بسیاری از گونه های پرندگان در سیاره ما وجود دارند . پرندگان ذکر شده در زیر برای استتار یا جذب یک همسر، همه رنگهای یک رنگین کمان را در پرهای زیبای خود به نمایش در می آورند !


پرنده زیبا Quetzal

Quetzal یک پرنده زیبا و رنگارنگ در خانواده trogon است.آنها در جنگل ها یافت می شوند، که به طور فراوانی در مناطق مرطوب تر هستند. همه پنج گونه جنس Pharomachrus تنها در نئوتروپیک یافت می شوند، در حالی که گونه ی Euptilotis منحصر به فرد در مکزیک و جنوب ایالات متحده یافت می شود. آنها نسبتا بزرگ هستند و به بیش از 13 اینچ می رسد. Quetzal تغذیه اش از میوه، انواع توت ها، حشرات و قورباغه های کوچک است. آنها حتی با پرهای رنگی خود نیز می توانند در زیستگاه های جنگلی خود دچار مشکل شوند. پاهای این پرنده با داشتن دو انگشت به جلو و دو پشت منحصر به فرد، کمک به پرنده  perching در بالا رفتن از درختان می کند .

 


Mandarin duck پرندگان زیبا
اردک ماندارین  ( Mandarin duck )  یک گونه اردک پرچمی در چین و ژاپن است. این یکی از تنها دو عضو جنس Aix است، دیگری اینکه این  اردک ، اردک آمریکای شمالی است. هر دو جنس مرد و زن دارای حلزون هستند، اما تاج در مردان بیشتر است. جلبک مرد پس از جفت گیری در فصل زمستان (تابستان) پر می شود.

 

 پرندگان زیبا Green headed tanager
سبز سرگردان ( Green headed tanager ) یکی دیگر از پرنده نئوتروپیک، است که بیشتر در منطقه کم ارتفاع است. رژیم غذایی آنها ترکیبی از میوه ها و حشرات مانند مورچه ها و کرم ها است. این پرنده قابل توجه به طور کلی با افراد خاصی از گونه های آن ارتباط دارد. این معمولا در گروه های خانوادگی و دسته های بزرگتر از 6 تا 12 پرنده و گاهی تا 20 تایی یافت می شود.دسته ها را می توان به عنوان دسته های تک گونه ای یا مخلوط با سایر گونه های گوشت خوار مشاهده کرد.

 

 پرندگان زیبا Bluejay
بلژیا ( Bluejay ) بومی مناطق بسیاری از شرق و مرکز ایالات متحده است . جمعیت غربی ممکن است مهاجر باشند. آنها همچنین در نیوفاندلند و کانادا نیز یافت می شوند. این پرنده رنگارنگ تغذیه اش از آجیل و دانه هایی مانند بذرها، میوه های نرم، حشرات و بعضی اوقات بی مهره های کوچک تأمین می کند. گاهی اوقات آنها می توانند حشرات را در حین پرواز مشاهده کنند.

Bluejays جوان توسط مادر به مدت هشت تا دوازده روز پس از تولد دفع می شوند و ممکن است برای یک یا دو ماه بعد از آن با والدین خود باقی بمانند.

 

 پرندگان زیبا Victoria crowned pigeon
کبوتر ویکتور تاج ( Victoria crowned pigeon ) این زیبایی خیره کننده به نام ملکه ویکتوریا پادشاه بریتانیا است. کبوتر تاجدار ویکتوریا بومی شمال و شمال غربی گینه است. معمولا در مناطقی زندگی می کند که قبلا دشت های آبرفتی و جنگل های ساگو بودند. به دلیل شکار شدید کبوتر تاجدار ویکتوریا در سراسر حوزه های انسانی مستقر است.پرنده به راحتی تمیز داده می شود، به طوری که به سادگی توسط شکارچیان دیده می شود. به همین دلیل آن در نزدیکی منقرض و تهدید شده در فهرست قرمز IUCN نامگذاری شده است .

 کبوتران زیبا Nicobar pigeon
کبوتر نیکوبار (Nicobar pigeon )  یکی از بزرگترین گونه های کبوتر است. آنها در جزایر کوچک و در مناطق ساحلی از جزایر اندامان و نیکوبار، هند، شرق از طریق مجمع الجزایر مالایی، به سلیمان و پالائو یافت می شوند. این پرندگان از انواع مختلف دانه ها، میوه ها و بی مهرگان کوچک تغذیه می کنند و دارای آرواره های بسیار عضلانی هستند که آنها را قادر می سازد تا آجیل های سخت پوشیده شده را بخورند. دانشگاه آکسفورد دریافت که کبوتر نیکوبار نزدیک ترین عضو زندگی پرنده دودو است.

 زیباترین پرندگان Painted bunting
تزیین رنگ ( Painted bunting ) این گونه های معمولی هنوز زیبا در جنوب شرقی ساحلی و در جنوب مرکزی ایالات متحده زندگی می کنند . Buntings رنگ خوراکی برای مواد غذایی تحت پوشش چگالی و فیدرهای پرنده است. گاهی اوقات آنها در چمن به دنبال دانه می روند.

 

 زیباترین پرندگان Lesser bird of paradise
پرنده کوچک بهشت (Lesser bird of paradise ) ​​بومی جنگل های گینه نو و جزایر نزدیک آن است، رژیم غذایی آنها عمدتا شامل میوه، حشرات و حلزون است. پرنده کوچک بهشت ​​در معرض خطر انقراض قرار گرفته است، اما زیستگاه آن، جنگل های بارانی گرمسیری پاپوآ گینه نو و ایروان جیا به طور فزاینده ای تهدید می شوند و به سرعت در حال نابودی اند.

Long tailed widowbird پرندگان زیبا
طولانی دم (Long tailed widowbird ) این گونه پرطرفدار زیبا، پرنده بیضوی طولانی باله در آنگولا، بوتسوانا، جمهوری دموکراتیک کنگو، کنیا، لسوتو، آفریقای جنوبی، سوازیلند، زامبیا و جنوب زایر یافت شده است. آنها در مراتع مرطوب، در دسته های متشکل از یک تا دو مرد و تعداد بیشتری از زنان زندگی می کنند.

رژیم غذای مرغ دریایی طولانی مدت عمدتا از دانه ها و حشرات تشکیل شده است. آنها اغلب غذا را در دسته ها روی زمین می گذارند، هرچند گاهی اوقات آنها می توانند حشرات را در پرواز شکار می کنند .

 زیباترین پرندگان Red crested turaco
قرمز خاردار توراكو ( Red crested turaco ) به عنوان قره قوز قرنطینه پیش از میلاد، بومی غرب آنگولا است. این بیشتر در جنگل ها و چمنزار ها در درختان و بوته ها یافت می شود.رژیم غذایی  Turacos سرخ به طور عمده شامل میوه ها، انواع توت ها، انجیر، برگ و دانه، موریانه ها و حلزون های بزرگ است.

 زیباترین پرندگان Golden Pheasant
فاز گل طلایی ( Golden Pheasant ) ، فازهای طلایی بومی جنگل های کوهستانی غربی چین هستند، اما به دلیل محبوبیت آنها، جمعیت های گوناگون در بسیاری از کشورهای دیگر آورده شده است. آنها از غلات، برگ و بی مهره ها تغذیه می کنند، اما در شب در بین درختان می روند .آنها پرندگانی بسیار دست و پا چلفتی در پرواز هستند، بنابراین آنها ترجیح می دهند که بیشتر وقت خود را بر روی زمین صرف کنند. در صورت احساس خطر، آنها می توانند با سرعت بسیار بالا و با صدای بال های متمایز به سمت بالا بروند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 3.9 / 5. تعداد آرا: 119

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

اگرچه گربه های کوچک دوست داشتنی اند اما گربه های بزرگ نیز زیبا، مهربان و بازیگوش هستند. بعضی از آنها حتی مشابه خانواده های BIG WILD CATS نیز هستند. اینجا لیستی از 10 تا از بزرگترین گربه های جهان است.   توضیح پوند : یکی از واحدهای وزن است و تقریبا معادل نیم کیلوگرم ( مقداری […]

طبیعت ایران با داشتن تنوع بی نظیر باعث شده تا زیستگاه حیوانات نادر و کمیابی از جمله پلنگ ایرانی، گربه پالاس و کوچکترین فوک در جهان باشد؛ متاسفانه بعضی از این حیوانات در خطر انقراض هستند. در ایران به جای یک حیوان ملی واحد، لیستی از نمادهای ملی وجود دارد که شامل شیر آسیایی ، […]

کوسه ها به عنوان ماشین های جنگی کشتن شهرت دارند . آنها ابتدایی، کارآمد و کاملا مناسب برای شکار در اقیانوس های سیاره زمین هستند . کوسه ها به مدت زمان طولانی در اطراف ما بوده اند و در چند میلیون سال گذشته بیش از حد تغییر نکرده اند. شیوه زندگی و شکار کوسه بسیار […]

4 پاسخ به “معرفی پرندگان زیبای جهان”

  1. زیبا نبودن
    گالری من رو ببینین خیلی عکس پرنده ی زیبا داره
    ۴ستاره میدم چون زحمت کشیدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .