مکان های زیادی وجود دارد که هم عجیب و غریب و هم مقرون به صرفه هستند. آذربایجان یک گزینه خوب برای افرادی با درامد عادی است. یک احساس شگفت انگیز وجود دارد که تجربه فرهنگ معتبر یک سرزمین عجیب و غریب را به همراه می آورد؛ به همین دلیل است که مسافرت و نه فقط گردشگری گزینه بسیار بهتری است.

با ادامه معرفی بهترین گزینه های دیدنی کشور آذربایجان همراه سایت برترین جاذبه ها باشید

 

6. مردم

 

دیدنی های توریستی کشور آذربایجان

بله، مردم . آنها مهمان نواز، دوستانه و کنجکاو هستند و همیشه با ملاقات با مسافران خوشحال هستند.

اکثر آنها انگلیسی صحبت نمی کنند اما بسیاری از آنها به زبان روسی صحبت می کنند. بیشتر قابل تحسین این است که حتی اگر ارتباط سخت باشد، آنها سعی می کنند به شما در از هر راهی که می توانند کمک کنند.

 

7. این شهر “توریستی” در جهان نیست

 

دیدنی های توریستی کشور آذربایجان

گردشگری در حال افزایش است اما آذربایجان هنوز به شدت شلوغ نیست، به خصوص اماکن دور از باکو. Backpackers دارای مناظر نادر است و اکثر گردشگران آن اعراب یا خانواده هایی هستند که سفر خود را به اقامتی کمتر  در باکو و شهدگ محدود می کنند.

 

8.Gobustan

 

دیدنی های توریستی کشور آذربایجان

از 800 آتشفشان گلی در جهان، آذربایجان 350 را داراست ! واقعا آنها بسیار تماشایی هستند. آتشفشان های گود می توانند بسیاری از گازهای گل را از بین ببرند. آنها همچنین به عنوان چاه های اکتشاف عمل می کنند و به شکل گیری نفت و گاز کمک می کنند. و بهترین چیز این است که آنها در Gobustan هستند، که دور از باکو نیست.

این مکان همچنین برای حکاکیهای پرافتخار یا پتروگلیف ها شناخته شده است، باید به برنامه های سفر دوستداران تاریخ اضافه شود. این میراث جهانی یونسکو دارای بیش از 6000 حکاکی سنگی از بین 5000-40000 سال پیش است.

 

9. آشپزی

 

دیدنی های توریستی کشور آذربایجان

غذاهای غنی آذربایجان شما را نا امید نخواهد کرد. بنابراین وقتی در آنجا هستید غذا های معتبر و محلی را از دست ندهید.برخی از آنها عبارتند از

  • پیتی: این یک سوپ گوشت گوسفند و نخود است. این ظرف غذای محبوب، به ویژه در شکی، می تواند به همراه زعفران و سیب زمینی باشد.
  • کباب: با انواع مختلف گوشت، مرغ، ماهی و سبزیجات مانند گوجه فرنگی، پیاز و قارچ خوراکی و مالت، کباب ها در سراسر جهان می باشند. اما هنگامی که شما در آذربایجان هستید، شرم آور است که از آن فرار کنید.
  • Dolma: این غذا در خاورمیانه محبوب است، اما نسخه آذربایجان متفاوت است. برگ های کلم یا برگ های انگور با گوشت چرخ شده، برنج و گیاهان پر شده است.
  • پلوف : غنی با زعفران، دارچین و سایر گیاهان، گوشت دوست یا مرغ و سبزیجات، این غذا به سادگی خوشمزه است.
  • Lavangi: این یک غذای آبدار دیگر است که شامل مرغ پر شده با گیاهان و گردو است. هنوز گرسنه هستید؟
  • Pakhlava: کسی هست که دسر را دوست نداشته باشد ؟ دسری آذربایجانی که لایه خمیر با آجیل و عسل است، یک درمان مطلوب است

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

شما درباره شب های جذاب دبی چه چیزی می‌دانید؟ به‌جرئت می‌توان گفت که این شب‌ها جزو فوق‌العاده‌ترین تجربه‌هایی است که هر فردی می‌تواند تجربه کند. طبق آمار رسمی تعداد گردشگران دبی در سال ۲۰۲۴ به حدود ۱۰ میلیون رسیده است. آیا می‌دانید که این تعداد گردشگر چه مقدار سرمایه‌ای را وارد دبی می‌کنند؟ این تعداد […]

توکیو ژاپن از شهرهای شلوغ و مدرن دنیا است که برای سلیقه‌ها، گروه‌های سنی و شخصیت‌های گوناگون جاهای دیدنی فوق‌العاده‌ای دارد. یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی بعد از زلزله سال ۱۹۲۳ و جنگ جهانی دوم دچار آسیب‌های زیادی شد؛‌ به همین جهت بناهای قدیمی چندان زیادی در آن وجود ندارد. در تور ژاپن […]

اینبار در سایت برترین جاذبه ها می خواهیم به معرفی جاذبه های تفریحی و گردشگری برتر شهر آنتالیا کشور ترکیه بپردازیم همراه ما باشید محله قدیمی کالجی محله کالجی دارای کوچه ها و خیابانهای پر پیچ و خم می باشد که محیطی عالی جهت  قدم زدن را فراهم کرده است. سقف ساختمانها در این محله […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .