مقدمه  

از سال 1985، برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا با تصویب قانونی مرزهای بین خود را بدون نیاز به اخذ ویزا به روی هم باز کردند. ابتدا 5 کشور عضو این پیمان شدند و به تدریج با افزایش آنها، تعدادشان در حال حاضر به 26 کشور رسیده است.

به همین دلیل، شهروندان کشورهایی که برای ورود به کشورهای اروپایی شینگن نیاز به اخذ ویزا دارند، با گرفتن تنها یک ویزای شینگن می‌توانند بدون محدودیت به تمامی کشورهای شینگن سفر کنند.

 

ویزای شینگن برای شهروندان ایرانی

          بر طبق قوانین گردشگری اروپا، شهروندان ایرانی برای ورود به کشورهای حوزه شینگن نیاز به ویزا خواهند داشت. این ویزا از هر کدام از سفارت‌های کشورهای اروپایی حوزه شینگن برای ورود به این منطقه می‌تواند درخواست و اخذ شود.

در صورت دارا بودن دعوتنامه، بهترین سفارت برای ویزای شینگن همان کشوری است که دعوتنامه از آن صادر شده است. مجموعه خدمات گردشگری و مسافرتی «نیلا گشت» با بررسی شرایط متقاضی، سفارت و کشور مناسب را برای افزایش شانس اخذ ویزا به وی معرفی خواهد نمود.

          در حال حاضر، اکثر کشورهای شینگن با برون‌سپاری خدمات ویزا از سفارت‌های خود، این امر را به دفاتر VFS یا مراکز تحویل پرونده و انجام انگشت‌نگاری محول نموده‌اند. سایر آنها نیز همچنان خدمات صدور ویزا را در سفارت‌های مربوطه انجام می‌دهند.

روند اخذ

فرآیند اخذ ویزا به این صورت است که ابتدا از دفاتر VFS یا در مورد برخی از کشورها، از خود سفارت به صورت آنلاین درخواست وقت برای انجام مرحله بایومتریک و تحویل مدارک می‌شود.

پس از تعیین وقت، ‌فرم‌های مربوطه باید تکمیل و اقدام به جمع‌آوری مدارک بر اساس درخواست سفارت کشور مربوطه شود تا در روز مقررشده، متقاضی با مدارک کامل به دفاتر بایومتریک یا سفارت برود.

در صورت کامل بودن مدارک و انجام مرحله بایومتریک، سفارت بررسی خود را روی پرونده آغاز نموده و معمولاً طی بازه زمانی 14 روز کاری پاسخ ویزا را به متقاضی اعلام خواهند نمود. بدیهی است که این زمان ثابت نبوده و می‌تواند بسته به شرایط کم با بیشتر شود.

مراحل فوق می‌تواند هم از سوی متقاضی به صورت شخصی انجام شده و هم توسط یک کارشناس ویزا یا کارگزار وی به نتیجه برسد. انتخاب دیگر نیز اقدام از سوی برگزارکنندگان تورهای مسافرتی می‌باشد که با سپردن ضمانت‌ بانکی می‌توان فقط با برنامه‌های تعیین شده از سوی برگزارکنندگان تور اقدام به دریافت ویزای شینگن نمود.

نکته مهم: با توجه به افزایش تعداد پرونده‌های ریجکتی در چند وقت اخیر، به دلیل نقص مدارک یا عدم توجه به شرایط مورد نیاز از سوی سفارت، توصیه مجموعه «نیلا گشت» به متقاضیان ویزای شینگن، اقدام از سوی کارشناسان مجرب برای درخواست ویزا می‌باشد. همکاران ما برای مشاوره و راهنمایی بیشتر در خدمت شما گردشگران محترم خواهند بود.

مدارک لازم

به دلیل عدم مصاحبه افسر پرونده با متقاضی، مدارک ارائه‌شده به سفارت برای اخذ ویزای شینگن اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. با تفاوت‌هایی

ناچیز، مدارک درخواست‌شده از سوی سفارت‌های کشورهای شینگن معمولاً یکسان است.

 در ذیل تمام مدارکی که برای دریافت ویزای شینگن لازم است را به صورت تیتروار خواهیم آورد. شایان ذکر است که تمامی این مدارک برای یک فرد لزوماً ضروری نبوده و ممکن است فقط برخی از آنها بسته به شرایط تهیه شود.

·        اصل گذرنامه معتبر با حداقل هفت ماه اعتبار

·        دو قطعه عکس 3.5 در 4.5 جدید با زمینه روشن

·        تاریخچه سفر متقاضی: شامل ویزاهای شینگن قبلی و نیز ویزاهای معتبر دیگری از جمله ویزای آمریکا، استرالیا، انگلستان، ژاپن و …

·        ترجمه رسمی شناسنامه

·        گواهی تمکن مالی و پرینت گردش 3 ماهه حساب یا حساب‌های بانکی به زبان لاتین

·        ترجمه سند املاک و مستغلات (در صورت موجود بودن)

·        رزرو بلیط رفت و برگشت

·        رزرو هتل برای کل مدت سفر

·        بیمه مسافرتی

·        مدارک شغلی: بسته به شغل متقاضی مدارک اثبات آن می‌تواند متفاوت باشد.

هزینه سفارت

          برای درخواست ویزای شینگن، باید هزینه‌ای به سفارت مربوطه پرداخت گردد. این هزینه در مورد کشورهایی که ثبت درخواست ویزا به صورت آنلاین انجام می‌پذیرد، باید به صورت آنلاین پرداخت شود و در غیر این صورت مثل اکثر کشورهای شینگن در محل VFS به صورت نقدی.

          از ابتدای سال 2020، هزینه سفارت برای افراد بزرگسال 80 یورو، برای کودکان 6 تا 12 سال 40 یورو، و برای کودکان زیر 6 سال بدون هزینه می‌باشد. علاوه بر این مبلغ، دفاتر VFS برای خدمات انگشت‌نگاری نیز حدود 25 یورو برای هر نفر دریافت خواهند کرد.

مشاوره دریافت ویزا

          مجموعه «نیلا گشت» با کارشناسان مجرب و کارگزاران مطمئن خود، جهت مشاوره و اقدام برای اخذ ویزای شینگن در خدمت متقاضیان حترم خواهد بود.

          خدمات ارائه‌شده از سوی «نیلا گشت» شامل مشاوره برای بهترین روش اقدام، جمع‌آوری مدارک و تکمیل پرونده، و در صورت درخواست مشتری اقدام در قالب تورهای مسافرتی با کارگزاران مطمئن می‌باشد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

پیکاپ ویزا فرایندی جذاب و گاه چالش‌برانگیز است که در آن، شخص متقاضی ویزا، پس از طی مراحل اداری و دریافت تأیید نهایی، برای اخذ برچسب ویزا و نهایی کردن فرآیند، به سفارت یا کنسولگری کشور مقصد مراجعه می‌کند. این سفر، گامی مهم در مسیر تحقق رویاها و اهدافی تلقی می‌شود که فرد برای خود […]

در دنیای پیچیده و دائما در حال تحول معاملات آنلاین، انتخاب بروکری که نه تنها قابل اعتماد، بلکه همچنین سازگار با نیازهای فردی معامله‌گران باشد، بسیار حیاتی است. الیمپ ترید، با سابقه‌ای درخشان از ارائه خدمات معاملاتی در سطح جهانی، یکی از پلتفرم‌هایی است که می‌تواند در این راستا مورد بررسی قرار گیرد. این مقاله […]

ایتالیا، سرزمینی با قدمتی دیرینه، فرهنگ غنی، طبیعتی دل‌انگیز و مردمی خونگرم، همواره یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای ایرانیان بوده است. از گشت و گذار در کوچه پس کوچه‌های رم و فلورانس، تا تماشای غروب آفتاب در ونیز و میلان، سفر به ایتالیا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را رقم خواهد زد. اما پیش از هر چیز، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .