پاکستان کشوری با نظام جمهوری اسلامی است. این کشور مستقل در جنوب آسیا به دلیل فرهنگ غنی آن، مردم و مناظر آن در سال 2011 یک میلیون گردشگر را جذب کرده است. Harappa و Mohenjo-daro و Taxila برای گردشگری بسیار مشهور اند. سمت شمال پاکستان دارای بسیاری از قلعه های قدیمی، معماری باستانی مانند Hunza وMurree  Swat و دره Chitral است. به گزارش رتبه بندی مسابقات گردشگری و انجمن جهانی در رتبه بندی کشور پاکستان به عنوان یکی از 25 کشور پر بازدید سایت های میراث جهانی انتخاب شده است .

 


10. Concordia

 

جاذبه های پاکستان
کنکوردیا جز زیباترین مکان ها در زمین است. کنکوردیا در قلب Karakoram واقع در منطقه بلوچستان پاکستان است. کنکوردیا بهترین مکان برای کوهنوردان است. کنکوردیا همچنین دارای کمپ های بسیار مهم پایه، به عنوان K2 (3 ساعت)، Broad Peak (2 ساعت) Gasherbrums (3 ساعت) است .

 


 

9. دریاچه صیف الملوک

 

جاذبه های پاکستان

 

دریاچه  ul malook تنها دریاچه ای است که در انتهای قسمت شمالی دره کوهان در نزدیکی شهر ناران واقع شده است. افرادی که از این جادوی طبیعی بازدید می کنند، سیف ul malook را “بهشتی در زمین” نامیده اند. بازدیدکنندگان میتوانند از طریق جیپ و سایر ماشینها در فصل تابستان به این مکان برسند، اما در زمستان به علت بارش شدید، این مکان تنها از طریق 3 تا 4 ساعت پیاده روی امکان پذیر است.

 


 

8. دریاچه Attabad

 

جاذبه های پاکستان

 

دریاچه Attabad در ماه ژانویه 2010  ایجاد شده است. دریاچه Attabad همچنین به عنوان دریاچه هونزا شناخته می شود و در دره هونزا در منطقه پاکستان واقع شده است. این یکی از بزرگترین دریاچه های مصنوعی در پاکستان است.

 


 

7. دره سوات

 

جاذبه های پاکستان
دره Swat یکی از زیبا ترین و درخشان ترین دره ها در منطقه پاکستان است. بسیاری از بازدید کنندگان اولین طعم فرهنگ پاکستانی خود را در Mingora دریافت می کنند، Mingora در بانک رود سوات واقع شده است. در پاکستان دره ساوات به عنوان سوئیس پاکستان نامگذاری شده است. یکی از محبوب ترین مکان های توریستی در پاکستان است .

 


 

6. معدن نمک خورا

 

جاذبه های پاکستان

 
Khewra بزرگترین معدن نمک جهان است که در Khewra واقع شده است. این یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری پاکستان است و حداکثر 250،000 گردشگر هر ساله از این مکان بازدید می کنند. یک قطار کوچک وجود دارد که بازدید کنندگان را به داخل معدن نمک می برد. در داخل معدن نمک شما می توانید تعدادی از کپی های ساخته شده با آجر نمکی از جاذبه های توریستی مهم  پاکستان را ببینید.

 


 

5. Pir Sohawa  در شهر اسلام آباد

 

جاذبه های پاکستان

 

Pir Sohawa بسیار معروف در میان ساکنان اسلام آباد و بازدید کنندگان خارجی است. Pir sohawa دارای تعدادی از رستوران ها و جایی است که بازدید کنندگان می توانند از غذا و دیدگاه آن لذت ببرند. این مکان نمایشش چون منظره جنگل ها و درختان  Margalla Hills خواهد داشت.

 


4. قلعه Rani Kot

 

جاذبه های پاکستان

 

قلعه رانی کوت بزرگترین قلعه جهان است که حدود 26 کیلومتر است. این یک قلعه تاریخی است که در استان سند پاکستان واقع شده است. قلعه رانی کوت نیز به عنوان “دیوار بزرگ سند” شناخته می شود.

 


 

3. ایستگاه Gorakh Hill

 

جاذبه های پاکستان

 

ایستگاه تپه گورخ در Dadu واقع در استان سند پاکستان است. این تنها ایستگاه تپه ای در سند است. این تنها مکان در سند است که در زمستان بارش برف دارد.

 


 

2. قلعه Lahore

 

جاذبه های پاکستان

 

قلعه لاهور همچنین به عنوان Shahi Qila شناخته می شود، که در شهر تاریخی لاهور واقع شده است. این قلعه در زمان سلطنت امپراتوری مغول در سال 1605 ساخته شده است.

 


 

1. Mohenjo Daro

 

جاذبه های پاکستان
Mohenjo دارو به معنی گودال مرده است. این مکان در سال 1922 کشف شد و حدود 30 کیلومتری از شهر لارکانا واقع شده است. مطمئنا Mohenjo Daro در 2600 قبل از میلاد ساخته شده است و یکی از مهمترین اماکن شهری در آن دوران بوده است.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 63

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

توکیو ژاپن از شهرهای شلوغ و مدرن دنیا است که برای سلیقه‌ها، گروه‌های سنی و شخصیت‌های گوناگون جاهای دیدنی فوق‌العاده‌ای دارد. یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی بعد از زلزله سال ۱۹۲۳ و جنگ جهانی دوم دچار آسیب‌های زیادی شد؛‌ به همین جهت بناهای قدیمی چندان زیادی در آن وجود ندارد. در تور ژاپن […]

اینبار در سایت برترین جاذبه ها می خواهیم به معرفی جاذبه های تفریحی و گردشگری برتر شهر آنتالیا کشور ترکیه بپردازیم همراه ما باشید محله قدیمی کالجی محله کالجی دارای کوچه ها و خیابانهای پر پیچ و خم می باشد که محیطی عالی جهت  قدم زدن را فراهم کرده است. سقف ساختمانها در این محله […]

جنگل های بارانی که پر از فیل ها هستند، معابد باستانی و مردم محلی در سفر به تایلند  می توانند جز خاطرات این سفر باشند. سواحل زیبا و بعضی از بهترین غذاهای جهان را نیز اضافه باید کرد. و شما می توانید هر نوع تجربه ای که می خواهید در شهر های کوچک تایلند از تفریح شبانه در Ao Nang […]

2 پاسخ به “بهترین مکان های توریستی پاکستان”

  1. با سلام ما پنج نفر هستیم که قصد سفر به پاکستان و سپس از منطقه کشمیر پاکستان از طریق اتوبان کوروکال به چین ایا تور گردشگری هست معرفی فرمائید تلفن تماس
    ********
    با تشکر

    • سلام ، متاسفانه در این زمینه فعالیتی ندارم ، چند روز پیامتان را می گذارم ، شاید تور لیدر یا آزانسی ببیند ، بعد از یک هفته شماره تماس را پاک میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .