آسیای مرکزی از کشورهایی مانند قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و ترکمنستان تشکیل شده است. یکی از جالب ترین کشورها تاجیکستان است. کلمه تاجیکستان به معنای «سرزمین تاجیک ها» است.

اگر شما یک جهان گرد هستید، تاجیکستان محل بازدید خوبی است.با توجه به زیبایی ها و کوه های دست نخورده و همچنین مسیرهای پیاده روی هیجان انگیز و خیلی چیزهای بیشتر، این کشور به عنوان یک مقصد توریستی محبوب و هیجان انگیز معرفی شده است. وبسایت جاذبه ها فهرستی از مکان های شگفت انگیز برای بازدید در تاجیکستان را آماده کرده است .

  • 1. دریاچه آلادین
  • 2. سالن اپرا ( تئاتر آیینی و رقص باله )
  • 3. کوه های فان
  • 4. گیسار فورت
  • 5. دریاچه Iskanderkul
  • 6. بنای یادبود اسماعیل سامانی
  • 7. دریاچه Kulikalon
  • 8. موزه ملی باستانی تاجیکستان
  • 9. بزرگراه پامیر
  • 10. پارک رودکی
  • 11. هفت دریاچه
  • 12. دریاچه تیمور-دارا

 

1. دریاچه آلادین

  جاذبه های گردشگری تاجیکستان

آدرس Alauddin, Du-Oba, Tajikistan
دریاچه های Alauddin یک مجموعه دریاچه زیبا است که آب های  آبی رنگ روشن و خنکی دارد که برای شنا نیز مناسب است. این منطقه همچنین دارای منظره کوه  های عالی برای سپری یک روز آرام است.

 

 


 

2. سالن اپرا

  جاذبه های گردشگری تاجیکستان

آدرس: دوشنبه، تاجیکستان 
تئاتر اپرای و باله Aino برای تئاتر و کنسرت های موسیقی اپرا و کلاسیک شناخته شده است.

 


 

3. کوه های فان

  جاذبه های گردشگری تاجیکستان

محل : تاجیکستان 
کوه های فان یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگری در تاجیکستان است. کوهنوردی، صخره نوردی و صخره نوردی یخی بعضی از فعالیت هایی است که می توان از آن لذت برد .

 


 

4. قلعه گیسار فورت

  جاذبه های گردشگری تاجیکستان

آدرس: Hisor، تاجیکستان 
قلعه گیسار قلعه ای زیبا در دره گیسار است. قلعه در یک تپه با یک دره ای بزرگ به سبک اسلامی ایجاد شده است که در ورودی اش دو برج گرد ساخته شده است.

 


 

5. دریاچه Iskanderkul

 جاذبه های گردشگری تاجیکستان

محل : تاجیکستان 
در دره کوه های فان، دریاچه ی اسکندرکول یکی از زیباترین مکان ها برای بازدید در تاجیکستان است. طول 2.5 کیلومتر و عرض 1 کیلومتر است و در ارتفاع 2525 متر از سطح دریا آب آرام و فیروزه ای دارد .

 


 

6. بنای یادبود اسماعیل سامانی

  جاذبه های گردشگری تاجیکستان

آدرس: Ismoili Somoni S  مرکز شهر دوشنبه، تاجیکستان 
بنای یادبود اسماعیل سامانی یکی از بناهای قابل ملاحظه ای که در دوشنبه پایتخت تاجیکستان وجود دارد . مجسمه اسماعیل سامانی، حاکم سامانی در قرن دهم است.

 


 

7. دریاچه Kulikalon

  جاذبه های گردشگری تاجیکستان

محل: Kulikalon، Artuch، تاجیکستان 
دریاچه های کولیکالون، گروهی از سه دریاچه یخچالی است که در کوه های Zeravshan و در جنوب غربی استان Sughd واقع شده اند. این دریاچه ها به خاطر توانایی ویژه یشان در نمایش تمام رنگ های یک رنگین کمان مشهور هستند که یک چشم انداز عالی و نفس گیر را ایجاد می کند .

 


 

8. موزه ملی باستانی تاجیکستان

  جاذبه های گردشگری تاجیکستان

آدرس: 5، Academic Rajobov St، دوشنبه، تاجیکستان 
موزه ملی باستانی تاجیکستان که بهترین موزه در این کشور است و موزه ای است که بر روی آثار بدست امده مکان Greco-Bactrian از Takht-i-Sangin تمرکز دارد. یکی از برجسته ترین  های موزه ، مجسمه خوابیده 13 متری بودا Adjina-Tepe (Witches Hill) است که در سال 1966 از حفاری بدست آمده است.

 


 

9. بزرگراه پامیر

 جاذبه های گردشگری تاجیکستان

مکان: دوشنبه، تاجیکستان 
ساخته شده توسط مهندسین نظامی شوروی بین سال های 1931 و 1934، بزرگراه پامیر برای تسهیل نیروهای نظامی، حمل و نقل و تأمین نیرو و تجهیزات بوده است . بزرگراه تجربه یک سفر منحصر به فرد و مناظر شگفت انگیز را ارائه می دهد.

 


 

10. پارک رودکی

  جاذبه های گردشگری تاجیکستان

محل: خیابان رودکی، دوشنبه، تاجیکستان 
پارک رودکی یک منطقه تفریحی بزرگ در دوشنبه با دیدگاه کاخهای جدید و مجسمه جالب رودکی در مرکز آن است.

 


 

11. هفت دریاچه

  جاذبه های گردشگری تاجیکستان

مکان: Marguzo، تاجیکستان 

از دریاچه هایی به نام های Mijgon با 1640 متر، Saya با 1740 متر، Gushor، Nofin با 1820 متر، Hurdak با 1870 متر، Marguzor با 2140 متر و Hazorchashma تشکیل شده است .این هفت دریاچه ، یک مکان محبوب برای بازدید کنندگانی است که می خواهند با دریاچه هایی که در حال تغییر رنگ از فیروزه ای به سبز، آبی و حتی سیاه و سفید هستند ( بسته به موقعیت خورشید در آسمان) بازدید کنند .

 


12. دریاچه تیمور-دارا

  جاذبه های گردشگری تاجیکستان

محل سکونت: تاجیکستان 
دریاچه Timur-Dara توسط یک سد ساخته شده است که آب آن از یک رودخانه کوچک به نام تیمور-دارا و سپس از دریاچه به رودخانه قراتاق جریان دارد و در میان دامنه های دره ای ایجاد شده است. دریاچه آب روشن آبی ای دارد و دارای شن و ماسه دانه درشت است که یک ساحل عالی را ایجاد می کند.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 59

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

شما درباره شب های جذاب دبی چه چیزی می‌دانید؟ به‌جرئت می‌توان گفت که این شب‌ها جزو فوق‌العاده‌ترین تجربه‌هایی است که هر فردی می‌تواند تجربه کند. طبق آمار رسمی تعداد گردشگران دبی در سال ۲۰۲۴ به حدود ۱۰ میلیون رسیده است. آیا می‌دانید که این تعداد گردشگر چه مقدار سرمایه‌ای را وارد دبی می‌کنند؟ این تعداد […]

توکیو ژاپن از شهرهای شلوغ و مدرن دنیا است که برای سلیقه‌ها، گروه‌های سنی و شخصیت‌های گوناگون جاهای دیدنی فوق‌العاده‌ای دارد. یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی بعد از زلزله سال ۱۹۲۳ و جنگ جهانی دوم دچار آسیب‌های زیادی شد؛‌ به همین جهت بناهای قدیمی چندان زیادی در آن وجود ندارد. در تور ژاپن […]

اینبار در سایت برترین جاذبه ها می خواهیم به معرفی جاذبه های تفریحی و گردشگری برتر شهر آنتالیا کشور ترکیه بپردازیم همراه ما باشید محله قدیمی کالجی محله کالجی دارای کوچه ها و خیابانهای پر پیچ و خم می باشد که محیطی عالی جهت  قدم زدن را فراهم کرده است. سقف ساختمانها در این محله […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .