بوسنی و هرزگوین یک مکان خوب برای دیدار در اواسط سال های 1990 که در اوج جنگ ها بود هرگز شناخته نمی شد. خوشبختانه امروزه تنش ها تا حد زیادی کاهش یافته است و خبری از جنگ نیست به طوری که به نظر می رسد که این منطقه به عنوان مکانی دیگر در اروپا دیده می شود. یک تاریخ فرهنگی طولانی و جالب، غذاهای مشهور جهانی و زیبایی های طبیعی ، باعث شده مکان هایی عالی برای بازدید در بوسنی و هرزگوین وجود داشته باشد. لازم به ذکر است کشور بوسنی و هرزگوین در جنوب شرقی اروپا واقع شده و پایتخت آن شهر سارایوو است. و در کشور بوسنی و هرزگوین سه قوم مسلمان، صرب و کروات با هم زندگی می‌کنند.

 


15. ساختمان های المپیک زمستانی

جاهای دیدنی بوسنی و هرزگوین

شاید یک انتخاب بی نظیر در لیست کارهای انجام شده در بوسنی، بازدید از ساختمان ها و تأسیسات ساخته شده برای یک نمایش بین المللی در سال 1984 باشد ، امروزه این منطقه شبیه یک شهر ارواح در کوه های بلند شهر سارایوو Sarajevo است. این یک تجربه فرهنگی است. برای ایجاد یک لحظه درخشان میلیون ها دلار صرف ساختن این مجموعه شده است ولی امروزه استفاده ای از آنها نمیشود .

 


14. قلعه Fortress Jajce

جاهای دیدنی بوسنی و هرزگوین

 

برای کسانی که ممکن است تاریخ دبیرستان را به یاد داشته باشند ، بوسنی و هرزگوین قبلا یوگسلاوی و قبل از آن پادشاهی بوسنی شناخته می شده است. در حومه شهر یک قلعه با قدمت قرن 14 وجود دارد. این ساختار در بالای یک تپه قرار دارد . این ساختمان ابتدا توسط مجارها ساخته شد و بعدها توسط عثمانی ها تکمیل شد. در قرون وسطی، به دلیل مرگ و میر شهر به محل فعلی خود نقل مکان کرد.

 


13. بانوی ما شهر Medjugorje

جاهای دیدنی بوسنی و هرزگوین

در سال 1981، شش کودک ادعا کردند مریم مقدس را در مجاورت Medjugorje دیدند. همانطور که  تصور می کردید امروزه شهر و به ویژه مجسمه حضرت مریم تبدیل به چیزی از زیارت غیر رسمی برای کسانی از مذهب کاتولیک دارند تبدیل شده است. در واقع Medjugorje یکی از محبوب ترین اهداف مذهبی در جهان برای کاتولیک ها است.

 


12. محفظه زیرزمینی تیتو  Tito’s Underground Bunker

جاهای دیدنی بوسنی و هرزگوین

شهر کنجیک دارای تاریخی است که به 4000 سال میرسد. اگرچه یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های دائمی در بوسنی بوده است، اما احتمالا این منطقه امروزه برای یک بنای 611 متری ضد حمله اتمی ساخته شده بین سالهای 1953 و 1979 مشهور شده است . وظیفه این بنا حفظ جان تیتو، رئیس جمهور یوگوسلاوی و 350 نفر از نزدیکترین معاونان دولت او در جنگ سرد را داشته است .

 


11. دریاچه Modrac

جاهای دیدنی بوسنی و هرزگوین

بهشت ماهیگیران، دریاچه مودراس، نزدیک Lukavac  بزرگترین دریاچه ساخته شده در بوسنی و هرزگوین است. در ابتدا جاذبه توریستی بزرگی نبود چونکه تا سال 2005 تقریبا ویران شده بود توسط مردم محلی به خاطر تخلیه زباله در اطراف آن. خوشبختانه مردم شهر متوجه شدند که این دریاچه یک چیز خوبی است. در حال حاضر با نظارت بیشتر، دریاچه مودراس بار دیگر برای ماهیگیری و سایر فعالیت های تفریحی آبی مناسب شده است.

 


10. قلعه Herceg-Stjepan

جاهای دیدنی بوسنی و هرزگوین

این قلعه باستانی که به زبان محلی به عنوان شهر Duke Stjepan نامیده می شود، دارای دیوارهای کشیده و بلند بیرونی و منظره عالی از کوه های اطراف است. در داخل تقریبا هیچ چیز باقی نمانده است . در روز یا شب ورود به قلعه آزاد است اما به یاد داشته باشید که امکانات (توالت، کافه، رستوران یا راهنما) در ان وجود ندارد، بنابراین درست برنامه ریزی کنید. این قلعه چند ضلعی منحصر به فرد در سال 1835 اهمیت استراتژیک خود را از دست داد و تا کنون رو به ویرانی است.

 


9. پل قدیمی Mostar

جاهای دیدنی بوسنی و هرزگوین

Mostar پنجمین شهرستان بزرگ کشور و شاید مهم ترین مرکز فرهنگی در منطقه هرزگوین باشد. بدون شک، بزرگترین جاذبه توریستی این شهر پل قدیمی آن است. این پل را عثمانی ها در قرن شانزدهم ساخته اند و پل روی رودخانه Neretva ساخته شده است. این پل یکی از مشهورترین نشانه های کشور است.

 


8. آبشارهای Kravica

جاهای دیدنی بوسنی و هرزگوین

آبشارهای چند قلو که در مسیر رودخانه Trebizat قرار دارند . جمعیتی از گردشگران و مردم محلی را به طور یکسان جمع می کند. خود دریاچه ای که در پایه آبشارها ایجاد شده است نیز یک منطقه پیک نیک و مناسب برای شنا است. بهار بهترین زمان برای دیدار از آبشار Kravica است زیرا زمانی است که میزان آب در بیشترین حد است و همچنین اطراف بسیار سرسبز است .در طول فصل شلوغ رستوران های مجاور ماهی های کبابی و سایر غذاهای محلی را ارائه می دهند. به شدت در میان مکانهایی که در بوسنی و هرزگوین دیده میشود توصیه شده است.

 


7. موزه تونل جنگ

جاهای دیدنی بوسنی و هرزگوین

در دهه 1990 شهر سارایوو اصلا سرگرم کننده نبود. تحت پوشش ارتش صرب قرار داشت و تنها بخش کوچکی از این شهر تحت کنترل بوسنی بود. صرب ها یک تونل را برای اهداف نظامی خود ایجاد کردند که Butmir و Dobrinja را به هم متصل می کرد. بازدیدکنندگان می توانند در موزه ای که در ورودی Dobrinja است نیز بازدید کنند.

 


6. پایگاه هوایی Zeljava

جاهای دیدنی بوسنی و هرزگوین

یک فرودگاه زیرزمینی؟ اما این دقیقا همان چیزی است که یوگسلاوی ها در سال های بین سال های 1957 و 1965 با هزینه های 6 میلیارد دلاری ساخته اند، که در آن زمان مبلغی بسیاری بود. این مکان به صورت پنهانی ساخته شده است، این فرودگاه نظامی زیرزمینی شامل چهار ورودی جداگانه است که می تواند جنگنده های جت را درون خود جای دهد. در طی جنگ داخلی سال 1990، به دلیل عقب نشینی ارتش یوگسلاوی از بین رفته است و بقایایی از آن به جای مانده است.

 


5. آسیاب آبی های شهر  Jajce

جاهای دیدنی بوسنی و هرزگوین

یکی از مواردی که توریست های بسیاری را  به شهر ججس می کشاند وجود مجموعه ای از 20 کلبه آسیاب آبی است که در روزهای امپراتوری اتریش-مجارستان، گندم کشاورزان محلی را به آرد تبدیل می کرده است.

 


4. دریاچه نمک  Tuzla توزلا

جاهای دیدنی بوسنی و هرزگوین

تنها شهری که در اروپا دارای یک دریاچه نمکی در مرکز آن است. این دریاچه ها در نقطه ای که در آن دریای باستان وجود داشته ایجاد شد. اولین دریاچه در سال 2003 و دومین در سال 2008 و قسمت سوم در سال 2012 افتتاح شد. یک پارک باستان شناسی با مجتمع مسکونی نئولیتیک، در طول فصل شلوغ حدود 5 هزار گردشگر از این محل بازدید می کنند .

 


3. پارک ملی Sutjeska

جاهای دیدنی بوسنی و هرزگوین

این پارک در امتداد مرز با کشور مونته نگرو واقع شده است، مسئولان این پارک ادعا می کنند که یکی از دو جنگل باقیمانده در سرتاسر اروپا است. قدیمی ترین پارک در بوسنی و هرزگوین، Sutjeska نیز محل مرتفع ترین قله این کشور با ارتفاع 8،000 پا به اسم Maglic است.

 


2. اهرام بوسنی

جاهای دیدنی بوسنی و هرزگوین

نویسنده Semir Osmanagic معتقد است که بزرگترین اهرام انسانی ساخته شده در زمین در یک مجموعه ای از تپه ها در بخش مرکزی این کشور واقع شده است. Osmanagic در سال 2005 ادعا کرد که او تونل هایی کشف کرده که حاوی بلوک های سنگی و ملات باستانی است و همه اینها ادعای او را ثابت می کند  . آیا او درست می گوید یا نه، چه کسی می داند؟ اما اکثر زمین شناسان بر این باورند که تپه ها در واقع یک ساختار طبیعی شناخته شده به عنوان flatirons هستند .

 


1. شهر قدیمی سارایوو

جاهای دیدنی بوسنی و هرزگوین

شاید یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی در این کشور باشد، به دلیل تاریخ طولانی و تنوع مذهبی و فرهنگی این شهر اغلب “اورشلیم اروپایی” نامیده می شود. مسیر های پیاده روی و خیابان های باریک و شلوغ در منطقه قدیمی شهر بسیار جالب هستند: بازارها، مساجد، مغازه های شیرینی فروشی، خانه های قدیمی، رستوران ها. متأسفانه، دو جنگ جهانی، دیکتاتورهای مختلف و یک جنگ داخلی وحشیانه، تا همین اواخر باعث شد که گردشگری تا همین سال های اخیر رونقی نداشته باشد ، اما چند سالی است که گردشگری در این منطقه رونق گرفته است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد آرا: 72

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

فرانسه کشوری با قلعه‌های افسانه‌ای، روستاهای کتاب داستانی، استراحتگاه‌های شیک ساحلی، کوه‌های پوشیده از برف و البته پاریس ، شهر زیبا و رمانتیک است پس تعطیلات خود را در فرانسه بگذرانید که پر از مقاصد رویایی است. با برج ایفل، نشان مدرن فرانسه شروع کنید. سپس شاهکارهای هنری معروف را در موزه لوور کشف کنید. یک روز […]

گردشگری کشور اروپایی فنلاند از شهر پر جنب و جوش  (هلسینکی) Helsinki که پایتخت آن می باشد و شهر Turku تور کو شروع می شود و تا جنگل ها و جزایر boreal ادامه دارد، این شهرها  اماکن و جاذبه های فرهنگی و تاریخی منحصر به فردی ارائه می دهند، در حالی که محیط طبیعی فنلاند […]

کشور آسیایی اروپایی ترکیه دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری و تفریحی بسیار است ، یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه استانبول است ، با ما همراه باشید با معرفی بهترین جاذبه های استانبول 1– ایا صوفیه ایا صوفیا یکی از گران ترین نشانه های استانبول بوده است که درسال 536 میلادی به صورت کلیسای بنا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .