تاج محل، بنای عشقی که مردم سراسر جهان آنرا تحسین می کنند. این بنای زیبا توسط امپراتور شاه جهان به خاطر همسر ممتازش ساخته شده است. این بنای یادبود یکی از هفت عجایب جهان است و مردم از نقاط دور به خاطر زیبایی آن برای دیدن آن می آیند. این بنای زیبا دارای برخی از واقعیت های جذاب است که ممکن است از آن آگاه نباشید. بنابراین در زیر لیستی از این موارد آورده شده است .


 

1.داستان اینکه دست همه هنرمندان  سازنده بنا که توسط شاه جهان قطع شده است به احتمال زیاد یک اسطوره است زیرا این معمار ها در پروژه های دیگر کار می کردند. 
2 pininterest_1512717484s11.jpg
 

معماری که تیم را برای ساخت تاج محل رهبری کرده است، قلعه سرخ را نیز معماری کرده است . استاد احمد لاهوری تقریبا و مسلما رهبر تیم این معماری بود.  شاه جهان که به طور سفارشی او را برای کار بر روی یک پروژه پس از تاج محل انتخاب کرده است به این معنی  آشکارا  است که می توانسته است از هر دو دست خود استفاده کند بنابراین این چیزی است که تقریبا بیشتر مردم از آن آگاه نیستند. ( احمد لاهوری از تاجیک های ایرانی بوده و در ولایت بدراخشان افغانستان در قرن 17 زیست می کرده .)

 

  
2. دلیل اینکه این مناره ها به سمت بیرون کشیده شده اند برای محافظت از تاج در مقابل حوادث طبیعی مانند زمین لرزه ها ساخته شده است. 
 
3 news nation_1512717484s20.jpg
 

اگر با دقت نگاه کنید، متوجه خواهید شد که چهار مناره به سمت بیرون هستند. این کار به گونه ای انجام شده که در صورت وقوع یک فاجعه طبیعی مانند زلزله بر پایه اصلی “گومباد” یا گنبد سقوط نخواهد کرد، در نتیجه ایمنی آرامگاه را تضمین می کند. واین نشان می دهد که مغول ها در زمینه ساختار طرح های خوبی نیز داشته اند.


 
3. نمای تاج داخلی زیبا و نیکو است که پشم هر بیننده را می فریبد و به خود جلب می کند .
 
4 oininterest_1512717484s30.jpg

28 عدد سنگ نادر، نیمه ارزشمند و گرانبها برای تزیین کار در تاج محل استفاده شد. آنها از سری لانکا، تبت، چین و البته تعدادی از مکان های خود هند آورده شده بودند. در طول حکومت بریتانیا، این بنای تاریخی چندین بار به دلیل این سنگها مورد تخریب و هجمه قرار گرفت و تنها در اواخر قرن نوزدهم مجددا تاسیس شد.

 


 

4. یک ویژگی خاص در چشمه وجود دارد که باعث می شود که فشار آب یکنواخت از همه چشمه ها خارج می شود. 
 
 

برای اطمینان از جاری شدن یکنواخت و بدون فشار آب از چشمه ها، لوله های چشمه به طور مستقیم با لوله های مس که از آنها تغذیه می کردند ارتباط نداشتند. به عنوان یک جایگزین، یک گلدان مس زیر هر لوله چشمه وجود داشت به طوری که آب ابتدا گلدان را پر می کرد و در همان زمان در چشمه ها نیز افزایش می یافت. نیروی موجود در گلدانها نابرابری را حفظ می کند و بنابراین آب یکنواخت جریان می بابد .

 

5. شاه جهان می خواست  یک تاج محل دیگر را که یک تاج محل سیاه رنگ بوده است، بسازد.
تصویر فرضی زیر :
 

 

نوشته های یک مسافر اروپایی، Tavernier در مورد آن که شاه جهان شروع به ساخت آرامگاه خود را در طرف دیگر رودخانه کرده بود حکایت دارد، اما نتوانست آن را کامل کند، زیرا او توسط پسرش اورنگزب سرنگون شد.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد آرا: 58

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

شما درباره شب های جذاب دبی چه چیزی می‌دانید؟ به‌جرئت می‌توان گفت که این شب‌ها جزو فوق‌العاده‌ترین تجربه‌هایی است که هر فردی می‌تواند تجربه کند. طبق آمار رسمی تعداد گردشگران دبی در سال ۲۰۲۴ به حدود ۱۰ میلیون رسیده است. آیا می‌دانید که این تعداد گردشگر چه مقدار سرمایه‌ای را وارد دبی می‌کنند؟ این تعداد […]

توکیو ژاپن از شهرهای شلوغ و مدرن دنیا است که برای سلیقه‌ها، گروه‌های سنی و شخصیت‌های گوناگون جاهای دیدنی فوق‌العاده‌ای دارد. یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی بعد از زلزله سال ۱۹۲۳ و جنگ جهانی دوم دچار آسیب‌های زیادی شد؛‌ به همین جهت بناهای قدیمی چندان زیادی در آن وجود ندارد. در تور ژاپن […]

اینبار در سایت برترین جاذبه ها می خواهیم به معرفی جاذبه های تفریحی و گردشگری برتر شهر آنتالیا کشور ترکیه بپردازیم همراه ما باشید محله قدیمی کالجی محله کالجی دارای کوچه ها و خیابانهای پر پیچ و خم می باشد که محیطی عالی جهت  قدم زدن را فراهم کرده است. سقف ساختمانها در این محله […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .