چیانگ مای Chiang Mai اساسا دومین شهر تایلند است البته کوچکتر و آرامتر از شلوغی بانکوک . این شهر زمانی پایتخت پادشاهی لانا بوده است، اما در حال حاضر یک مقصد بزرگ برای مسافرانی از همه نوع است . خود شهر، چیزهای زیادی برای انجام دارد مانند کلاس های آشپزی، بازدید از معابد، غذای خیابانی و فرهنگ تایلندی ، اما فراتر از شهر، شما می توانید طبیعت، حیوانات و کوه ها را در اطراف آن پیدا کنید.

 


 

1. Wat Prathat Doi Suthep

وات پراتات دا سثپ
 

این معبد کوهستانی را باید در چیانگ مای ببینید. ، یکی از محبوب ترین جاذبه های شهر است. شما می توانید به معبد برسید البته با یک پیاده روی سخت ازکوه ، اجاره یک موتورسیکلت یا گرفتن یک کامیون های قرمز که اساسا به عنوان کابین های عمومی عمل می کنند). با یک رانندگی کوتاه به آنجا خواهید رسید ، بنابراین شما می توانید  کل این گردش را در حدود دو ساعت انجام دهید. در راه پله ی ورودی معبد، شما می توانید فروشنده های سوغاتی، عتیقه فروشی و تنقلات را پیدا کنید. خود را برای صعود آماده کنید زیرا راه پله شیب دار است، اما تلاش برای آن ارزش دارد. دو بت در درب ورودی وجود دارد. به طور کلی، تنها دودر از شش دروازه که به گالری منتهی می شوند باز هستند. گالری با مجسمه های بودا در سبک های چیانگ مای و Sukhothai تزئین شده است.خود معبد ، با بسیاری از نمایندگان بودا، مجسمه های اژدها  و نقاشی های فیل تزئین شده است. موزه کوچکی در محل نیز وجود دارد.

 


 

2 . Doi Pui دوی پوی

دوی پوی
 

روستای کوچک Hmong، مسلما توریستی بیشتری جذب کرده است. با این حال در این روستا، یک نمایشگاه کوچک از تاریخ یک قبیله تایلندی که در تپه اینجا سکونت داشته اند با  خانه های سنتی و اطلاعات در مورد تاریخ بسیاری از گروه هایی که در نسل های گذشته در کوه های تایلند مستقر بودند وجود دارد. میتوانید لباسهای قومی را برای عکسبرداری اجاره کنید. مغازه های کوچک زیادی وجود دارد که می توانید از پارچه های دست ساز، جواهرات دست ساز، چای و دیگر کالاها خریداری کنید. یک باغ بزرگ با مجموعه ای از گیاهان متنوع نیز وجود دارد و دیدگاه روستا نفس گیر است. برای ناهار در یکی از رستوران های کوچک که در زیر منطقه سبز قرار دارد، توقف کنید و یک کاسه داغ khao soi، معروف ترین غذای چیانگ مای را سفارش دهید. همان روزی که Doi Suthep  می بینید، به برنامه سفر خود اینجا را اضافه کنید،زیرا مسیر یکی است .

 

 


3. Doi Inthanon

Doi Inthanon
 

این بلندترین قله در تایلند است و پارک ملی که آن را احاطه کرده است با برخی از شگفتی های خیلی طبیعی که در وهله اول باعث ایجاد چنین کشوری می شود، در آن پر شده است. شما می توانید برخی از مسیرهای پیاده روی و پیاده روی در کوه را انجام دهید و یا مسیر آرام تر را در اطراف پارک دنبال کنید . آبشارهای متعددی و روستای قبیله ای در تپه، تندیس های دیگر، همراه با دو pagodas ساخته شده برای پادشاه Bhumibol Adulyadej و ملکه Sirikit  وجود دارد.

پذیرش: 200THB برای بزرگسالان، 100THB برای کودکان


4. Wat Chedi Luang

وات چدی لوانگ
 

خرابه ها دقیقا یک نگاه نادر در چیانگ مای یا در کل تایلند نیستند. اما چیزی درباره Wat Chedi Luang وجود دارد که به ویژه زیبا و فراموش نشدنی است. در سال 1401 ساختار ایجاد شده در طول زلزله 1545 به وجود آمد. اما امروزه همچنان قابل توجه است و شما هنوز هم می توانید نقاشی های عظیم فیل را که آن را زیبا کرده اند ببینید.

در زیر یک درخت بزرگ در سمت چپ ورودی به محوطه، یک معبد کوچک و جالب به اسم Lak Muang قرار دارد . این ساختمان در سال 1940 در محل یک ساختمان چوبی پیش ساخته شده است و این محل زندگی چیانگ مای (Lak Muang) است

 


 

5 . Wat Prasingh

وات پرینش
 

این معبد در قلب شهر قدیمی، که در آن مسافران بیشتر وقت خود را صرف می کنند، قرار گرفته است. این بزرگترین وات در شهر است و از سال 1345 زمانی که یک پادشاه باستانی آن را برای افتخار پدرش ساخته است، قدمت دارد.

محل : انتهای مسیر Rachadamnoen

 


 

این مطلب ادامه دارد …..

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد آرا: 57

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

شما درباره شب های جذاب دبی چه چیزی می‌دانید؟ به‌جرئت می‌توان گفت که این شب‌ها جزو فوق‌العاده‌ترین تجربه‌هایی است که هر فردی می‌تواند تجربه کند. طبق آمار رسمی تعداد گردشگران دبی در سال ۲۰۲۴ به حدود ۱۰ میلیون رسیده است. آیا می‌دانید که این تعداد گردشگر چه مقدار سرمایه‌ای را وارد دبی می‌کنند؟ این تعداد […]

توکیو ژاپن از شهرهای شلوغ و مدرن دنیا است که برای سلیقه‌ها، گروه‌های سنی و شخصیت‌های گوناگون جاهای دیدنی فوق‌العاده‌ای دارد. یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی بعد از زلزله سال ۱۹۲۳ و جنگ جهانی دوم دچار آسیب‌های زیادی شد؛‌ به همین جهت بناهای قدیمی چندان زیادی در آن وجود ندارد. در تور ژاپن […]

اینبار در سایت برترین جاذبه ها می خواهیم به معرفی جاذبه های تفریحی و گردشگری برتر شهر آنتالیا کشور ترکیه بپردازیم همراه ما باشید محله قدیمی کالجی محله کالجی دارای کوچه ها و خیابانهای پر پیچ و خم می باشد که محیطی عالی جهت  قدم زدن را فراهم کرده است. سقف ساختمانها در این محله […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .