جاده های فوق العاده برای جهان مدرن امروزی ضروری هستند. جاده ها در تمام هفت قاره (بله، حتی قطب جنوب )، در زیر اقیانوس نیز وجود دارند. از  بین همه جاده ها در جهان ، ده تای آنها بسیار معروف هستند به خاطر ویژگی خاص آنها از جمله مثلا قدیمی ترین ، بزرگترین ، خطرناک ترین ، طولانی ترین و …  . با این لیست جذاب همراه سایت برترین جاذبه ها باشید .

 

10. قدیمی ترین جاده جهان

قدیمی ترین جاده جهان

“Sweet Track” انگلستان به عنوان قدیمی ترین جاده در جهان شناخته شده است . اگرچه احتمال دارد که جاده هایی وجود داشته باشند که پیش از این وجود داشته باشند،اما هیچ کدام از آنها کشف نشده اند، این جاده تقریبا به اندازه جاده های رومی که چهار قاره را به هم وصل می کرده اند نیز چشمگیر باشد، اما این اولین نمونه ی جاده  ساخته شده است. Sweet Track یک مسیر صعب العبور بود ، و امروزه قدمت تقریبا 6000 ساله دارد.

 

9. مشهور ترین جاده جهان

مشهور ترین جاده جهان

تعدادی از نامزدها وجود دارند که می توانند در مورد معروف ترین جاده ها در جهان مورد بحث قرار گیرند. برخی از آنها بسیار نیز آشنا هستند، مکان هایی مانند جاده مشهور لاس وگاس ، خیابان ابیو مسیر 66 . با این حال، از لحاظ تاثیر محض در جهان، برادوی منهتن احتمالا معروف ترین جاده است. در Midtown Manhattan برادوی یکی از مهمترین مراکز فرهنگی در جهان است.

 

8. خطرناک ترین جاده جهان

 

خطرناک ترین جاده جهان
جاده یونگاس در بولیوی بسیار خطرناک است و به عنوان جاده مرگ ” Road Death ” شناخته می شود. بیشتر آن گل مرطوب ترک خورده ای است که از کنار کوه ها با قطر نیم مایل کمتر می شود.بدون هیچ گارد. با 200 تا 300 تلفات در سال، این جاده به خوبی شهرت وحشتناکی را به دست می آورد. با این حال، دیدگاه های شگفت انگیز و حس ماجراجویی این جاده به برنامه مسافرتی منجر می شود.

 

7. طولانی ترین جاده جهان

طولانی ترین جاده جهان
در بازی هیجان انگیز “Settlers of Catan”، یک استراتژی که می تواند برای برنده شدن در بازی بسیار مهم باشد، ساختن طولانی ترین مسیر است. در دنیای واقعی برنده این موضوع خاص جاده آمریکایی خواهد بود. راه اندازی در Deadhorse، آلاسکا در دریای قطب شمال و ادامه مسیر به Ushuaia، آرژانتین، توسط تنگه ماژلان، بزرگراه پان آمریکایی 30،000 مایل و عبور از 14 کشور است. با این حال، یک نقص کوچک در این ادعا وجود دارد. به دلیل گشتاپذیر Darién، جاده یک پیوند از دست رفته دارد .

 

6. گسترده ترین جاده جهان

 

گسترده ترین جاده جهان
بخش شرقی ایالت Interstate 10 در تگزاس به خوبی به عنوان Freeway بزرگراه بزرگ شناخته می شود. در گسترده ترین نقطه 12 مسیر اصلی، 8 خط راه های دسترسی به اطراف و 6 خط برای وسایل نقلیه با ظرفیت بالا در مرکز است.

5. مستقیم ترین جاده جهان

 

مستقیم ترین جاده جهان

بزرگراه آیر استرالیا به عنوان ” راه طولانی و تنها ” توصیف شده است. در حال استفاده با بیش از 1000 مایل ، بین Caimuna Roadhouse و Balladonia Roadhouse Eyre  کاملا خسته کننده است.

 

4. پرپیچ ترین جاده جهان

 

پرپیچ ترین جاده جهان
سان فرانسیسکو دارای جاده ای است که معکوس اصلی بزرگراه آیر استرالیااست. خیابان Lombard دارای بسیاری پیچ های پیچ در پیچ زیاد در کوتاه مدت است مردم  نام “Crookedest” را برای توصیف آن به کار می برند. جاده دارای شیب با درجه ی 27٪ است.

3. مرتفع ترین جاده جهان

مرتفع ترین جاده جهان
بزرگراه Karakoram دارای تعدادی عناوین از جمله بزرگراه دوستی و عجایب هشتم جهان است . این تنها جاده قابل توجهی است که چین و پاکستان را از طریق کوه های گلیگیت بالنتن و به سینکوانگ اویغور متصل می کند. Giglit-Baltistan بخشی از اختلافات میان پاکستان و هند است که بیشتر به عنوان کشمير دوم شناخته شده است.آن  در ارتفاع 15397 فوت بالاتر از سطح دریا است .

 

2. پایین ترین جاده جهان

پایین ترین جاده جهان

بزرگراه 90 فلسطین اشغالی با عمق 1400 فوت پایین تر از سطح دریا است ، که پایین ترین جاده است .

 

1. هوشمند ترین جاده جهان

 

هوشمند ترین جاده جهان
هنوز چنین جاده ای وجود ندارد اما به زودی می تواند ایجاد شود. به دنبال کمک به انسانیت سبز در قرن بیست و یکم، گروه های مختلفی به طور مستقل تلاش می کنند که راه های آینده را ایجاد کنند.  دو پروژه مانند SolaRoad اروپا و سواحل خورشیدی آمریکای شمالی از آن جمله اند.

در اصل، هوشمندانه ترین جاده در جهان از پانل های خورشیدی بسیار قوی ساخته خواهد شد. در تئوری نتیجه نهایی این جاده ها این است که به طور بالقوه می تواند چهار برابر برق مورد استفاده جهان را در اختیار داشته باشند .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

بیایید با هم لیست 10 تا از گرانترین اتوبوس های لوکس دنیا در سال 2023 را در مجله جاذبه ها مرور کنیم و اطلاعات جالبی در مورد هر اتوبوس پیدا کنیم . 1. سوپر اتوبوس دبی – با قیمت 18 میلیون دلار این وسیله نقلیه از فیبر بسیار سبک و بادوام ساخته شده است که […]

در این مقاله، بزرگ‌ترین کشورهای دنیا را از لحاظ جمعیت فهرست می‌کنیم. لیست و اسامی بزرگترین کشورهای جهان به ترتیب بر اساس جمعیت 1. چین – 1.44 میلیارد 2. هند – 1.38 میلیارد 3. ایالات متحده – 331 میلیون 4. اندونزی – 273 میلیون 5. پاکستان – 220 میلیون 6. برزیل – 212 میلیون 7. […]

بزرگترین کشورهای دنیا کدامند؟ کشور روسیه در واقع با فاصله زیادی بزرگترین کشور دنیا از لحاظ مساحت است، اما برخی از کشورهای دیگر در رتبه بندی 10 کشور بزرگ دنیا ممکن است شما را شگفت زده کنند. در این مقاله، بزرگ‌ترین کشورهای جهان را از نظر وسعت (مساحت زمین) فهرست می‌کنیم. لیست و اسامی بزرگترین […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .