کدام گل زشت ترین گل جهان است؟ این سوال ممکن است پاسخش به نظر بسیار دشوار باشد، از آنجا که هر گل در جهان زیبایی خاص خود را دارد. هنگامی که شما کلمه “زیبا” را می شنوید، اولین چیزی که ممکن است به ذهن شما برسد گل است. بنابراین سوال مناسب این است ، کدام زیباترین گل جهان است؟ اما این سوال نیز همانطور که سوال قبلی سخت بود بسیار سخت است از آنجا که تعداد زیادی گل وجود دارد. اما اگر دقت کنید متوجه می شوید که برخی از گل ها دارای تعدادی از ویژگی های منحصر به فرد هستند که بقیه را پشت سر خود قرار می دهند. در اینجا وبسایت برترین جاذبه ها لیستی از 10 گل زیبا در جهان مرتب کرده است.

 


 

10 . شکوفه گیلاس ( Cherry Blossom )

شما در واقع در مورد این گل زیبا نیاز به توضیح ندارید، جشنواره ملی شکوفه ملی D.C ، یکی از جشنواره های پرطرفدار بهاری در کشور ژاپن است. جشنواره بیش از 3000 درخت گیلاس را در شکوفه کامل نشان می دهد. این جشنواره همچنین روز خاصی را از تاریخ 27 مارس 1912 جشن می گیرد . شما شاید تعجب کنید که چرا این گیاه خیلی خاص است؟ هیچ چیز جز زیبایی منحصر به فرد از شکوفه های آن دلیل این انتخاب نیست .اول از همه، این گل مربوط به یک درخت از جنس ‘prunus’ است که یکی از محبوب ترین درختان گیلاس ژاپنی است. در ژاپن، شکوفه های گیلاس به نام “ساکورا” نامیده می شوند.

شکوفه های گیلاس نماد ورود به فصل بهار، فصل گل است. شکوفه های زیبا و صورتی و سفید در پایان ماه مارس یا آغاز ماه آوریل باز می شوند. دوره شکفتن می تواند به مدت 14 روز ادامه یابد. شکوفه های گیلاس در فرهنگ ژاپن اهمیت زیادی دارند. برای آنها ،شکوفه های گیلاس نشان دهنده آغاز و زیبایی زندگی است.

 


 

9. گل پرنده بهشت ( Bird Of Paradise )

این قطعا یک نام گیج کننده است. در واقع، پرنده بهشت گیاه عجیب و غریب بومی آفریقای جنوبی است.به خاطر شکل گلبرگ های آن که به شکل یک پنده در حال پرواز است. به همین دلیل  پرنده بهشت ​​نیز به عنوان گل طعم ( crave flower )نامیده می شود. این گل زیبایی غیرقابل تصوری به خودی خود نشان می دهد.

یک گل پرنده بهشت بالغ از ماه مه تا سپتامبر گل می دهد. هر شکوفه گل دارای سه قسمت صاف و پرتقالی و سه قطعه افقی، آبی درونی است. گیاه دارای برگ های زرد و بلند است. در مجموع، این گل شبیه یک پرنده ( پرنده بهشت )است که یکی از رنگارنگ ترین پرندگان در جهان است. پرنده بهشت ​​به خوبی در خارج از خانه خود نیز رشد می کند. این نیاز به آفتاب کامل نیاز دارد


8 . گل قلب خونی ( Bleeding Heart )

شما حتما می دانید که شکل قلب چگونه است – شکل عشق و لاو . در حال حاضر تصور کنید یک گیاه در باغ خود را با پر از گل های قهوه ای، صورتی و سفید رنگ. آیا شگفت انگیز نیست؟ البته هیچکس نمیتواند مخالف این باشد از آنجا که قلب خونی چنین گل بسیار زیبایی است که می تواند توجه همه را دربرگیرد.

این گل در آب و هوای خیلی مرطوب به خوبی رشد می کند. در فصل شکوفه دادن تا 20 گل به شکل قلب بر روی هر ساقه به آرامی باز می شود.

این گل را می توان در رنگ صورتی، قرمز، زرد و سفید یافت. اما گلبرگهای بیرونی صورتی با رگه های های سفیدی جذاب تر می شوند. هنگامی که قطره آب کوچک در نوک گل (در یک فضای پر از رطوبت) ظاهر می شود، این گلها به نظر می رسد که از قلب دارد قطره خون می چکد .

 


 

Dahlia .7

Dahlia همیشه در میان عشاق گل بسیار ویژه ای است. دلیل آن تنوع وسیع آن در اندازه و رنگ است. 42 گونه مختلف Dahlia در جهان وجود دارد.

این گل زیبا در هر دو اندازه کوچک و بزرگ می باشد، اعم از 2 اینچ تا 20 اینچ قطر. Dahlia نیز دارای رنگ متفاوت است، می توان تقریبا هر رنگی را به جز آبی در آن پیدا کرد. Dahlia بومی مکزیک است. اما امروزه به شدت در همه جا کشت شده است.

 


6 . نیلوفرهای آبی ( Water Lilies )

احتمالا نیلوفر آبی ملکه همه گلهای آبزی در جهان است. با تعجب 70 نوع مختلف نیلوفرهای آبی در جهان وجود دارد.آنها در اکوسیستم های آب شیرین و کم عمق همچون حوضچه ها رشد می کنند. علاوه بر زیبایی، نیلوفرهای آبی همچنین با حفظ تعادل دمای آب و ایجاد زیستگاه عالی برای ماهی ها، در حفاظت از اکوسیستم محل کمک می کنند. جدا از گلبرگ های دلپذیر، برگ های بزرگ که در بالای سطح آب شناور می شوند، نکته  قابل توجه دیگری در مورد نیلوفرهای آبی هستند. آنها همچنین یک ساقه بلند دارند که به انتهای حوضچه یا دریاچه که در آن گیاه قرارگرفته است متصل است.

این گل های زیبا از فصل بهار تا پاییز باز می شوند. مانند برگ ها، گل ها از سطح آب ظاهر می شوند. هر گل در صبح و نزدیک به شب باز می شود. نیلوفرهای آب در رنگ های مختلف از جمله صورتی، سفید، زرد، نارنجی، بنفش و آبی وجود دارند .

 


 

5. گازانیا ( Gazania )

Gazania دارای یک ظاهر زیبا و گل بومی آفریقای جنوبی است. همچنین به عنوان گل گنج شناخته می شود. با اطمینان خاطر، گازانیا دارای گل های زیبا و روشن رنگی و برگ های بسیار جذاب، نقره ای و سبز است.

Gazania به خوبی در مناطقی که آفتاب کامل دارند رشد می کند. گل های رنگارنگ در اواسط تابستان شروع به ظاهر شدن می کنند و تا اوایل پاییز ادامه می یابند. Gazanias به رنگ های پرتقالی، زرد، قرمز، صورتی و سفید باز می شوند. همانطور که پیشتر گفته شد، گازانیا یک گل دوست داشتنی و حساس است. بنابراین، گلهای آن در شب و در روزهایی که درجه حرارت بسیار پایین است باز نمی شود.

 


 

 4. لوتوس ( Lotus )

واکنش شما در مشاهده گل لوتوس در یک حوضچه ی تیره و تار چه خواهد بود؟ البته فورا شگفت زده میشوید …!  هیچ کس نمی تواند زیبایی یک لوتوس را نادیده بگیرد. این یک گل مقدس برای بودایی ها است و نماد خلوص، هماهنگی الهیات و فضیلت برای آنها است.

لوتوس یکی از گل های زیبای آبزی است که در آب های کم عمق و آب های تیره و گلی یافت می شود. آنها نمی توانند در آب و هوای سرد زنده بمانند. لوتوس برای رشد سالم نیاز به آفتاب کامل دارد. این گل حساس به نور است و در صبح باز می شود و در شب بسته می شود.

گل های شگفت انگیز لوتوس به طور عمده در رنگ های صورتی و سفید یافت می شوند. هر لوتوس دارای گلبرگ های جذاب، چند لایه با یک سر مرکزی است. هر دو گل و برگ شناور بالاتر از سطح آب است. لوتوس می تواند تا قطر 20 سانتی متر باشد. برگ های دور آنها نیز تا 60 سانتیمتر رشد می کنند. جدا از زیبایی، لوتوس ها نیز برای عطر خوشایند خود شناخته شده اند

 


 

3. لاله ها ( Tulips )

شما به عنوان یک عاشق گل ها ، باید درباره باغ گل Keukenhof شنیده باشید. این باغ بزرگ در هلند واقع شده و در مساحت گسترده ای با 32 هکتار مساحت قرار گرفته است. در هر بهار در این باغ میلیونها لاله شکوفه کامل می دهند و فضای باغ را شگفت انگیز می کنند. فقط تصور کنید که بین این زمین های وسیع از لاله ها ایستاده اید. شما قطعا حس بهشت را ​​احساس میکنید از آنجا که گل لاله یک گل بسیار زیبا است فورا توجه شما را جلب می کند.

بیش از 3000 نوع  گل لاله در 150 گونه مختلف در جهان وجود دارد. این تنوع آن را به عنوان یکی از پرطرفدارترین گل های جهان  تبدیل کرده است.

گلهای لاله فنجانی در هر بهار باز می شوند. به طور معمول، هر ساقه گل لاله تنها یک گل نیز دارد. اما برخی از گونه های گل لاله بیش از یک گل در یک ساقه واحد دارند. یک واقعیت غم انگیز در مورد لاله ها، چرخه زندگی کوتاه آنهاست، فقط برای 5-7 روز باز هستند.

 


2. گل ارکیده ( Orchid )

با بیش از 25000 گونه شناخته شده ، ارکیده یکی از بزرگترین خانواده های گل و گیاه در جهان است. شما می توانید این گیاه زیبا را تقریبا در همه جا روی زمین ببینید. اما چه چیزی باعث می شود ارکیده بسیار خاص باشد ؟ جواب این است هر گونه ارکیده منحصر به فرد است.

Orchids بزرگ و کوچک، Orchids زندگی کوتاه و طولانی نیز وجود دارد. به جز این حقایق، ویژگی های برجسته ای از ارکیده ها، مقررات منحصر به فرد آنها و رنگ های پر جنب و جوش  ها است. برخی از گونه های ارکیده دقیقا شبیه ارقام دیگری مانند حیوانات و گیاهان هستند.

به عنوان مثال، ارکیده زنبوری شبیه یک زنبور ماده است. علاوه بر شکل، رنگ های پر جنب و جوش نیز نقش مهمی در نگاه زیبا از ارکیده ها بازی می کنند. هر مخروط گل ارکیده در رنگ های مختلف، سفید و در سایه های صورتی، زرد، قرمز و بنفش است. رنگ های خیره کننده ارکیده نیز در جذب گرده کمک می کنند.


1 . گل رز ( Rose )

احتمالا زیباترین گل در جهان است.نظریه هایی وجود دارد که انسان ها از سال 500 قبل از میلاد شروع به کشت گل رز کرده اند . گل سرخ همچنین نماد عشق، افتخار، ایمان، زیبایی و شور است.

زیبایی عامل اصلی ای است که باعث می شود گلهای رز بسیار پرطرفدار در میان گل و گیاهان عجیب و غریب باشند. 100+ گونه مختلف گل رز در جهان وجود دارد. حقیقت این است که هر نوع رز دارای زیبایی منحصر به فرد خود است.

گل رز طبیعی به تنهایی دارای پنج گلبرگ و پنج گلدان است. تنها استثنا برای آن  Rosa Sericea است که این گونه از گل رز تنها 4 گلبرگ دارد.

گلهای رز را می توان در رنگ های مختلف قرمز، زرد، صورتی، سفید و نارنجی پیدا کرد. رزهای سیاه و خالص رنگی وجود ندارد هرچند گل رز قرمز برای ما بسیار ویژه است. از آنجا که نماد عشق واقعی را نشان می دهد.

 

Rosa damascena5.jpg

تصویر بالا نوعی گل رز را نشان میدهد که در کشور ما ایران بسیار پرطرفدار و از آن محصول گلاب بدست می اید . بله گل محمدی یا گل سرخ (نام علمی: Rosa damascena) نوعی گل رز است .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد آرا: 113

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

در زمین بیش از 298000 گونه گیاهی وجود دارد. گروهی متنوع که در حال تعادل با طبیعت و زندگی در زمین است. بعضی از گیاهان گل های زیبا که بوی دلپذیری را دارند تولید می کنند، برخی از گیاهان میوه های غنی از مواد مغذی را تولید می کنند، برخی از خواص دارویی دارند و […]

کدام گل زشت ترین گل جهان است؟ این سوال ممکن است پاسخش به نظر بسیار دشوار باشد، از آنجا که هر گل در جهان زیبایی خاص خود را دارد. هنگامی که شما کلمه “زیبا” را می شنوید، اولین چیزی که ممکن است به ذهن شما برسد گل است. بنابراین سوال مناسب این است ، کدام زیباترین […]

با ادامه معرفی بهترین و زیباترین و همچنین در این قسمت بزرگترین باغات گل دنیا همراه سایت برترین جاذبه ها باشید . ابتدای لیست باغ های دنیا را از اینجا مطالعه نمایید. 5. باغ Butchart در British Columbia ، کانادا این یک باغ معروف جهانی و سایت تاریخی و ملی  کشور کانادا است که در […]

یک پاسخ به “زیباترین گل های جهان”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .