معمولا اسم کشور یونان که می اید اکثرا ذهن طرف تمدن و جاهای تاریخی و باستانی یونان می رود ، اما اینبار با سایت برترین جاذبه ها همراه باشید با معرفی 15 تا از بهترین و قشنگ ترین جزیره های یونان ، چنانچه قصد سفر به قاره سبز یعنی اروپا را دارید تور اروپا را فراموش نکنید .

1 – جزیره سانتورینی ( Santorini ) یونان

جزایر و سواحل یونانبه نظر می رسد آهنگ سیرن های اسطوره ای در حال سفر به سانتورینی دائم در گوش بازدیدکنندگان است. برخي از محققان بر اين باورند كه اين جزيره افسانهاي آتلانتيس است، زيرا از طريق فوران آتشفشاني ناگهاني حدود 4000 سال پيش بوجود آمده است. مقصد ضروری سانتورینی، روستای اویا ، یک قطعه کوچکی از بهشت ​​در دریای اژه است. دیگر جاذبه های توریستی برتر در سانتورینی، ساحل کاماری با سواحل شن و ماسه آتشفشانی و بندر Ammoudi ، بندری قدیمی با آبشار فوق العاده آب شیرین است که در آنجا غذاهای دریایی تازه تهیه می شود.

2 .جزیره Lively Mykonos Island یونان

جزایر و سواحل یونان

این جزیره زیبا در دریای اژه ای بهترین صحنه تعطیلات جزایر یونان را با بسیاری از رستوران های مرسوم، اتوبوس ها و مکان های تفریحی ترسیم می کند. اکثر گردشگران برای سواحل زیبا و آب و هوای تابستان از ژانویه تا اکتبر به Mykonos می روند.Mykonos همچنین برای دارا بودن باشگاه های ساحلی در Paradise Beach مشهور است . یکی دیگر از جاذبه های مهم گردشگری این جزیره، شهر Mykonos است . این شهر تاریخی یک مزرعه پر زرق و برق از خطوط سنگ فرش پیچ و تاب دار و خانه های سفید پوستان است.

 

3  – جزیره کرت ( بزرگترین جزیره یونان )

جزایر و سواحل یونان

کرت بزرگ ( کِرِت (یونانی: Κρήτη Kríti ؛ ترکی عثمانی: گرید، Girit ؛ لاتین: Candia,Creta ) یا اقریطس )  با جاذبه های فرهنگی، بزرگترین جزیره یونان است و می تواند به عنوان مقصد تعطیلات باشد. شهر تاریخی Chania میراث غنی و متنوع جزیره را نشان می دهد. خیابانهای پیچیده آن با عمارتهای ظریف ونیزی، کلیساهای پر زرق و برق و چشمه های چشمگیر پر شده است. بزرگترین شهر کرت، هرکلیون است که به قرن نهم می رسد و تأثیرات تمدن های عربی، ونیزی و عثمانی دارد. کرت دارای مناظر طبیعی زرق و برق دار از کوه های ناهموار و سواحل با شکوه است.

4  -جزیره رودس ( Rhodes ) یونان

جزایر و سواحل یونان

رودز به عنوان “جزیره گل سرخ” شناخته شده به دلیل گل های زیبا آن دارای مکان های تاریخی جذاب، دره غریب باستانی و سواحل زرق و برق دار است. شهر ردس در فهرست یونسکو پایه ای برای نظم اسطوره های سنت جان از مالت بود که در برابر تهاجم به ترک ها دفاع کرد. این شهر با دیوارهای 15 تا 16 قرن با برج ها، حوضچه ها و گودال ها احاطه شده است. روستای شگفت انگیز لیندوس ارزش دیدن را دارد تا  کلیسای قرن 15 میلادی Panayía و همچنین قلعه باستانی و  آکروپلیس در تپه دیده شود.

 

5  -جزیره کورفو ( Corfu ) یونان

جزایر و سواحل یونان

جزیره زیبای طبیعی ناهموار، اعتقاد بر این است که کورفو به جای ادیسه هومر با اولین شاهزاده خانم Nausicaa ملاقات کرد. تپه های تیز سبز در جنوب جزیره قرار دارند، تپه های آهکی قابل توجه در شمال ظاهر می شوند و سواحل شنی شگفت انگیزی کل جزیره را محاصره می کنند. آبهای کریستالیزا و آب و هوای آفتابی به تجدید نظر در مورد این جزیره اضافه می کنند. شهر زیبای کورفو یک سایت میراث جهانی یونسکو است که دارای بسیاری از ساختمان های تاریخی از دوران حکومت ونیزی است.

 

6 – جزیره نکسوس یونان

جزایر و سواحل یونان
Naxos بزرگترین و سبزترین جزیره در Cyclades شناخته شده برای سواحل زیبا و روستاهای جذابش است ( طبیعت، دهکده های کوهستانی و ساحل ). کوه های مهیج به قلمروهای سرسبز، دره های درشت و خط ساحلی منظره ای می رسد. شهر پایتخت، Hora، یک بندر رنگارنگ با خانه های معمولی Cycladic، خانه های ونیزی، کلیساهای کاتولیک و یک قلعه قدیمی است. سایت های طبیعت نیز جاذبه های توریستی محبوب در ناکسو را دارند. این جزیره دارای مسیرهای پیاده روی فوق العاده از روستای Aperathos به ساحل Moutsouna است .

7 – جزیره samos یونان

جزایر و سواحل یونان

جزیره ساسوم سماس که با حوضه های بکر شناخته می شود، محل تولد اساطیر الهه هرا است. این جزیره دارای یکی از مهم ترین پناهگاه های دنیای باستان، Heraion است . بر طبق یک افسانه، مهاجران یونیایی به رهبری پروکلس یک تصویر چوبی هرا را در شاخه های درخت بیدرزه یافتند و آنها را در کنار درخت قرار دادند. در طول دوره کلاسیک، یک مسیر رسمی از شهر ساوشا به حراسان منتهی شد. این جاده مقدس (در حال حاضر یک سایت میراث جهانی یونسکو ) با مجسمه های جنجالی تزئین شده است.

8 – جزیره Patmos یونان

جزایر و سواحل یونان

این جزیره مقدس به عنوان “اورشلیم از اژه” شناخته شده است، زیرا اعتقاد بر این است که جایی که سنت جان کتاب مکاشفه را نوشت. Patmos به عنوان یک جزیره مقدس توسط پارلمان یونان و یک سایت میراث جهانی توسط یونسکو تعیین شده است. رومی های باستان از این جزیره به عنوان محل تبعید استفاده می کردند؛ امپراتور دومیتیان سنت جان را در قرن اول میلادی تبعید کرد. جزیره Patmos نیز ایده آل برای آرامش ساحل، پیاده روی طبیعت است. بسیاری از مناظر جزیره مناظر طبیعی خیره کننده ای دارند به ویژه خط ساحلی که صخره های چشمگیر زیبایی  ارائه می دهد.

 

9  -جزیره paros یونان

جزایر و سواحل یونان

مناظر زیبای زرق و برق دار، سواحل خیره کننده و روستاهای سفید جذاب، بازدید کننده های زیادی را به جزیره پراس، در قلب Cyclades جذب می کند. پاریکا ، پایتخت پراس، یک روستای عجیب و غریب با خانه های معمولی سفید پوشیده شده، مناظر نئوکلاسیک زیبا و کلیسای مهم قرن شانزدهم Panayia Ekatontapyliani است . از روستاهای قابل توجه در پراس عبارتند از نواسا ، شهر بندری با بندر جذاب؛ روستای کوه Léfkes توسط یک چشم انداز سرسبز احاطه شده است. و روستای قرون وسطایی تپه مارپیسا در نزدیکی ساحل محبوب لویاراس و ساحل پیزو لیوادی قرار دارد. نمایشگاه های زرق و برق دار و روستاهای جذاب.

 

10 – جزیره رمانتیک Folégandros یونان

جزایر و سواحل یونان
جزیره ی فلوگندروس ، تقریبا کاملا ناشناخته شده توسط گردشگران، بین Milos و Santorini قرار دارد. این جزیره عاشقانه جایگاهی از زیبایی های زیبای طبیعی است. شرق جزیره دارای صخره های ناهموار و ناپایدار است. نیمی از غرب جزیره شامل آب چشمه ها و تپه هایی از زمین های کشاورزی است. شهر هورا ، پایتخت این جزیره، یک مجموعه جذاب از خانه های سفید پوشیده شده با بالکن بوگینه والیا و مربع های دلپذیر شهر است. ارتفاع بالای صخره، 200 متر بالاتر از سطح دریا است، جایی که منظره دریا خیره کننده می شود.

11 – جزیره Lefkáda یونان

جزایر و سواحل یونان
جزیره Lefkáda مقصد ایده آل در دریای یونان غربی است، منطقه ای که دارای آب و هوای ملایم است. گردشگری چزیره Lefkáda کمتر از سایر جزایر یونان است. مردم محلی از طریق کشاورزی، ماهیگیری و صنایع دستی مانند گلدوزی، توری و لباس بافتنی زندگی می کنند. اکثر گردشگران برای لذت بردن از سواحل شنی گسترده جزیره، و دریاهای شفاف به اینجا سفر میکنند. بهترین ساحل اطراف شهر لوکتاس Porto Katsiki  و ساحل Egremni است. Lefkáda همچنین یک مکان عالی برای پیاده روی و پیاده روی طبیعت است.

12-  جزیره hydra یونان

جزایر و سواحل یونان
برای زیرچشمی نگاه کردن به جهان از دوران گذشته، از جزیره عجیب و غریب بدون ترافیک هیدرا دیدن کنید. هنگامی که گردشگران به بندر هیدرا می رسند (شهر اصلی جزیره همان نام است)، تنها راه پیاده روی و یا گرفتن یک الاغ است. مردم محلی هنوز به الاغ برای حمل و نقل به شدت تکیه می کنند. نمونه ای از جزایر سیکلاادی، خانه های سفید رنگ و رنگارنگ نقاشی شده بر روی دامنه هایی  که به سمت لبه آب بندر می روند قرار دارند. هر دو طرف بندر دارای قصر سفالخانه قرن نوزدهم است.

13 – جزیره Karpathos یونان

جزایر و سواحل یونان
در Karpathos، بازدید کنندگان می توانند به یک جزیره ی یورو یونان با مناظر طبیعی صلح آمیز و سواحل پرجمعیت فرار کنند. چشم انداز ناهموار تپه های سنگ آهک در طول کل جزیره گسترش می یابد. در امتداد خط ساحلی، صخره ها به شدت به سمت دریا می افتند. اقتصاد محلی هنوز هم به صنایع سنتی مانند کشاورزی، صنایع دستی سرامیک، پارچه های دست ساز و صنایع دستی چوب بستگی دارد.

14  -جزیره ithaca یونان

جزایر و سواحل یونان
این جزیره سعادتمند به توصیف افسانه های هومر در ادیسه می پردازد. Ithaca در اطراف دریای یونان ملایم قرار دارد و مناظر جدید و روستاهای کوچکی را به نمایش می گذارد. این یک فرار بزرگ به سوی طبیعت برای کسانی است که به دنبال آرامش و یا یک مکان برای تمرین ورزش های در فضای باز هستند. پیاده روی، قایقرانی، و غواصی در اینجا محبوب هستند. این جزیره همچنین دارای سواحل شگفت انگیز در Filiatró، Dexá، و Aetos است.

15 – جزیره Milos یونان

جزایر و سواحل یونان

روستاهای ماهیگیری و ساحل آرام ، جزیره Milos در Cyclades دارای یک چشم انداز متمایز است زیرا از کادرسای یک آتشفشان مانند سانتورینی تشکیل شده است. جزیره Milos معروف به خط ساحلی زرق و برق دار با سواحل سنگ زرد، سفید، قرمز و یا سیاه و سفید است، و آب برای رنگ آبی عمیق و کریستال روشن است. شهر اصلی جزیره، Pláka دارای یک قلعه ونیزی قوی در بالای تپه و کلیسای برجسته Panayía Thalassítras است . موزه باستان شناسی در Pláka یک کپی از ونوس د میلو را نشان می دهد ( موزه اصلی که در  لوور در پاریس نمایش داده می شود ) و همچنین سایر یافته ها از دوره های مختلف.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

اسپانیا سرزمین خورشید و معماری فوق العاده است. اسپانیا یکی از محبوب ترین مکان های تعطیلات در اروپا است،سایت برترین جاذبه ها ده مقصد بزرگ تعطیلات را در اسپانیا انتخاب کرده که باید در تعطیلات مورد بازدید قرار بگیرند . 10. Costa Brava اسپانیا کاستا براوا دارای یک خط ساحلی چشمگیر است و بسیار جذاب […]

با یک عنوان جذاب دیگر همراه سایت برترین جاذبه ها باشید ، لیست زیر شامل 10 تا از تاپ ترین و زیباترین و بهترین جزیره های کشور برزیل است . جزیره Ilha do Cardoso برزیل این جزیره کوهستانی، که در سال 1962 به عنوان یک پارک دولتی قرار داده شد،درجنوبی ترین نقطه ایالت سائو پائولو […]

کشور برزیل دارای سواحل زیبا و فراوان متعددی است ، لیست زیر شامل بهترین و قشنگ ترین سواحل برزیل است ، همراه سایت برترین جاذبه ها باشید با معرفی این سواحل ساحل سانتوس برزیل شهر سانتوس بزرگترین بندر در منطقه سائو پائولو است این مکان برای صادرات قهوه شناخته شده است، از شرکت های بزرگ صادرات مانند […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .