بیماری های قلبی علت اصلی مرگ و میر در جهان است. میلیون ها نفر در سال از بیماری های قلبی رنج می برند.انتخاب غذاهای سالم برای قلب یکی از بهترین گزینه ها برای جلوگیری از این بیماری خطرناک است. در اینجا لیستی از 5 خوردنی برای داشتن  یک قلب سالم ارائه شده است.

 


 

5 .گوجه فرنگی tomatoe

میوه برای سلامت قلب

چگونه خوردن گوجه فرنگی به شما کمک می کند تا خطر بیماری های قلبی را کاهش دهید

  • لیکوپن موجود در گوجه فیتوشیمیایی است که رنگ گوجه فرنگی را به رنگ قرمز روشن نشان می دهد. این ماده در گوجه فرنگی بسیار فراوان است. بسیاری از مطالعات پزشکی نشان داده اند که لیکوپن می تواند برای سلامت قلب مفید باشد. مصرف متعادل از گوجه فرنگی غنی از لیکوپن می تواند سطح آسیب DNA را در سلول های خونی کاهش دهد. لیکوپن همچنین دارای کالری کمی است. از این رو، افزودن گوجه فرنگی به رژیم غذایی روزانه می تواند خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد.
  • مصرف سالم گوجه فرنگی می تواند از تجاوز ناخواسته به پلاکت ها جلوگیری کند. نقش سلولهای پلاکتی در خون شما این است که عروق خونی آسیب دیده را ترمیم و لخته شدن را برای جلوگیری از خونریزی ایجاد کنند. در عین حال اختلال عملکرد پلاکتی می تواند مشکلات قلبی شدید را ایجاد کند. گوجه فرنگی یکی از بهترین مواد غذایی است که برای کاهش خطر ابتلا به این مورد خوردن آن ضروری است.
  • گوجه فرنگی غنی از پتاسیم است. این یک عنصر مهم برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی است. گوجه فرنگی داری سدیم کم است. بنابراین، این ابر میوه به شما کمک می کند تا به طور موثر فشار خون را کاهش دهید.

4 . شکلات تلخ ( تیره ) dark chocolate

چگونه خوردن شکلات تلخ به شما کمک می کند تا خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید

  • شکلات تیره حاوی یکی از مهمترین فلاونوئیدها (یک ترکیب گیاهی) است که فلاوانول نام دارد. آنها دارای خواص ضد اکسید کننده قوی هستند که به مبارزه با آسیب سلولی و کاهش فشار خون کمک می کنند.
  • مصرف متوسطی از شکلات های تیره می تواند سطح کلسترول LDL (کلسترول بد) را کاهش دهد و میزان کلسترول HDL (کلسترول خوب) را افزایش دهد. به این ترتیب، شکلات های تیره به شما کمک می کنند تا از چندین بیماری قلبی جلوگیری کنید.
  • شکلات تیره حاوی یک ترکیب گیاهی زیستی به نام پلی فنول است. این ترکیب می تواند قلب شما را با حفظ رگ های خونی و کاهش فشار خون محافظت کند .

 


3 . گردو walnuts

میوه برای سلامت قلب

چگونه خوردن گردو به شما كمك می كند تا خطر ابتلا به بیماری های قلبی را كاهش دهید

  • گردو در میان سالم ترین آجیل ها برای اضافه کردن به رژیم غذایی روزانه خود است. مصرف منظم آن می تواند سلامت قلب شما را بهبود بخشد. گردو حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و اسیدهای آمینه L-arginine است. این عناصر با تشکیل لخته های خون مبارزه می کنند و دیواره های شرایین شما را سالم نگه می دارند .
  • شما می توانید سطح کلسترول را با مصرف یک مقدار متعادل از گردو روزانه کاهش دهید. این به طور کلی میزان LDL کلسترول بد را کاهش می دهد.
  • فعال سازی سلول های پلاکت ناخواسته می تواند منجر به لخته شدن بیش از حد شود. اما با اضافه کردن گردو به رژیم غذایی روزانه می توانید سطح چنین خطری را کاهش دهید.
  • گردو غنی از پتاسیم، منیزیم و کلسیم است. این عناصر به کاهش فشار خون کمک می کند.

2 . زغال اخته blueberry

میوه برای سلامت قلب

چگونه خوردن زغال اخته به شما کمک می کند تا خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید

  • در نتیجه متابولیسم، سیگار کشیدن، الکل و داروها ، رادیکال های آزاد (الکترون های ناخواسته) در بدن شما تشکیل می شود. ایجاد بیش از حد رادیکال های آزاد می تواند باعث مشکلات قلبی شود. از آنجا که رادیکال های بسیار واکنشی آزاد می توانند دیواره های شریانی را آسیب برسانند. برای مبارزه با رادیکال های آزاد افزودن زغال اخته به رژیم غذایی خود که غنی از آنتی اکسیدان ها است گزینه خوبی است.این خوردنی باعث کاهش آسیب سلول ها و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود .
  • خوردن زغال اخته سطح کلسترول بد به نام کلسترول LDL را در بدن کاهش می دهد. سطح بالای کلسترول LDL یکی از عناصر اصلی بیماری های قلبی-عروقی است.
  • مصرف روزانه زغال اخته می تواند فشار خون را کاهش داده و دیواره های شرایین را قوی نگه دارد.
  • زغال اخته غنی از آنتوسیانین ها است که می تواند در برابر بیماری های قلبی عروقی مبارزه کند.
  • فیبر یکی از عناصر اصلی برای قلب سالم است. زغال اخته غنی از فیبر است. مزیت اصلی فیبر، کمک به کاهش کلسترول در بدن شما است. همچنین با کلسترول LDL بد مبارزه می کند. بنابراین، فیبر، احتمال بیماری های قلبی را کاهش می دهد. غذاهای غنی از فیبر همچنین به کاهش فشار خون و محافظت در برابر سکته مغزی کمک می کنند.

1 . آووکادو avocado

میوه برای سلامت قلب

چگونه خوردن آووکادو به شما کمک می کند تا خطر بیماری های قلبی را کاهش دهید

  • آوکادو سالم یک منبع عالی از چربی های یکنواخت است. این چربی های سالم می تواند سطح LDL کلسترول بد را کاهش دهد. بنابراین، مصرف متوسط ​​آن می تواند خطر حمله قلبی و سکته را کاهش دهد.
  • آوکادو غنی از پتاسیم می تواند به طور موثر فشار خون را کاهش دهد. آووکادو همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.
  • آووکادو منبع خوبی از کاروتنوئیدها، یک رنگدانه گیاهی است. این کمک می کند تا سلامت قلبی و عروقی را بهبود بخشد.
  • رادیکال های آزاد در بدن شما به عنوان یک نتیجه از روند طبیعی بدن تشکیل می شود. این رادیکال های آزاد بسیار فعال ، کلسترول را اکسید می کنند. سپس کلسترول اکسید شده دیواره های شريانی را خط می دهد. چنین شرایطی ممکن است در چندین بیماری قلبی و سکته مغزی ایجاد شود. از آنجا که زمانی که کلسترول اکسید شده بیشتر در دیواره شریان انباشته می شود، خون نمی تواند به میزان طبیعی جریان یابد و باعث مشکلات شدید قلب می شود. ویتامین E می تواند به طور موثر در برابر اکسیداسیون کلسترول ها مبارزه کند. این ترکیب در آووکادو بسیار غنی است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 59

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

اکبر جوجه برند تجاری یکی از رستوران‌های زنجیره‌ای ایران است که نامی آشنا نه‌تنها در شمال کشور، بلکه در سراسر ایران محسوب می‌شود. اگرچه این رستوران و غذای ایرانی فعالیت خود را از یک قهوه‌خانه کوچک بین‌راهی در شهرستان گلوگاه مازندران آغاز کرد؛ اما امروزه چندین شعبه در شهرهای مختلف دارد که کیفیت آن‌ها مثال‌زدنی […]

در سال‌های اخیر نفوذ اینترنت در زندگی مردم افزایش پیدا کرده است. ازاین‌رو اغلب کسب‌وکارها از جمله رستوران‌ها و فست‌فودها به‌دنبال ارائه خدمات خود از طریق اینترنت هستند. سفارش آنلاین غذا هم برای رستوران‌ها و هم برای مشتریان مزایای زیادی دارد. مزیت این روش خرید غذا برای رستوران‌ها فروش بیشتر است. همچنین برخی از رستوران‌ها […]

سالادهای ایتالیایی در تمام دنیا شهرت زیادی دارند و با ترکیبی لذیذ از انواع سبزیجات و پروتئین، طعمی دلپذیر و ظاهری جذاب دارند. به طور معمول انواع سالاد های ایتالیایی با سس های خانگی و خوشمزه یک گزینه مناسب برای دورهمی ها و مهمانی ها محسوب می شود و رنگ و جلوه بی نظیری به […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .