پاکستان جز زیباترین مکان های جهان برای دیدار است، مخصوصا در مناطق شمالی پاکستان و منطقه کشمیر. این بخش از کشور به خاطر کوه های بلند ، دره های سرسبز، رودخانه های قدرتمند، دریاچه های زیبا و حیات وحش شگفت انگیز در سراسر جهان مشهور است. در پاکستان بهترین مکان های کمپینگ وجود دارد که گردشگران می توانند از پیاده روی و کمپینگ لذت ببرند. مهمترین جاذبه های توریستی پاکستان Valley Neelum ( سوئیس کوچک ) ،دره سوات ، دره کوهستان و دره Hunza هستند. همه این مکان ها جز زیبایی های طبیعی جهان هستند. 

لیست زیر 10 تا از بهترین مکانهای طبیعی برای بازدید در پاکستان است.

1. Valley Neelum

بهترین جاذبه های پاکستان

دره نیلام یک دره غول پیکر 144 کیلومتر است در منطقه ای آزاد . دره در شمال شرق مظفرآباد (پایتخت آزاد کشمیر) واقع شده است. دره هیمالیا کوچک، دره رودخانه نئلام دارای منظره زیبا و منظره پانوراما است، تپه های سرسبز در هر دو طرف رودخانه پر سر و صدای نئولوم، جنگل های سرسبز ، جریان های جادویی و محیط های جذاب می باشد که دره را به محل آرامش تبدیل می کند .

دره Neelum یکی از جذاب ترین مکان ها برای گردشگران است که به سبب زیبایی های سرسبز آن، چشمه ها، رودخانه ها، دریاچه ها و کوه های تپه ای و غرقابی شناخته شده است. 

 

2. دره هونزا

بهترین جاذبه های پاکستان

دره هونزا یک دره کوهستانی در منطقه Gilgit-Baltistan است، که قبلا یک محل شاهزاده ای بوده است. دره Hunza واقع در شمال / غرب رودخانه هونزا، در ارتفاع حدود 2500 متری است. دره دارای سه منطقه – Hunza بالا (Gojal)؛ مرکز هونزا و هونزا پایین است .

دره هونزا زیباترین مکان برای دیدار است و مکان های زیادی برای دیدن دارد. برخی از این مکان بسیار زیبا هستند. 

 

3. دره سوات Swat

بهترین جاذبه های پاکستان

دره سوات یک منطقه اداری در استان خیبر پختونخوا پاکستان است. این دره فوقانی رودخانه سوات است که در دامنه هندو کوش زیبایی هایش افزایش می یابد.

دره سوات، مینی سویس پاکستان گفته می شود و جاذبه های زیادی برای بازدید از قبیل دره و دریاچه، دره طبیعی Ushu و جنگل Ushu دارد .

 

4. دره کالاش Kalash

بهترین جاذبه های پاکستان

دره کالاش یکی از جاذبه های مهم گردشگری در پاکستان است. این دره در ناحیه Chitral پاکستان واقع شده است.این دره دارای پیشینه تاریخی است اما در تاریخ آن اختلاف نظر وجود دارد. کالاش در واقع یک تمدن بسیار قدیمی یونانی است. افرادی که متعلق به این تمدن هستند “کلاه” نامیده می شود. متعلق به قبایل قدیمی اند و دارای دین و فرهنگ خاص خود هستند. این دره یک فرهنگ منحصر به فرد و شگفت انگیز دارد. مردم اینجا در روستاهای کوچک زندگی می کنند که در طرفهای تپه ساخته شده اند. این روستاها در حوالی رودخانه ها هستند. مردم خانه های خود را با چوب های خشن ساخته اند. مردم Kalash شاد هستند، آنها جشن های بسیاری مانند جشنواره Uchal، جشنواره فو و جشنواره Chomos دارند .

 

5. دره Kaghan

بهترین جاذبه های پاکستان

دره Kaghan یک دره زیبا در شمال شرق منسره است. این گردشگران زیادی را نه تنها از پاکستان بلکه از سراسر جهان جذب می کند. دره کوهستانی، که به خاطر زیبایی و جذابیت آن، معروف است، یکی از زیباترین اقامتگاه های گردشگری جذاب در حوزه هنری هزاره است. نقاط زیبا و جذاب مانند Shogran، Jared، Naran، Lake Saiful Muluk، Lake Dudipat Sar، Lake Lulu Sar، Babusar Pass و خیلی چیزهای دیگر در آن وجود دارد.

 

ادامه دارد ……

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 9

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

شما درباره شب های جذاب دبی چه چیزی می‌دانید؟ به‌جرئت می‌توان گفت که این شب‌ها جزو فوق‌العاده‌ترین تجربه‌هایی است که هر فردی می‌تواند تجربه کند. طبق آمار رسمی تعداد گردشگران دبی در سال ۲۰۲۴ به حدود ۱۰ میلیون رسیده است. آیا می‌دانید که این تعداد گردشگر چه مقدار سرمایه‌ای را وارد دبی می‌کنند؟ این تعداد […]

توکیو ژاپن از شهرهای شلوغ و مدرن دنیا است که برای سلیقه‌ها، گروه‌های سنی و شخصیت‌های گوناگون جاهای دیدنی فوق‌العاده‌ای دارد. یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی بعد از زلزله سال ۱۹۲۳ و جنگ جهانی دوم دچار آسیب‌های زیادی شد؛‌ به همین جهت بناهای قدیمی چندان زیادی در آن وجود ندارد. در تور ژاپن […]

اینبار در سایت برترین جاذبه ها می خواهیم به معرفی جاذبه های تفریحی و گردشگری برتر شهر آنتالیا کشور ترکیه بپردازیم همراه ما باشید محله قدیمی کالجی محله کالجی دارای کوچه ها و خیابانهای پر پیچ و خم می باشد که محیطی عالی جهت  قدم زدن را فراهم کرده است. سقف ساختمانها در این محله […]

یک پاسخ به “جاذبه های گردشگری پاکستان”

  1. من از پاکستان خیلی خیلی خیلی خوش آمد من میخایی برم هندوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .