بلاروس کشوری دور از دریا و در اروپای شرقی واقع شده است. پایتخت آن شهر مینسک است و شهرهای مهم دیگر آن برست، گرودنو، گومل، موگلیف و ویتبسک هستند، کشورهای اروپای شرقی زیبا با فرهنگ غنی و تاریخ جالبی هستند. داشتن مرز مشترک با روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی و لتونی، جاذبه های توریستی در بلاروس را بسیار متنوع کرده است. بیش از 100،000 گردشگر هر ساله از این کشور دیدن می کنند، در بلاروس چیزهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. وبسایت برترین جاذبه ها لیستی از 15 تا مکانهای برتر در بلاروس را ارائه کرده است.

 


 

15. میدان استقلال

جاهای دیدنی بلاروس

پایتخت کشور بلاروس شهر مینسک یک فرصت گردشگری منحصر به فرد با میدان استقلال ارائه می دهد. میدان اسقلال به عنوان یکی از بزرگترین میدان های عمومی در اروپا، شلوغ و پر از مغازه ها و رستوران ها است. همچنین در بسیاری از پارک ها و باغ های شهر مینسک امکانات زیادی برای تفریح و آرامش وجود دارد. موزه هایی نیز وجود دارند که تاریخ غنی کشور را به نمایش می گذارند. میدان نیز دارای جاذبه هایی برای خانواده ها و کودکان می باشد مانند سواری و بازی ها.

 


 

14. میر قلعه

جاهای دیدنی بلاروس
هیچ بازدیدی از یک کشور اروپایی بدون تجربه یک دیدن یک قلعه کامل نیست و بلاروس یک نگاه منحصر به فرد از این زیبایی های معماری ارائه می دهد.  Mir Castle به عنوان یکی از پرطرفدارترین قلعه های این منطقه در  Grodno واقع شده است، زیرا ترکیبی از نمونه های مشهور سبک های معماری مانند باروک، گوتیک و رنسانس است. املاک اطراف زیبا و دارای باغ هایی با مناظر زیبا از برف است. به عنوان یک مکان ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو ، میر قلعه به عنوان یکی از مکان های برتر برای بازدید در بلاروس حفظ خواهد شد.

 


 

13. قلعه Nesvizh

جاهای دیدنی بلاروس

میر قلعه تنها قلعه ی منطقه نیست که شما را با تاریخ اروپای شرقی شگفت زده  خواهد کرد . قلعه Nesvizh یکی دیگر از جاذبه های توریستی با رتبه بالا در بلاروس است. این قلعه یکی از زیبا ترین نمونه های قلعه های لهستانی محسوب می شود. قلعه Nesvizh متعلق به خانواده اشرافی Radziwiłł است و به عنوان یکی از کاخ های مسکونی این خانواده بوده است. امروزه یک موزه است و گردشگران با تورهای روزانه از قلعه بازدید می کنند. با این حال به دلیل ساخت و ساز،انتقاداتی را به دنبال داشته است. منتقدان معتقدند که این ساخت و ساز قلعه را از دیدگاه تاریخی دور می کند. این مکان باید قطعا در لیست شما قرار بگیرد، نباید از دستش بدهید.

 


 

12. دریاچه Braslev

جاهای دیدنی بلاروس

بلاروس با حدود 300 دریاچه نزدیک به هم می توان لقب سرزمین دریاچه ها را بهش داد. بسیاری از این دریاچه های زیبا بقایای یخچال های باستانی هستند. با این حال یک دریاچه در بلاروس وجود دارد که به نظر می رسد عجیب ترین دریاچه است. دریاچه Braslev قبلا جای یخچال بزرگ خیلی باستانی بود. دیدگاه طبیعت نفس گیراست مانند تخته سنگهای بزرگ و تپه های سر سبز . این دریاچه دارای بیش از 300 نوع ماهی است و منطقه دارای انواع مختلف حیات وحش است. این منطقه تبدیل به یک مکان توریستی محبوب برای دوستداران طبیعت و به ویژه دوستداران پرندگان است. کل منطقه دریاچه بلاروس به خاطر زیبایی آن شناخته شده است و نام مستعار Blue Necklace “گردنبند آبی” را به دست آورده است.

 


 

11. پارک ملی Belovezhskaya Pushcha

جاهای دیدنی بلاروس

صحبت از طبیعت نفس گیر آمد ، بلاروس همچنین دارای پارک ملی Belovezhskaya Pushcha می باشد. که زیستگاه حیات وحش بزرگ و محافظت شده ای است و به کشور همسایه لهستان می رسد. حیات وحش دارای گراز و گوزنو حیوانات دیگر است. همچنین چشم انداز های فوق العاده ای وجود دارد. اگر در ماه های زمستان بازدید کنید، می توانید موزه کریسمس را تجربه کنید. مهم نیست که چه سالی از پارک ملی Belovezhskaya Pushcha بازدید می کنید، چون شگفت زده خواهید شد.

 


 

10. جنگل Bialowieza

جاهای دیدنی بلاروس

 پس از بازدید از پارک ملی Belovezhskaya Pushcha، به جنگل Bialowieza که بسیار نزدیک است بروید تا حتی بیشتر شگفتی های طبیعت را تجربه کنید.

 


9. یادبود جنگ Khatyn

جاهای دیدنی بلاروس

بسیاری از مردم به دنبال کشف حوادث خاتین در اروپا می گردند. در خلال جنگ جهانی دوم، روستای خاتین محل چندین حمله ناگهانی توسط نازی ها بود. روستاییان با خانه هایشان سوخته و نابود شده اند. با این حال، در 22 مارس 1943، نازی ها تمام جمعیت روستا را کشتند. این یادبود به افتخار 147 نفر که در جریان حملات خشونت بار کشته شدند، ساخته شد. یک مجسمه در یادبود شامل یكی از یكی از بازماندگان به نام یوزیف كمینسکی است. بعد از این رویداد، کمینسکی توضیح داد که پسر زخمی او در آغوشش جان داده است. این تراژدی تاریخی ممکن است چیزی نباشد که کشوری به آن افتخار کند، اما این یادبود یادآوری تاریخ است و مردم را تشویق می کند تا هرگز اجازه ندهند که تاریخ خود را تکرار کند.

 


8. Isle of Tears

جاهای دیدنی بلاروس

اگر میخواهید نگاه بیشتری به تاریخ این منطقه داشته باشید، یکی از بهترین مکانهایی که برای بازدید در بلاروس وجود دارد Isle of Tears است. بنای یادبودی است که بیش از 700 سرباز بلاروسی را که در اوایل دهه 1980 با جنگ در افغانستان جنگیدند و جان خود را از دست دادند. این یادبود همچنین دارای مجسمه ای از فرشته ای است که به طور مداوم گریه می کند تا دنیا را از جنگ های در حال وقوع و کشته شدن افراد در سراسر جهان یادآور شود.

 


7. کلیسای Kalozha کلیسای Boris-Gleb

جاهای دیدنی بلاروس

بسیاری از گردشگران توصیه می کنند که از این کلیسا بازدید شود. گفته می شود این مکان بیش از 1000 سال قدمت دارد. با این حال هنگامی که شما در آنجا هستید، احساس می کنید که به زمان های گذشته سفر کرده اید . این واقعیت که این کلیسا از آتش سوزی، سیل و جنگ جان سالم به در برده جای تعجب است.

 


6. موزه راه آهن برست

جاهای دیدنی بلاروس

در حالی که بلاروس مرکز بسیاری از موزه های منحصر به فرد است، موزه Brest Railway به عنوان یکی از غیر معمول ترین موزه ها است. حتی اگر شما علاقه مند به قطار نباشید، هنوز از دیدن این موزه لذت خواهید برد. این موزه فضای باز که در سال 2002 افتتاح شد به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا انواع قطارها و لوکوموتیو ها را ببینند. حدود 56 قطار در دسترس هستند .

 

 


5. قلعه برست

جاهای دیدنی بلاروس

این قلعه بسیار نزدیک به موزه راه آهن برست است، این قلعه روسی با قدمت  قرن نوزدهم به عنوان یک مکان تاریخی از دوران جنگ حفظ شده است. در کنار دیوارهای محکم، تعدادی از یادبود های جنگی برای آموزش به بازدیدکنندگان وجود دارد. در داخل قلعه برست، همان طرحی است که در دهه 1940 بوده که نقش مهمی در لحظات اولیه جنگ آلمان و شوروی داشته است. وقتی متوجه شوید که چقدر برنامه ریزی و استراتژی برای ایجاد یک قلعه ایجاد شده است، شما ترس و وحشت را تجربه خواهید کرد.

 


4. نمایشگاه ملی اپرا و باله بلاروس

جاهای دیدنی بلاروس

نمایشگاه ملی اپرا و باله بلاروس بهترین انتخاب برای گردشگران است. این ساختمان زیبا در دهه 1930 برای اولین بار درهای خود را باز کرد و از آن زمان بازدیدکنندگان  جوان و قدیمی را سرگرم کرده است. این مکان با ارائه فروش بلیط آنلاین، کاملا مناسب کسانی است که می خواهند پیش از سفر خود به بلاروس برنامه ریزی کنند . شرکت ملی تئاتر اپرا و باله بلاروس در سراسر جهان شناخته شده است.

 


3. خیابان Sovetskaya

جاهای دیدنی بلاروس

این خیابان در مرکز شهر Saransk واقع شده است و در این میدان امکانات زیادی برای ناهار خوری و سرگرمی ارائه می شود. این میدان مرکز حوادث ، رژه ها، جلسات، تظاهرات و خیلی موارد بیشتر است. یک بار در یکی از کافه ها بمانید و بعضی وقت ها شاهد فرهنگ روزمره بلاروسی ها باشید .خود میدان نیز در نزدیکی دیگر میدان های کوچکتر ارائه فرصت های بیشتری برای گشت و گذار است.

 


2. مترو مینسک

جاهای دیدنی بلاروس

مترو Minsk یک راه عالی برای دور شدن از شهر است، همچنین یک نقطه توریستی بزرگ است. شناخته شده به عنوان یکی از منحصر به فرد ترین سیستم های مترو در جهان، بسیار شلوغ است. بنابراین این مقصد خوبی برای کسانی که در گروهی بزرگ یا با بچه های کوچک مسافرت می کنند نیست. با این حال این مترو دارای چندین مکان هنری، بازیگران خیابانی و نگاه منحصر به فرد به زندگی روزانه شهروندان بلاروسی ارائه می کند.

 


1. پارک پیروزی

جاهای دیدنی بلاروس

این جاذبه توریستی به عنوان یکی از زیباترین پارک های بلاروس محسوب می شود. پارک پیروزی به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در بلاروس با چشم انداز های سرسبز است. در حقیقت این منطقه نسخه بلغاری از میدان سرخ مسکو است. با امکانات فراوان سرگرمی.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 103

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

فرانسه کشوری با قلعه‌های افسانه‌ای، روستاهای کتاب داستانی، استراحتگاه‌های شیک ساحلی، کوه‌های پوشیده از برف و البته پاریس ، شهر زیبا و رمانتیک است پس تعطیلات خود را در فرانسه بگذرانید که پر از مقاصد رویایی است. با برج ایفل، نشان مدرن فرانسه شروع کنید. سپس شاهکارهای هنری معروف را در موزه لوور کشف کنید. یک روز […]

گردشگری کشور اروپایی فنلاند از شهر پر جنب و جوش  (هلسینکی) Helsinki که پایتخت آن می باشد و شهر Turku تور کو شروع می شود و تا جنگل ها و جزایر boreal ادامه دارد، این شهرها  اماکن و جاذبه های فرهنگی و تاریخی منحصر به فردی ارائه می دهند، در حالی که محیط طبیعی فنلاند […]

کشور آسیایی اروپایی ترکیه دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری و تفریحی بسیار است ، یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه استانبول است ، با ما همراه باشید با معرفی بهترین جاذبه های استانبول 1– ایا صوفیه ایا صوفیا یکی از گران ترین نشانه های استانبول بوده است که درسال 536 میلادی به صورت کلیسای بنا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .