در سال‌های اخیر، استارت‌آپ‌های ایرانی رشد و موفقیت چشمگیری داشته.

معرفی 5 استارت آپ موفق در ایران

استارتاپ دیجی کالا

استارتاپ دیجی‌کالا با شعار “استفاده از فناوری برای خلق تجربه‌ی خرید خوشایند” از سال ۱۳۸۵ شروع به کار کرده و به یکی از بزرگترین استارتاپ های موفق ایران تبدیل شده است. ایده اصلی آن از نقد و بررسی کالاهای دیجیتال شکل گرفته و با گذر زمان، به فروشگاه اینترنتی گسترده‌تری تبدیل شده است. این استارتاپ به دلیل حضور قوی در زمینه انبارداری با انبارهای ۹۵ هزار مترمربع در سراسر ایران، توانایی پردازش روزانه ۸۵۰ هزار کالا و انبارکردن ۶ میلیون کالا را دارد. عوامل کلیدی موفقیت آن شامل تحویل محصولات با کیفیت، مقرون به صرفه بودن، مشاوره به مشتریان، تنوع بالا در محصولات، ارسال سریع، ضمانت بهترین قیمت و تضمین اصل بودن کالا است. دیجی‌کالا به عنوان مرجع و راهنمای خرید آنلاین با بیش از 4.5 میلیون بازدید کننده روزانه، 85 درصد سهم بازار فروش آنلاین در ایران را به خود اختصاص داده و با بیش از 4 میلیون کالای مختلف، به عنوان بزرگترین خرده‌فروشی‌ آنلاین در خاورمیانه شناخته می‌شود.

استارتاپ اسنپ

استارتاپ اسنپ، که در سال ۱۳۹۳ توسط «شهرام شاهکار» تأسیس شد، از ابتدا با ارائه یک اپلیکیشن کارآمد در زمینه حمل‌ونقل عمومی، به سرعت توانست تعداد زیادی از رانندگان و مسافران را به خود جلب کند. این استارتاپ به تدریج با ارائه خدمات با کیفیت بالا، قیمت پایین و پشتیبانی قوی، جایگاه خود را در بازار حمل‌ونقل ایران ایجاد کرد. از ابتدای فعالیت تاکنون با میانگین رشد ماهیانه ۱۰۰ درصدی، اسنپ به یکی از نام‌های برجسته حوزه تجارت الکترونیک در ایران تبدیل شده است. ویژگی‌هایی همچون ثبت‌نام رایگان راننده و مسافر، ایجاد اشتغال سریع و راحت، ارزان‌تر بودن کرایه‌ها برای مسافران، کمیسیون پایین برای رانندگان و تأکید بر امنیت مسافر و راننده به عنوان عوامل کلیدی در موفقیت اسنپ تلقی می‌شوند. اسنپ با توسعه خدمات به حوزه‌های مختلف مانند غذا (اسنپ فود)، سفر (اسنپ تریپ)، سوپرمارکت (اسنپ مارکت)، و ارسال کالا (اسنپ باکس) نیز گسترش یافته و در بیش از ۱۰۰ شهر ایران خدمت ارائه می‌دهد. این استارتاپ، به عنوان یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین استارتاپ های ایرانی، نه تنها در زمینه حمل‌ونقل بلکه در سایر حوزه‌ها نیز نقش برجسته‌ای ایفا کرده است.

استارتاپ آپارات

آپارات، یکی از پرمخاطب‌ترین و بهترین استارت‌آپ های ایرانی در حوزه نمایش ویدئو است که در سال ۱۳۸۹ تأسیس شد. این استارتاپ به وسیلهٔ «محمد مهدی شکوری مقدم» با هدف تأسیس یک سایت اشتراک ویدئویی بومی در ایران به عنوان جایگزین یوتیوب، راه‌اندازی شد. آغاز فعالیت این سرویس با ارائه نسخه‌ی اندروید و پیشرفت سریع آن، باعث گسترش شهرت و تعداد بازدیدهای روزانه به بیش از یک میلیون شد. از سال ۱۳۹۴ به بعد، آپارات با نوآوری‌های متعدد از جمله امکان زیرنویس، پخش زنده، و برگزاری مسابقات، در فضای دیجیتال ایران توانسته است به عنوان یکی از پیشروهای این حوزه محسوب شود. از جمله دلایل موفقیت این استارتاپ می‌توان به سرعت بالا، امکان کسب درآمد، ترافیک اینترنتی نیم‌بها، و قابلیت دنبال کردن و دنبال شدن اشاره کرد. این استارتاپ با بیش از ۱۸۰ میلیون بازدید و ۳۶ میلیون کاربر فعال در ماه، به عنوان یکی از برجسته‌ترین استارتاپ های ایرانی با موفقیت در حوزه نمایش ویدئو شناخته می‌شود.

استارتاپ کافه بازار

استارتاپ کافه‌بازار، در دسامبر ۲۰۱۰ توسط تیمی از فارغ‌التحصیلان و دانشجویان ایرانی تأسیس شد و به عنوان یک ایده ناب و کاربردی با همت شرکت «آوای همراه هوشمند هزاردستان» به عنوان یک جایگزین موثر برای دسترسی به برنامه‌ها و بازی‌های اندروید در ایران به راه انداخته شد. این استارتاپ به عنوان یک بستر کامل از خدمات، محتوا و محصولات دیجیتال برای کاربران اندرویدی در ایران شناخته می‌شود. کافه‌بازار تا به امروز با مأموریت اصلی عرضه برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی در ایران، توانسته است به عنوان یک استارتاپ موفق ایرانی و معتبر در این حوزه شناخته شود. گزارش‌های سالانه‌ی سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که کافه‌بازار با ارائه بیش از ۱۳۰ هزار اپلیکیشن کاربردی و ۳۱ هزار بازی، به عنوان یکی از استارت‌آپ های موفق ایرانی به شمار آمده است. از جمله دلایل موفقیت این استارتاپ می‌توان به برنامه‌ها و بازی‌های متنوع، خدمات پرداخت آسان، قابلیت «بازار کودک»، معرفی محتوای گلچین شده توسط تیم سردبیران کافه‌بازار و پشتیبانی در تمام روزهای هفته اشاره کرد. این استارت‌آپ با داشتن تعداد دانلود و به‌روزرسانی بازی و اپلیکیشن در سال ۱۳۹۹ به عدد ۱/۶ میلیارد، از موفقیت‌های چشمگیر خود در بازار دیجیتال ایران خبر می‌دهد.

استارتاپ الوپیک

استارتاپ الوپیک، که در سال ۱۳۹۵ تأسیس شد، به سرعت به یکی از استارت‌آپ‌ های موفق در ایرانی تبدیل شده است. این برند با بیش از ۲۳۰ نفر کارمند و حدود ۱۰۰ هزار سفیر، جایگاه قوی خود را در بازار ایران برجسته کرده است. مدیرعامل الوپیک، «مهدی نائبی»، ابتدا سرویس اینترنتی “کوئیک ویک” را در لندن تأسیس کرد و سپس تصمیم گرفت به ایران بازگردد و الوپیک را به وجود آورد. الوپیک یک اپلیکیشن سفارش پیک موتوری است که به کاربران این امکان را می‌دهد که به سرعت و با کمترین هزینه برای ارسال بسته‌های خود درخواست پیک موتوری ثبت کنند. از جمله دلایل موفقیت این استارتاپ می‌توان به قابلیت دنبال کردن حرکت پیک روی نقشه، هزینه‌ی پایین الوپیک نسبت به رقبا، و افزایش تعداد سفیرها در شهرها اشاره کرد. به عنوان یکی از برترین استارتاپ های ایرانی، الوپیک با خدمات متنوع خود از جمله الوپیک، الو تاکسی، الو فروش، الو وانت و الو پست، توانسته است در بازار رقابتی این حوزه جایگاه خود را تثبیت کرده و به عنوان یکی از استارتاپ‌های پیشرو در حوزه‌ی خدمات ارسال و پیک موتوری شناخته شود.

سخن پایانی

موفقیت استارت‌آپ های موفق ایرانی گواهی بر محیط پویای کسب و کاری است که از ایده های نوآورانه، برنامه ریزی دقیق و مهارت های استثنایی کارآفرینان داخلی پشتیبانی میکند

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!