شهر مشهد در شمال شرقی ایران واقع شده است و مرکز استان خراسان رضوی است. شهر مشهد در زمان سلطنت افشاریان، پایتخت ایران بوده است. مشهد  همچنین دومین شهر بزرگ ایران بعد از شهر تهران است . اگر بخواهیم تمامی جاذبه ها و جاهای دیدنی مشهد را در یک مقاله بیاوریم کار بسیار سختی است ، با این حال وبسایت برترین جاذبه ها سعی کرده بیشترین عناوین را یکجا جمع نبوده و اطلاعات مختصر و مفیدی از هرکدام ارائه نماید . با ما همراه باشید با معرفی بهترین جاهای دیدنی و اماکن و جاذبه های شهر بزرگ مشهد .

 


 

1- جاذبه های مذهبی مشهد

 

حرم مطهر رضوی:

جاهای دیدنی مشهد

جاهای دیدنی مشهد

جاهای دیدنی مشهد

جاهای دیدنی مشهد

حرم مطهر امام هشتم(ع) به لحاظ معماری و تزیینات یکی از جامع‌ترین و باشکوه‌ترین ابنیه جهان اسلام به شمار می‌رود که علاوه بر وجهه معنوی آراسته به بیشترین شیوه‌‌های هنری، از جمله انواع کاشیکاری، گچبری، اقلام سته خط در خوشنویسی، آیینه‌‌‌کاری، معرق چوب، منبت، حجاری، خاتم و… است که سلسله‌‌وار فضاها، طرح‌ها و رنگ‌ها را به نقطه کانونی آن یعنی بقعه مطهر یا مضجع شریف آن امام همام پیوند می‌‌دهد. ضریح مطهر ، گنبد طلا و گلدسته‌ها ، نقاره‌خانه‌‌ ، سقاخانه اسماعیل طلایی ، بقعه شیخ طبرسی ، مسجد جامع گوهرشاد نیز از جمله موارد مهم این مکان مقدس می باشند .

 

دیگر اماکن مذهبی مشهد :

از دیگر اماکن مذهبی مشهد می توان به بقعه ابوزید ربیع بن خثیم اسدی (خواجه ربیع) ، گنبد خشتی ، امام‌زادگان سید ناصر و سید یاسر ، آرامگاه خواجه اباصلت هروی اشاره کرد .

 


 

2- جاذبه های تفریحی مشهد

 

پارک ملت مشهد :

جاهای دیدنی مشهد
چرخ و فلک پارک ملت بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه و هجدهمین در دنیا است. پارک ملت نیز مجموعه ای بزرگ و قدیمی از فضاهای سبز و زیبا ،شهربازی، زمین چمن برای فوتبال …،کتابخانه،استخر شنا و دریاچه های زیبا است.

 

پارک کوه سنگی مشهد:

جاهای دیدنی مشهد

این پارک دارای استخری زیبا و رستورانی برای پذیرایی عمومی می باشد و همچنین باغ گیاه شناسی در آن ایجاد شده است .

آدرس : جنوب مشهد در انتهای خیابان کوهسنگی در دامنه کوه های جنوبی مشهد

 

 پارک جنگلی وکیل آباد مشهد :

پارک جنگلی وکیل آباد نزدیک ترین ییلاق عمومی مشهد است که در فاصله 8 کیلومتری شمال غرب مشهد قرارگرفت است.مساحت وکیل آباد بیش از 70 هکتار و دارای رودخانه ای فصلی می باشد .

 

باغ وحش وکیل آباد مشهد :

جاهای دیدنی مشهد

در جنوب غربی مشهد و هم جوار با پارک جنگلی وکیل آباد، باغ وحش وکیل آباد، تنها باغ وحش مشهد قرار دارد. در این باغ وحش از انواع گونه‌های حیوانی نگهداری می‌شود.

 

باغ پرندگان مشهد :

جاهای دیدنی مشهد
یکی دیگر از نقاط پر طرفدار مشهد که گونه های زیادی از پرندگان کمیاب را در خود جای داده است ، جدا از وجود پرندگان زیبا ، این باغ پوشیده شده از درختان سر به فلک کشیده ، آبشارها، گل های رنگارنگ ،آلاچیق و پل های چوبی زیبا که منظره ای بکر و زیبا را ساخته است.

 

کوهستان پارک شادی مشهد :

جاهای دیدنی مشهد

کوهستان پارک شادی مشهد در انتهای وکیل آباد واقع شده است. این پارک یک مکان تفریحی چند منظوره است . پارک شادی مشهد دارای شهر بازی , قایق سواری , موتورسواری , تاب کودک , تاب خانواده , کالسکه سواری و… می باشد. از امکانات این پارک میتوان به رستوران , نمازخانه , فوریت های پزشکی , فروشگاه های بزرگ و متععد و استراحت گاه های خانوادگی و… اشاره کرد.

آدرس:انتهای بلوار وکیل آباد ،  توجه : ممکن است هنوز تعطیل باشد ، در دوره ای تعطیل بوده است .

 

بوستان حجاب (پارک ویژه بانوان) مشهد:

جاهای دیدنی مشهد

اين بوستان با وسعت 12.5هکتار شامل ۵ هکتار فضاي سبز است. سطح پياده روي اين بوستان ۳۰هزار مترمربع و سطح آسفالت اجرا شده آن نيز ۲۵هزار مترمربع است. ورزش صبحگاهي همگاني، سالن هاي ورزشي سرپوشيده، بوفه و زمين ورزش کودکان از ديگر امکانات اين بوستان است.

آدرس :منطقه ۲ شهرداري ، خيابان هدايت غربي

 

بوستان طبیعی هفت حوض مشهد :

جاهای دیدنی مشهد

یکی از معدود جاذبه‌های طبیعی با مناظر چشم‌نواز جنوب‌شرقی مشهد، بوستان هفت حوض با وسعت 570 هکتار می‌باشد که از نظر موقعیت در هفت کیلومتری این شهر واقع گردیده است. نام این بوستان به دلیل حوضچه‌های طبیعی است که در طی سال‌ها و قرون متمادی با وجود ریزش آب از ارتفاع و نوع کانی ایجاد شده است. به طوری که اولین حوضچه یک استخر کوچک بوده که سرریز آب از آن به دومین حوضچه منتقل گردیده و این روند تا هفت حوض ادامه می‌یابد.

 

پارک ساحلی آفتاب مشهد :

جاهای دیدنی مشهد

مجموعه پارك با ساختاري متفاوت و اوج معماري اسلامي ايراني نبوغ و ابتكار را به نمايش گذاشته است كه اين مجموعه شامل استخر استاندارد،سوناي خشك ،سوناي بخار،جكوزي ، ماساژ ،استخر موج ،رودخانه خروشان ،سرسره چاله فضايي ،سرسره سرعت و آهسته ،سرسره پيچ و دوقلو ،سرسر هاي بازي كودكان ، چشمه جوشان آب كه از دل سنگهاي غار مي تراود، استخر مخصوص غواصي با نماي طبيعي جهت استفاده تفريحي و آموزشي و قسمت هاي متنوع و جذاب ديگر از ديگر امكانات اين مجموعه تفريحي مي باشد. مجموعه بانوان نیز شامل استخر، سوناي خشك ،سوناي بخار،جكوزي ،حمام سوناي ماسه ،استخر نمك دريايي ، سرسره هاي پيچ و سرعتي ،حمام آفتاب ،يوگا ،ايروبيك ، سالن ماساژ ،سالن بدنسازي ،اتاق نگهداري كودك ، منطقه بازي كودكان ،فست فود وكافي شاپ ،كلاس هاي ورزش در آب بخشي از اين مجموعه تفريحي به شمار مي رود.

آدرس:انتهاي بلوار خیام شمالی- ميدان بهارستان- جنب الماس شرق

 

پارک تفریحی سرزمین خورشید مشهد :

جاهای دیدنی مشهد

این مجتمع تفریحی در زمینی به مساحت حدود ۱۲۰۰۰ مترمربع در سال ۱۳۸۳ و در مقابل بازار بین المللی اجراشده است . این مجتمع دارای انواع وسایل و تجهیزات بادی برای بازی و سرگرمی کودکان می باشد.

آدرس:بزرگراه قائم- میدان خیام  ( توجه : ممکن است تعطیل شده باشد )

 

شهر بازی سرزمین عجایب مشهد :

جاهای دیدنی مشهد

مجموعه شهربازي سرزمين عجايب مشهد، در اين مجموعه تعداد 10 دستگاه اصلي و بيش از يكصد بازي رايانه اي و جايزه اي گنجانده شده است كه با تنوع رنگ و دكوراسيون بسيار جذاب توسط شركت هاي خارجي راه اندازي شده است. جهت رفاه حال ميهمانان ، رستوران بوف دردو قسمت داخل و بيرون شهربازي دايربوده كه اين رستوران ، بعنوان بزرگترين رستوران زنجيره اي با بيش از 34 شعبه در كل ايران آماده پذيرايي از مهمانان می باشد.

آدرس:بلوار خیام شمالی – مجتمع تجاری الماس شرق – طبقه سوم و چهارم

 

مجموعه کارتینگ مشهد :

جاهای دیدنی مشهد

مجموعه با وسعت ۷ هکتار واقع در مشهد ، از جمله امکانات این مکان باید به زمین اسکیت، زمین والیبال، زمین تنیس، کارتینگ (ماشینهای کوچک مسابقه)، میدان پرش با اسب (مانژ) به صورت روباز و سرپوشیده به همراه آموزش سوارکاری اشاره کرد.

آدرس : انتهای بلوار وکیل آباد، نرسیده به دو راهی شاندیز ـ طرقبه، فرعی سمت راست

 

معرفی پارک  های آبی مشهد :

از جمله پارک های آبی معروف مشهد می توان به پارک آبی ایرانیان، موج های آبی، موج های خروشان اشاره کرد .

سرزمین موج های آبی مشهد :

جاهای دیدنی مشهد

آدرس: بزرگراه امام علي – بلوار انديشه – نبش انديشه 83

 


 

3- جاذبه های طبیعی مشهد :

 

طرقبه :

جاهای دیدنی مشهد

جاهای دیدنی مشهد

با داشتن روستاهای زیبا ، فروشگاه های صنایع دستی و سوغات، باغات میوه و مکان های تفریحی همچون سد چالیدره و بند گلستان و دره ارغوان از محبوببیت زیادی برخوردار است. هوای دلنشین آن به خصوص در نیمه اول سال روح انسان را نوازش میکند. طرقبه در منطقه ای کوهستانی واقع گردیده و رودخانه زیبایی در آن جریان دارد.این بخش دارای باغ های فراوان و متنوع میوه بوده و پارک عمومی آن بسیار جالب و دیدنی است سبدهای دستی ساخته شده توسط روستاییان از جمله صنایع دستی این بخش است.طرقبه در تابستان دارای هوایی خنک و مطبوع می باشد.

آدرس : بخش طرقبه ، 16 کیلومتری شمال غربی مشهد

 

شاندیز:

جاهای دیدنی مشهد

جاهای دیدنی مشهد

با داشتن آبشارها و رودخانه های طبیعی و بزرگ، دره ها و درختان بلند،و صدای زیبای پرندگان همچون تابلویی زیبا همه چیز را در برگرفته و برای یک روز خاطره انگیز در دامان طبیعت بهترین انتخاب است.آب و هوای شهر شاندیز معتدل است و با توجه به طبیعت سرسبز،پوشش گیاهی،درختان انبوه و متراکم،رودخانه و ارتفاعات جنوبی و غربی شهر،در تابستانها آب و هوایی خنک و زمستان هایی بسیار سرد دارد.میانگین دمای سالانه آن نیز 25 درجه می باشد. مهمترین محصول تولیدی باغی در این شهر گیلاس است.سوغات مهم این شهر،صنایع دستی و به ویژه  پوستیندوزی است.غذای معروف شاندیز،شیشلیک شاندیزاست که از شش تکه گوشت گوسفند با روش پخت مخصوص تهیه می شود و شهرت جهانی داشته و در بسیاری نقاط ایران و جهان رستوران هایی با نام  این شهر زیبا وجود داردکه به عرضه غذای لذیذ شیشلیک شاندیز می پردازند.

آدرس : 37 کیلومتری شمال شرق مشهد

 

روستای عنبران مشهد :

جاهای دیدنی مشهد

روستای عنبران دارای مناظر و چشم اندازهای زیبا با گیاهان خودروی خوش بو که باعث شده این روستای ییلاقی را عنبران بنامند.این مکان دارای کافه ها و رستورانهای متعدد و اقامتگاه های مناسب برای گردشکران میباشد.

آدرس : 26 کیلومتری مشهد و به فاصله یک کیلومتری طرقبه

روستای حصار مشهد :

جاهای دیدنی مشهد

جاهای دیدنی مشهد

روستای حصار دارای باغ های وسیع  میوه و آب و هوای معتدل در تابستان و دره های سرسبز و فضای طبیعی مصفا با چشم اندازهای زیباست.این روستا به عنوان یکی از مناطق ییلاقی در تابستان ها مورد توجه اهالی مشهد و مسافران و زائران قرار میگیرد.

آدرس :  فاصله ۶ کیلومتر در جنوب‌غربی مشهد ، در مسیر طرقبه و قبل از بند گلستان

روستای نغندر مشهد :

جاهای دیدنی مشهد

این روستای سرسبز و آباد که که در دامنه کوه های شمالی بینالود و در میان یکی از چند دره محصور میان کوه ها واقع شده،منطقه ای است ییلاقی و سرسبز و زیبا و مصفا که به دلیل داشتن چشم اندازهای طبیعی،به ویژه در تابستان مورد توجه مسافران و ساکنان مشهد است.

آدرس : در فاصله 10 کیلومتری طرقبه ، به وسیله جاده ای به طول 12 کیلومتر به جاده اصلی مشهد-طرقبه متصل است.

روستای جاغرق مشهد :

جاهای دیدنی مشهد

روستای جاغرق یکی از روستاهای ییلاقی و سرسبز است . درباره وجه تسمیه جاغرق نوشته اند که نام اصلی و قدیمی آن چاه غرق بوده که به تدریج جاغرق تبدیل شده است.قدمت این آبادی زیاد و به قولی به قبل از اسلام می رسد. روستای جاغرق دارای آب و هوای معتدل کوهستانی و زمستان های سرد و تابستان  های معتدل می باشد.وجود باغ های میوه و دره سرسبز و چشم اندازهای زیبا و محیط با صفا،جذابیت خاصی به این دره ییلاقی بخشیده است.جاغرق علاوه بر رودخانه فصلی دارای چندین رشته قنات و یک چشمه و آبشارهای متعدد است و اقامتگاه های موقت و رستوران هایی نیز در حاشبه رودخانه و یا به صورت جزیره در بخش ها ی مختلف این دره سرسبز ایجاد شده که در فصل تابستان محل استراحت و تفرج مسافران و دوستداران طبیعت است. جاغرق علاوه بر جذابیتهای گردشگری،یکی از مراکز عمده تولید میوه در استان خراسان به شمار می آید.

آدرس : 21 کیلومتری جنوب غربی مشهد و در فاصله 7 کیلومتری جنوب غربی طرقبه

 

روستای کنگ مشهد:

جاهای دیدنی مشهد

روستای کنگ که به ماسوله خراسان معروف است .کنگ با داشتن چشم اندازهای کوهستانی،چشمه سارها و درختان گوناگون بر دامنه کوهپایه هایی زیبا،همواره مورد توجه کوه نوردان بوده است.

آدرس :  قسمت جنوبی دامنه کوه های بینالود به فاصله 22 کیلومتری در شمال غربی

 

غار مغان مشهد :

جاهای دیدنی مشهد

فسیل هایی که در این غار پیدا شده،مربوط به دوران دوم زمین شناسی است.غار مغان دارای دو دهانه در جنوب و در شرق است و ارتفاع آن از سطح دریا 2910متر می باشد.هر چه به درون غار میرویم ارتفاع دهانه غار بیشتر و شیب آن فزونی می یابد.درون غار تونل هایی است که به هم راه دارند و در قسمتی از آن آب دیده می شود.

آدرس :  75 کیلومتری مشهد ، در جنوب روستای مغان

 

بند گلستان مشهد :

جاهای دیدنی مشهد

بند گلستان بر روی رودخانه گلستان احداث شده است . این بند هم اکنون از محل های دیدنی و توریستی شهر مشهد به شمار می رود .با وجود اینکه حدود 500 سال از عمر این بنا می گذرد هنوز سالم و پابرجاست . این بند از آثار دوران تیموری می باشد .

آدرس :  8 کیلومتری غرب مشهد

 

سد چالیدره مشهد:

جاهای دیدنی مشهد

چالیدره یکی از مکان های تفریحی اطراف مشهد است . دریاچه سد چالیدره برای آبیاری باغ های اطراف طرقبه ساخته شده و دارای امکانات تفریحی مانند قایق سواری ، ماهیگیری و رستوران است . سد چالیدره یک سد خاکی با هسته رسی است که به وسیله رودخانه جاغرق پرآب می شود . این سد در ابتدای جاده روستای نقندر و در سمت چپ جاده در دره ای با همین نام ساخته شده است .

دره آل مشهد:

جاهای دیدنی مشهد

جاهای دیدنی مشهد

جاهای دیدنی مشهد

دره آل در نزدیکی روستای آل از دهستان چولایی خانه ، در 45 کیلومتری شمال شرقی مشهد و در مسیر راه به کلات واقع شده است و دره ای نسبتا عریض با جریان دائمی آب می باشد که از کوه های هزار مسجد سرچشمه می گیرد . این دره در زواندرخ به روستایی به همین نام منتهی می شود و سد کارده در قسمتی از این دره ، حد فاصل روستای اندرخ و کارده ، دره را قطع می کند . هر دو قسمت دره دارای جاذبه های خاص طبیعی و مورد توجه علاقمندان به طبیعت و کوهنوردان است .

دره انجیر یکی از جاذبه های دره آل است که با عرض کم و موانع صخره ای و پوشیده از درختان انجیر وحشی دارای منظره ای دیدنی و جالب است .

 

روستای های ابرده پایین و بالا مشهد :

جاهای دیدنی مشهد

روستای ابرده پایین، واقع در 25 کیلومتری شمال‌غربی شهر طرقبه، میان دره‌ای است و پیرامون آن را ارتفاعات در برگرفته است. تنها رودخانه‌ای که از آن می‌گذرد، جریان آبی زشک می‌باشد. آب و هوای این ناحیه، معتدل کوهستانی است. این منطقه به دلیل وجود کوه‌های مستعد در فصل زمستان به پیست اسکی برای علاقه‌مندان به این ورزش تبدیل می‌شود و گروه‌های ورزشی بسیاری از گردشگران در این فصل برای بهره بردن از طبیعت برفی این ناحیه از ابرده می‌آیند. این مکان در محور گردشگری مشهد- شاندیز واقع بوده و فاصله‌ی آن تا شهر شاندیز 4 کیلومتر است.

 


 

4- جاذبه های تاریخی مشهد

 

موزه مرکزی آستان قدس رضوی :

جاهای دیدنی مشهد

محل نگهداری اشیای نفیس و گران بها و نادر . این مکان پس از آخرین تغییرات در سال 1378 شمسی افتتاح گردید .

 آرامگاه نادرشاه :

جاهای دیدنی مشهد

جاهای دیدنی مشهد

آرامگاه نادرشاه بنایی است در مجموعه باغ موزه نادری در شهر مشهد که به یادبود نادرشاه افشار در سال ۱۳۴۲ خورشیدی توسط هوشنگ سیحون طراحی و ساخته شده‌است. ساختمان آرامگاه نادر شاه از قسمت مرکزی که محل تدفین نادرشاه میباشد و دو تالار موزه تشکیل شده است که یکی از آنها موزه اسلحه دوره‌های مختلف تاریخ ایران و دیگری موزه اسلحه و آثار مربوط به دوران نادرشاه را نمایش میدهد. همچنین در گوشه شمالی آرامگاه نادر، آرامگاه محمد تقی خان پسیان سردار خراسان قرار دارد.

 

خانه ملک مشهد :

جاهای دیدنی مشهد

خانه ملک مربوط به اواخر دوره قاجار است و در مشهد، ضلع شرقی خیابان امام، روبروی اداره دارائی واقع شده .این بنا یکی از نمونه خانه های زیبای برجا مانده از دوران انتقال معماری در اواخر عصر قاجاریه محسوب می شود. بنای مزبور در گذشته بسیار وسیع تر بوده اما اکنون تنها بخش بیرونی آن برجای مانده که شامل دو طبقه است. طبقه بالایی دارای سقف مشبک و منبت کاری شده چوبی و شومینه گچبری زیبایی است. خانه ملک امروزه مرکز هنر های سنتی میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی است.

 

حمام مهدی قلی بیک ( موزه مردم شناسی و حمام مهدی قلی بیک (حمام شاه) ) مشهد :

جاهای دیدنی مشهد

جاهای دیدنی مشهد

 

از معدود حمام‌ها و بناهای قدیمی مشهد است که از دست تخریب و نوسازی جان سالم به در برده است و چندسالی است که با تغییر کاربری به موزه مردم‌شناسی تبدیل شده و بازدید از موزه برای عموم آزاد است. موزه مردم شناسی و حمام مهدی قلی بیک (حمام شاه) مربوط به دوره صفویه است و در مشهد ابتدای بازار بزرگ جنب مسجد شاه واقع گردید. این حمام به علت هم‌جواری با بنای تاریخی مسجد شاه یعنی مقبره امیر ملکشاه و نیز نزدیک بودن به حرم امام رضا (ع) قبلا به حمام شاه و پس از انقلاب به حمام رضوی شهرت یافته است.

 

پارک مفاخر مشهد :

جاهای دیدنی مشهد

فرهنگسرای بهشت( پارک مفاخر مشهد) مربوط به دوره پهلوی اول است .در غرب بلوار مدرس استوار و با افتخار توجه هر شهروندی و مسافری را به خود جلب می کند .
مکانی که امروز فرهنگ سرای بهشت نامیده می شود ،پیش از این یکی از صدها بنای موجود درمحله سراب مشهد بوده است . نام سراب  برگرفته از سرآب  قنات قریه سناباد است و پس از نوغان قدیمی ترین محله شهر به شمار می رود. این مجموعه از نظر بنا و ساختمان بیش از 80سال پیشینه تاریخی دارد. اولین کاربری آن دبیرستان مستوفی و بعد از آن با کاربری ها مختلف در سال 1383 به فرهنگ سرای بهشت تغییر کاربری یافت.

آدرس: مشهد، خیابان امام خمینی، خیابان جنت

 


 

5- مراکز خرید ، پاساژها و بازارهای مشهد

 

بازار رضا :

جاهای دیدنی مشهد

بزرگترین مرکز خرید مسافران و زائران بازار رضا است که در آن انواع سوغات مشهد از قبیل فیروزه ، انگشتر عقیق ، طلاجات ، عطریات ، زعفران ، نبات ، مهر و سجاده و تسبیح به فروش می رسد .

 

 زیست خاور مشهد :

جاهای دیدنی مشهد

زیست خاور اولین برج تجاری مشهد و یکی از بزرگترین و زیباترین مجتمع های تجاری ایران می باشد . این مجتمع با تلفیقی زیبا از هنر معماری ایرانی و اروپایی و با سقف و گچبری های بی نظیر و منحصر به فرد بنا گردیده است .

 

بازار مرکزی مشهد :

مجموعه تجاری بازار مرکزی در چهارراه شهدا واقع گردیده است . ساختمان های بازار مشتمل بر چهار طبقه است که در طبقه دوم آن مراکز تجاری عمده و دفاتر بازرگانی استقرار یافته اند . در طبقه منهای دو آن نیز تاسیسات بازار و پارکینگ واقع شده است .در غرفه ها و مغازه های موجود در این مکان انواع پوشاک ، سوغات ، زینت آلات ، اجزا و عناصر و نمادهای مذهبی و لوازم و احتیاجات گردشگران عرضه می شود .

 

مرکز تجاری خیام مشهد :

مرکز بین المللی مبادلات تجاری و خدمات گردشگری خیام در حاشیه شمالی شهر مشهد در محدوده صد متری کمربندی بلوارهای خیام و ابوطالب شمالی واقع شده است .از جمله امکانات این مکان باید به بازارهای خرید و فروش کالا ، مرکز پذیرایی و رستوران ، کافی شاپ و کافی نت ، دفاتر شرکت های بازرگانی ، بیمه و حمل و نقل بین المللی ، بانک ، نمازخانه ، خطوط اتوبوسرانی شهری ، ایستگاه تاکسی ، آژانس باربری و… اشاره کرد . بازار خیام شامل 196 باب واحد تجاری با معماری ویژه و محوطه فضای سبز مفرح و امکانات رفاهی برای عرضه کالاهای مورد نیاز گردشگران می باشد .

 

مجتمع تجاری پروما مشهد :

این مجتمع در یکی از پرجمعیت ترین و بهترین مکان های شهر مقدس مشهد ، در مجاورت منطقه سجاد و هتل همای شماره 2 با نمایی زیبا و باشکوه یکی از زیباترین ، پرابهت ترین و بزرگترین مجتمع های تجاری ایران است .

 

مجتمع الماس شرق مشهد :

جاهای دیدنی مشهد

ساختمان تجاری مجتمع در شش طبقه و دارای حدود 1100 واحد تجاری است . اکثر واحدهای این مجتمع به نمایندگی ها و کسبه شاغل در امر فروش و توزیع لوازم خانگی ، چینی و بلور ، صوت و تصویر ، رایانه و تلفن همراه واگذار شده است .این مجتمع از طراحی و معماری ویژه و منحصر به فرد برخوردار است و دارای 21 دستگاه پله و رمپ برقی ، 16 دستگاه آسانسور ، آب نمای جامپینگ ، سیستم گرمایش و سرمایش مرکزی ، سیستم صوت و دوربین های مداربسته ، شبکه IT ، کافی شاپ ، شهربازی ، رستوران ، نمازخانه و سالن اجتماعات و سایر تأسیسات و امکانات مورد نیاز می باشد .

آدرس:مشهد مقدس، انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع تجاری گردشگری الماس شرق

 

بازار گوهرشاد :

آدرس :مشهد ،بین میدان راهنمایی و چهارراه ششصد دستگاه ،حاشیه ی بلوار شهید صادقی واقع شده است.

مجتمع وصال مشهد :

مجتمع تجاری وصال در شش طبقه احداث گردیده که دارای 400 واحد تجاری می باشد. این مجتمع با داشتن فروشگاهها با برندهای معتبر، رستوران ها، جذابیت های گردشگری (آبنمای موزیکال)و امکانات رفاهی شامل پارکینگ طبقاتی و همچنین پارکینگ مجزا برای اتومبیل های سنگین و آسانسور پانوراما و نمازخانه می باشد

 

بازار حکیم مشهد :

این بازار مشتمل بر 4 طبقه و 120 واحد تجاری است که در آن پوشاک ، اسباب بازی ، لوازم ارایشی و بهداشتی ، بدلیجات ، نقره جات ، کریستال ، لوازم روزمره زندگی ، کیف و کفش و …. به فروش می رسد . این مکان به بازار روس ها معروف است ، زیرا اجناس مختلف تولید شده در کشورهای آسیای میانه نیز در فروشگاه های آن عرضه می شود .

آدرس :  خیابان امام خمینی شمالی مقابل اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی

 

بازار هنر خراسان مشهد :

این مکان با هدف احیای هنرهای بومی و سنتی خراسان در فضایی مناسب در بخشی از مجموعه فرهنگی – تفریحی کوهسنگی با 54 مغازه در طبقه همکف و چهار سالن در طبقه فوقانی برای سیزده گروه هنری در بیست و پنجم بهمن ماه سال 1384 احداث گردید . بازار هنر عرصه ای است برای ارایه خلاقیت های هنری هنرمندان سنتی و بومی شهر مشهد و دلیل برپایی آن حفظ آثار و میراث این مرز و بوم است .

 

مجتمع تجاری ویلاژ توریست در مشهد :

جاهای دیدنی مشهد

دارای دو آب نمای شاخص یکی در محوطه بام شامل آب و آتش و مجموعه المانهای آتش در مرز های ساختمان می باشد. آبنمای موزیکال  ، هایپرماکت ،شهربازی از امکانات آن است.

آدرس:مشهد – ابتدای جاده طرقبه

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد آرا: 91

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

تعطیلات عید نوروز بهترین فرصت برای دید و بازدید و سفر است که شما می‌توانید یک تجربه متفاوت را در این ایام خلق کنید. در سال نو با بوی خوش بهار و طبیعت بکر و زیبا همراه شوید و با سفر به شهرهای زیبای ایران این شادی را با دیگران هم قسمت کنید. عید کجا […]

کاشان شهری تاریخی است و در ۲۰۰ کیلومتری مرکز استان اصفهان واقع شده است . کاشان شهری کویری در دامنه رشته کوه های مرکزی است که از سمت شرق با کویر مرکزی هم‌مرز است. زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم و خشک دارد و بهار و پاییز آن معتدل است.   باغ فین کاشان مطالب مرتبط […]

باغ شازده ماهان به معنای باغ شاهزاده یک باغ ایرانی تاریخی است که در نزدیکی (6 کیلومتری) ماهان در استان کرمان ایران واقع شده است. باغ دارای مساحت 5.5 هکتار با شکل مستطیل و دیواری دور آن است. از یک سازه ورودی و دروازه در انتهای اخر باغ و یک سازه مسکونی دو طبقه در […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .