توکیو ژاپن از شهرهای شلوغ و مدرن دنیا است که برای سلیقه‌ها، گروه‌های سنی و شخصیت‌های گوناگون جاهای دیدنی فوق‌العاده‌ای دارد. یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی بعد از زلزله سال ۱۹۲۳ و جنگ جهانی دوم دچار آسیب‌های زیادی شد؛‌ به همین جهت بناهای قدیمی چندان زیادی در آن وجود ندارد. در تور ژاپن طی پنج شب اقامت در توکیو از امکان گردشگری مدرن و سنتی آن بازدید خواهد شد.

جاذبه‌های توریستی توکیو

تعدادی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری توکیو به شرح زیر هستند:

۱. منطقه اودایبا

جزایر مصنوعی اودایبا از مناطق تفریحی و سرگرمی در خلیج توکیو بوده که ساخت آن به دهه‌ی ۱۸۵۰ بازمی‌گردد. در آن زمان هدف اصلی ساخت این منطقه محافظت از شهر در برابر حملات دریایی در دوران ادو (Edo) بود، اما اکنون اودایبا یکی از منحصربه‌فردترین مکان‌های گردشگری در پایتخت ژاپن بوده که جاذبه‌های فراوانی داشته و تعدادی از آن‌ها شامل موارد زیر است:

  • ساختمان تلویزیون فوجی
  • مجسمه اره
  • پل رنگین‌کمان
  • کپی دقیقی از مجسمه آزادی در نیویورک
  • رستوران، موزه و پارک‌های تفریحی
  • مرکز خرید ونوس فورت
  • محله‌ی شینباشی

۲. منطقه‌ی گینزا

در منطقه‌ی گینزا خیابانی به همین نام وجود دارد که به سبکی مدرن و غربی ساخته شده و بزرگ‌ترین مرکز خرید در کشور ژاپن محسوب می‌شود. خیابان گینزا در بین مردم توکیو از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و هرچه که تصور کنید از کالاهای لوکس تا صنایع دستی ژاپنی در آن پیدا می‌شود.

البته خرید تنها جاذبه‌ی گردشگری این ناحیه نیست؛ چرا که بعد از بستن مغازه‌ها انواع تئاتر و نمایش‌های خیابانی شروع به فعالیت کرده که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست. به‌علاوه می‌توانید به دلیل وجود تابلوهای نئونی جذاب در این منطقه عکس‌های فوق‌العاده‌ای هم ثبت کنید.

جاذبه‌های گردشگری توکیو ژاپن

۳. منطقه شینجوکو

یکی از زیباترین محله‌های شهر توکیو، شینجوکو است که در بین گردشگران با نام گلدن گای هم شناخته می‌شود. جالب است بدانید که عرض کوچه‌های این محله کم بوده و تنها یک نفر می‌تواند از آن عبور کند؛ به همین دلیل در بیشتر موارد عکاسان در این کوچه‌ها به دنبال ثبت تصاویر جالب هستند. از دیدنی‌های شینجوکو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باغ ملی شینجوکو: امکان بازدید از این باغ و مشاهده‌ی گونه‌های گیاهی مختلف آن بین ساعت ۹ صبح تا ۴ و نیم بعدازظهر وجود دارد.
  • پارک تویاما: از محبوب‌ترین دیدنی‌های شهر توکیو است که درختان و گیاهان زیبای آن مناظر فوق‌العاده‌ای را ایجاد کرده‌اند.
  • معبد هانازونو: از باشکوه‌ترین معابد توکیو است که قدمت آن به حدود سیصد سال پیش بازگشته و هنوز هم مراسم‌های مذهبی گوناگونی در آن برگزار می‌شود.
  • کابوکیچو: منطقه‌ای تفریحی در شینجوکو است که شهرت خود را مدیون کلوپ‌های تفریحی فراوان، فروشگاه‌ها، بوتیک‌ها و رستوران‌های متعدد است.
  • شین اوکوبو (محله‌ی کره‌ای‌ها): مقصد جذابی برای گشت زدن و آشنایی با فرهنگ موسیقی پاپ کره‌ای است. به‌علاوه می‌توان لوازم آرایشی و لباس کره‌ای هم در شین اوکوبو خریداری کرد.

۴. قصر امپراطور

محل اقامت امپراطور ژاپن، مرکزی اداری و موزه‌ای برای نمایش تاریخ و هنر این کشور هم محسوب می‌شود. ساخت این کاخ بر روی خرابه‌های قلعه‌ای قدیمی انجام شده و در حال حاضر باغ‌های زیبا، دیوار سنگی و خندقی پر از آب آن را احاطه کرده‌اند.

البته امکان بازدید از همه‌ی بخش‌های این محل وجود ندارد؛ اما می‌توانید به باغ بیرونی، باغ شرقی و پارک کیتا نو مارو رفته و به صورت رایگان از این قسمت‌ها دیدن کنید.

جاذبه‌های گردشگری توکیو ژاپن

۵. خیابان ناکامیسه

شما می‌توانید در این خیابان سوغاتی‌های محلی مختلفی را برای عزیزان خود خریداری کرده و در عین حال از فروشگاه‌های پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، غذاهای سنتی و هنرهای دستی هم بازدید کنید.

جالب است بدانید که در انتهای این خیابان ۲۵۰ متری، معبد سنسوجی یکی از قدیمی‌ترین اماکن مقدس شهر توکیو قرار گرفته است.

۶. معبد سنسوجی

در قلب منطقه‌ی آسوکا در شهر توکیو معبد بودایی سنسوجی قرار دارد که از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی این شهر بوده و ساخت آن به سال ۶۲۸ پس از میلاد مسیح و دو برادر ماهیگیر به نام‌های هینوکوما تاکناری و هاماناری نسبت داده شده است.

البته این معبد در زمان جنگ‌جهانی دوم ویران شد و بعد از چند سال مورد بازسازی قرار گرفت و تا به امروز در بین مردم ژاپن به عنوان نمادی از تولد دوباره و صلح شهرت دارد.

۷. برج اسکای‌تری

بلندترین برج مخابراتی جهان به نام اسکای‌تری در محله سومیدا سیتی توکیو و در نزدیکی آساکوسا قرار گرفته است. ارتفاع این برج ۶۳۴ متر بوده و به علت خطای دید در افق توکیو با کوه فوجی هم‌ارتفاع دیده می‌شود.

جالب است بدانید که در پایه‌ی برج اسکای‌تری یک مجموعه‌ی خرید بزرگ به همراه آکواریوم وجود دارد که می‌توانید علاوه بر تراس‌های این سازه از آن‌ها نیز بازدید کنید.

۸. چهارراه شیبویا

شیبویا یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های جهان در آسیا است که براساس آمارها در هر روز بیشتر از سه میلیون نفر از آن عبور می‌کنند. در این چهارراه مجسمه‌ی بسیار مشهور وجود دارد که تقریباً همه آن را می‌شناسند: هاچیکو، مجسمه‌ای برنزی از سگ نژاد آکیتا که در دهه‌ی ۱۹۲۰ هر روز منتظر صاحب خود در ایستگاه بود و بعد از فوت او همچنان در این ایستگاه انتظار او را می‌کشید.

سایر جاذبه‌های این منطقه شامل موارد زیر است:

  • تماشای شیبویا از طریق شیبویا اسکای در ارتفاع ۲۳۰ متری از سطح زمین
  • خرید در مراکز تجاری این منطقه
  • تجربه‌ی غذاهای ژاپنی در رستوران‌های شیبویا
  • تجربه‌ی زندگی شبانه
  • لذت بردن از موسیقی زنده
  • کلاب‌های شبانه
  • کافه‌های گوناگون و…

۹. موزه‌ی هنرهای دیجیتال تیم لب

این موزه که به نام تیم لب پلنت هم شناخته می‌شود فضاهای مختلف از قبیل جنگل‌های گرمسیری و کهکشان را با استفاده از جلوه‌های ویژه و آینه‌های گوناگون که در کف تعبیه شده‌اند به شکلی فوق‌العاده به شما نمایش می‌دهد. شما می‌توانید تا ساعت یک شب از این مکان شگفت‌انگیز دیدن کنید.

10.پارک Chidorigafuchi، توکیو

جاذبه و مکان جالب و دیدنی ژاپن

این پارک یکی از محبوب ترین پارک ها و  مکان ها برای مشاهده sakuras ساکورا در شهر است. یک جای رمانتیک عجیب و غریب از درختان گیلاس ،دارای 260 درخت گیلاس، سالانه یک میلیون بازدید کننده از سراسر کشور جذب این پارک می شوند. چرا به آنجا برویم؟قایقرانی در رودخانه و مشاهده شکوفه ها از درون آب، سرگرم کننده و یک ایده واقعا خوب است، زیرا پارک معمولا در این زمان با جمعیت زیادی روبرو می شود.

11.پارک Inokashira

جاذبه و مکان جالب و دیدنی ژاپن

این پارک در غرب توکیو واقع شده است و پارک Inkashira Pond و رودخانه Kanda امکان را برای فعالیت های ورزشی سرگرم کننده آبی فراهم می کند. در بهار، شکوفه های گیلاس سطح و اطراف رودخانه را می پوشانند . چرا به آنجا برویم؟ لذت بردن از پیاده روی در پارک زیبا، و قایقرانی در رودخانه.


12. پارک Ueno، توکیو

جاذبه و مکان جالب و دیدنی ژاپن

پارک در سال 1873 تاسیس شده است بر این اساس که قبلا بخشی از معبد Kan’ei-ji بود. پس از آن به روی مردم باز شد، و آن را تبدیل به یکی از جاذبه های مورد علاقه تفریحی در میان مردم محلی و همچنین گردشگران کرد . چرا به آنجا برویم؟ هر ساله پارک بیش از ده میلیون بازدید کننده را جذب می کند و آن را محبوب ترین پارک شهر ژاپن می کند.

 

اگر جزوی از گردشگران علاقه‌مند به تور ژاپن هستید، برای بررسی قیمت و جزئیات تور‌های ژاپن، صفحه زیر را بررسی نمایید.

https://setarehvanak.com/tours/%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%98%D8%A7%D9%BE%D9%86

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

شما درباره شب های جذاب دبی چه چیزی می‌دانید؟ به‌جرئت می‌توان گفت که این شب‌ها جزو فوق‌العاده‌ترین تجربه‌هایی است که هر فردی می‌تواند تجربه کند. طبق آمار رسمی تعداد گردشگران دبی در سال ۲۰۲۴ به حدود ۱۰ میلیون رسیده است. آیا می‌دانید که این تعداد گردشگر چه مقدار سرمایه‌ای را وارد دبی می‌کنند؟ این تعداد […]

توکیو ژاپن از شهرهای شلوغ و مدرن دنیا است که برای سلیقه‌ها، گروه‌های سنی و شخصیت‌های گوناگون جاهای دیدنی فوق‌العاده‌ای دارد. یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی بعد از زلزله سال ۱۹۲۳ و جنگ جهانی دوم دچار آسیب‌های زیادی شد؛‌ به همین جهت بناهای قدیمی چندان زیادی در آن وجود ندارد. در تور ژاپن […]

اینبار در سایت برترین جاذبه ها می خواهیم به معرفی جاذبه های تفریحی و گردشگری برتر شهر آنتالیا کشور ترکیه بپردازیم همراه ما باشید محله قدیمی کالجی محله کالجی دارای کوچه ها و خیابانهای پر پیچ و خم می باشد که محیطی عالی جهت  قدم زدن را فراهم کرده است. سقف ساختمانها در این محله […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .