در زمین بیش از 298000 گونه گیاهی وجود دارد. گروهی متنوع که در حال تعادل با طبیعت و زندگی در زمین است. بعضی از گیاهان گل های زیبا که بوی دلپذیری را دارند تولید می کنند، برخی از گیاهان میوه های غنی از مواد مغذی را تولید می کنند، برخی از خواص دارویی دارند و جز گیاهان دارویی هستند و برخی از آنها ظاهر کاملا عجیب و غریبی دارند. وبسایت برترین جاذبه ها لیستی از 10 تا از عجیب ترین گیاهانی را که در سراسر جهان وجود دارد معرفی کرده است .

 


 

10 . گیاه White Baneberry

عجیب ترین گیاهان و گل های دنیا

Actaea pachypoda یا baneberry یک گیاه کوچک توپ مانند است که در جنگل های آمریکای شمالی یافت میشود. این گیاه همچنین به دلیل داشتن میوه هایی با شکل خاص به عنوان چشم عروسک نامیده می شود. این گیاه 60 سانتیمتر طول دارد و تنها تعداد کمی برگ دارد. ساقه قرمز ضخیم آن نیز بسیار جذاب است.

  • میوه های baneberry سفید سمی هستند.
  •  گل های این گیاه بسیار کوچک هستند، فقط 6 میلی متر هستند.

 


9. Baseball Plant

عجیب ترین گیاهان و گل های دنیا

به طور کلی به عنوان euphorbia obesa که بومی آفریقای جنوبی است شناخته می شود. گیاه دقیقا شبیه شکل توپ بیس بال است. این یک گیاه فاقد دانه و دارای ارتفاع متوسط ​​20 سانتی متر است. گونه های ویژه گیاه بیس بالی توسط  سازمان حفاظت از طبیعت ملی محافظت می شودن، زیرا در جهان بسیار نادر هستند.

  • نر و ماده گیاه Euphorbia obesa به صورت جداگانه رشد می کنند.
  • گیاهان بیس بالی بسیار سمی هستند، باعث ایجاد مشکلات پوستی شدید می شوند.

8. قارچ دندان خونی

عجیب ترین گیاهان و گل های دنیا

Hydenellum peckii یک نوع خاص از قارچ ها است که خون یا آب مانند مایعی بر روی سطح آن تولید می شود. این گیاه نیز به عنوان ” قارچ دندان خونی” شناخته می شود. رنگدانه Scarlet  باعث ایجاد مایع خون مانند در این گیاه می شود. این گیاه عجیب و غریب عمدتا در شمال امریکا و اروپا یافت می شود. خود قارچ خوراکی است، اما مایع خون مانند طعم بسیار تلخی دارد

  • Hydenellum peckii بوی ناخوشایندی دارد.
  • رنگ مایعات در Hydenellum peckii  می تواند به رنگ نارنجی یا صورتی تغییر پیدا کند .
  • توضیحات ویکیپدیا : قارچ دندان خونی، یک قارچ غیرخوراکی است که از سردهٔ هایدنلوم از خانواده بنکراسی است. هاگ‌هایش را سطحی از دندانه‌های عمودی می‌سازد. در آمریکای شمالی، اروپا و اخیراً در ایران و کره پیدا می‌شود.

 


 

7. ویلوچیا میرابیلیس

عجیب ترین گیاهان و گل های دنیا

Welwitschia Mirabilis یک گیاه منحصر به فرد است که تنها در جنوب آفریقا و در صحرای کشور نامیبیا یافت می شود. طول عمر تخمینی این گیاه عجیب و غریب بین 500 تا 1500 سال است. این گیاه می تواند در شرایط  آب و هوایی بسیار بد نیز زنده بماند. جالب ترین چیز در مورد Welwitschia این است که این گیاه تنها دارای دو برگ است که به طور مداوم در طول زمان رشد می کنند. این گونه عجیب و غریب نیز گیاهان نر و ماده اش جداگانه اند .

* توضبح در ویکی پدیا : ویلوچیا تیره‌ای است که در جنوب آفریقا و در صحرای کشور نامیبیا انتشار دارد. این تیره تنها دارای یک سرده و یک گونه به نام ویلوچیا میرابیلیس است. شکل ظاهری آن به هشت‌پایی غول پیکر شباهت دارد.

 


6. سنگرخ یا لیتوپس

عجیب ترین گیاهان و گل های دنیا

Lithop را می توان به عنوان سنگ های زنده گیاهی که دقیقا شبیه سنگ یا سنگ ریزه اند، توصیف کرد. در حقیقت دلیل شکل منحصر به فرد آن ، ترکیب دو برگ جداگانه در لبه های بیرونی گیاه است که آنرا شبیه یک سنگ می کند. برگ گیاه لیتوپس در فصل های بسیار بارانی رشد می کند. این گیاهان بسیار عجیب و غریب عمدتا در آفریقای جنوبی یافت می شوند.

  • برگ های ضخیم سنگ مانند بخش های قابل توجهی از سنگرخ ها است
  • بر خلاف سایر گیاهان، برگ هایشان قهوه ای یا خاکستری هست.
  • Lithops را می توان در رنگ های مختلف مانند سفید، خاکستری، صورتی و بنفش یافت.
  • Lithops بیش از 50 سال زندگی می کند.
  • توضیح ویکی پدیا : سنگرخ یا لیتوپس سرده گیاهان آب‌داری در خانواده علف‌فرشیان است. اعضای این گروه، بومی آفریقای جنوبی هستند. اسم سنگرخ از کلمه یونانی λίθος به معنی «سنگ» و ὄψ یعنی «صورت» تشکیل شده و اشاره به ظاهر سنگ‌مانند این گیاهان است.

 


 

5. گل قهر و آشتی یا گل حساس

عجیب ترین گیاهان و گل های دنیا

Mimosa pudica همچنین به عنوان گیاه حساس یا گیاه خجالتی شناخته شده و بومی آمریکای جنوبی است .اما mimosa pudica را می توان در سراسر جهان به ویژه در مناطق سایه دار دید . جذاب ترین ویژگی گیاه mimosa pudica پاسخ آن به لمس است. برگ های آن بلافاصله در برابر لمس جمع میشود. سیستم عصبی اولیه در این گیاه که جریان آب را از زیر برگ ها متعادل می کند باعث ایجاد این ویژگی حساس می شود.

توضیح ویکی پدیا : گل قهر و آشتی یا گل حساس گیاهی یکساله یا چند ساله با خصوصیتِ نادرِ واکنش به تکان یا شکستن است.

 


 

4. گل بدبو یا گل جسد

عجیب ترین گیاهان و گل های دنیا

Corpse Flower ( گل جسد ) به طور کلی به نام ‘titan arum’ شناخته می شود. این گیاه بزرگ‌ ترین گل‌آذین بی‌شاخه در جهان است ( یعنی بدون شاخه بزرگترین گل را دارد ) . گل جسد بومی مناطق سوماترا کشور اندونزی است. طول گل گیاه می تواند به ارتفاع 8.2 فوت برسد .این گیاه یک بوی بدی را تولید می کند شبیه لاشه یک حیوان که در حال متلاشی شدن است.

  • این گیاه بدبو فقط در 40 سالگی اش شکوفا می شود. ( گل می دهد )
  • اما این گل بدبو بزرگترین گل جهان است.
  • گل های جسد توسط سازمان های دولتی محافظت می شوند، زیرا بسیار نادر هستند .
  • بلندی این گل می‌تواند به ۳ متر برسد.

 


 

3. زنبق بدبو

عجیب ترین گیاهان و گل های دنیا

Rafflesia arnoldii بزرگترین گل انفرادی در جهان است. در واقع با در نظر گرفتن برخی از موضوعات دیگر از گل جسد کوچکتر است. این گیاه عمدتا در جنگل های سوماترای اندونزی یافت می شود. Rafflesia به اندازه 3 فوت رشد خواهد کرد. این گیاه همانند گل جسد بوی بد ناخوشایندی ایجاد می کند. Rafflesia arnoldii دارای جنس مخالف است و دارای سیستم تولید مثل نر و ماده است.

توضیح در ویکی پدیا : زنبق بدبو به عنوان بزرگترین گل در جهان شناخته می‌شود. در سال ۱۸۱۸ میلادی برای اولین بار در جزیره سوماترا کشف شد. قطر گل آن به حداکثر ۱ و نیم متر و وزن آن به ۱۰ کیلو می‌رسد.عمراین گل پنج الی هفت روز ورنگ آن قرمز یا نارنجی تیره است.

 


2. ونوس مگس‌ خوار یا مگس‌ گیر

 

گیاهان عجیب و غریب

Venus Flytrap  به نام dionaea muscipula نیز مشهور است و یک گیاه گوشت خوار است. به این معناست که گیاه از حشرات و حیوانات کوچک به عنوان غذا مصرف می کند. ونوس مگس خوار می تواند در Carolia شرقی بخصوص در مناطق مرطوب یافت شود. Flytrap  دارای لوب های خاصی است که طعمه ها را به دام می اندازند.

  • این گیاه هنگام برخورد حشرات با آن بلافاصله لوب های خود را می بندد .
  • این گیاه حشرات را در مدت 10 روز هضم می کند.
  • برگ ونوس flytrap لوب های خود را به طور گسترده ای برای گرفتن طعمه باز می کند .

1. گیاه کوزه‌ای

عجیب ترین گیاهان و گل های دنیا

گیاه Pitcher یکی دیگر از گیاهان گوشت خوار است که بومی مناطق جنوب شرقی آسیا است. این گیاه دارای مایع جذاب قرمزی جذابی در درون حفره اش که به شکل کوزه است می باشد بوی جذاب این مایع گیاه به آنها کمک می کند تا به راحتی  طعمع را جلب کنند. حشرات و حیوانات کوچک تبدیل به غذای اصلی این گیاهان گوشت خوار می شوند. گفته شده است که برخی از گونه های این گیاه حتی می توانند از موش تغذیه کنند.

  • حفره عمقی که با مایع ویژه ای پر می شود برای گرفتن طعمه کمک می کند.
  • این گیاه دارای ساختار اسرارآمیزی از برگ و آنزیم های گوارش ویژه ای است.
  • توضیح در ویکی پدیا : گیاهان کوزه‌ای گیاهانی گوشتخوارند که طعمه خود را در چاله‌ای در درون خود به دام می‌اندازند. این چاله کوزه‌مانند مملو از مایع است. گیاهان کوزه‌ای دارای گونه‌های بسیار متنوع هستند و از بزرگترین انواع گیاهان حشره‌خوار به‌شمار می‌آیند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 111

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

در زمین بیش از 298000 گونه گیاهی وجود دارد. گروهی متنوع که در حال تعادل با طبیعت و زندگی در زمین است. بعضی از گیاهان گل های زیبا که بوی دلپذیری را دارند تولید می کنند، برخی از گیاهان میوه های غنی از مواد مغذی را تولید می کنند، برخی از خواص دارویی دارند و […]

کدام گل زشت ترین گل جهان است؟ این سوال ممکن است پاسخش به نظر بسیار دشوار باشد، از آنجا که هر گل در جهان زیبایی خاص خود را دارد. هنگامی که شما کلمه “زیبا” را می شنوید، اولین چیزی که ممکن است به ذهن شما برسد گل است. بنابراین سوال مناسب این است ، کدام زیباترین […]

با ادامه معرفی بهترین و زیباترین و همچنین در این قسمت بزرگترین باغات گل دنیا همراه سایت برترین جاذبه ها باشید . ابتدای لیست باغ های دنیا را از اینجا مطالعه نمایید. 5. باغ Butchart در British Columbia ، کانادا این یک باغ معروف جهانی و سایت تاریخی و ملی  کشور کانادا است که در […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .