آنکارا، به عنوان پایتخت و مرکز اداری ترکیه، نماد استقلال و مدرنیته مردم ترکیه است.آنکارا ترکیبی از عناصر مدرن و تاریخی در محله های مختلف است. بنابراین، رفتن به آنکارا یک فرصت منحصر به فرد برای تجربه فرهنگی و معماری ترکیه است. لیست زیر آن چه باید ببینید و انجام دهید در شهر آنکارا را ارائه داده است .
با 10 جاذبه مهم توریستی و گردشگری شهر آنکارا همراه سایت برترین جاذبه ها باشید
 


قلعه آنکارا

قلعه آنکارا (Kalesi)

اگر خواهان گذراندن وقت در موزه ها و مساجد که بخشی مهمی از تاریخ و فرهنگ آنکارا است را دوست دارید ، پس رفتن به قلعه آنکارا شما را قادر می سازد آنکارا را از دید 360 درجه ببینید. قلعه آنکارا واقع در منطقه Ulus، به عنوان دفاع نظامی به کار گرفته می شده است و اکنون یکی از محبوب ترین مقصد های گردشگری آنکارا است. بر خلاف قلعه های دیگر که در کتاب داستان های قدیمی دیده اید، قلعه آنکارا یک قلعه بزرگ و متراکم نظامی است: از 4 دیواره بزرگ تشکیل شده است، ساخت محوطه دایره ای در وسط شهر با 42 برج پنج جانبه در امتداد  به طرف بالا. اگر چه راه رفتن تا تپه قلعه یک کار آسان نیست، اما دیدگاه آن با شکوه است .

آدرس: Mali Kale،  Altındağ / Ankara، Turkey

 


 

مقبره آتاتورک

 

Anıtkabir، به عنوان مقبره رئیس جمهور اول و دوم جمهوری ترکیه، یک موزه زیبا طراحی شده است که هر سال نه تنها گردشگران بلکه مورخان و معماران را نیز جذب می کند. Anıtkabir، جایی که موزه آتاتورک و جشن استقلال در آن واقع شده است، دارای مجموعه وسیعی از نقاشی ها و نمایشگاه ها است. این بنا به چهار بخش تقسیم شده است، یکی بخشی جاده ی شیرها، یک با یک پیاده روی طولانی می توانید سربازان ترک را در رژه تماشا کنید. بخشی دیگر پارک صلح است، یک منطقه بزرگ سرسبز است و در آن حتی یک پرچم ترکیه به طور کامل از گلها وجود دارد! سایر قطعات شامل Ceremonial Plaza و Hall of Honor که در آن آرامگاه آتاتورک، اولین رئیس جمهور، یافت می شود. راهنماهای صوتی (که برای بسیاری از زبانها از مرکز بازدید کننده در دسترس هستند) یک ایده خوب هستند.

آدرس: Anıt Caddesi Tandoğan / آنکارا، ترکیه

 


 

 

موزه تمدن های آناتولی

 

موزه تمدن های Anatolian ، که به عنوان موزه سال در سوئیس در سال 1997 شناخته  شد، دارای مجموعه وسیعی از نمایشگاه های باستان شناسی آناتولی است که از لحاظ تاریخی از دوران پالئولیت تا امروز مطرح شده است. این کار به عنوان مقدمه ای بر تاریخ باستانی ترکیه و آنکارا انجام می شود. شما می توانید بسیاری از مصنوعات مسکونی و شخصیت های Hittite را ببینید که ریشه های آنها تا هزاره اول قبل از میلاد است.

آدرس:   : Gözcü Sk- No:2, 06240 Ankara, Turkey

 

 


 

 

Atakuleبرج آنکارا

 

Atakule آتاکول برجی که در سال 1989 افتتاح شد، برج مخابراتی با ارتفاع 410 فوت . ‘آتا’ به معنی اجداد و ‘kule’ به معنی برج، و ‘آتاتورک’ بنیانگذار و اولین رئیس جمهور ترکیه بود. این مکان برجسته تاریخی که در Çankaya واقع شده است دارای یک تراس مجزا است که به گردشگران امکان می دهد تا از کل شهر دیدن کنند. اگر میخواهید غذا بخورید به رستوران Sevilla، رستوران 360 درجه ای بروید تا پانورمای 360 درجه ای از شهر داشته باشید .

آدرس: Çankaya، Atakule، 06690 Çankaya / Ankara، Turkey

 


 

Çengelhan Rahmi M. Koç  موزه آنکارا

 

موزه Çengelhan Rahmi M. Koç  واقع در کنار قلعه آنکارا، موزه ای است که مجموعه وسیعی از نمایشگاه های مربوط به حمل و نقل، صنعت و ارتباطات را جمع آوری می کند. بسیاری از این ها به وسیله خانواده Koç اهدا شده اند. شما سرگرمی ها و کلکسیون ها را از جمله اسباب بازی های کودکان و تکنولوژی قدیمی و کالاهای حمل و نقل از جمله کشتی های کامل و هواپیما را آنجا خواهید یافت! این موزه با بسیاری از نمایشگاه های تعاملی و فعالیت ها، از جمله یک قطار سواری رایگان، مناسب کودکان است.

آدرس: Gözcü Sk.، Altındağ، ترکیه


این مطلب ادامه دارد …..

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد آرا: 60

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

شما درباره شب های جذاب دبی چه چیزی می‌دانید؟ به‌جرئت می‌توان گفت که این شب‌ها جزو فوق‌العاده‌ترین تجربه‌هایی است که هر فردی می‌تواند تجربه کند. طبق آمار رسمی تعداد گردشگران دبی در سال ۲۰۲۴ به حدود ۱۰ میلیون رسیده است. آیا می‌دانید که این تعداد گردشگر چه مقدار سرمایه‌ای را وارد دبی می‌کنند؟ این تعداد […]

توکیو ژاپن از شهرهای شلوغ و مدرن دنیا است که برای سلیقه‌ها، گروه‌های سنی و شخصیت‌های گوناگون جاهای دیدنی فوق‌العاده‌ای دارد. یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی بعد از زلزله سال ۱۹۲۳ و جنگ جهانی دوم دچار آسیب‌های زیادی شد؛‌ به همین جهت بناهای قدیمی چندان زیادی در آن وجود ندارد. در تور ژاپن […]

اینبار در سایت برترین جاذبه ها می خواهیم به معرفی جاذبه های تفریحی و گردشگری برتر شهر آنتالیا کشور ترکیه بپردازیم همراه ما باشید محله قدیمی کالجی محله کالجی دارای کوچه ها و خیابانهای پر پیچ و خم می باشد که محیطی عالی جهت  قدم زدن را فراهم کرده است. سقف ساختمانها در این محله […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .