کشور اوگاندا سرزمینی در شرق آفریقا واقع شده و با کنیا، سودان، جمهوری دموکراتیک کنگو، تانزانیا و رواندا هم مرز است. این کشور در سراسر جهان به دلیل دریاچه ویکتوریا در منطقه جنوب آن مشهور است. وینستون چرچیل از اوگاندا به عنوان «مروارید آفریقا» یاد کرده است. این کشور از لحاظ جغرافیایی و حیات وحش در جهان بسیار پرطرفدار است. جالب ترین مکان های توریستی اوگاندا عبارتند از Ajai Game Reserve، پارک ملی Bwindi، پارک ملی Ghingale Gorilla، پارک ملی Kidepo Valley، پارک ملی Murchison Falls، پارک ملی Queen Elizabeth، پارک ملی جنگل Kibale، National Rwenzori پارک و جزایر کوچک دیگر. پایتخت این کشور شهر کامپالا است .

 


10. پارک ملی Kidepo Valley، منطقه Karamoja، اوگاندا

جاذبه های اوگاندا

پارک ملی Kidepo در شمال شرق اوگاندا واقع شده است. این پارک در سال 1958 افتتاح شد و توسط اداره حیات وحش اوگاندا اداره می شود. نزدیکترین شهر به پارک Moroto در فاصله حدود دوازده کیلومتری است. این پارک همچنین با کشور سودان جنوبی هم مرز است. دو رودخانه بزرگ رود Kidepo و رود Narus هر دو در پارک جریان دارند .مشاهده حیات وحش و مناظر طبیعت یکی از جاذبه های محبوب گردشگران در این پارک است.


9. پارک ملی ملکه الیزابت، غرب اوگاندا

جاذبه های اوگاندا

پارک ملی ملکه الیزابت در منطقه ای با مساحت 1978 کیلومتر مربع ، بیشترین بازدید پارک های ملی اوگاندا را دارد. این پارک در طرف غربی اوگاندا واقع شده است. این پارک خیلی بزرگ مناطق Kasese، Kamwenge، Bushenyi و Rukungiri از اوگاندا را پوشش می دهد. پارک در فاصله حدود 370 کیلومتری از شهر Kampala است. پارک در سال 1954 به روی گردشگران باز شد و به نام ملکه الیزابت دوم نامگذاری شده است. پارک دارای 95 گونه مختلف از پستانداران و بیش از 500 گونه از پرندگان دارد. این پارک توسط اداره حیات وحش در اوگاندا اداره می شود. باید برای دیدار تور به این پارک حیات وحش شگفت انگیز بگیرید .


8. Kasubi Tombs,، کامپالا، اوگاندا

جاذبه های اوگاندا

Kasubi محل دفن چهار پادشاه اوگاندا است. مکان واقع در کامپالا نیز یک سایت میراث جهانی یونسکو است. در سال 2010 بسیاری از ساختمان ها توسط آتش سوزی نابود شدند. با این حال دولت متعهد به بازگرداندن مقبره در اسرع وقت برای گردشگران شده است؛ در حال حاضر به عنوان محل مقصد گردشگری نامناسب بوده است .


7. جزایر Ssese، دریاچه ویکتوریا، اوگاندا

 

جاذبه های اوگاندا

جزایر Ssese گروهی از هشتاد و چهار جزیره در دریاچه ویکتوریا هستند. جزایر در سمت شمال غربی دریاچه عظیم ویکتوریا واقع شده اند. این جزایر به دو گروه قابل مشاهده تقسیم می شوند: گروه Bugala و گروه Koome. صنعت گردشگری در این جزایر با سرعت بیشتری در حال رشد است و زیرساخت های بیشتر و توسعه یافته شده است. این جزایر در میان 10 مکان برتر گردشگری در اوگاندا قرار دارند.


6. کامپالا، اوگاندا

 

جاذبه های اوگاندا

کامپالا بزرگترین شهر اوگاندا و پایتخت کشور است. برخی از مکان هایی که در این شهر باید در آن حضور داشته باشید: موزه اوگاندا، گالری هنری Nommo،  بازارهای اوویو و بازار Nakasero دو بازار اصلی از شهر هستند؛ هر دو آنها همیشه از گردشگران شلوغ هستند.

با ادامه معرفی کشور نه چندان مطرحی از قاره آفریقا یعنی کشور اگوندا همراه سایت برترین جاذبه ها باشید.


5. پارک ملی دریاچه Mburo، غرب اوگاندا

 

جاذبه های اوگاندا
یک نقطه گردشگری محبوب اوگاندا؛ پارک ملی دریاچه Mburo در قسمت غربی کشور در منطقه Kiruhura واقع شده است. پارک در فاصله ی سی و سی کیلومتری از شهر Mbarara قرار دارد. پارک دارای بیش از سیصد گونه پرنده است و انواع مختلفی از حیوانات مانند گورخر ، بوفالو و Impala وحشی دارداست.  بسیاری از اردوگاههای لوکس در پارک وجود دارد.


4. دریاچه ویکتوریا، جنوب شرق اوگاندا

 

جاذبه های اوگاندا
دریاچه ویکتوریا بزرگترین دریاچه آفریقا در منطقه آفریقا است و بزرگترین دریاچه استوایی با مساحتی نزدیک به هفت هزار کیلومتر مربع است. این دومین دریاچه آب شیرین در جهان است که در کنار اسم دریاچه Superior در آمریکای شمالی قرار دارد. این دریاچه در قلمرو سه کشور قرار دارد که تقریبا 45 درصد از منطقه آن تحت کنترل اوگاندا قرار دارد. دریاچه یک جاذبه توریستی مهم و یکی از 10 مکان برتر توریستی در اوگاندا است.


3. پارک ملی کوه های Rwenzori، جنوب غرب اوگاندا

 

جاذبه های اوگاندا
پارک ملی کوه های Rwenzori ، در لیست میراث جهانی یونسکو واقع شده است.این پارک برای زندگی گیاهی شگفت انگیز آن معروف است. با آبشارها، بسیاری از دریاچه ها و یخچال های کوچک.


2. پارک ملی آبشار Murchison، شمال غربی اوگاندا

جاذبه های اوگاندا

پارک ملی Murchison Falls همچنین به عنوان پارک ملی Kabarega شناخته شده در شمال غربی اوگاندا واقع شده است. پارک به علت حیات وحش شگفت انگیز آن شناخته شده است، هرچند که توسط شکارچیان ویران شده است. این پارک دارای حیوانات : بوفالو، فیل ، شیر و پلنگ است . پارک نیز محل Rhinos ( کرگدن یا اسب آبی ) بود اما به دلیل شکار در دهه شصت و هفتاد، آنها از بین رفتند. با این حال Rhinos دوباره پرورش داده می شوند تا در پارک معرفی شوند. حیوانات دیگر که در پارک حضور دارند عبارتند از: Hippopotamus, Giraffes, Antelopes, Uganda Kob, Hartebeest وOrib


1. پارک ملی Bwindi غیر قابل نفوذ، جنوب غربی اوگاندا

 

جاذبه های اوگاندا
پارک ملی غیر قابل نفوذ Bwindi، یک میراث جهانی یونسکو و یکی از 10 مکان برتر گردشگری در اوگاندا در جنوب غربی اوگاندا واقع شده است. این پارک یکی از ثروتمندترین اکوسیستم ها در سراسر جهان با انواع مختلفی از پرندگان و پستانداران را دارا است. در حال حاضر 120 گونه از پستانداران، حدود 350 گونه پرنده، بیش از 200 گونه پروانه ها و بسیاری از گونه های دیگر در معرض خطر در آن وجود دارد. پارک نیز مرکز نوعی میمون، Bwindi Gorillas و شامپانزه ها می باشد. پارک در یک ناحیه دور افتاده است و به دلیل شرایط نامساعد جاده ها، به منطقه سفر مشکل می کند. علیرغم این هزاران گردشگر ازپارک دیدن می کنند، به دلیل امکانات منحصر به فردی است که برای تماشای گوریل توسط پارک ارائه می شود.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد آرا: 83

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

کشوری در قاره آفریقا به نام چاد ، کشوری است که ترکیبی از صحرا و سفرهای سافاری است . جمعیت آن تنها چند میلیون است و بسیار کوچک و فقیر است. به هر حال، اگر یک ماجراجویی از نوع سفرهای سافاری / صحرا که سفری معمولی نیست را تجربه کنید ، این راهنمای سفر چاد […]

افرادی که به آفریقا سفر می کنند معمولا دنبال ماجراجویی، چالش و سرگرمی هستند. اگر شما از آن دسته گردشگرانی هستید که چندان تر و تمیز و حساس نیستید ،به کشور بوروندی بروید. این کشور یک مکان عجیب و غریب با افرادی است که از لحاظ فرهنگی بسیار متفاوت از آنچه شما به آن عادت […]

بورکینافاسو ممکن است در لیست سفر شما به قاره آفریقا قرار نداشته باشد اما مکان های ارزشمند و قابل توجهی برای کشف در این کشور وجود دارد. مکان ها یا جاذبه های آن بیشتر طبیعت روستایی باشد. اما اگر این نوع از ماجراجویی را دوست دارید، پس سفری با بازدید از پارک های ملی و […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .