کشور کومور ( Comoros ) یا مجمع‌الجزایر قُمُر با نام رسمی اتحاد قُمُر در جنوب شرقی آفریقا در آبهای اقیانوس هند و در شرق سواحل موزامبیک و شمال غربی ماداگاسکار قرار دارد. فراوانی جاذبه های توریستی در این کشور وجود ندارد، اما کشور کومور دارای چهار جزیره دوست داشتنی هست که شما می توانید در طول سفر آنها را کاوش کنید. این چهار جزیره عبارتند از Grande Comore و Moheli و Anjouan و Mayotte. این کشور دومین مستعمره حکومت فرانسه بوده است. با این وجود حداقل شش جاذبه شگفت انگیز در این کشور وجود دارد که ارزش دیدن را دارند. این شش مقصد در اینجا همراه با راهنمای سفر به کشور کومور صرفا جهت آشنایی با جاذبه های کشورهای دنیا حتی ناشناخته ها است.

 


 

6.منطقه و کوه Ntingui کومور

جاهای دیدنی کشور کومور

Ntingui یکی از مکان های دیدنی در کشور کومور است .همه  جاذبه های توریستی این کشور یک کوه و یک جنگل است. کوه نوردان می گویند که کوه Ntingui  برای صعود کمی دشوار است زیرا ارتفاع آن کمی بلند است و با پیاده روی مدت زمان زیادی طول میکشد تا به قله برسند. در واقع این کوه مرتفع ترین کوه در کومور با ارتفاع 5،231 فوت یا 1595 متر است.در آن ارتفاع می توانید دید کلی از چهار جزیره کومور را با وضوح ببینید.

 


 

5. قصر Ujumbe کومور

جاهای دیدنی کشور کومور

کاخ Ujumbe قبلا خانه سلطانانی بوده است که در روزگارانی بر کشور کومور حکومت می کردند. مردم محلی نام “محل سلطنت سلطان” را به آن داده اند زیرا این کاخ صدها سال است محل سکونت سلطنتی بوده است. در این زمان قصر Ujumbe در حال تبدیل به خرابه ای است. اما دولت کومور پروژه ای برای بازگرداندن و شکوفایی قدیمی این قلعه در اقدام دارد. در واقع سازمان جهانی آثار تاریخی این کاخ را در فهرست جهانی آثار تاریخی خود ثبت کرده است.

 


 

4. مرکز ملی مستندات و تحقیقات علمی کومور

جاهای دیدنی کشور کومور

مرکز ملی اسناد و مدارک علمی و تحقیقات علمی و یا CNDRS در کومور موزه ای است که هدف آن شناسایی و قدردانی از همه چیز در مورد میراث فرهنگی و طبیعی کشور کومور و مردم آن است. این مرکز در سال 1979 تأسیس شد و همچنان برای مشاهده عمومی باز است. این یکی از مکانهای دیدنی در کشور کومور است و  از دوشنبه تا پنج شنبه، از 7:30 صبح تا 4:45 بعد از ظهر باز است.

 


 

3. پارک دریایی Moheli کومور

 

جاهای دیدنی کشور کومور

پارک دریایی Moheli یکی دیگر از مراکز توریستی در کشور کومور است و در جزیره Moheli واقع شده است . تلفظ این جزیره در زبان محلی Mwali است. این جزیره که در آن پارک دریایی قرار دارد، کوچکترین جزیره کومور است. به هر حال این اولین پارک دریایی و همچنین مکانی حفاظت شده در کومور از سال 2001 است.

 


 

2. مسجد Nouvelle Mosquee de Vendredi کومور

جاهای دیدنی کشور کومور

Mosquee de Vendredi شاید زیباترین مسجد در کل کشور کومور باشد. این کشور توسط سلاطین و رهبران مسلمان اداره می شده است و به طور طبیعی در همه جزایر مساجد وجود خواهد داشت. مسجد بزرگ آنها در Ngazidja، بزرگترین جزیره کومور یا گراند کومور، مسجد de Vendredi است. تاریخ دقیق ساخت مسجد نامشخص است، اما طراحی معماری آن از ساختارهای کشور کومور در قرن نوزدهم الهام گرفته شده است. این یکی از مکان هایی است که در کشور کومور مسلمانان و غیر مسلمانان به طور یکسان از ان دیدن می کنند .

 


 

1. کوه Karthala کومور

جاهای دیدنی کشور کومور

محبوب ترین مقصد توریستی در کشور کومور، کوه Karthala است. این یک کوه آتشفشانی است و البته بلندترین کوه آتشفشان در این کشور است. در واقع، کوه Karthala بلندترین قله در کل کشور کومور است و همچنین یکی از فعال ها است. این قله آتشفشانی دارای ارتفاع 7،746 فوت یا 2،361 متر است. همچنین دارای اهمیت زمین شناسی است. آخرین فعالیت های شناخته شده و فوران در سال های 2005 و 2006 اتفاق افتاده است. این فوران ها بزرگ نبودند، اما ساکنان مجبور به تخلیه این ناحیه به علت گاز سمی ناشی از آن شدند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد آرا: 62

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

کشوری در قاره آفریقا به نام چاد ، کشوری است که ترکیبی از صحرا و سفرهای سافاری است . جمعیت آن تنها چند میلیون است و بسیار کوچک و فقیر است. به هر حال، اگر یک ماجراجویی از نوع سفرهای سافاری / صحرا که سفری معمولی نیست را تجربه کنید ، این راهنمای سفر چاد […]

افرادی که به آفریقا سفر می کنند معمولا دنبال ماجراجویی، چالش و سرگرمی هستند. اگر شما از آن دسته گردشگرانی هستید که چندان تر و تمیز و حساس نیستید ،به کشور بوروندی بروید. این کشور یک مکان عجیب و غریب با افرادی است که از لحاظ فرهنگی بسیار متفاوت از آنچه شما به آن عادت […]

بورکینافاسو ممکن است در لیست سفر شما به قاره آفریقا قرار نداشته باشد اما مکان های ارزشمند و قابل توجهی برای کشف در این کشور وجود دارد. مکان ها یا جاذبه های آن بیشتر طبیعت روستایی باشد. اما اگر این نوع از ماجراجویی را دوست دارید، پس سفری با بازدید از پارک های ملی و […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .