل بخش های رسمی و نصب شده و مرکز داده ها می باشد. طبقه همکف به ورودی و پذیرش بازدید کنندگان اختصاص داده شده است. این شفت یک ساختار بتنی است که 315 متر (1،033 فوت) از سطح زمین است. در سه طرف مختلف از این 6 آسانسور برای انتقال بازدیدکنندگان به برج برج با سرعت 7 متر در ثانیه (0.0070 کیلومتر بر ثانیه) استفاده می شود و در سمت چهارم پله اضطراری وجود دارد.

سر برج میلاد یک ساختار فولادی با وزن حدود 25000 تن و شامل 12 طبقه است. در طبقه بالا از برج، مناطق ایمنی آتش به عنوان یک پناهگاه پناهگاه، یک عرشه تماشای بسته، یک کافه تریا، یک گالری هنری عمومی، یک عرشه باز باز، یک رستوران متحرک، طبقه های مخابراتی، یک رستوران VIP، طبقه مکانیکی و گنبد آسمان.

مودم آنتن چهار مرحله 120 متر ارتفاع (390 فوت) است. طبقه پایین ترمینیست برای تنظیم آنتنهای مخابراتی کاربران عمومی است و سه طبقه بالایی به آنتن سازمان رادیو و تلویزیون ایران اختصاص داده شده است.

 

علاوه بر این، این مجموعه دارای پارکینگ 27،000 مترمربع (290،000 فوت مربع)، واحد کامپیوتری و مخابراتی بزرگ، واحد فرهنگی و علمی، مرکز معامله تجاری، نمایشگاه موقت برای نمایش محصولات، کتابخانه تخصصی، سالن نمایشگاه، و یک واحد اداری برج میلاد دارای پایه هشت ضلعی است که نماد معماری سنتی ایرانی است.

بهترین سینماهای تهران

سینماهای تهران روز به روز شلوغ و شلوغ تر می شود و همچنین سالانه سالن های جدید و پردیس های سینمایی جدیدی در شهر تهران افتتاح می شود. بهترین سینماهای تهران را می توان پردیس سینمایی ملت، سینما آزادی ، سینما چارسو و چندین سالن دیگر دانست.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 33

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

پیکاپ ویزا فرایندی جذاب و گاه چالش‌برانگیز است که در آن، شخص متقاضی ویزا، پس از طی مراحل اداری و دریافت تأیید نهایی، برای اخذ برچسب ویزا و نهایی کردن فرآیند، به سفارت یا کنسولگری کشور مقصد مراجعه می‌کند. این سفر، گامی مهم در مسیر تحقق رویاها و اهدافی تلقی می‌شود که فرد برای خود […]

در دنیای پیچیده و دائما در حال تحول معاملات آنلاین، انتخاب بروکری که نه تنها قابل اعتماد، بلکه همچنین سازگار با نیازهای فردی معامله‌گران باشد، بسیار حیاتی است. الیمپ ترید، با سابقه‌ای درخشان از ارائه خدمات معاملاتی در سطح جهانی، یکی از پلتفرم‌هایی است که می‌تواند در این راستا مورد بررسی قرار گیرد. این مقاله […]

ایتالیا، سرزمینی با قدمتی دیرینه، فرهنگ غنی، طبیعتی دل‌انگیز و مردمی خونگرم، همواره یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای ایرانیان بوده است. از گشت و گذار در کوچه پس کوچه‌های رم و فلورانس، تا تماشای غروب آفتاب در ونیز و میلان، سفر به ایتالیا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را رقم خواهد زد. اما پیش از هر چیز، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .