آذربایجان، یک کشور عجیب و غریب در اوراسیا است ، غنی با میراث تاریخی، فرهنگی و طبیعی، نوعی از مکان است که شما را متعجب خواهد کرد که چرا بیشتر مردم از آن بازدید نمی کنند. معماری، مردم، مد، غذا و فرهنگ ترکیبی کامل از شرق و غرب است و ترکیبی از فارسی، ترکیه و میراث شوروی است.

 لیست اماکن دیدنی که در آذربایجان باید بازدید کنید

1. طبیعت بکر آن

 

جاذبه های کشور آذربایجان

آذربایجان ارزش دیدن در زمستان و تابستان و بهار را دارا است. دوستداران کوه ها باید این مکان را به لیست خود اضافه کنند، زیرا ذهنیت های خوب کوهنوردی در همه جا در محدوده قفقاز با شکوه قرار دارند. در زمستان آنها سفید و قهوه ای هستند و زیبایی را به شیوه ای تداعی می کنند. و در میان کوه های قدرتمند آبشارهای یخ زده و رودخانه هایی هستند که پنهان هستند اما ارزش دیدن را دارند. دریاچه های یخ زده مثل گابالا باور نکردنی هستند. در بهار، آنها به یک منطقه سرسبز تبدیل می شوند

 

2.  استراحتگاه اسکی

 

جاذبه های کشور آذربایجان

شاهدگ Shahdag برای یک اسکی خیلی کوتاه مناسب است . فکر می کنم در مورد اسکی در زمستان، در جایی کمتر شلوغ، ارزان تر از محبوب ترین پیست های اسکی در جهان و یک گزینه عالی بدون توجه به اینکه شما با چه کسی مسافرت می کنید. این پیست اسکی شاهدگ است. استخرهای عمومی ، هتل ها  نیز  در منطقه هستند.

 

3. شهر باکو

 

جاذبه های کشور آذربایجان

درست است که مردم در مورد باکو به عنوان “پاریس قفقاز” می گویند. شهر باکو که پایتخت آذربایجان است همچنین به عنوان “باکی” شناخته می شود و “شهر بادها” دارای بلوارهایی است که با ساختمان های هنرهای زیبایی شناخته می شوند و یک حاشیه در امتداد دریای خزر است که اگر دوست دارید برای قدم زدن طولانی تر بروید، مناسب است.

هنگامی که شما در باکو هستید، مطمئن شوید که از خیابان نیازی (به ویژه در شب)، ایچری شهر (شهر قدیمی)، میدان چشمه و برج خیمه (سایت میراث یونسکو) و برجهای شعله دیدن می کنید. همچنین دارای نشانه های قابل توجه عصر معاصر مانند مرکز حیدر علی اف طراحی شده توسط طراحی حدید و برج های شعله می باشد.

همچنین، یک مشعل آتش طبیعی از گاز طبیعی به نام یانار داگ درحوضه شمالی در باکو وجود دارد که توضیح میدهد که چرا این کشور به نام “سرزمین آتش” نامگذاری شده است. زرتشتیان باستان برای استفاده از آتش سوزی استفاده می کرده اند .

 

4. شکی Sheki

 

جاذبه های کشور آذربایجان

شکی یک شهر کوچک در دامنه های کوه های قفقاز بزرگ است. این شهر غنی از معماری اسلامی است، تاریخچه جاده ابریشم و غذای خوشمزه نیز دارد. عدم بازدید از این شهر آرام، جادویی و جذاب اشتباهی است که اغلب مسافران انجام می دهند.

بعضی از مکان ها برای چک کردن در شکی، کاروانسرا، کاخ شکی خان (خان saray) و مغازه های شیرین فروشی محلی هستند. همچنین، در حالی که آنجا هستید، سعی کنید از یک رستوران محلی یک سوپ با گوشت بره و نخود را بخورید .

 

5. روستاها

 

جاذبه های کشور آذربایجان

روستاهای دور افتاده در آذربایجان واقعا زیبا هستند و تنها مسافران متعهد تر می توانند به آنجا برسند که باعث می شود آنها حتی بهتر شوند. ساکنان آنها ممکن است انگلیسی صحبت نکنند، اما آنها بعضی از مهماندارترین افراد هستند که هرگز دیدار نخواهید کرد در جایی دیگر.

بعضی از مردم در روستاها مانند Xinaliq (به عنوان Khinaliq تلفظ می شوند) نیز میزبان مسافرین هستند و به آنها اجازه می دهند در خانه هایشان از جمله برای غذا  و مسکن در روستای بمانند. سایر منابع درآمدشان حیوانات و کشاورزی است. همیشه به مواد غذایی که مانند سیب زمینی، پنیر، شیر و نان (مخصوصا سیب زمینی به دلیل اینکه آنها کاملا خوشمزه هستند) بپرسید، زیرا اینها همه ارگانیک و سالم است.

 

ادامه دارد ……

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 4

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

شما درباره شب های جذاب دبی چه چیزی می‌دانید؟ به‌جرئت می‌توان گفت که این شب‌ها جزو فوق‌العاده‌ترین تجربه‌هایی است که هر فردی می‌تواند تجربه کند. طبق آمار رسمی تعداد گردشگران دبی در سال ۲۰۲۴ به حدود ۱۰ میلیون رسیده است. آیا می‌دانید که این تعداد گردشگر چه مقدار سرمایه‌ای را وارد دبی می‌کنند؟ این تعداد […]

توکیو ژاپن از شهرهای شلوغ و مدرن دنیا است که برای سلیقه‌ها، گروه‌های سنی و شخصیت‌های گوناگون جاهای دیدنی فوق‌العاده‌ای دارد. یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی بعد از زلزله سال ۱۹۲۳ و جنگ جهانی دوم دچار آسیب‌های زیادی شد؛‌ به همین جهت بناهای قدیمی چندان زیادی در آن وجود ندارد. در تور ژاپن […]

اینبار در سایت برترین جاذبه ها می خواهیم به معرفی جاذبه های تفریحی و گردشگری برتر شهر آنتالیا کشور ترکیه بپردازیم همراه ما باشید محله قدیمی کالجی محله کالجی دارای کوچه ها و خیابانهای پر پیچ و خم می باشد که محیطی عالی جهت  قدم زدن را فراهم کرده است. سقف ساختمانها در این محله […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .