شهر لاهه در غرب کشور هلند واقع شده و از ساختمان های فوق العاده قدیمی پر شده است،شهر لاهه به معنای “Den Haag” در هلند است و دلیل نامگذاری اش متناسب با دیدگاه های پیش بینی شده ی بسیاری از بازدید کنندگان درباره چگونگی نگاه شهری در هلند است.لاهه مقر اداری دولت هلند است و همچنین به عنوان شهر بین المللی صلح و عدالت به آن اشاره شده است، زیرا بسیاری از سازمان ها مانند دادگاه جهانی که به صلح جهانی اختصاص داده شده است در اینجا یافت می شود ، قابل ذکر است که محل چند موسسه دیگر سازمان ملل نیز در لاهه است .نکته قابل توجه دیگر در مورد اسم این شهر است که Hague است اما دلیل نام فارسی آن به لاهه این است که از نام فرانسوی این شهر گرفته شده است این شهر دارای موزه های متعددی است که برخی از بزرگترین مجموعه های هنری جهان را به نمایش می گذارند. لاهه همچنین به خاطرفضای دریایی آن شناخته شده است و سواحل بزرگی را در Kijkduin و Scheveningen ارائه می دهد .

 


 
10. باغ ژاپنی در Clingendael

Clingendael Park به عنوان یک پارک در مقابل بسیاری از باغ های زیبا در لاهه شناخته می شود اما این باغ قدیمی ترین به خاطر سبک باغ ژاپنی آن مشهور شده است در یک قرن قبل توسط فردی که موارد بسیاری از قبیل مجسمه ها و پل ها را با سفرهای متعدد خود به ژاپن به اینجا آورده است. باغ حاوی پوشش گیاهی سرسبزی است از جمله قارچ ها، جزیره از لاک پشت ها که نماد زندگی طولانی است نیز پر شده است .باغ ژاپنی جاذبه ای محبوب در لاهه است.

 


 

9. قصر صلح

لاهه به عنوان شهر بین المللی صلح و عدالت شناخته شده است ، هیچ چیز بیشتری از کاخ صلح آن مشهور نیست که در سال 2013 میلادی 100 سالگی اش را جشن گرفته است.این کاخ برجسته لاهه محل چند سازمان مهم بین المللی، از جمله دادگاه جهانی، دادگاه دائمی  و کتابخانه قصر صلح است. تورهای گشت و گذار در این مرکز در آخر هفته ها در دسترس هستند. مرکز بازدید کننده، با اطلاعات موجود به هفت زبان روزانه باز است.

 


 

8. موزه Gemeentemuseum Den Haag

موزه Gemeen The Den Haag موزه ای چند منظوره است که شامل نمایشگاه های محصولات هنرمندان شناخته شده و مد، سرامیک و موسیقی می باشد. یکی از زیبا ترین موزه ها در هلند، بخش هنر معاصر Gemeen Museum Den Haag دارای بزرگترین مجموعه Mondrians، از جمله Victory Boogie Woogie در جهان است. بازدیدکنندگان می گویند ساختمان هنر دکو که موزه آن را نیز در بر می گیرد ارزش بازرسی دقیق تری را دارد. موزه همچنین به عنوان موزه شهرداری شناخته شده است و اگرچه خارج از مرکز شهر است اما به راحتی توسط اتوبوس قابل دسترسی است.

 


 
7. موزه Louwman

اتومبیل های عتیقه و کلاسیک . موزه لومان شامل بیش از 250 اتومبیل قدیمی و کلاسیک از جمله وسایل نقلیه ای که قدمت آنها تا سال 1886 می رسد و همچنین محل موتور سیکلت های اولیه است. اتومبیل های برتر عبارتند از Jaguar XKD 606 که Le Mans در سال 1957 و Laconda که در سال 1935ساخته اند . کل مجموعه یکی از قدیمی ترین و زیبا ترین مجموعه های اتومبیل هایخصوصی و کلاسیک در جهان محسوب می شود. موزه همچنین دارای مجموعه ای از هنر مربوط به خودرو مانند پوسترها نیز است.

 


 

6. Escher در Het Paleis

Maurits Cornelis Escher یکی از بزرگترین هنرمندان گرافیک در جهان محسوب می شود هرچند که در سال 1922 درگذشت. شاهکارهای Escher شامل هوا و آب، که در آن پرندگان تبدیل به ماهیشده اند و آبشار با جریان آب به سمت بالا می رود است. گالری آثار هنری او در موزه کاخ قرار دارد که یک بار محل اقامت زمستانی برای ملکه هلند بود. 

 


 

5. Madurodam

کوچکترین شهر هلند Madurodam یک مدل مقیاس 1:25 یک شهر هلندی است. این شهر مینیاتوری محل نمایش ساختمان های سنتی هلندی و نشانه های مشهور از سراسر کشور هلند است. ساختمان ها، بازارها، کانال ها، آسیاب های بادی، فرودگاه اسپیلف، بندر روتردام، میدان سد، کارهای دلتا، کاملا کوچکترین جزئیات تکرار شده است. Madurodam به جای اینکه یک شهر کوچک  مرده و دکوری باشد اما در واقع پر از زندگی است. برای مثال هواپیما در فرودگاه فرود می آیند، قطارها از طریق پارک عبور می کنند و قایق ها شناور می شوند. جاذبه ای محبوب برای نسل جوان و قدیمی، یکی از برترین جاذبه ها در لاهه است.( در تصویر اگر دقت شود افراد دیده میشوند و مقیاس بدست می آید ، جزئیات این ماکت ها به نظرم عالی است و کاملا در تصویر واقعی به نظر می رسند .)

 


 

4. Panorama Mesdag

پانورامای Mesdag قطعا تعجب آور خواهد بود! دلیل تعجب شما یک نقاشی غول پیکر است که 14 متر (46 فوت) بلندا و بیش از 120 متر (280 فوت) در دور تا دور است. این نقاشی از دریا، تپه ها و روستای Scheveningen در سال 1881 است. توسط هنریک ویلهلم Mesdag، یکی از نقاشان مهم از مدرسه The Hague ساخته شده است. نقاشی بسیار بزرگ است، یک ساختمان ویژه برای ساخت آن ساخته شده است. Panorama Mesdag قدیمی ترین عتیقه قرن نوزدهم است.

 


 

3. Mauritshuis

 

موزه Mauritshuis یک فرصت شگفت انگیز برای دیدن برخی از بهترین نقاشی های عصر طلایی نقاشان هلند است اینجا خانه 841 اثر هنرمندان بزرگ مانند هانس هولبین جوان، فرانس هالس، روبنس (صحنه شب)، رامبراند (پرتره) و ورمیر (دختر با یک گوشواره مروارید) است. این موزه در یک خانه ی کلاسیستی هلندی با قدمت قرن هفدهم است که متعلق به یک اشرافزاده بوده است. این موزه کوچک شناخته شده حدود یک چهارم میلیون بازدید کننده در سال جذب می کند.

 


 

2. بولوار Scheveningen

بلوار Scheveningen یک بلوار گسترده است که در کنار ساحل Scheveningen که زمانی یک روستای ماهیگیری سوت و کور بوده است و در حال حاضر یک ساحل دریایی شلوغ است قرار دارد.. یکی از جاذبه های مهم Scheveningen Pier است که امروزه مجموعه سرگرمی و خرید است. Kurhaus هم باید مشاهده شود؛ این یک هتل بزرگ است که از قرن نوزدهم به عنوان حمام تاسیس شد و از آن زمان تا کنون میزبان افرادی معروف از چرچیل تا بن جوی بوده است.

 


 
1. Binnenhof

Binnenhof یک قلعه با قدمت سیزدهم میلادی است که مراکز قابل توجهی را برای ادارات دولتی در هلند ایجاد می کرده است. اینجا جایی است که هر دو مجلس پارلمان، وزارت امور عمومی و دفتر نخست وزیر هلند قرار گرفته است.زمانی که یک سری ساختمان هایی که با یکدیگر متحد شده بودند و در کنار هم بودند Binnenhof به عنوان قدیمی ترین خانه مجلس در جهان معروف بوده است که امروزه هم در حال استفاده است.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 82

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

فرانسه کشوری با قلعه‌های افسانه‌ای، روستاهای کتاب داستانی، استراحتگاه‌های شیک ساحلی، کوه‌های پوشیده از برف و البته پاریس ، شهر زیبا و رمانتیک است پس تعطیلات خود را در فرانسه بگذرانید که پر از مقاصد رویایی است. با برج ایفل، نشان مدرن فرانسه شروع کنید. سپس شاهکارهای هنری معروف را در موزه لوور کشف کنید. یک روز […]

گردشگری کشور اروپایی فنلاند از شهر پر جنب و جوش  (هلسینکی) Helsinki که پایتخت آن می باشد و شهر Turku تور کو شروع می شود و تا جنگل ها و جزایر boreal ادامه دارد، این شهرها  اماکن و جاذبه های فرهنگی و تاریخی منحصر به فردی ارائه می دهند، در حالی که محیط طبیعی فنلاند […]

کشور آسیایی اروپایی ترکیه دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری و تفریحی بسیار است ، یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه استانبول است ، با ما همراه باشید با معرفی بهترین جاذبه های استانبول 1– ایا صوفیه ایا صوفیا یکی از گران ترین نشانه های استانبول بوده است که درسال 536 میلادی به صورت کلیسای بنا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .