لهستان در شمال شرق اروپا واقع شده است و با دریای بالتیک و کشورهای لیتوانی، اسلواکی و جمهوری چک، اوکراین و بلاروس  و آلمان هم مرزاست. جغرافیا و طبیعت آن زیبا است، با منطقه ساحلی در شمال و کوه ها در جنوب. کشور لهستان دارای یک رودخانه گسترده و طولانی به نام Vistula است. لهستان قرن ها درگیر جنگ بوده است اما امروزه لهستان کشوری غنی از فرهنگ و منظره های دیدنی و مکان های تاریخی فوق العاده است. هنگام بازدید از لهستان، چند مکان وجود دارد که باید بازدید کنندگان آنها را از یاد نبرند . مکان شگفت انگیز اصلی برای دیدار، میدان اصلی بازار در کراکوف Krakow است . این یک میدان شهری در سبک قرون وسطایی است که توسط ساختمان هایی که بیش از 1000 سال قدمت دارند احاطه شده است. مکان قابل ملاحظه ی دیگر برای دیدار Auschwitz-Birkenau است که در طی جنگ جهانی دوم محل گروه بسیار زیادی از اردوگاه های کار اجباری نازی ها بود. ورشو Warsaw پایتخت لهستان است و همچنین بزرگترین شهر کشور است.

 


 

10. Malbork

شهر قرون وسطی Malbork، شاید بهتر از نام آلمانی Marienburg اش شناخته شده باشد، بیشتر به عنوان شهر قلعه شناخته شده است، که توسط شاهزادگان در قرن 13 ساخته شده است به عنوان محل کار مرکزی آنها، جز بزرگترین قلعه های گوتیک اروپا و بزرگترین قلعه آجری جهان است. 230 سال طول کشید تا قلعه ساخته شود  که اکثر آن در جنگ جهانی دوم نابود شد از آن زمان تا کنون بسیاری از قلعه بازسازی شده است.

 


 

9. Lublin

لوبلین، واقع در شرق  Vistula، یک شهر باستانی دیگر با بازاری است که ممکن است قدمتش به قرن ششم بازگردانده شود. از آنجا که این شهر در مرز شرقی لهستان واقع شده است در اوایل، یک خط دفاع در برابر مهاجمین مختلف بوده است به همین دلیل شهر در طول قرن ها بارها تخریب شده است. همچنین یکی از بزرگترین جوامع یهودی در لهستان اینجا بوده است. شواهدی از لوبلین که فرهنگ های غربی و شرقی را متصل می کند را می توان در کلیسای تثلیث مقدس یافت که سبک های کاتولیک و روستایی بیزانس را در بر می گیرد. اما از خیابان های سنگی گرانبها و معماری قرون وسطایی شهر قدیمی به عنوان یک موزه زنده نیز باید بازدید کرد .

 


 
8. جنگل Bialowieza

جنگل Bialowieza بقایای بزرگی از جنگل های اولیه است که بسیاری از اروپا را پوشش می داده است. جنگل در مرز بین لهستان و جمهوری بلاروس  گسترش می یابد و عبور از مرز برای گردشگران با امکان دوچرخه سواری نیز وجود دارد. گرگ ها، سیاهگوش، گوزن های قرمز، گرگ وحشی، و انواع دیگری از گوزن ها از جمله ساکنان جنگل هستند. تورهای هدایت شده به صورت پیاده یا در کالسکه ها ارائه می شود .

 


 
7. تورون

Torun واقع در جنب رودخانه ویستلا، برای بازار قدیمی آن و تالار شهر گوتیک شناخته شده است که National Geographic Polska لیستی از 30 تا از زیباترین مکان ها را به اینجا اختصاص داده است در جهان.  Torun در طی جنگ جهانی دوم از بمباران در امان ماند و این شهر هنوز هم دارای ساختمان های متعدد است که به قرون وسطی می رسند. ساخت سالن شهر در قرن 13th آغاز شده است با بسیاری از کلیساها، از جمله کلیسای های John the Evangelist و John the Baptist, که قدمت آنها به قرن 14th می رسد .

 


 

6. پارک ملی Tatra

مسافران یکه زیبایی منظره ها را می خواهند باید آن را در پارک ملی تترا واقع در southcentral لهستان پیدا کنند. این پارک در سال 1954 تاسیس شده و عمدتا شامل جنگل ها، مراتع وصخره های متعددی است که کوه های Tatra را پوشش می دهد. Spelunkers ها ممکن است از شش غاری که درون 650 پارک وجود دارد و به عموم مردم باز است لذت ببرند. این پارک همچنین بیش از 30 دریاچه کوهستانی و همچنین آبشار Wielka Siklawa که ارتفاع آن 70 متر (230 فوت) است را دارد. پارک Tatra، پرطرفدارترین پارک ملی در لهستان دارای 270 کیلومتر (170 مایل) مسیرهای پیاده روی لذت بخش است. یک پارک ملی مشابه در بخش همسایه اسلواکی نیز وجود دارد که پارک ملی Tatra نیز نامیده می شود.

 


 

5. Poznan

Poznan مدت ها به عنوان یک مرکز علمی شناخته شده بوده و به سومین دانشگاه بزرگ لهستان تبدیل شده است. این شهر میزبان بسیاری از رویدادهای بین المللی از جمله جشنواره بین المللی تئاتر مالت است که هر تابستان برگزار می شود. ورزشکاران ممکن است از سفر به دریاچه مصنوعی مالت، خانه شیب اسکی، یخی و استخرهای شنا لذت ببرند.

 


 

4. Wroclaw

Wroclaw بزرگترین شهر در غرب لهستان است که در نزدیکی رود خانه Oder واقع شده است. در طول قرن ها توسط پروس، لهستان، آلمان و بوهمیا اداره شده است، اما از سال 1945 بخشی از لهستان شده است. این شهر دارای معماری شگفت انگیز می باشد. جاذبه های اصلی شامل میدان بازار و موزه شهر قدیمی، خیابان ها، کلیسای الیزابت ، بزرگترین باغ وحش در لهستان. قایقرانی در رودخانه اودر در این شهر قرون وسطایی است.

 


 

3. Gdansk

همچنین به عنوان Danzig شناخته شده است، گدانسک بزرگترین شهر در شمال لهستان و جز بنادر اصلی آن است زیرا که در دریای بالتیک قرار دارد. در طول قرن دهم بنا نهاده شده است، تاریخ سیاسی شلوغی داشته است. در زمان های مختلف به آلمان و لهستان تعلق داشت و قبل از اینکه دائمی تبدیل به بخشی از لهستان پس از جنگ جهانی دوم شود، یک کشور مستقل بود. شهر پس از جنگ خود را بازسازی کرد و شهر قدیمی خود را که معروف به جاده سلطنتی است ( پادشاهان لهستان در هنگام بازدید از این شهر تاریخی عبور کردند ) بازسازی کرد. این شهر همچنین دارای جاذبه کلیسای سنت مری، بزرگترین کلیسای آجری در جهان است.

 


 

2. ورشو

 

Warsaw پایتخت لهستان در اوایل قرن بیستم، ورشو تقریبا در جنگ جهانی دوم نابود شد، اما خود را به یک مرکز فرهنگی تاریخی پرطرفدار و با شهر قدیمی بازسازی تبدیل کرده است. زمانی به عنوان “پاریس شمال” شناخته می شد،گردشگران با سنین مختلف از بازدید از مرکز علوم کوپرنیک نیز لذت خواهند برد.

 


 

1. Krakow

کراکوف ممکن است به یک قارچ توصیف شود، زیرا از یک روستای قرن هفتم به دومین شهر مهم لهستان تبدیل شده است ، مرکز فعالیت های فرهنگی، هنری، علمی و اقتصادی شناخته شده است. این شهر همچنین پایتخت قدیمی لهستان است و به همین دلیل دارای جاذبه هایی از شهر قدیمی، که بهترین شهر قدیمی در این کشور است نیز می باشد .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد آرا: 46

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

فرانسه کشوری با قلعه‌های افسانه‌ای، روستاهای کتاب داستانی، استراحتگاه‌های شیک ساحلی، کوه‌های پوشیده از برف و البته پاریس ، شهر زیبا و رمانتیک است پس تعطیلات خود را در فرانسه بگذرانید که پر از مقاصد رویایی است. با برج ایفل، نشان مدرن فرانسه شروع کنید. سپس شاهکارهای هنری معروف را در موزه لوور کشف کنید. یک روز […]

گردشگری کشور اروپایی فنلاند از شهر پر جنب و جوش  (هلسینکی) Helsinki که پایتخت آن می باشد و شهر Turku تور کو شروع می شود و تا جنگل ها و جزایر boreal ادامه دارد، این شهرها  اماکن و جاذبه های فرهنگی و تاریخی منحصر به فردی ارائه می دهند، در حالی که محیط طبیعی فنلاند […]

کشور آسیایی اروپایی ترکیه دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری و تفریحی بسیار است ، یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه استانبول است ، با ما همراه باشید با معرفی بهترین جاذبه های استانبول 1– ایا صوفیه ایا صوفیا یکی از گران ترین نشانه های استانبول بوده است که درسال 536 میلادی به صورت کلیسای بنا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .