آلانیا، یک شهر ساحلی در ساحل جنوبی ترکیه، ترکیبی منحصر به فرد از آرامش، تاریخ و ماجراجویی را ارائه می دهد. قلب تاریخی آلانیا در میان  دریای خیره کننده مدیترانه و کوه های تورو و در یک شبه جزیره سنگی قرار دارد و قلعه ای معروف با قدمت  قرن شانزدهم مشرف به سواحل شگفت انگیز آلانیا است.

آلانیا یک فعالیت سرگرم کننده برای همه است ، شما می توانید از آفتاب گرفتن در ساحل Cleopatra لذت ببرید و سفرهای ماجراجویی را با تماشای غروب خورشید Sapedere در روز دیگر ادامه دهید .

بنابراین، بهترین چیزها در آلانیا می تواند این لیست 10 تایی باشد


 

1.برج و قلعه قرمز آلانیا

 

جاذبه های آلانیا ترکیه

 

قلعه Alanya Iconic قطعا باید آنرا در طول سفر به آلانیا مشاهده کنید. نه تنها می توانید در یک پانورامای شگفت انگیز 360 درجه قرار بگیرید، بلکه می توانید احساس کنید که تاریخ در اینجا نوشته شده است. این قلعه در قرن 13 ساخته شده است، اما احتمالا به قرن 3 قبل از میلاد اثار اولیه آن برمی گردد.

پس از اتمام بازدید از بقایای قلعه، به بندر بروید و به کاوش های تاریخی خود با تماشای برج قرمز شش ضلعی ادامه دهید. این ساختمان در سال 1226 ساخته شد تا از قلعه و کارگاه کشتیرانی که چند سال بعد ایجاد شد، محافظت کند. هر دو برج قرمز و کشتی سازی قدیمی در نزدیک هم اند و ارزش بررسی را دارند.

هزینه ورود به قلعه آلانیا 10 لیره (3،8 یورو) است. تپه شیب دار است، بازدید برج قرمز هزینه 5 لیره (2 یورو) برای هر نفر است. به هر حال، قلعه آلانیا در لیست پیش بینی شده برای نامگذاری میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

 


 

2. ناهار در DIMCAYI

 

جاذبه های آلانیا ترکیه

 

در یک روز گرم، جایی بهتر از کوههای شرق Alanya وجود ندارد. شما می توانید از شنا در آب های خنک رود DIMCAYI لذت ببرید و ناهار را در یکی از  رستوران هایی که در سواحل دریای مدیترانه ای قرار دارند بخورید .

رستوران های زیادی برای انتخاب وجود دارد؛ ناهار در رستوران دمیچی پینیبراس آلابالیک منتخب انتخاب شده است .

Dimcay در 22 کیلومتری آلانیا واقع شده است. شما می توانید با اتوبوس  که از ایستگاه Dolmush شروع می شود به انجا بروید. یک تاکسی حدود 50 لیر (12 یورو) از مرکز شهر آلانیا تا اینجا می گیرد. . این مکان در یک دره ای است که توسط صخره ها احاطه شده است، بنابراین سایه های طبیعی وجود دارد و هوا همیشه تازه است.

 


 

3. SAPADERE CANYON

 

جاذبه های آلانیا ترکیه

 

Sapadere یک گوهر پنهانی است و واقعا دوست داشتنی است. رودخانه از طریق کوه ها، ایجاد یک دره عمیق با دیوارهای سنگ آهک شیبدار در هر طرف کرده است . هرچند دریاچه دره عمیق به خوبی نگهداری شده است، اماد بازدیدکنندگان به زیبایی های طبیعی و حوض آبشار توجه می کنند.

در طول مسیر چندین نقاط  برای شنا وجود دارد  ، این مسیر 40 دقیقه ای به Sapadere از آلانیا است، جاده کمی پیچ در پیچ است ، شما می توانید آن را با تور سازمان یافته یا موتورسیکلت اجاره ای بروید ، بلیط ورود 9 لیر (2،3 یورو) است و اگر شما به یک میان وعده غذایی نیاز دارید یک رستوران کوچک در در ورودی وجود دارد. اگر وقت داشته باشید، همچنین روستای Sapadere را نیز بررسی کنید.

 


 

4.  پاندل سواری

 

جاذبه های آلانیا ترکیه

 

آفتاب صبحگاهی، آب های شگفت آور روشن و فضای قلعه Alanya خیره کننده و برج قرمز همه شرایط عالی را برای paddlingفراهم کرده است .

یک چیز عالی در مورد این فعالیت این است که شما علاوه بر کمی تعادل، به هیچ مهارت خاصی نیازی ندارید. این در واقع بسیار آرامش بخش است، با مقدار زیادی از زمان برای لذت بردن از نمایش های اقیانوس.  توصیه می کنم این کار را در اوایل صبح انجام دهید

 

 


 

5.  JEEP SAFARI

 

جاذبه های آلانیا ترکیه

 

اگر شما با گروه های گشت و گذار نیست،بهترین گزینه استفاده جیپ سافاری است، سفر از شهرستان آلانیا و رفتن به کوه های تورو (شرق شهرستان) 1200 متر بالاتر از دریا، با چند توقف در روستاهای کوه پایان می یابد . این سفر با تورهای Elit Tuzim دارای هزینه حدود 115 لیر (29 یورو) بوده است .

 


 

این مطلب ادامه دارد …..

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد آرا: 83

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

شما درباره شب های جذاب دبی چه چیزی می‌دانید؟ به‌جرئت می‌توان گفت که این شب‌ها جزو فوق‌العاده‌ترین تجربه‌هایی است که هر فردی می‌تواند تجربه کند. طبق آمار رسمی تعداد گردشگران دبی در سال ۲۰۲۴ به حدود ۱۰ میلیون رسیده است. آیا می‌دانید که این تعداد گردشگر چه مقدار سرمایه‌ای را وارد دبی می‌کنند؟ این تعداد […]

توکیو ژاپن از شهرهای شلوغ و مدرن دنیا است که برای سلیقه‌ها، گروه‌های سنی و شخصیت‌های گوناگون جاهای دیدنی فوق‌العاده‌ای دارد. یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی بعد از زلزله سال ۱۹۲۳ و جنگ جهانی دوم دچار آسیب‌های زیادی شد؛‌ به همین جهت بناهای قدیمی چندان زیادی در آن وجود ندارد. در تور ژاپن […]

اینبار در سایت برترین جاذبه ها می خواهیم به معرفی جاذبه های تفریحی و گردشگری برتر شهر آنتالیا کشور ترکیه بپردازیم همراه ما باشید محله قدیمی کالجی محله کالجی دارای کوچه ها و خیابانهای پر پیچ و خم می باشد که محیطی عالی جهت  قدم زدن را فراهم کرده است. سقف ساختمانها در این محله […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .