با ادامه معرفی بهترین جاذبه ها و مناظر گردشگری کشور پاکستان همراه سایت برترین جاذبه ها باشید

 

6. موری هیلز  Murree Hills

بهترین دیدنی های پاکستان

این یک ایستگاه تپه تابستانی و استراحت تابستانی است و در Murree واقع در بخش منطقه راولپندی واقع می شود. موری پایتخت تابستانی راج بریتانیا در استان پنجاب بود. مردم از سراسر پاکستان در تابستان به آنجا می روند تا از زیبایی در تابستان و در فصل زمستان برای تجربه شگفت آور بارش برف لذت ببرند. Bhurban و New Murree (Patriata) مرکز توریستی اصلی هستند. یکی از محبوب ترین نقاط توریستی Murree گالیل است که دارای زیبایی جذابی است . محبوب ترین مکان های پیک نیک از موری هیلز عبارتند از: دانگا گالی، هیل Muskpuri، ناتالیا گالی، بارا گالی و راه بازار.

 

7. شاندور پاس Shandur Pas

بهترین دیدنی های پاکستان

شاندور – بلندترین قطعه زمین بر روی زمین است با حدود 3738 متر از سطح دریا  و در نیمه راه بین Chitral و Gilgit قرار دارد. هر تابستان یک رویداد آغازی به نام جشنواره پاندای شاندور در اینجا سازماندهی می شود که موضوع مهمی برای جذب گردشگران است. گذر از آن عموما از شیب های برفی در زمستان یک ماجراجویی فوق العاده دشوار است. زمین پولو حدود 168 کیلومتر از شهر اصلی Chitral فاصله دارد و توسط جیپ قابل دسترسی است. جاده در زمستان به دلیل برف سنگین بسته می شود .

 

8. روالاکوت  Rawalakot

بهترین دیدنی های پاکستان

رالاکوت یک شهر در منطقه آزاد کشمیر است و تحت اداره منطقه Poonch Division است. این شهر در یک دره زیبا است که توسط تپه ها احاطه شده است، که در 80 کیلومتری راولپندی و اسلام آباد واقع شده است. روالاکوت یک نقطه بازدید تابستانی است. زمستان در روالاکوت خیلی سرد است. جاذبه های زیادی برای بازدیدکنندگان وجود دارد مانند Banjosa؛ Toli Pir؛ رودخانه پونچ؛ تاتا پانی؛ دریاچه Banjosoa؛ سودانگلی و بسیاری جاذبه های دیگر.

 

9. Ziarat

بهترین دیدنی های پاکستان

Ziarat مرکز منطقه Ziarat بلوچستان، پاکستان است. Ziarat شهر معروف تعطیلاتی بلوچستان است و تقریبا هر مسافر کراچی به کویته در Ziarat متوقف می شود. Ziarat محل اقامت تابستانی کمیساریای عالی بلوچستان و آسایشگاه برای نیروهای اروپایی در کویته بوده است. یک منبع آب خوب در آن وجود دارد و تپه های اطراف آن به خوبی پر از درخت و زیبا هستند. بازدید از کویته بدون سفر به زیارت ناقص است. Ziarat ایستگاه تپه ای در ولسوالی سیبى استان بلوچستان است. در طول تابستان کاملا سرد می شود و زمستان به میزان کافی بارش برف را دریافت می کند.

 

10. دره  Jehlum

بهترین دیدنی های پاکستان

این دره در منطقه ای آزاد ایده آل برای گردشگران داخلی و خارجی است. این دره دارای زیبا ترین دره  “دره لیپا” است. این جذاب ترین و دوست داشتنی ترین دره در منطقه آزاد کشمیر است. مزرعه های برنج سبز پر زرق و برق در تابستان و خانه های معمولی کاشمری، دیدگاه شگفت انگیزی برای افرادی که از این منطقه بازدید می کنند، ارائه می دهند. گردو، گیلاس و عسل Leepa بسیار محبوب و مورد تقاضای زیادی هستند. بسیاری از مکانهای های بازدید کننده مانند Peerchanasi Chikar Chinary، Leepa، Chakothi، Ghari Dopatta، Chokothi Cham-fall و Lake Zilzaal  در آن وجود دارد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

شما درباره شب های جذاب دبی چه چیزی می‌دانید؟ به‌جرئت می‌توان گفت که این شب‌ها جزو فوق‌العاده‌ترین تجربه‌هایی است که هر فردی می‌تواند تجربه کند. طبق آمار رسمی تعداد گردشگران دبی در سال ۲۰۲۴ به حدود ۱۰ میلیون رسیده است. آیا می‌دانید که این تعداد گردشگر چه مقدار سرمایه‌ای را وارد دبی می‌کنند؟ این تعداد […]

توکیو ژاپن از شهرهای شلوغ و مدرن دنیا است که برای سلیقه‌ها، گروه‌های سنی و شخصیت‌های گوناگون جاهای دیدنی فوق‌العاده‌ای دارد. یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی بعد از زلزله سال ۱۹۲۳ و جنگ جهانی دوم دچار آسیب‌های زیادی شد؛‌ به همین جهت بناهای قدیمی چندان زیادی در آن وجود ندارد. در تور ژاپن […]

اینبار در سایت برترین جاذبه ها می خواهیم به معرفی جاذبه های تفریحی و گردشگری برتر شهر آنتالیا کشور ترکیه بپردازیم همراه ما باشید محله قدیمی کالجی محله کالجی دارای کوچه ها و خیابانهای پر پیچ و خم می باشد که محیطی عالی جهت  قدم زدن را فراهم کرده است. سقف ساختمانها در این محله […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .