کشور بولیوی، گاهی اوقات به عنوان تبت قاره آمریکا شناخته می شود، بولیوی مرتفع ترین، دارای بیشترین انسجام و ناهمواری در قاره آمریکای جنوبی است. این کشور همچنین بومی ترین کشور در آمریکای شمالی است که 60 درصد جمعیت آن از نژاد خالص بومیان آمریکاست. ادیان بومی، گویش ها، لباس ها و موسیقی همه بخشی از زندگی روزمره بولیوی ها را تشکیل می دهد در حالیکه نفوذ اسپانیا در معماری استعماری شهرهای مانند Sucre و Potosi نیز قوی است و به چشم می آید .

کشور Bolivia یکی از بزرگترین و دورترین کشورهای بر روی  کره زمین است که با گذشت زمان هنوز موارد قدیمی آن باقی مانده است. بولیوی جمعیت بومی بیشتری نسبت به هر کشور دیگری در آمریکا دارد. برای مسافران، بولیوی ترکیبی متنوع از تجربیات فرهنگی های چند قومی، مناظر طبیعی با شکوه و ماجراجویی ها است. از استراحتگاه لوکس Copacabana در ساحل دریاچه Titicaca تا تپه های نمکی Uyuni، بهترین جاذبه های توریستی در بولیوی اند .

 


 
10. پارک ملی Madidi

پارک ملی مادیدی از  کوه های آند به جنگل های آمازون می رسد. Madidi دارای بیش از 7000 مایل مربع مساحت است که یکی از متنوع ترین پارک ها در جهان است. بازدید کنندگان به مادیدی ممکن است یک جگوار نایاب، میمون تیتی، یک گونه از میمون که در جایی دیگر در جهان یافت نمیگردد را تماشا کنند . بیش از 11 درصد از 9000 گونه پرنده در سیاره زمین در پارک ملی مادیدی یافت می شوند.

 


 

9. ساختمان های تبلیغاتی Chiquitos

این منطقه شامل شش ساختمان است که توسط تعدادی از کشیش های یهودی در قرن 17 و 18 تاسیس شده است. در حالی که ماموریت های Jesuit در پاراگوئه و آرژانتین از زمان نابسامانی بوده است اما همتایان بولیوی آنها یک نیروی فرهنگی پر جنب و جوش در این منطقه ایجاد کرده اند. این شهرها را می توان در یک تور طولانی بازدید کرد و همه آنها در دسترس است. بزرگترین و مشهورترین شهرهای این مأموریت ها San Jose de Chiquitos است، هرچند که همه آنها یک نمونه زیبا از معماری مرزی قدیمی اسپانیا هستند.

 


 

8. جاده Yungas

 

جاده یونگاس  ” خطرناکترین جاده جهان” که La Paz را به منطقه جنگل های آمازون بولیوی در شمال کشور متصل می کند. از منطقه لا پاز، جاده به حدود 15000 فوت بالا می رود تا اینکه حدود 4000 فوت قبل از رسیدن به شهر Coroico پایین می آید . جاده برای کسانی که با وسایل نقلیه مسافرت می کنند، خطرناک است، اما Yungas تبدیل به جذابیت سفرهای مورد علاقه برای دوچرخه سواران کوهستانی شده است که 40 مایل سفر زیبایی را تجربه می کنند .

 


 

7. Reserva Eduardo Avaroa

منطقه ملی حفاظت شده در ناحیه جنوب غربی بولیوی که  برای حفاظت از دریاچه ویکتوریا که در معرض خطر است و گیاه llareta ایجاد شده است.این منطقه دارای دریاچه های نمکی نیز می باشد و همچنین پناهگاه بسیاری از گونه های آمریکای جنوبی و آمریکای شمالی هست که شامل چندین گروه بزرگ فلامینگو است.سفر به اینجا بسیار شبیه سفر به یک سیاره جدید و عجیب و غریب است.

 


 

6. Cerro Rico، Potosi

کوه rich یا Cerro Rico که در تمام شهر پوتوسی نقطه ای برجسته است، سررو ریکو مقصد مسافرتی ایده آل برای کسانی است که می خواهند تأثیر استعمار بر بومیان بولیوی را ببینند، یک زمانی اینجا محل معادن نقره بوده است اما امروزه فقط قلع استخراج می شود. بازدیدکنندگان به معدن ها می توانند بروند و همچنین Casa Nacional de Moneda که موزه ای محبوب در محل است را بازدید کنند.

 


 
5. Sucre

Sucre شناخته شده به عنوان “شهر چهار نام” نیز Charcas، La Plata و Chuquisaca نیز نامیده می شود. سوکر در سال 1500 توسط استعمار اسپانیا تأسیس شد و در قرن شانزدهم، شاهد یک زندگی اسپانیایی اشرافی بود. Sucre دارای بسیاری از ساختمان های مهم تاریخی است که باید مورد بازدید قرار گیرد، از جمله La Casa de la Libertad، جایی که سیمون بولیوار قانون اساسی بولیوی را نوشت، و کتابخانه ملی بولیوی، که اسناد مربوط به قرن 15 را دارد.

 


 

4. کارناوال Oruro 

هر ساله در Oruro، قبل از ظهر روز چهارشنبه، شهر Oruro میزبان Carnaval de Oruro است، یکی از مهم ترین رویدادهای فرهنگی  در سراسر آمریکای جنوبی است. این جشنواره دارای بیش از 28000 رقصنده است که انواع مختلفی از رقص های قومی را اجرا می کنند. حدود 10،000 نوازنده همراه با رقاصان. بر خلاف کارناوال ریو که در آن یک موضوع جدید هر سال انتخاب می شود ، کارناوال Oruro همیشه با رقص diablada یا devil ( نوعی شکلک شیطانی ) آغاز می شود. 

 


 

3. دریاچه تیتیکاکا

در مرز بولیوی با پرو، دریاچه تیتاکاکا بزرگترین دریاچه در آمریکای جنوبی واقع شده است. در نزدیکی ساحل جنوب شرقی دریاچه Tiwanaku، خرابه های یک شهر باستانی است که دانشمندان معتقد اند پیش از امپراطوری Inca بوده است . دریاچه Titicaca یک مقصد تعطیلات محبوب است. Copacabana محل اصلی رفت و آمد ممتاز برای گردشگران و افراد محلی است.

 


 

2. Tiwanaku

Tiwanaku یکی از مهمترین پیشگامان امپراتوری Inca است که در نزدیکی ساحل جنوب شرقی دریاچه تیتاکاکا در بولیوی واقع شده است. در قرن هفتم و نهم رشد کرده است و تبدیل به شهر شده است و در نهایت تبدیل به یک قدرت منطقه ای مهم در جنوب شده است. در دوران اوج خود، شهر بین 15،000 تا 30،000 ساکن داشته است. در حالی که تنها بخش کوچکی از آن باقی مانده است، Tiahuanaco بزرگترین دستاورد معماری مگالیتیک پیش از امپراطوری اینکا در آمریکای جنوبی است. امروزه یکی از جاذبه های گردشگری برتر بولیوی است.

 


 
1. Salar de Uyuni

 

 مقصدی برای سفر خارج از این دنیا !  Salar de Uyuni بسیار گزینه مناسبی برای توریست ها است. یکی از مسطح ترین مکانهای جهان، فلات های نمکی 4000 متر مربع توسط یک دریاچه باستانی ساخته شده است. بازدید کنندگان با وسیله نقلیه  مناسب می توانند از منطقه بازدید کنند . جاذبه اصلی وقتی است که پس از باران ، این فلات های نمکی مانند یک آیینه رو به آسمان عمل می کنند .

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد آرا: 59

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

با معرفی 10 تا از بهترین جاهای گردشگری و توریستی کشور ونزوئلا از قاره آمریکا همراه سایت برترین جاذبه ها باشید. 1. آبشار فرشته فرشته فالز یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی در ونزوئلا است؛ فرشته جزو بلندترین آبشارهای بدون وقفه در دنیا است. 2. تله کابین مریدا ( Merida Cable Car ) سوار […]

تورنتو با بیش از 2.6 میلیون نفر جمعیت، بزرگترین شهر کشور کانادا است. لیستی از جاذبه های توریستی تورنتو شامل موزه ها، مراکز خرید عالی، ناهار خوری، و فعالیت های تابستانی و زمستانی است. این شهر همپنین برای تیم های ورزشی حرفه ای آن شناخته شده است از جمله Blue Jays در ورزش بیسبال و Maple Leafs […]

سواحل زیبا دلیل اصلی برنامه ریزی سفر در تعطیلات به فلوریدا است. این ایالت با بیش از 1200 مایل  خط ساحلی، دارای سواحل دیدنی و جذاب زیادی است . اکثر این سواحل زیبا هستند. مجله وبسایت برترین جاذبه ها لیستی از 10 تا از زیباترین سواحل فلوریدا برای بازدید را جمع آوری کرده است.   […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .