فرانسه کشوری با قلعه‌های افسانه‌ای، روستاهای کتاب داستانی، استراحتگاه‌های شیک ساحلی، کوه‌های پوشیده از برف و البته پاریس ، شهر زیبا و رمانتیک است پس تعطیلات خود را در فرانسه بگذرانید که پر از مقاصد رویایی است. با برج ایفل، نشان مدرن فرانسه شروع کنید. سپس شاهکارهای هنری معروف را در موزه لوور کشف کنید. یک روز را در کاخ زیبای ورسای به تماشای سلطنت فرانسه بگذرانید. صرفه جویی در زمان برای وعده های غذایی لذیذ ، غذای های سنتی فرانسه که در فهرست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است را از دست ندهید. هر منطقه از فرانسه غذاهای متمایز و فرهنگ خاص خود را دارد. منطقه ساحلی بریتانی جذابیت دنیای قدیم دهکده‌های ماهیگیری عجیب و غریب و بنادر دریایی باستانی را ارائه می‌دهد، در حالی که کوه‌های آلپ فرانسه غذاهای دلچسبی از فوندو پنیر و خوراکی‌های دیگر را در کلبه‌های دنج نزدیک پیست‌های اسکی سرو می‌کند. هر گوشه از کشور فرانسه جادوی خاصی دارد. شگفتی های مکان های مورد علاقه مسافران را کشف کنید و در مورد بهترین کارهایی که باید در فرانسه انجام دهید آشنا شوید.

1. برج ایفل

برج ایفل

برج ایفل به همان اندازه که یک نقطه عطف مشهور است، یک شاهکار نبوغ است. این سازه متشکل از 8000 قطعه فلزی توسط گوستاو ایفل به عنوان یک نمایشگاه موقت برای نمایشگاه جهانی 1889 طراحی شده است. این برج با ارتفاع 330 متر که در اصل مورد تنفر منتقدان قرار گرفته بود، اکنون یکی از وسایل دوست داشتنی و غیرقابل تعویض افق پاریس است.با اولین نگاه، شما تحت تاثیر هوای لطیف برج با وجود اندازه فوق العاده آن قرار خواهید گرفت. بعد، پانوراما در هر یک از سه سطح نفس شما را بند می آورد.می‌توانید با منظره در طبقه اول غذا بخورید یا در رستوران ستاره‌دار میشلین Le Jules Verne در طبقه دوم لذت ببرید. در ارتفاع هیجان انگیز 276 متری، طبقه آخر چشم انداز وسیعی از شهر پاریس و فراتر از آن را ارائه می دهد. مناظر در یک روز صاف تا 70 کیلومتر گسترش می یابند.

2. موزه لوور

موزه لوور

معتبرترین موزه پاریس، موزه لوور در میان برترین مجموعه های اروپایی هنرهای زیبا قرار دارد. بسیاری از مشهورترین آثار تمدن غرب در اینجا یافت می شوند، از جمله اثر مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی، جشن عروسی در کانا اثر Veronese و مجسمه ونوس میلو متعلق به قرن اول قبل از میلاد . این مجموعه ثروت خود را مدیون کمک های پادشاهان مختلفی است که در قرن های گذشته در لوور زندگی می کردند، زمانی که این مکان کاخ سلطنتی بود. قطعات دیگری در نتیجه معاهدات فرانسه با واتیکان و جمهوری ونیز و از غنایم ناپلئون اول اضافه شد.

موزه لوور حدود 35000 اثر هنری از جمله شاهکارهای بی‌شماری را به نمایش می‌گذارد. دیدن همه آن در یک روز یا حتی در یک هفته غیرممکن است. یک تور با راهنما خصوصی داشته باشید یا بر روی فهرست کوتاهی از آثار هنری کلیدی تمرکز کنید تا بیشترین استفاده را داشته باشید.

3. قلعه ورسای

قلعه ورسای
قلعه ورسای

قلعه ورسای که در فهرست یونسکو نیز ثبت شده است، شما را در تاریخ باشکوه سلطنتی فرانسه غرق می کند. به دوران رژیم باستانی ، زمانی که لویی چهاردهم (“پادشاه خورشید”)، لوئی پانزدهم و لویی شانزدهم بر فرانسه حکومت می کردند، در زمان به عقب برگردید. دیدنی ترین فضای کاخ تالار آیینه است که درباریان در کنار اعلیحضرت منتظر تماشاگران بودند. این گالری خیره کننده با نور خورشید می درخشد که از پنجره ها وارد می شود و از صدها آینه زینتی منعکس می شود، در حالی که ده ها لوستر پر زرق و برق و جزئیات طلاکاری شده تأثیر کلی را حتی شگفت انگیزتر می کند.

ورسای به همان اندازه برای Les Jardins ، باغ‌های رسمی فرانسوی با استخرهای تزئینی، درختچه‌های کاملاً تزئین شده، مجسمه‌های متعدد، و فواره‌های باشکوه شهرت دارد. این باغ ها در قرن هفدهم توسط طراح چشم انداز مشهور آندره لو نوتر ایجاد شد و توسط 800 هکتار پارک سرسبز احاطه شده است.

باغ در کاخ ورسای
باغ کاخ ورسای

فراتر از باغ های رسمی، Domaine de Trianon است که شامل کاخ Le Grand Trianon می شود. قصر Le Petit Trianon; و Le Hameau de la Reine (هملت ملکه)، دهکده دامداری ساختگی ماری-آنتوانت با کلبه‌های عجیب و غریب در اطراف یک دریاچه.

ساختمان های دهکده ماری آنتوانت از معماری روستایی منطقه نرماندی الهام گرفته شده است. (دهکده‌های شبانی مصنوعی یکی از ویژگی‌های معمولی املاک اشرافی در قرن هجدهم بودند.) ساختمان‌های «خانه‌های کشاورزی» و «کلبه‌ای» دارای روکش فرسوده‌ای هستند که عمداً برای ایجاد ظاهری روستایی (اگرچه فضای داخلی آن به‌خوبی مبله شده بود) استفاده بوده.

روستای ماری آنتوانت در ابتدا دارای یک کارخانه لبنیات و مزرعه بود که اهداف آموزشی برای فرزندانش داشت. این مکان ایده‌آل به‌عنوان مکانی برای ماری-آنتوانت برای فرار از زندگی رسمی سلطنتی، قدم زدن و دیدار با دوستان طراحی شده است. Le Hameau de la Reine نگاهی نادر از دنیای خصوصی ماری-آنتوانت را ارائه می دهد.

4. کلیسای نوتردام د شارتر

کلیسای نوتردام دو شارتر
کلیسای نوتردام د شارتر

برای بیش از هشت قرن، شکوه کلیسای جامع Notre-Dame de Chartres الهام بخش مؤمنان مسیحی بوده است. کلیسای جامع شارتر که در فهرست یونسکو نیز ثبت شده است ، یکی از شگفتی‌های معماری گوتیک است که به خاطر پنجره‌های شیشه‌ای رنگی قرن دوازدهم و سیزدهم شهرت دارد. با پوشش 2500 متر مربع، پنجره های درخشان اجازه می دهد تا نور رنگارنگ به داخل شبستان وسیع نفوذ کند و جلوه ای بی نظیر ایجاد کند. پنجره های با جزئیات پیچیده، مهارت باورنکردنی را در به تصویر کشیدن داستان های کتاب مقدس مسیحیان نشان می دهد.

پنجره های رز مخصوصاً به دلیل اندازه و جزئیات باورنکردنی خود قابل توجه هستند. از دیگر موارد برجسته می‌توان به پنجره Passion ، یکی از اصیل‌ترین پنجره‌ها در سبک و بیان و پنجره Blue Virgin که متعلق به قرن دوازدهم است، اشاره کرد.

در سومین شنبه سپتامبر، شهر شارتر Chartres en Lumières (جشنواره نور) را در روزهای میراث اروپایی ارائه می دهد . این جشنواره شامل هنر خیابانی، موسیقی و تورهای راهنما است. در طول این رویداد سالانه، کلیسای جامع شارتر با نمایش چند رسانه ای رنگارنگ خود که دارای نور و صدا است، جمعیت را خیره می کند. نمایش روشنایی همچنین در ماه جولای و آگوست هر شب بعد از ساعت 10 شب در کلیسای جامع برگزار می شود.

5. کوت دازور ( ساحل لاجوردی )

منتون، کوت دازور
منتون، کوت دازور

شیک ترین خط ساحلی فرانسه، کوت دازور از سن تروپه تا منتون در نزدیکی مرز ایتالیا امتداد دارد. Côte d’Azur به «ساحل آبی» ترجمه می‌شود، نامی مناسب برای توصیف آب‌های مسحورکننده مدیترانه.

برای انگلیسی زبانان، این مقصد ساحلی پر زرق و برق به عنوان ریویرا فرانسوی شناخته می شود ، کلماتی که حلقه ای از انحطاط غرق در آفتاب دارند.

در طول تابستان، استراحتگاه های ساحلی پذیرای عاشقان ساحل و خورشید گیران هستند. افراد ثروتمند و مشهور نیز در ویلاهای مجلل و قایق های تفریحی لوکس خود در اینجا یافت می شوند.

شهر نیس دارای مناظر پانوراما از دریا و موزه‌های هنری ستاره‌ای است، اما هیچ چیز بهتر از مناظر دهکده بالای تپه Eze نیست . کن به خاطر جشنواره فیلم های مشهور و هتل های افسانه ای بل اپوک نیز معروف است.

کلیسای جامع Sainte-Reparate در شهر قدیمی نیس
Cathedrale Sainte-Reparate در شهر قدیمی نیس

بهترین سواحل شنی در آنتیب است که دارای یک شهر قدیمی و موزه های فوق العاده است. سنت تروپه سواحل عمومی و خصوصی افسانه‌ای به‌علاوه جذابیت یک دهکده ماهیگیری پرووانسالی را ارائه می‌کند، در حالی که موناکو با محیط منحصر به فرد و مناظر خیره‌کننده‌اش انسان را فریفته می‌کند .

6. مونت سن میشل

مونت سن میشل
مونت سن میشل

مونت سن میشل که در فهرست یونسکو نیز به ثبت رسیده است به طرز چشمگیری از یک جزیره صخره ای در سواحل نرماندی برمی خیزد ، یکی از چشمگیرترین مکان های دیدنی فرانسه است. این “هرم دریاها” یک منظره عرفانی است که در ارتفاع 80 متری خلیج قرار دارد و با دیوارهای دفاعی و سنگرهای با شکوه احاطه شده است.

جاذبه اصلی توریستی، Abbaye du Mont Saint-Michel یک شگفتی از معماری قرون وسطایی با مناره های سر به فلک کشیده گوتیک است. زیبایی بی‌آرام کلیسای ابی، با شبستان رومی هماهنگ و گروه کر طاق‌دار مرتفع، شگفت‌زده خواهید شد.

کلیسای ابی از زمانی که در قرن یازدهم ساخته شد، یک مقصد مهم زیارتی مسیحیان بوده است که به “اورشلیم بهشتی” معروف است. زائران امروزی هنوز از مونت سن میشل الهام می گیرند و سنت عبور از خلیج را با پای پیاده ادامه می دهند، همانطور که در قرون وسطی انجام می شد.

7. قلعه های دهکده Loire

قلعه لوآر ولی
Château de Sully-sur-Loire در Loire

سفر در دهکده Loire این حس را به وجود می‌آورد که وارد کتاب داستان کودکان شده‌اید. قلعه‌های افسانه‌ای برج‌دار، حومه‌ای مجلل از جنگل‌های انبوه و رودخانه‌هایی که به آرامی روان هستند را زیبا می‌کنند. کل دره لوار، منطقه ای که به “باغ فرانسه” معروف است، به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است .

برخی از قلعه‌های Loire قلعه‌های قرون وسطایی هستند که بر روی تپه‌ها ساخته شده‌اند و با باروهایی احاطه شده‌اند. با این حال، معروف‌ترین قلعه‌های لوآر، کاخ‌های مجلل رنسانس هستند که صرفاً برای سرگرمی و تفریح طراحی شده‌اند و به عنوان گسترش زندگی درباری در خارج از پاریس طراحی شده‌اند.

Chateau de Chambord که برای پادشاه فرانسیس اول ساخته شده است، باشکوه ترین قلعه است. Château de Chenonceau دارای یک سبک زنانه متمایز است و Château de Cheverny یک خانه عمارت به سبک نئوکلاسیک است که شامل نمایشگاه Tintin، باغ‌های انگلیسی و جنگل است.

همچنین بازدید از کلیساهای جامع یونسکو در شارتر و بورژ و همچنین شهر اورلئان ، جایی که ژان آرک در شکست ارتش انگلیس در سال 1429 موفق شد و قلعه رویال دمبویز ، محل اقامت پانصد پادشاه فرانسوی، نیز ارزش دیدن دارند .

 

8. مزارع Provence پروونس فرانسه

مزرعه اسطوخودوس در نزدیکی Valensole، Provence
مزرعه اسطوخودوس در نزدیکی Valensole، Provence

با روستاهای کوچکی که در دره‌ها قرار گرفته‌اند و بر روی رخنمون‌های صخره‌ای قرار گرفته‌اند، به چشم‌اندازی بی‌نظیر از باغ‌های زیتون، تپه‌های غرق نور  و مزارع اسطوخودوس بنفش تیره روبرو می شوید . مناظر پر جنب و جوشی که بسیاری از هنرمندان مشهور از جمله سزان، ماتیس، شاگال و پیکاسو را مسحور خود کرده است.

زیبایی‌های طبیعی روستایی، جذابیت و فضای آرام پروونس به هنر زندگی (زندگی هنری) منطقه اجازه شکوفایی می‌دهد. آب و هوای سرد باعث می‌شود که در خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده قدم بزنید و بعدازظهرها را در تراس‌های آفتابی کافه‌های فضای باز بگذرانید.

از جمله جاذبه های پرووانس غذاهای لذیذ مدیترانه ای آن است که بر پایه روغن زیتون، سبزیجات و گیاهان معطر است. می‌توانید از میان طیف گسترده‌ای از موسسات آشپزی، از رستوران‌های کوچک خانوادگی گرفته تا رستوران‌های خوراکی ستاره‌دار میشلین، یکی را انتخاب کنید.

سن پل دوونس
سن پل دوونس

شهر اصیل پروانسالی، اکس‌آن پروونس، به‌خاطر بازارهای رنگارنگ در فضای باز و صدها فواره‌ای که نمونه‌ای از جنوب فرانسه هستند، مشهور است. خرابه‌های باستانی و فستیوال‌های سنتی جذاب ، آرل را متمایز می‌کند ، در حالی که شهر قرون وسطایی آوینیون خانه کاخ پاپ در فهرست یونسکو است. حتی دهکده های کوچکی مانند سنت پل دوونس، سن رمی و گوردس دارای مکان های تاریخی شگفت انگیز، موزه های خارق العاده و محیطی غیر قابل وصف هستند.

 

9. کارکاسون Carcassonne فرانسه

کارکاسون

Carcassonne با قلعه های برج‌دار و باروهای تاج‌دار، به‌نظر می‌رسد که از صحنه‌ای افسانه‌ای بیرون آمده است. این شهر مستحکم که به خوبی حفظ شده (و بازسازی شده) یک غوطه ور شدن کامل در دنیای قرون وسطی را ارائه می دهد. شهر قرون وسطایی کارکاسون که با دیوارهای محصور در فهرست یونسکو شناخته می شود، معروف به La Cité ، مجموعه ای از کوچه های سنگفرش شده باریک و پیچ در پیچ و خانه های قدیمی عجیب است. تقریباً هر خیابان، میدان و ساختمانی شخصیت تاریخی خود را حفظ کرده است. در لا سیته، شاتو کامتال متعلق به قرن دوازدهم، میراث کاتار منطقه لانگودوک را نشان می‌دهد .

جاذبه‌های توریستی که باید ببینید، باروهای دو مدار با 52 برج ( double-circuited) و کلیسای  Basilique Saint-Nazaire et Saint-Celse  هستند که دارای پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ باشکوه قرن سیزدهمی اند.

Carcassonne بازدیدکنندگان زیادی را در 14 ژوئیه برای نمایش آتش بازی خود برای جشن گرفتن روز باستیل ، یک جشن ملی (Fête Nationale) جذب می کند. با وجود اینکه کارکاسون یک شهر کوچک است، یکی از خیره کننده ترین آتش بازی های 14 ژوئیه در فرانسه را ارائه می دهد.

10. Brittany فرانسه

بریتنی
بریتنی

منطقه بریتانی در شمال شرقی فرانسه مملو از زیبایی طبیعی و جذابیت تاریخی است. خط ساحلی ناهموار، دهکده‌های ماهیگیری عجیب و غریب و بنادر ، آب‌وهوای این منطقه را مشخص می‌کند. فرهنگ محلی متمایز آغشته به سنت‌های باستانی است و به خاطر فستیوال‌های مذهبی با لباس‌هایش مشهور است.

سرزمین عرفانی اسطوره ها و افسانه ها، بریتانی دارای نفوذ سلتی و گویش مربوط به گالیک است. غذاهای محلی بر پایه غذاهای دریایی است و به خاطر کرپ های ( crêpes ) خوش طعم گندم سیاه و کرپ های دسر شیرین خود مشهور است.

بندر اصلی برتون سنت مالو  Saint-Malo است که توسط استحکامات قرن هفدهمی احاطه شده است. Quimper یک شهر کارت پستال تصویری زیبا با خانه های نیمه چوبی زیبا، میدان های دلپذیر، و کلیسای جامع گوتیک است. Nantes نانت دارای یک قصر دیدنی و جایی است که فرمان نانت در سال 1598 امضا شد که آزادی عقیده مذهبی را به پروتستان ها اعطا کرد.

دیگر نقاط برجسته بریتانی سواحل شنی بکر، جزایر کوچک دورافتاده و قلعه های باستانی است. Belle-Ile-en-Mer ، بزرگترین جزایر برتونی، برای گردشگرانی که در جستجوی یک محیط آرام ساحلی هستند،می باشد. قایق های Ferry از Quiberon، Port Navalo و Vannes به Belle-Ile-en-Mer حرکت می کنند.

11. Biarritz فرانسه

بیاریتز
بیاریتز

Biarritz یک استراحتگاه ساحلی شیک که دارای هوای خوب است می باشد . مقصد مورد علاقه امپراطور اوژنی ، همسر ناپلئون سوم بود. ملکه اوژنی عاشق محیط زیبا در خلیج بیسکای در منطقه باسک فرانسه بود.

کاخ باشکوه امپراتوری دوم این زوج امپراتور به هتل دو کاخ بیاریتز تبدیل شده است ، هتلی مجلل که دارای رستوران غذای ستاره‌دار ( Michelin ) میشلین و مناظر شگفت‌انگیز ساحل Grande Plage است . این ساحل شنی بزرگ، با گردشگاه وسیع کنار دریا، از زمان Belle Epoque، بازدیدکنندگان تعطیلات جامعه بالا و مرفه را به خود جذب کرده است.

دیگر مناظر دیدنی بیاریتز مربوط به اقیانوس است: آکواریوم بیاریتز . فانوس دریایی  و Rocher de la Vierge (صخره) که در امتداد خط ساحلی بر روی یک صخره عظیم قرار دارد که توسط امواج خروشان اقیانوس اطلس کوبیده شده است. برای چشیدن طعم گذشته سلطنتی شهر، از چایخانه شیک Miremont دیدن کنید که از سال 1872 شیرینی های استثنایی سرو می کند.

12. Rocamadour فرانسه

روکامادور
روکامادور

روکامادور بین آسمان ​​و زمین است و روی صخره‌ای آهکی معلق است و گویی واسطه‌ای برای شگفتی‌های معنوی است. در قرن یازدهم، این مقصد زیارتی پس از اورشلیم و روم، سومین مقصد مهم در جهان مسیحیت بود. روکامادور در مسیر زیارتی قرون وسطایی Chemin de Saint-Jacques (راه سنت جیمز) به سانتیاگو د کامپوستلا در اسپانیا بود.

این دهکده دارای هفت مکان مقدس باستانی است، اما زائران به سمت Chapelle Notre-Dame (Chapelle Miraculeuse)، که دارای Black Virgin مورد احترام (Notre-Dame de Rocamadour) است، هجوم می‌آورند. این مجسمه گرانبهای مریم از چوب گردو تراشیده شده است که به طور طبیعی در طول قرن ها تیره شده ( سیاه شده ) و مذهبی های مسیحی معتقدند معجزه همراه دارد.

یکی دیگر از مناظر دیدنی که باید دید، بازیلیک سنت سوور ( Basilique Saint-Sauveur ) است که در فهرست یونسکو است ، بزرگترین کلیسای روکامادور که به سبک رومی و گوتیک بین قرن های 11 و 13 ساخته شده است. برای یک تجربه معنوی چالش برانگیز، زائران می توانند از پله های شیب دار با 12 ایستگاه صلیب بالا بروند که به قلعه در بالاترین نقطه روستا منتهی می شود.

روکامادور در حدود 145 کیلومتری Limoges در Limousin  که توسط پارک طبیعی منطقه ای Causses du Quercy که یک پارک طبیعی در منطقه Dordogne است احاطه شده است.

13. کوه Chamonix شامونی بلان

شامونی-مون بلان
Chamonix-Mont-Blanc

منظره شگفت انگیز مون بلان در کوه های آلپ فرانسه منظره ای فراموش نشدنی تبدیل شده است. بلندترین قله کوه اروپا، مون بلان به ارتفاع 4810 متر می رسد. مون بلان (“کوه سفید”) به لطف ارتفاعش همیشه پوشیده از برف است.

در زیر قله باشکوه آن دهکده کوهستانی سنتی Chamonix قرار دارد که در یک دره کوهستانی قرار گرفته است. این شهر کوچک لذت بخش مملو از کلیساهای تاریخی، رستوران های سنتی کوهستانی، و charming auberges است.

شامونی یک پایگاه عالی برای اسکی، پیاده روی، صخره نوردی، ماجراجویی در فضای باز، یا صرفاً استراحت است. این دهکده یکی از بهترین مکان‌های فرانسه برای دیدن مناظر طبیعی و اقامتگاه‌های کوهستانی است. اقامتگاه‌های کوهستانی مجلل و کلبه‌های دنج از مهمانان پذیرایی می‌کنند.

رستوران‌های محلی غذاهای مقوی و معمولی منطقه ساووی و همچنین غذاهای بین‌المللی سرو می‌کنند. برای چشیدن غذاهای تخصصی ساوویارد، غذای خامه‌ای، فوندو و راکلت (پنیر گرویر، کنته، یا امنتالر ذوب شده با سیب‌زمینی پخته شده سرو می‌شود) را امتحان کنید.

14. دهکده های Alsace فرانسه

روستای رنگارنگ Riquewihr در منطقه آلزاس فرانسه
روستای رنگارنگ Riquewihr در منطقه آلزاس فرانسه

برخی از زیباترین دهکده‌های فرانسه در تپه‌های سرسبز آلزاس، جایی که کوه‌های Vosges با رودخانه راین آلمان هم مرز است، قرار گرفته‌اند. این دهکده‌های زیبای آلزاس دارای خانه‌های نیمه‌چوبی با رنگ‌های پاستلی هستند که در اطراف کلیساهای کوچک محلی قرار گرفته‌اند. بالکن‌های گل‌دار شاد و خیابان‌های سنگفرش عابر پیاده بر جذابیت آن افزوده است.

دهکده‌های Fleuris و دهکده‌های Plus Beaux فرانس

بسیاری از روستاها برنده جایزه Villages Fleuris فرانسه به دلیل تزئینات گلی دوست داشتنی خود شده اند، مانند Obernai ، با خانه های بورگرز مشخص. دهکده کوچک و جذاب Ribeauvillé ، جایی که بسیاری از خانه‌ها با گل‌های گلدانی تزئین شده‌اند. Pays d’Art et d’Histoire (منطقه هنر و تاریخ) Guebwiller ; و روستای قرون وسطایی جذاب Bergheim .

پاییز در میتلبرگهیم، آلزاس
پاییز در Mittelbergheim، آلزاس

برخی از دهکده‌های گل‌کاری‌شده آلزاس به قدری زیبا هستند که به‌عنوان دهکده‌های فلوریس و پلاس بوکس دهکده‌های فرانسه (زیباترین دهکده‌های فرانسه) نام‌گذاری شده‌اند ، از جمله روستای کتاب داستانی Riquewihr و روستای افسون‌کننده Eguisheim ، که در یک منطقه قرار گرفته‌اند. اگر در حال برنامه ریزی برای تعطیلات آلزاس هستید، کولمار پایگاه خوبی برای کاوش در روستاهای آلزاس و مسیرهای طبیعی اطراف آن است.

 

15. نقاشی های غار ماقبل تاریخ در  Lascaux فرانسه

نقاشی های غار ماقبل تاریخ در لاسکو

دنیای شگفت انگیز هنر ماقبل تاریخ را در Lascaux، بهترین نمونه هنر پارینه سنگی در جهان، کشف کنید. این مکان در فهرست یونسکو در دره Vézère در منطقه Dordogne قرار دارد . غار Lascaux که در سال 1940 کشف شد، حاوی نقاشی های نفیس ماقبل تاریخ است، اما در سال 1963 برای جلوگیری از آسیب به روی عموم بسته شد.

نمونه ای از غار در سایت Lascaux II در نزدیکی Montignac که حدود 200 متر از غار واقعی ساخته شده است وجود دارد. Lascaux II در سال 1983 افتتاح شد و یک بازتولید از غار Lascaux و نقاشی های آن است. هنر پارینه سنگی با دقت بازسازی شده است، شامل تمام جزئیات نقاشی های حیوانات در رنگ های اصیل .

مرکز بین‌المللی فوق‌مدرن هنر غار (همچنین در Montignac) که در سال ۲۰۱۶ افتتاح شد، یک کپی کامل ( Lascaux IV ) از غار اصلی Lascaux را به همراه نمایشگاه‌های موزه ارائه می‌دهد که زمینه را برای آثار هنری ماقبل تاریخ فراهم می‌کند. نمایشگاه های واقعیت مجازی و یک فیلم سه بعدی به زندگی دوره ماقبل تاریخ کمک می کند.

برجسته‌ترین نقاشی‌های غار ماقبل تاریخ Lascaux، Salle des Taureaux (تالار گاوها) با پانل‌هایی با تک‌شاخ و خرس و Diverticule Axial ، یک سالن باریک به طول 30 متر با نقاشی‌های چشمگیر از گاو نر، گاو و اسب است. بازتولیدهای هنری غارهای ماکتی به قدری دقیق هستند که بازدیدکنندگان قادر به تشخیص تفاوت آن با اصل نمی شوند .

 

16. روستای Eze فرانسه

نمایی از روستای Eze

Èze یک روستای ساحلی در بخش کوه های آلپ Alpes-Maritimes در منطقه Provence-Alpes-Côte d’Azur در جنوب شرقی کشور فرانسه است. این شهر در ریویرای فرانسه در 8.5 کیلومتری شمال شرقی نیس و 4.5 کیلومتری غرب موناکو قرار دارد. در سال 2018، Èze دارای 2225 نفر جمعیت بود. ساکنان آن به نام Ezasques شناخته می شوند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!