در وبسایت برترین جاذبه ها در مطلبی جداگانه مفصلا جاذبه های خود شهر اصفهان معرفی شدند ، اینبار می خواهیم جاذبه های مهم مناطق اطراف اصفهان و دیگر شهرهای استان اصفهان را معرفی کنیم ، همچنین معرفی جاهای دیدنی شهر کاشان نیز به صورت مطلبی جداگانه در سایت قرار دارد .  با ما همراه باشید .

 

1. جاهای دیدنی خوانسار

شهرستان خوانسار کوهستانی و خوش آب وهوا است تا اصفهان 160 کیلومتر و تا پایتخت 380 کیلومترفاصله دارد. وجود طبیعت سرسبز وچشمه های فراوان آب و دشت های لاله واژگون و بهار و تابستان معتدل این منطقه را محل مناسبی برای سفرهای بهاری و تعطیلات قرار داده است. خوانسار باغ شهری است با کوچه باغ های دل انگیز ، در زمان شاه عباس صنایع کارگاهی در این شهر نیز رواج یافت و مدارس دینی رونق گرفت وکارگاههای چیت بافی و کوزه گری وپشم زنی و قالی بافی وعصارخانه ها نیز با رونق کسب وکار در این شهرتاسیس شد.

 آتشکده هیکل و سنگ قبرهای باستانی خوانسار :

جاهای دیدنی اطراف اصفهان

دشت لاله های سرنگون خوانسار :

جاهای دیدنی اطراف اصفهان

گلستانکوه خوانسار شهرتی جهانی دارد و آن به واسطه دشت لاله های واژگون است که گونه ای کمیاب از آلاله ها به شمار می رود و در گستره این دشت با فراوانی و زیبایی فراوانی روییده وچشم هر بیننده را مجذوب خود می کند.

 

چند جاذبه گردشگری خوانسار تا بحال کمتر مورد توجه بوده که یکی گذرگاه باصفای کوهستانی بین خوانسار و فریدن به نام گردنگا است که طبیعتی بکر و زیبا دارد و دیگر نقطه کوه سول از جبال زاگرس است که جاذبه ای برای گردشگران کوهنورد است همچنین پل تاریخی ساسون که کمتر به آن اشاره شده در شمال شرقی تید جان قرار دارد و اصل بنا مربوط به دوره ساسانی است.مقبره دختران بکر و بقعه حلیمه ونرگس که سنگی به خط کوفی دارد و مربوط به قرن سوم است ودر محله بیدهند خوانسارقرار دارد نیز نباید از چشم گردشگران دور بماند.

خشکبار وتنقلات محلی و عسل و انگور و بادام و گردو وبرگ زرد آلوی خوانسار از محصولات و سوغات بی نظیر و مشهور این شهر است.


2. جاهای دیدنی گلپایگان

 شهر گلپایگان در استان اصفهان در فاصله ۳۵۲ کیلومتری تهران و ۱۵۶کیلومتری شمال غربی اصفهان قرار دارد.

سنگ نگاره های گلپایگان

پیشینه این شهر باستانی را نشان می‌دهد .این سنگ نگاره ها گویای دورانی است که بشر به ابزار نخستین شکار (سنگهای تیز) و رام کردن حیوانات و پس از آن کشاورزی و کاشت گیاهان روی آورد.

جاهای دیدنی اطراف اصفهان

مناره گلپایگان

جاهای دیدنی اطراف اصفهان
مناره ۱۸ متری شهر گلپایگان که به آن «میل گلپایگان» هم گفته می شود، در زمره بلندترین مناره های قرن پنجم هجری قمری و مربوط به دوره سلجوقی است و از جمله بلندترین مناره های ایران می باشد.
 

ارگ گوگد گلپایگان

جاهای دیدنی اطراف اصفهان
ارگ گوگد، یکی از بناهای قدیمی و دیدنی شهرستان گلپایگان می‌باشد. این ارگ در پنج کیلومتری جاده گلپایگان به تهران و در شهری به نام گوگد (از شهرهای حومه گلپایگان) واقع شده است. از این ارگ در زمانهای صلح به عنوان کاروانسرا و در زمان جنگ یا حمله اشرار به عنوان دژ نظامی استفاده می‌گردیده است آدرس : خیابان گلپایگانی، کوچه قلعه ، هتل سه ستاره سنتی

تنگه غرقاب گلپایگان

جاهای دیدنی اطراف اصفهان
تنگه غرقاب همنام روستای غرقاب و تنگه معروفی است.تنگه غرقاب مهد ۴۰ هزار سال تاریخ تنگ غرقاب – قیدو در کنار رودخانه گلپایگان در شرق شهرستان خمین و روستای فرنق، آشنا خور، هاجیله رضا آباد، نور آباد و نصر آباد و آشمسیان در اطراف رودخانه خمین و کنار سد جباده از جمله مهمترین مراکزی است که دارای بیشترین سنگ نگاره می باشد.
 
 

 

3. جاهای دیدنی نطنز

شهرستان نطنز یکی از نواحی خوش آب و هوای ایران است از کوهستان با رشته کوه های کرکس تا کویر بکرگسترش دارد .این شهرستان در ۱۲۰ کیلومتری شمال اصفهان ،۸۳ کیلومتری جنوب شرقی کاشان و ۳۲۵ کیلومتری تهران قرار دارد.

روستای تاریخی ابیانه نطنز

جاهای دیدنی اطراف اصفهان

آنچه امروز به نام ابیانه خوانده می شود روستای بکر و دست نخورده که معماری آن باخشت، گل، آجر و تیر چوبی ساخته شده و آنچه دارد طبیعت در اختیارش گذارده است. برای تماشای این دهکده تاریخی می بایست در مسیر جاده قدیم نطنز قرار بگیریم و در نزدیکی پل هنجن جاده ای فرعی به سمت غرب جدا می گردد که ما را به سوی دره ای سرسبز و با صفا می برد و رودخانه فصلی برزرود در آن جاری است. در امتداد این دره زیبا و دل انگیز پس از طی ۲۲ کیلومتر و گذر از روستای هنجن، یارند، کمجان، برز و طره به ابیانه می رسیم؛ این روستای شگفت انگیز با مناظر زیبا و دیدنی اش، با جلوه ای فاخر و اصیل از روزگارهای دور بردامنه های سربی رنگ کوه های کرکس ماوا گزیده است. مردم ابیانه باسنت های خود پیوندی دیرینه دارند و به همین خاطر آداب و رسوم پیشینیان خود را حفظ کرده اند؛ قدمت زبان آن ها به دوران هخامنشیان و ساسانیان باز می گردد و ولباس های زیبای زنان مربوط به زمان صفویه و لباس مردان شبیه به لباس سنتی بختیاری ها می باشد.

 

مسجد جامع نطنز

جاهای دیدنی اطراف اصفهان

در ورای باغستان های مرکز شهر نطنز مناره ای سر به فلک کشیده و گنبدی هرمی شکل و درخت چنار کهنسال ۲۰۰۰ ساله در کنار آن توجه هر تازه واردی را به سوی خود معطوف می دارد. این مجموعه شامل شبستان هشت ضلعی گنبددار و آرامگاه شیخ نورالدین عبدالصمد، سردر خانقاه و مناره مرتفعی به ارتفاع ۳۷/۲ متر (تا سطح بام) می باشد که به استثنای شبستان گنبددار که از بناهای دوره دیلمی است، ساخت بقیه بناها مربوط به دوره ایلخانیان مغول می باشد.

 


 

4. جاهای دیدنی خمینی‌شهر

یکی از شهرهای استان اصفهان که در گذشته به نام سِده (سه ده) شناخته می‌شده است.قدمت تاریخی این منطقه به زمان ساسانیان می رسد، کهن دژ که بر سر راه اصفهان قرار دارد ، گویا پایتخت ساسانیان بوده است. در دوران اسلامی نیز این ناحیه از اهمیت زیادی برخوردار بوده و وجود مسجد جامع بزرگ در کوی خوزان ، شهر بودن آن را در گذشته می رساند. چرا که مسجد جامع از ویژگی های شهری است و روستاها فاقد آن می باشند.

 

خانهٔ سرتیپ سدهی خمینی شهر

جاهای دیدنی اطراف اصفهان

خانهٔ سرتیپ سدهی، خانهٔ یکی از نظامیان گذشته در این شهر است که اکنون تبدیل به موزهٔ مردمی گشته است. آدرس :  خانهٔ سرتیپ سدهی، بلوار توحید

از دیگر دیدنی‌های شهر خمینی شهر :

  • روستای ولاشان
  • چشمه و آبشار لادر
  • کبوتر خانه‌های ولاشان. از معروفترین، کبوتر خانه‌های ایران هستند
  • مسجد جامع خوزان. با پیشینه ۷۰۰ ساله اش از ارزش معماری بالایی برخوردار است

 

 


 

5. جاهای دیدنی نَجَف‌آباد

یکی از شهرهای استان اصفهان که در فاصله ۲۷ کیلومتری غرب اصفهان قرار گرفته است.نجف‌آباد را شهر کبوتران و کبوترخانه‌ها می‌گفتند. هر مسافری که قصد سفر به این شهر را داشت از پرواز کبوتران بی‌شماری که در بالای آن پرسه می‌زدند، می‌فهمید که به نجف‌آباد نزدیک شده‌است. نجف آباد به دلیل اینکه یکی از باغ شهرهای بزرگ ایران بوده جهت تولید محصولات کشاورزی نیاز به کود داشته که توسط همین کبوتر خانه‌ها تولید میشده‌ است

جاهای دیدنی اطراف اصفهان

 

عصارخانه اخلاقی (آقا) نجف آباد:

جاهای دیدنی اطراف اصفهان

بزرگترین عضارخانه ایران، در مرکز بازار شهر است که از زمان صفویه به یادگار باقی است.این عصارخانه که اکنون از آن بهره‌برداری نمی‌شود، بزرگترین و یکی از زیباترین عصارخانه‌های ایران است. وجود سنگ آسیایی که روی آن سوره مبارکه «القلم» حکاکی شده یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های عصارخانه در کنار تیرهای چوبی اهرمی برای گرفتن روغن از دانه‌های روغنی مثل بزرک، کیکج (کلزا) است.

از دیگر جاهای دیدنی نجف آباد :

مسجد نصیر ، برج‌های دوقلو صفا (آق غلامعلی) ،مجموعه تاریخی فرهنگی هفت برج خارو ن ،پنگ خانه‌ ،خانه تاریخی مهرپرور ،خانه‌ تاریخی نوریان ، خانه تاریخی لطفی ،سنگ نگاره‌ها در قمیشلو

 


 

6. جاهای دیدنی تیران

از شهرستان‌های استان اصفهان است که در ۴۵ کیلومتری اصفهان واقع شده‌است. تیران و کرون از جنوب غربی به استان چهارمحال بختیاری راه  دارد . در دوره‌های مختلف باستانی و تاریخی سکونتگاه بشر بوده‌است ، مدرک این ادعا وجود سنگ نگاره‌های ۶۰۰۰ ساله در اطراف شهرستان تیران و کرون می‌باشد

 

قلعه قمیشلو تیران

قلعه تاریخی قمیشلو، قلعه پادشاه قاجار در دشتی پهناور و با گونه‌های متنوع از حیوانات است که از آثار تاریخی شهرستان تیران و کرون به شمار می‌رود.
قلعه تاریخی قمیشلو در ۱۲ کیلومتری شمال شرقی شهر تیران با مساحت تقریبی ۹ هزار متر مربع در مرکز پهنه گسترده پارک ملی قمیشلو (وسعت ۸۶ هزار هکتار) واقع شده است.

جاهای دیدنی اطراف اصفهان

 

جاذبه‌های طبیعی شهر تیران شامل:

  • حیات وحش و پارک ملی و ارگ قمیشلو : پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو در ۴۵ کیلومتری شمال غرب اصفهان و مجاور شهر تیران واقع شده‌است. گفته می‌شود پارک ملی قمیشلو قدیمیترین منطقه حفاظت شده جهان است. ۱۵۰ سال قبل ظل السلطان پسر بزرگ ناصرالدین شاه و حاکم اصفهان قمیشلو را بعنوان قرق و شگارگاه اختصاصی اعلام و حتی از چرای دام در این منطقه جلوگیری نمود. مهمترین گونه‌های جانوری عبارتند از :آهو، قوچ، میش، پازن، گرگ.
  • چشمه مرغاب
  • حیات وحش ولاله‌های واژگون دالانکوه و پیست اسکی آن : پیست اسکی دالانکوه که در دامنه‌های شمالی دالانکوه قرار دارد و در زمستان‌ها پذیرای علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی می‌باشد.

 

7. جاهای دیدنی آران و بیدگل

شهری کویری که در شمالی ترین نقطه استان اصفهان واقع شده است .آران و بیدگل از قدیمی‌ترین سکونت‌گاه‌های بشری است که قدمت آن به حدود ۹ هزار سال پیش می‌رسد. مردم اولیه‌ی ساکن این شهرستان در اطراف نخستین خاستگاه‌های مدنیت جهان، آبادی‌هایی به‌صورت قلعه پدید آوردند. از این رو این منطقه به عنوان «چهل‌حصاران» شهرت یافت.آران که اصل آن از «آرین» آمده به معنای جایگاه مقدس و بیدگل برگرفته از ویگل است.

جاذبه‌های گردشگری آران و بیدگل :

  • کاروانسرای تاریخی ابوزیدآباد

جاذبه های تاریخی :

  • مجموعه مسجد جامع قاضی خانه تاریخی کرباسی‌ها (ملاعلی) و آیت اله عاملی- حمام عنایتی و شاسوسا و قلعه کهنه ده و…

جاهای دیدنی اطراف اصفهان

  • محوطه باستانی ویگل مجموعه خانه‌های تاریخی بنی طیا
  • مسجدهای تاریخی حاج عبدالصمد ونقشینه
  • مجموعه مسجد بازار آران- شهر زیر زمینی اویی نوش آباد – آب انبار سرگنگه -کاروانسرای کرشاهی ابوزیدآباد باغ شاکر

جاذبه‌های طبیعی آران و بیدگل :

جاهای دیدنی اطراف اصفهان

دریاچه زیبای نمک و کویر مرنجاب ،شبهای آرام و پر ستاره کویر  ،مزرعه سنبک محل کشت دیم هندوانه درکویر.

 


 

8. جاهای دیدنی زرین‌شهر

 این شهر در جنوب غرب استان اصفهان در شهرستان لنجان قرار دارد. فاصله اش از شهر اصفهان حدود ۳۰ کیلومتر است. رودخانه ی زاینده رود از کنار آن عبور می کند و زیباترین سواحل این رودخانه را به خود اختصاص داده است.از جمله محصولات مهم این منطقه برنج لنجان است که در زرین شهر و شهرهای اطراف کشت می‌شود.

پارک بزرگ ساحلی زرین شهر :

جاهای دیدنی اطراف اصفهان

پارک ساحلی زرین شهر  در حاشیه ی زاینده رود از جاذبه های دیدنی این شهر می باشد.

آثار تاریخی زرین شهر: مسجد تاریخی و کهن صباحی زرین شهر، مسجد تاریخی جامع زرین شهر، کبوتر خانه‌های تاریخی زرین شهر، قلعه‌های تاریخی زرین شهر، موزه اشیای تاریخی و باستانی زرین شهر

 


 

9. جاهای دیدنی نائین

این شهر در منطقه دشت کویر قرار گرفته‌است و آب و هوایی خشک دارد.نایین در ۱۷۰ کیلومتری یزد و ۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد. قدمت نائین بیش از ۳۰۰۰ سال است و وجود مسجد جامع نائین که از لحاظ قدمت اولین یا دومین مسجد پابرجا در ایران است؛ شاهدی بر این مدعاست.

 

قلعه تاریخی نارین قلعه (نارنج قلعه):

جاهای دیدنی اطراف اصفهان

بازمانده نارنج قلعه هنوز در بافت قدیمی نایین وجود دارد این بنا مربوط به دوران ساسانیان می باشد و ارتفاع آن 40 متر است که از آن به عنوان دژ شهر استفاده می شده است

جاهای دیدنی اطراف اصفهان

دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر نائین : بازار نائین ، مصلی ،خانه پیرنیا (موزه کویر) ،آب‌انبارهای نائین

 


 

10. جاهای دیدنی سمیرم

در جنوب استان اصفهان واقع شده و از قطب‌های توریستی استان می‌باشد. این شهر با ارتفاع بیش از ۲٬۴۶۰ متر از سطح دریا به عنوان بلندترین شهر ایران به عنوان بام ایران نیز اطلاق می‌شود.قدمت سمیرم به ۷۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد. شهرستان سمیرم از نظر منابع آبی و طبیعی بهترین شهرستان استان اصفهان محسوب می‌شود. سمیرم رتبه دوم تولید سیب مرغوب پس از شهرستان مراغه در کشور را دارا می‌باشد.

جاذبه‌طبیعی ( آبشار سمیرم ) :

جاهای دیدنی اطراف اصفهان

آبشار سمیرم یکی از آبشارهای زیبای کشور عزیزمان ایران است در ۴ کیلومتری شرق شهر سمیرم و در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان، در اعماق تنگه‌ ای به همین نام با دیواره‌ های سنگی واقع شده است. این آبشار با تمام زیبایی اش، که با طبیعت سبز آن و محیط کوهستانی اطراف آبشار، خصوصا در بهار و تابستان، همراه شده است، گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌نماید. ارتفاع آبشار ۳۵ متر می باشد و در اطراف آن محل هایی برای استراحت و اقامت گردشگران در نظر گرفته شده است. این مکان حتی در تابستان نیز شب های سردی دارد.

 


 

11. جاهای دیدنی چادگان

مرکز شهرستان در فاصله تقریبی ۱۱۵ کیلومتری غرب مرکز استان واقع گردیده‌است.چادگان از دو بخش چاد و گان تشکیل شده است .چاد(کلمه ای ترکی به معنای شیار،شکاف و دره ) و گان(پسوند نسبت) می باشد.قرار گرفتن بافت قدیم چادگان در میان دره ای کوچک با معنی لغوی آن یکسان است..وجود رودخانه مهم زاینده رود مهمترین عامل پیدایش شهر چادگان بشمار می آید. آب ، این موهبت الهی در فاصله ۳ کیلومتری جنوب شهر چادگان و آبهای ورودی آن تا سد، جلوه های طبیعی خاص و بی نظیری را بوجود آورده بطوریکه بسیاری از روستاها در مسیر از مناظر دیدنی و زیبا برخوردار است .

جاهای دیدنی اطراف اصفهان

یکی از دیدنی های اطراف اصفهان که جزو قشنگ ترین جاهای آن محسوب می‌شود، چادگان است. این منطقه، دهکده ای توریستی است که در کنار سد چادگان و دریاچه پشت سد زاینده رود واقع شده و از آنجا که منطقه ای خوش آب و هوا، پر از باغ و دشت‌های سرسبز است طرفداران زیادی هم دارد. وجود مجموعه تفریحی چادگان نیز که دارای سکوهای نشیمن خانوادگی، باشگاه سوارکاری، اسکله قایقرانی،زمین‌های ورزشی فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس و پینگ پنگ، تله کابین و پیست‌های دوچرخه‌سواری، باند فرود هلکوپتر و پروازهای نمایشی، استخر، رستوران، چایخانه سنتی و مجموعه تجاری، چادگان را به جایی برای تفریح و خوشگذرانی تبدیل کرده است.

روستای انالوجه و خانه معظم الملک میرپنج و خود دریاچه سد زاینده رود از دیگر دیدنی‌های چادگان است که باید دقایقی را کنارش نشست و خستگی ها را به در کرد.

 


 

12. جاهای دیدنی ورزنه

شهری از توابع بخش بن‌رود شهرستان اصفهان

جاهای دیدنی اطراف اصفهان

سفیدترین شهر ایران ورزنه است، شهری که زنانش به جای چادرهای سیاه معمول، چادر سفید بر سر می‌کنند. ورزنه، منطقه‌ای است در جنوبی غربی نائین و نزدیک تالاب گاوخونی که زاینده رود از میانش عبور می‌کند و وقتی زاینده رود جاری است، تالاب هم دیدنی می‌شود. روستای ورزنه را به آداب و رسوم و تپه‌های ماسه‌ای آن می‌شناسند که به خصوص برای آنهایی که به کویر و شب‌های پرستاره‌اش علاقه دارند جای بکری است. کویر خارا با شن و ماسه‌های روانش یکی از مناطق بکر ایران است. به غیر از اینها دیدن قلعه قورتان، کبوترخانه، پل صفوی، کارگاه سفره بافی، مسجد جامع و خانه بوتیمار را هم نباید از دست داد.

 


 

در پایان این نکته قابل ذکر است جاذبه های شهرهای استان اصفهان بسیار زیاد تر از آن است که در یک مطلب بگنجد و این امر باعث شد بسیاری از جاذبه ها ذکر نشود ، چنانچه شما از ساکنین شهرهای استان اصفهان هستید یا به آنجا سفر داشته اید ، اگر جاذبه زیبا و مهم دیگری می شناسید آنرا از طریق نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 3.9 / 5. تعداد آرا: 188

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تعطیلات عید نوروز بهترین فرصت برای دید و بازدید و سفر است که شما می‌توانید یک تجربه متفاوت را در این ایام خلق کنید. در سال نو با بوی خوش بهار و طبیعت بکر و زیبا همراه شوید و با سفر به شهرهای زیبای ایران این شادی را با دیگران هم قسمت کنید. عید کجا […]

کاشان شهری تاریخی است و در ۲۰۰ کیلومتری مرکز استان اصفهان واقع شده است . کاشان شهری کویری در دامنه رشته کوه های مرکزی است که از سمت شرق با کویر مرکزی هم‌مرز است. زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم و خشک دارد و بهار و پاییز آن معتدل است.   باغ فین کاشان مطالب مرتبط […]

باغ شازده ماهان به معنای باغ شاهزاده یک باغ ایرانی تاریخی است که در نزدیکی (6 کیلومتری) ماهان در استان کرمان ایران واقع شده است. باغ دارای مساحت 5.5 هکتار با شکل مستطیل و دیواری دور آن است. از یک سازه ورودی و دروازه در انتهای اخر باغ و یک سازه مسکونی دو طبقه در […]

18 پاسخ به “بهترین جاهای دیدنی مناطق اطراف اصفهان”

  1. دوست عزیز بزرگترین عصارخانه ایران عصارخانه محله ورنوسفادرلن خمینی شهر هست که اکنون به رستوران سنتی تبدیل شده. در ضمن نام قدیم خمینی شهر مهربین و یا ماربین است. سده از زملن بعد از صفویه به این شهر اطلاق شده. دوما منطقه قامشلو در بین شهرهدی خمینی شهر ؛ نجف آباد؛ تیران و کرون؛ شاهین شهر و… پخش شده

  2. سپاس از سایت بسیار خوب شما.شرکت کیان پارس اصفهان

    • سلام . مکانها بسیار زیادند . ممنون از اطلاع شما ، ظاهرا از توابع نطنز می باشد درسته ؟ جاذبه خاص روستا چیست ؟

  3. چرا از شهر زواره که مملو از آثار تاریخی است مطلبی نزاشتید

    • با دلیل بالا بودن جاذبه ها ممکنه برخی مکان ها ذکر نشده باشند . لطفا در چند خط مهمترین جاهای گردشگری این شهر را در یک نظر ارسال کنید تا از طریق نظرات به اشتراک گذاشته شوند .

  4. سلام لطفا اصلاح کنید که فریدونشهر غربی ترین شهرستان اصفهان با ارتفاع ۲۵۳۰ متر از سطح دریا بلندترین شهر ایران است

    • سلام از اطلاع رسانی شما در زمینه جاذبه های گردشگری متشکریم .

  5. سلام شهر تاریخی گز برخوار که قدمت دیرینه دارد در مطالب شما به آن اشاره نشده آثار تاریخی فراوانی دارد کاروانسرای عباسی مسجد جامع شهر وفرهنگسرای ادیب و……

  6. ازسفیدشهر همان نصرآبادکویر ۱۷کیلومتری شمال کاشان وآران وبیدگل بازدید فرمایید

    ۱-آستانه بی بی سکینه خاتون واقع درمحله زیارت سفیدشهر

    ۲-آستان شاهزاده ابراهیم واقع در دشت های سرسبز جاده سفیدشهر به مشکات

    ۳- آب انبار تاریخی سفیدشهر

    ۴-قلعه های تاریخی سفید، ملک اباد ، رضاآباد ، قاسم اباد و وزیر و امین آباد سفید شهر

    ۵-منطقه تاریخی چاله غم تاریخی در شمال سفیدشهر محل اولیه سکونت مردم سفیدشهر

    ۶-پارک زیبای زنده یاد باقری ورودی شهر سفیدشهر

    ۷-خانه های تاریخی آقاسیدمحمد، وکیل و ملامحمدنصرآبادی و کدخدافرج اله سفیدشهر

    ۸-شهرزیرزمینی طسمیجان وچهارطاقی سفیدشهردرمحله زیارت

    ۹-مهرکده تاریخی نرسه کلیسای سفیدشهر درمحله قدمگاه

    ۱۰-قدمگاه علی (ع) سفیدشهر درمحله قدمگاه سفیدشهر

    ۱۱-دشت های وسیع و زیبای پنبه و طالبی و زعفران وباغ های پسته سفیدشهر

    ۱۲-دشت های وسیع و زیبای کشت گل محمدی در سفیدشهر

    ۱۳-کمپ جنگلبانی شهید دستغیب (درختان دست کاشت کویری )در شمال سفیدشهر

    ۱۴-ساختمان تاریخی چهل دختران زیارت بی بی سکینه خاتون

    ۱۵-مسجد تاریخی زیارت بی بی سکینه خاتون سفیدشهر

    ۱۶-دکان حلوایی تاریخی سفیدشهر درمحله زیارت

    ۱۷-قلعه و روستای کویری تقی آباد سفیدشهر

    ۱۸-قهوه سنتی طسمیجان سفیدشهر در خیابان شهدای گمنام

    ۱۹-دشت زیبای کویر(بندریگ)سفیدشهر (منطقه ای آرام ودلنواز) جهت تفریح خانواده ها و گردشگران داخلی و خارجی

    ۲۰-موزه آثار تاریخی سفیدشهر درمحل سابق حمام جهاد در خیابان شهید مطهری سفیدشهر

    ۲۱-موزه شهداء سفیدشهر درمنزل شهیدان باقری واقع در خیابان شهیدان باقری سفیدشهر

    ۲۲-تپه های تاریخی بانو در کویر شمال سفیدشهر

    ۲۳-مقبره ملامحمد نصرآبادی و حاج آقا مهدوی نصرآبادی و ملافضلعلی نصرآبادی شاعر نامی و مقبره بقیه علماء شهر جنب گلزار شهدای سفیدشهر

    ۲۴-گلزار شهدای سرافراز ۸سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم سفیدشهر درخیابان شاهد

    ۲۵-گلزار شهدای گمنام سفیدشهر در خیابان شهدای گمنام

    ۲۶-نمایشگاه آثار هنرمند توانمند و معلول و نقاش معروف جهانی سرکار خانم فاطمه حمامی نصرآبادی واقع درخیابان منتظرالمهدی (عج) سفیدشهر

  7. به نام خدا وبا سلام.
    راجع به جاذبه های کم‌نظیر شهر طرق رود،چون امامزادگان چهار بزرگوار(ع)، قلعه باستانی،کرکس کوه،درختان سرو خوابیده وچنار پهن پیکر ۱۴۰۰ساله،مسجد دوره ایلخانان ودریاچه زیبای طرق رود سکوت کرده اید!؟

    • سلام خیر / ماشالله استان اصفهان پر از جاذبه هست امکان همه رو بنویسیم نیست متن الان خیلی طولانی شده از اطلاع رسانی شما متشکریم / نظر شما در معرض دید بازدیدکنندگان می باشد و اطلاع از جاذبه هایی که ذکر کردین خواهند داشت .

  8. با سلام
    امام زاده عبدالله بن زید حسنی پدر شاه عبدلعظیم حسنی در شهرستان چادگان شهر زیارتی رزوه قرار دارد
    لطفا به این مکان مذهبی اشاره کنید
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .