در ادامه معرفی جاذبه های شهر قونیه کشور ترکیه موزه های این شهر را بررسی می کنیم زیرا در این شهر تعداد زیادی موزه وجود دارد ، البته موزه اصلی و معروف مولوی را در قسمت اول بررسی کردیم


 

7. موزه باستان شناسی قونیه

موزه باستان شناسی قونیه

در یک ساختمان کوچک و فضایی که به صورت شاعرانه از درختان انگور پوشانده شده است، می توانید در میان قرن ها از میراث تاریخی ترکیه در موزه باستان شناسی قونیه قدم بردارید . از مجسمه ها، تا سفال هابه زیبایی حفظ شده، با این حال، مجموعه ای از آنها مربوط به امپراطوری روم است که به ویژه مورد علاقه و محبوب است، بنابراین برای یک نگاه نفیس به گذشته، این موزه را نمی توان از دست داد . مجموعه ای کامل از صنایع دستی ترکیه، لباس، جواهرات، فرش و کالاهای خانگی نیز در موزه وجود دارد .

 


8. موزه Karatay Medresesi

گرچه بزرگترین موزه نیست، اما مطمئنا مطالعه ای در مورد چیزهای بزرگ که در بسته های کوچکتر اتفاق می افتد ارائه می دهد. کار کاشی در داخل پیچیده و زیبا است و نشان دهنده یک ساخت و ساز واقعی است. مجموعه سرامیک و مصنوعات به خوبی ارائه شده و به هیچ وجه شلوغ و بی نظم نیست، به طوری که هر قطعه ممکن است کاملا مورد بررسی و قدردانی قرار گیرد. این موزه یک منبع کلیدی برای کشف بیشتر درباره تاریخ آناتولی است.

 


9. مرکز علوم قونیه

از تاریخ تا علم، مرکز علمی قونیه یک تجربه شگفت انگیز و تعاملی است که بر خلاف هر نوع دیگری برای شما و همه گروه شما لذت بخش خواهد بود ، در نمایشگاه ها موارد زیادی وجود دارد که شما می توانید با فیلم ها و حتی یک پلاتاروم یاد بگیرید و بازی کنید. یک نمایش قابل توجه در مورد زمین لرزه ها، تدابیر ایمنی اولیه و آموزش تاثیرات آن نیز خواهد بود، زیرا ترکیه در گذشته با چندین زلزله شدید روبرو بوده است.

 


 

10. موزه خانه آتاتورک

این یک مکان مهم نه تنها در قونیه، بلکه در سراسر ترکیه است. مصطفی کمال آتاتورک یک شخصیت تاریخی افسانه ای در ترکیه است به عنوان یک ارتشی انقلابی و نخستین رئیس جمهور ترکیه است. این خانه شامل بسیاری از اقلام شخصی او باعث جذب بسیاری از مردم از سراسر کشور و جهان است.

 


 

11. کاروانسرا Caravanserai

این یک توقف عالی برای یک بازدید سریع است! Caravanserai به عنوان یک مسافرخانه با یک حیاط مرکزی توصیف شده است و این یکی به ویژه در سبک قدیمی که در آن ساخته شده است حفظ شده است. این فوق العاده است برای افرادی که به آن فرصت می دهند یا کسانی که به دنبال آن هستند به خصوص. با معماری باستانی ترکیه.

 


 

12. موزه کاشی (Karatay Medresisi)

موزه کاشی (Karatay Medresisi)
 

این مدرسه قدیمی (کالج علمی) در سال 1251 توسط امیر کاراتای سلجوقی تاسیس شد. این ساختمان اخیرا بازسازی شده است و در حال حاضر یک موزه چشمگیر است که کار کاشی کاری مینا سلجوقی را نشان می دهد.

 


 

13. موزه چوب و سنگ کنده کاری شده (İnce Minare Medresisi)

 

موزه چوبی و سنگ کنده کاری (İnce Minare Medresisi)
 

 این ساختمان در حال حاضر یک موزه با مجموعه ای بزرگ از مجسمه های چوبی و سنگی دوران سلجوقی است که از دیوارهای قدیمی شهر نیز شامل که تصاویر حیوانات و انسان ها است .

محل سکونت: Adliye Bulvarı


14. نام دیگر موزه ها و جاهای توریستی قونیه ترکیه :

موزه Koyunoġlu

مسجد قونیه Konya

مجموعه مذهبی Sahib-i Ata Külliyesi

سایت باستانی Çatalhöyük

روستای کوچک Sille

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد آرا: 93

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

شما درباره شب های جذاب دبی چه چیزی می‌دانید؟ به‌جرئت می‌توان گفت که این شب‌ها جزو فوق‌العاده‌ترین تجربه‌هایی است که هر فردی می‌تواند تجربه کند. طبق آمار رسمی تعداد گردشگران دبی در سال ۲۰۲۴ به حدود ۱۰ میلیون رسیده است. آیا می‌دانید که این تعداد گردشگر چه مقدار سرمایه‌ای را وارد دبی می‌کنند؟ این تعداد […]

توکیو ژاپن از شهرهای شلوغ و مدرن دنیا است که برای سلیقه‌ها، گروه‌های سنی و شخصیت‌های گوناگون جاهای دیدنی فوق‌العاده‌ای دارد. یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی بعد از زلزله سال ۱۹۲۳ و جنگ جهانی دوم دچار آسیب‌های زیادی شد؛‌ به همین جهت بناهای قدیمی چندان زیادی در آن وجود ندارد. در تور ژاپن […]

اینبار در سایت برترین جاذبه ها می خواهیم به معرفی جاذبه های تفریحی و گردشگری برتر شهر آنتالیا کشور ترکیه بپردازیم همراه ما باشید محله قدیمی کالجی محله کالجی دارای کوچه ها و خیابانهای پر پیچ و خم می باشد که محیطی عالی جهت  قدم زدن را فراهم کرده است. سقف ساختمانها در این محله […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .