تعطیلات عید نوروز بهترین فرصت برای دید و بازدید و سفر است که شما می‌توانید یک تجربه متفاوت را در این ایام خلق کنید. در سال نو با بوی خوش بهار و طبیعت بکر و زیبا همراه شوید و با سفر به شهرهای زیبای ایران این شادی را با دیگران هم قسمت کنید. عید کجا بریم مسافرت؟ این سوالی است که ذهن بیشتر افراد را درگیر می‌کند.

تمام شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و پیشنهاد ما به شما اصفهان، شیراز، قشم، بندعباس، چابهار و کیش است. در ایام عید جنوب کشور آب و هوای بهتری دارد و مورد استقبال مسافران نوروزی قرار می‌گیرد. چهار فصل بودن ایران باعث شده تا تمام شهرها در فصل بهتر سرسبز و زیبا باشد. با سایت گردشگری روم تور همراه ما باشید تا بهترین شههای ایران برای مسافرت در عید نوروز را معرفی کنیم.

بهترین شهر ایران برای مسافرت در عید نوروز

در تعطیلات عید نوروز شهرهای زیادی در ایران مقصد اصلی گردشگران قرار می‌گیرند. این چند روز تعطیلی بهترین فرصت برای استراحت و تفریح است و می‌توانید از طبیعت زیبای بهار نهایت لذت را ببرید. تمام افراد خانواده می‌توانند دور هم جمع شوند و سال نو را با هم جشن بگیرند. در اینجا بهترین شهرهای ایران برای سفر نوروزی را معرفی می‌کنیم:

شیراز؛ شهر راز

شیراز قطعا بهترین شهر ایران برای مسافرت در بهار است؛ چرا که بهترین آب و هوا را در این فصل دارد و بوی بهار نارنج شامه نواز است که هر مسافری را به این شهر تاریخی و زیبا می‌کشاند. جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در شیراز زیاد است و علاقه‌مندان می‌توانند روزهای خوشی را در کنار خانواده رقم بزنند.

این شهر توریستی هر سال مقصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد و در ایام عید همیشه شلوغ و پر رفت و آمد است. در تعطیلات عید 1403 شیراز می‌تواند بهترین شهر برای سفر باشد.

از سازه‌های با شکوه و خیره کننده این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مسجد وکیل
  • حمام وکیل
  • باغ ارم
  • خانه‌های تاریخی نارنجستان قوام و خانه زینت الملوک
  • مقبره حافظ
  • مقبره سعدی
  • مسجد نصیرالملک
  • دروازه قرآن
  • مسجد جامع عتیق
  • تخت جمشید
  • نقش رستم
  • نقش رجب و پاسارگاد

در فصل بهار و تعطیلات عید نوروز شهر شیراز بهترین شرایط اقلیمی را دارد و بارش‌های بهاری هوای این شهر زیبا را دل انگیز‌تر می‌کند. سیستم حمل و نقل خوبی در این منطقه به کار گرفته شده است و مسافران می‌توانند به راحتی در تمام قسمت‌های شهر تردد داشته باشد.

عید کجا بریم خلوت باشه

رعایت بهداشت باعث شده تا شهر تمیز و عاری از آلودگی باشد. همچنین تفریحات هیجان انگیز در این شهر به‌قدری زیاد است که می توانید برای خانواده و کودکان خود از این تفریحات استفاده کنید. پس رزرو تفریحات در شیراز یکی از مواردی است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

علاقه‌مندان به سفرهای مذهبی می‌توانند با سفر به شیراز شاه چراغ را زیارت کنند. رستوران‌های سنتی و شربت‌خانه‌ها در تمام گوشه و کنار این شهر دیده می‌شوند و همیشه در دسترس شما هستند. برای خرید سوغاتی محصولات متنوعی دیده می‌شود. در بازارهای سنتی شهر شاهد پارچه‌های سنتی و دست باف هستید که جذابیت زیادی برای دوخت لباس‌های سنتی و محلی دارند.

بهار شیراز قطعا زبانزد است و هر مسافری دوست دارد یکبار هم شده به این منطقه بکر و زیبا سفر کند. شهر ادب و فرهنگ بیشترین جاذبه‌های گردشگری را در خود جای داده و توانسته هر سال در تعطیلات عید نوروز گردشگران زیادی را مجذوب خود کند. پیشنهاد می‌کنیم چند روز عید را به این مکان زیبا اختصاص دهید.

اگر دوست دارید یک سفر راحت و خوبی را تجربه کنید، رزرو هتل و سوییت یا اقامتگاه را فراموش نکنید. اگر می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید انتخاب سوییت بهترین گزینه است. برای رزرو سوییت و اقامتگاه در شیراز می‌توانید همین الان از سایت روم تور اقدام کنید و از تخفیفات ویژه ما بهره‌مند شوید.

اصفهان؛ شهر زیبا و تاریخی با آب و هوای بهاری

توی ایام عید کجا برم؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید بهتر است اصفهان را اولویت خود قرار دهید. سفر به این شهر زیبا و تاریخی با آب و هوای بهاری می‌تواند تجربه خوب و متفاوتی برای شما باشد. اصفهان در مرکز ایران قرار گرفته و جزو شهرهای تاریخی و پر رفت و آمد به شمار می‌رود که هر سال در ایام بهار مورد استقبال گردشگران داخلی و توریست‌های خارجی قرار می‌گیرد.

اگر تاکنون به اصفهان سفر نکرده‌اید سال ۱۴۰۳ می‌تواند فرصتی مناسب باشد تا از جاذبه‌های گردشگری این شهر بازدید کنید‌. در تعطیلات عید نوروز اصفهان حال و هوای متفاوتی دارد و می‌تواند حس خوبی را به شما القا کند. اقامت در حواشی زاینده رود و مشاهده سی و سه پل زیبا تاثیر مثبتی در روحیه شما دارد.

برای استراحت و تفریح این شهر مکان مناسبی است و تمام امکانات رفاهی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. نزدیک بودن مکان‌های گردشگری باعث شده تا مسافران بتوانند در کمترین زمان و با هزینه اندک از شهر دیدن کنند. از جاهای دیدنی این شهر می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • نقش جهان
  • سی و سه پل
  • منارجنبان
  • کوه صفه
  • کلیسای وانک
  • مسجد شیخ لطف‌الله
  • مسجد امام
  • عمارت عالی قاپو
  • کاخ چهل ستون
  • بازار سنتی

پل خواجو در شب هم زیبایی خاص خود را دارد. میدان امام با بازارهای سنتی که دارد برای گردشگران جذاب است. در تعطیلات عید نوروز این شهر امنیت کامل دارد و می‌توانید در هر ساعتی در آن قدم بزنید. علاقه‌مندان به سفرهای نوروزی می‌توانند در اصفهان یک تجربه بی‌نظیر داشته باشند.

تعطیلات عید 1403

اگر از خود می‌پرسید عید کجا بریم خلوت باشه؟ باید بگوییم که در ایام عید همه جای ایران بهاری است و پذیرای مسافر از اقصی نقاط کشور است. هر کجا که آب و هوا خوب باشد قطعا گردشگران بیشتری در آن اقامت دارد. جای خلوت به سختی پیدا می‌شود پس بهتر است در همان روزهای اول عید سفر خود را به اصفهان آغاز کنید تا فرصت کافی برای گشت‌وگذار داشته باشید. اگر قصد سفر به این شهر زیبا و رزرو سوییت و اقامتگاه در اصفهان را دارید سایت روم تور می‌تواند بهترین گزینه برای رزرو باشد.

قشم؛ جزیره ای زیبا دارای طبیعتی بکر

علاقه‌مندان به جنوب کشور می‌توانند در ایام بهار قشم را مقصد سفر خود انتخاب کنند. این جزیره زیبا دارای طبیعتی بکر است و توانسته بهترین خدمات را به گردشگران داخلی و خارجی ارائه کند‌. از دیگر شهرهای جنوبی می‌توان به کیش، هرمز، هنگام، بندرعباس و چابهار اشاره کرد که در تعطیلات عید نوروز شلوغ می‌شوند.

عید کجا بریم ارزون باشه؟ پاسخ این سوال قشم و جزایر جنوبی است که می‌توانید در آنها با قیمت ارزان خرید کنید. اگر علاقه زیادی به مشاهده جاذبه‌های گردشگری این منطقه دارید بهتر است سال جدید به قشم سفر کنید. از مناطق دیدنی قشم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خاک سرخ جزیره
  • دره ستارگان قشم
  • بازارهای سنتی
  • دلفین‌ها
  • تفریحات آبی مهیج
  • غار خربس
  • جنگل‌های حرا
  • تنگه چاهکوه
  • تنگه چکاویر
  • جزایر ناز
  • جزیره هنگام

با وجود این همه جاذبه‌های طبیعی و گردشگری قطعا برای گشت و گذار فرصت کم خواهد بود. در ایام عید قشم بهترین آب و هوا را دارد و برای آبتنی هم فرصت مناسبی است. برای تفریح و گشت و گذار در جزیره می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی هم استفاده کنید. فروردین و تعطیلات عید نوروز فصل مناسبی برای سفر به قشم است به همین دلیل بیشتر مسافران این منطقه را انتخاب می‌کنند.

حجم مسافر در این شهر زیاد است؛ بنابراین بهتر است با برنامه‌ریزی سفر خود را آغاز کنید و تمام لوازم رفاهی و ایمنی را همراه خود داشته باشید. احتمال بارندگی در فصل بهار زیاد است و می‌توانید در این شرایط سوئیت مناسبی برای اقامت اجاره کنید. نزدیک بودن شهرهای ساحلی به قشم باعث شده تا بیشتر مسافران از تمام قسمت‌ها بازدید کنند.

اگر برای اولین بار است که می‌خواهید ایام عید را در قشم باشید بهتر است برای رفت و آمد خود از نقشه کمک بگیرید. در این جزیره بازارهای زیادی وجود دارد و مسافران می‌توانند متناسب با بودجه و سلیقه خود خرید را انجام دهند. اگر به دنبال یک سفر لوکس و در عین حال مهیج و جذاب هستید قشم می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای برای شما باشد.

تعطیلات عید نوروز

نکات مهم هنگام سفر در تعطیلات عید نوروز

در تعطیلات عید نوروز سفر می‌تواند بهترین راه برای تغییر روحیه شما باشد پس بهتر است با رعایت نکاتی که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم بهترین شهر را برای سفر نوروزی خود انتخاب کنید. اولین و مهمترین نکته به همراه داشتن لوازم ضروری سفر است. اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید باید آن را همراه خود داشته باشید.

لوازم بهداشتی و شخصی کاملا ضروری هستند حتی اگر در هتل اقامت دارید. مدارک شناسایی را همراه داشته باشید و از آن‌ها مراقبت کنید. نکته دیگری که قبل از سفر باید به آن توجه داشته باشید تخمین زدن هزینه سفر است. هزینه باید متناسب با بودجه شما باشد تا در مسیر با مشکل مواجه نشوید.

این هزینه بیشتر شامل خورد و خوراک، وسیله نقلیه، اجاره اقامتگاه، خرید سوغات و یادگاری و خرج‌های از پیش تعیین نشده است. اگر با خودروی خود سفر می‌کنید باید از ایمنی آن مطمئن شوید. در تعطیلات عید نوروز تمام شهرهای کشور شلوغ و پر رفت و آمد هستند و باید با احتیاط رانندگی کنید و لوازم ایمنی را همراه خود داشته باشید.

رانندگی با حالت خواب‌ آلوده یا خسته یکی از خطر آفرین‌ترین کارها است. اگر برای سفر از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌‌کنید بهتر است قبل از شروع تعطیلات بلیط را تهیه کنید. نکته دیگری که در زمان سفر توجه به آن اهمیت دارد انتخاب یک اقامتگاه امن و مناسب است. به صورت آنلاین هم می‌توانید کار رزرو نوبت در هتل و اقامتگاه را انجام دهید.

سخن پایانی

تعطیلات عید نوروز بهترین فرصت برای سفر و گشت و گذار است که می‌توانید با دید و بازدید بهترین تجربه را داشته باشید. تمام شهرهای ایران در فصل بهتر زیبایی خاص خود را دارند و این انتخاب شما است که کدام شهر را برای سفر انتخاب کنید. اغلب افراد شهرهای جنوبی را انتخاب می‌کنند؛ چراکه آب و هوای بهتری دارند و بارندگی در آنها کمتر است. در این ایام تمام اعضای خانواده دور هم جمع می‌شوند و می‌توانند از سفر نهایت لذت را ببرند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!