فقط شامپوها، روغن ها و سایر درمان های دیگر نیستند که می توانند سلامت موها را تضمین کنند بلکه برای سلامتی کلی مو، شما باید اطمینان حاصل کنید که تمام مواد مغذی ضروری در مقدار مناسب را بدن شما جذب می کند . وبسایت برترین جاذبه ها لیستی از superfoods برای داشتن موهای سالم ارائه کرده است.

 


 

8. هویج

مواد غذایی برای داشتن موهای سالم

شما ممکن است بدانید هویج برای سلامت پوست شناخته شده است. اما آیا می دانید که هویج نیز برای موهای شما فوق العاده است؟ هویج یک منبع غنی از ویتامین A است، مواد مغذی ضروری برای رشد سلول ها. خوردن یک هویج خام یا نوشیدن یک لیوان آب هویج به طور مرتب می تواند باعث رشد مو و بهبود ضخامت مو شود. همچنین باعث کاهش ریزش مو با تقویت ریشه مو می شود.


7 . دارچین

مواد غذایی برای داشتن موهای سالم

دارچین ادویه ای است که دارای بسیاری از مزایای سلامتی است. که حفظ سلامت موی شما نیز یکی از آنهاست. دارچین را به مواد غذایی و قهوه اضافه کنید. این ادویه گردش خون در پوست و بدن شما را بهبود می بخشد. موهای شما را سالم نگه می دارد و باعث رشد مو می شود.

 


6. دانه غلات

مواد غذایی برای داشتن موهای سالم

کمبود بیوتین( بیوتین یا ویتامین ب۷ یکی از ویتامین‌های گروه ب است ) یکی از دلایل موهای شکننده است. این یک ویتامین مهم برای رشد مو ها است. دانه های کامل غلات یک منبع عالی بیوتین هستند. شیر، گوشت و جگر منابع دیگری از بیوتین هستند. اطمینان حاصل کنید که هر یک از این مواد غذایی را به صورت روزانه بخورید تا با کمبود بیوتین مواجه نشوید.


5. گواوا

مواد غذایی برای داشتن موهای سالم

ویتامین C موجود در مواد مغذی ماده ای حیاتی برای رشد مو و حفظ آن است. گواوا ( گواوا میوه‌ای گرمسیری است ) منبع خوبی از ویتامین C است. نارنجی، پاپایا و کیوی  دیگر منابع عالی ویتامین C هستند.نه فقط گواوا، بلکه برگهای گواوا نیز راه حل خوبی برای مشکلات موی شما هستند. به خصوص برای ریزش مو.استفاده ازبرگ های  گواوا دو بار یا سه بار در هفته است. خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی برگ های گوجه فرنگی نیز باعث بهبود سلامت پوست شما و جلوگیری از شوره سر می شود. در نتیجه، رشد و ضخامت مو در کوتاه مدت بهبود می یابد.

 


 

4 . ماهی قزل آلا

مواد غذایی برای داشتن موهای سالم

اسیدهای چرب امگا 3 مواد مغذی بسیار مهم برای بدن و موی شما هستند. اما بدن شما نمی توانند این مواد مغذی را به تنهایی ایجاد کنند. ماهی ها منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 هستند. به خصوص ماهی ماهی قزل آلا. با داشتن وعده غذایی حاوی ماهی قزل آلا، ریشه موی خود را سالم نگه بدارید. به این ترتیب ریزش مو متوقف خواهد شد.

 


 

 3 .آجیل

مواد غذایی برای داشتن موهای سالم

ویتامین E مواد مغذی است که می تواند سلامت کلی را به پوست سر شما بدهد. این امری ضروری است  که موهای شما سالم باشد. آجیل ها نمونه خوبی از منابع ویتامین E هستند. بعضی از آجیل ها را به رژیم روزانه خود اضافه کنید. این موضوع سطح روغن را متعادل می کند و گردش خون را به پوست سر می دهد. مصرف آجیل نیز به ارتقای سلامت فولیکول های مو کمک می کند. همه این ها می توانند باعث بهبود قابل ملاحظه ای در رشد مو شوند.

 


2. تخم مرغ

اگر چندین مورد وجود دارد که می تواند موهای شما خشک و شکننده کند. اما کمبود پروتئین می تواند دلیل خوبی برای چنین شرایطی باشد. از آنجا که موهای شما از پروتئین ساخته شده است. بنابراین کمبود این ماده می تواند موهای شما را ضعیف کند. مهم این است که مواد غذایی غنی از پروتئین را به رژیم خود اضافه کنید. همانطور که می دانید تخم مرغ یک غذای غنی از پروتئین است. نه تنها به عنوان یک غذا، ماسک تخم مرغ نیز همچنین می تواند سلامتی و رشد مو را با تقویت ریشه آن بهبود بخشد.

 


 

1. انگور فرنگی هندی

مواد غذایی برای داشتن موهای سالم

انگور فرنگی هندی یا آملا قطعا یک غذای فوق العاده برای حفظ موهای شما و درخشش آنها است. مزایای متعددی در استفاده از روغن آملا نیز وجود دارد. ماساژ پوست سر با روغن آملا گردش خون را بهبود می بخشد و خواص ضد باکتری آملا می تواند سلامت پوست سر را افزایش دهد. استفاده از amla mask یک بار در هفته موهایتان را صاف و لخت نگه می دارد. همچنین می تواند رشد مو و حفظ موهای شما را از شکستگی افزایش دهد. هر دو خوردن آملا و نوشیدن آب آملا نیز دارای مزایای باور نکردنی است. این میوه یک منبع عالی ویتامین C و آنتی اکسیدان ها است. هر دو این مواد مغذی ضروری برای حفظ فولیکول موهای سالم و جلوگیری از شکستگی مو هستند

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 97

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

اکبر جوجه برند تجاری یکی از رستوران‌های زنجیره‌ای ایران است که نامی آشنا نه‌تنها در شمال کشور، بلکه در سراسر ایران محسوب می‌شود. اگرچه این رستوران و غذای ایرانی فعالیت خود را از یک قهوه‌خانه کوچک بین‌راهی در شهرستان گلوگاه مازندران آغاز کرد؛ اما امروزه چندین شعبه در شهرهای مختلف دارد که کیفیت آن‌ها مثال‌زدنی […]

در سال‌های اخیر نفوذ اینترنت در زندگی مردم افزایش پیدا کرده است. ازاین‌رو اغلب کسب‌وکارها از جمله رستوران‌ها و فست‌فودها به‌دنبال ارائه خدمات خود از طریق اینترنت هستند. سفارش آنلاین غذا هم برای رستوران‌ها و هم برای مشتریان مزایای زیادی دارد. مزیت این روش خرید غذا برای رستوران‌ها فروش بیشتر است. همچنین برخی از رستوران‌ها […]

سالادهای ایتالیایی در تمام دنیا شهرت زیادی دارند و با ترکیبی لذیذ از انواع سبزیجات و پروتئین، طعمی دلپذیر و ظاهری جذاب دارند. به طور معمول انواع سالاد های ایتالیایی با سس های خانگی و خوشمزه یک گزینه مناسب برای دورهمی ها و مهمانی ها محسوب می شود و رنگ و جلوه بی نظیری به […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .