برای اکثر مردم این موضوع اتفاق افتاده است که بخواهید بدانید که علت لرزش و تکان خوردن لباسشویی چیست . حرکت لباسشویی به اطراف در هنگام کارکردن ممکن است برای شما نگران کننده به نظر برسد ، مخصوصا وقتی که به خاطر این تکان ها سر و صدای زیادی ایجاد شود ؛ اما در خیلی از مواقع این لرزش به خاطر عدم استفاده درست از دستگاه و برخی مواقع هم به دلیل نقص فنی می  باشد . به همین دلیل در ابتدا ما به شما پیشنهاد می کنیم به تعمیر لباسشویی زانوسی خود بپردازید .
حال به موضوع خود می پردازیم قطعا یکی از علت های لرزش و حرکت لباسشویی ، تراز نبودن ان است . بسیاری از مراحل برنامه های شستشو می توانند باعث تکان خوردن و لرزش دستگاه شوند ، اما اگر دستگاه شما تراز نباشد ، این تکان ها بیشتر خواهد شد .
تراز نبودن از رایج ترین دلایل است که خوشبختانه برای برطرف کردبن آن کار چندان سختی نیست . برای تراز کردن می توانید با استفاده از ابزار تراز مهندسی این کار را انجام دهید . اگر ابزار تراز در اختیار ندارید می توانید برای تراز کردن آن ، ماشین لباسشویی را را بر روی یک تخته سه لایه قرار دهید . به یاد داشته باشید که در صورتی که لباسشویی را به تازگی خریداری کردید ، در هنگام نصب حتما پیچ ترنسفر را از پشت آن باز کنید . باز نکردن پیچ یا بست هایی که برای جلوگیری از حرکت نکردن لگن لباسشویی تعبیه شده اند . می توانید موجب حرکت شدید دستگاه شود . یکی از مشکلاتی که شاید برای ماشین ظرفشویی هم رخ می دهد که شما را وادار میکند تا به تعمیر ظرفشویی زانوسی خود می پردازید ، ولی می توانید با یک راه ساده یعنی تراز کردن این مشکل را حل کنید .

یکی از دلایل می توان به تنظیم نبودن پایه های آن اشاره کرد. ماشین های لباسشویی طوری طراحی شده اند که می توانند با توجه به سطح زمین تنظیم شوند. تنظیم پایه لباسشویی کار آسانی بوده و برای اکثر برندهای آن فرآیند مشابهی دارد. دو پایه جلو دستگاه  دارای مکانیزم ترازبندی همراه با یک قفل هستند تا پس از تنظیم آنها، مانع از حرکت پایه ها شود. هر پایه باید در ارتفاع مناسب تنظیم شود و سپس قفل آن فعال گردد. دو پایه عقبی ممکن است مانند پایه های جلویی تنظیم شوند و یا اینکه خودشان تنظیم شوند. اگر خودشان تنظیم می شوند، دستگاه را به سمت پایه های جلو خم کنید تا پایه های عقب جا به جا شوند، سپس لباسشویی را روی زمین بگذارید تا پایه ها به صورت خودکار تنظیم شوند. البته دقت کنید که در بعضی از مواقع، ممکن است یک یا چندتا از پایه ها آسیب دیده و یا شکسته شده باشند؛ یا ممکن است پایه ها سرپوش پلاستیکی نداشته باشند، در این مواقع بهتر است پایه های جدید و مناسب را تهیه نموده و نسبت به تعویض پایه ها اقدام نمایید. بعلاوه می توانید از پد ضد لرزش دستگاه در زیر دستگاه استفاده کنید. پدهای ضد لرزش دستگاه را می توانید از فروشگاه ها و ابزارآلات تهیه فرمایید.

چنانچه مشکلاتی مشابه برای یخچال شما رخ داد قبل از تعمیر یخچال زانوسی به حل کردن مشکل به نحوی که گفتیم بپردازید .

 

علت لرزش و تکان خوردن لوازم خانگی زانوسی

یکی دیگر و شاید مهمترین بار لباسشویی نا متعادل است . اگر بار لباسشویی شما نامتعادل باشد، باید درب دستگاه را باز کنید و لباس ها را به صورت یکنواخت و متعادل بچینید. حتی ممکن است چندین بار مجبور شوید این کار را انجام دهید تا بار لباسشویی شما متعادل شود. اگر بیش از حد ظرفیت دستگاه ، در آن لباس بریزید، وزن زیاد می تواند باعث برهم خوردن تعادل دستگاه شود. به عنوان یک قاعده کلی در نظر داشته باشید که باید مقداری کمتر از ظرفیت ماشین لباسشویی در آن لباس قرار دهید تا لباس ها بتواند آزادانه حرکت کنند. معمولاً میزان ظرفیت دستگاه ، بیان کننده مقدار لباسی است که به صورت خشک (لباسی که هنوز خیس نشده باشد) می توانید در هر چرخه شستشو در دستگاه قرار دهید. ظرفیت دستگاه بر حسب کیلوگرم بر روی آن درج شده است. در غیر این صورت می توانید به دفترچه راهنمای لباسشویی خود مراجعه کنید تا از میزان ظرفیت دستگاه مطلع شوید.
همه ماشین های رخت شویی درب از جلو برای کاهش حرکت دیگ دستگاه در هنگام چرخش ، دارای کمک فنر هستند به فریم پایه و بیرون دیگ متصل شده اند و برای دسترسی به آن ها باید پنل عقبی یا جلویی را بردارید . هنگامی که کمک فنرها ضعیف شده اند یا آسیب ببینند ، بارهای نامتعادل باعث می شود دستگاه به حرکت دربیاید و یا اینکه دچار لرزش شود و. اغلب در طول فرایند شستشو صدای بلندی ایجاد می شود . اگر این مشکلات برطرف نشود، می توانند منجر به آسیب به سایر اجازی دستگاه نیز شود .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

در دنیای پیچیده و دائما در حال تحول معاملات آنلاین، انتخاب بروکری که نه تنها قابل اعتماد، بلکه همچنین سازگار با نیازهای فردی معامله‌گران باشد، بسیار حیاتی است. الیمپ ترید، با سابقه‌ای درخشان از ارائه خدمات معاملاتی در سطح جهانی، یکی از پلتفرم‌هایی است که می‌تواند در این راستا مورد بررسی قرار گیرد. این مقاله […]

ایتالیا، سرزمینی با قدمتی دیرینه، فرهنگ غنی، طبیعتی دل‌انگیز و مردمی خونگرم، همواره یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای ایرانیان بوده است. از گشت و گذار در کوچه پس کوچه‌های رم و فلورانس، تا تماشای غروب آفتاب در ونیز و میلان، سفر به ایتالیا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را رقم خواهد زد. اما پیش از هر چیز، […]

دبی، نگین خاورمیانه، با جاذبه های بی نظیر، اقتصاد پویا و فرصت های بی شمار، به مقصدی ایده آل برای سرمایه گذاران تبدیل شده است. نحوه کسب اقامت سرمایه گذاری در دبی، دریچه ای به سوی تجاربی منحصر به فرد و زندگی لاکچری در این شهر پر زرق و برق است. در این جا، به […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .