با یک موضوع جذاب دیگر همراه سایت برترین جاذبه ها باشید ، با معرفی 10 تا از جالبترین و معروفترین درختان دنیا .

 

1. خیابان درختان Baobabs ماداگاسکار

معروفترین و جالبترین درختان جهان

خیابان Baobabs در ماداگاسکار غربی است که گروهی از درختان معروف بین جاده خاکی Morondava و Belon’i Tsiribihina  را پوشش می دهد. چشم انداز قابل توجه آن، مسافران را از سراسر جهان جذب می کند، و این یکی از جاذبه های توریستی ماداگاسکار است . درختان 800 ساله  Baobab ، در حقیقت چشم انداز زیبایی به طور جداگانه نسبت به خورشید  بر روی برج ندارند، اما در جنگل های گرمسیری متراکم بودند. در طول سالها، با افزایش جمعیت کشور، جنگل ها برای کشاورزی پاکسازی شدند، و تنها درختان Baobab معروف باقی مانده اند.

 

2. جنگل سدر Cedars of God لبنان

معروفترین و جالبترین درختان جهان

Cedars of God یک جنگل کوچک در حدود 400 درخت سدر در کوه های شمالی لبنان است. آنها یکی از آخرین بازماندگان جنگل های وسیع سدر لبنان هستند که در دوران باستان در این منطقه رشد کرده اند. Cedars لبنان بیش از 70 بار در کتاب مقدس ذکر شده است. مصریان باستان از رزین خود در مومیایی استفاده کرده و حضرت سلیمان در ساخت نخستین معبد در اورشلیم از درختان معروف Cedars استفاده کرده است.

 

3.درخت ژنرال شرمن کالیفرنیا

معروفترین و جالبترین درختان جهان

ژنرال شرمن یک گیاه غول پیکر است که در جنگل غول پیکر پارک ملی سکویا در کالیفرنیا واقع شده است. درختان معروف جنگل غول پیکر یکی از بزرگترین درختان جهان هستند. در واقع، اگر توسط حجم اندازه گیری شده بررسی شوند، پنج عدد از ده عدد از بزرگترین درختان جهان در این جنگل قرار دارند. در 11.1 متری (36.5 فوت) در امتداد پایه، درخت اصلی ژنرال Sherman قرار دارد که بزرگترین همه آنها است. اعتقاد بر این است که درخت بین 2300 تا 2700 سال سن دارد.

 

4. درختان اژدها Socotra یمن

معروفترین درختان جهان

 

Socotra - یمن

 

Socotra، یمن

 

جاذبه یمن

 

جاذبه های یمن

درخت خون اژدها احتمالا یکی از معروف ترین و متمایز ترین گیاهان جزیره Socotra است. ظاهر این درخت منحصر به فرد و عجیب و غریب است و شکل چتر دارد. این گونه همیشه سبز به نام رزین تیره قرمز نامیده می شود که به عنوان “خون اژدها” نیز شناخته می شود. شکل عجیب و غریب، درختان را قادر می سازد که بقای مطلوب را در شرایط خشک داشته باشند. تاج بزرگ بسته بندی شده به منظور کاهش تبخیر، سایه ای کافی فراهم می کند.

 

5. درخت زندگی بحرین

درختی با نام درخت زندگی در بحرین

درخت حیات در بحرین یک درخت مشیتی است که در وسط بیابان رشد می کند. گفته می شود که این درخت 400 تا 500 ساله است. ریشه های طولانی آن احتمالا منابع آب زیرزمینی را کشف کرده اند، اما هنوز یک معجزه است؛ زیرا این تنها موجود زنده سبز برای زندگی در بیابان وسیع و بی روح است. ساکنان محلی بر این باورند که این محل واقع در باغ عدن بوده است.

 

6. درخت تنهایی

معروفترین و جالبترین درختان جهان

درخت تنهایی در نزدیکی مونتری است که احتمالا معروف ترین نقطه در این منطقه است، جاده ای چشم انداز از طریق اقیانوس آرام و ساحل پببل است.  Monterey Cypress یک گونه از Cypress است که نزدیک به ساحل مرکزی کالیفرنیا است. در نوع وحشی، گونه محدود به دو جمعیت کوچک، در نزدیکی مونتری و کارمل است.

 

7. بلوط عمده

معروفترین و جالبترین درختان جهان

درخت بلوط در قلب جنگل شرودو، Nottinghamshire، انگلستان است . با توجه به فرهنگ محلی، این درخت پناهگاه رابین هود بود که در آن او و یارانش می خوابیدند. این درخت معروف حدود 800 تا 1000 سال سن است. در سال 1790، Major Hayman Rooke، یکی از معروف ترین آنتیکها، در کتاب محبوب خود در مورد درخت بلوط باستانی شرودو نوشته بود.

 

8. درخت زندان Boab

جالترین درختان جهان

درخت زندان Boab یک درخت توخالی بزرگ است که در جنوب غرب داربی در استرالیای غربی قرار دارد. این شهر مشهور است که در دهه 1890 از این درخت به عنوان یک قفس برای زندانیان بومی استرالیا استفاده شده است. در سال های اخیر حصار در اطراف درخت احداث گردید تا از خرابکاری آن جلوگیری شود.

 

9. درخت پنبه

درخت نماد پایتخت کشور سیرالئون

درخت پنبه نماد تاریخی شهر فریتون (Freetown) پایتخت سیرالئون می باشد. فری تاون یک شهر بندری و پایتخت سیرالئون در غرب آفریقا است. این کشور به خاطر سواحل و نقش تاریخی خود در تجارت برده در اقیانوس اطلس شناخته شده است. درخت پنبه ای شهر قدیمی نماد رهایی است. در اسکله دروازه حیاط پادشاه قرار دارد که بردگان سابق از طریق آن به سوی آزادی می رفتند.

 

10. درخت Arbol del Tule

معروفترین و جالبترین درختان جهان

Árbol del Tule، Montezuma Cypress، در مرکز شهر سانتا ماریا دلم تامپ در ایالت مکزیکو اواچاکا واقع شده است. این درخشان ترین درخت در جهان است، گرچه تنه آن با کف دست ساخته شده است. در ابتدا تصور می شد این تنه شامل چندین درخت باشد، اما آزمایشات DNA ثابت کرده است که تنها یک درخت است. قدمت این درخت تخمین زده می شود که بین 1200 تا 3000 سال باشد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

بیایید با هم لیست 10 تا از گرانترین اتوبوس های لوکس دنیا در سال 2023 را در مجله جاذبه ها مرور کنیم و اطلاعات جالبی در مورد هر اتوبوس پیدا کنیم . 1. سوپر اتوبوس دبی – با قیمت 18 میلیون دلار این وسیله نقلیه از فیبر بسیار سبک و بادوام ساخته شده است که […]

در این مقاله، بزرگ‌ترین کشورهای دنیا را از لحاظ جمعیت فهرست می‌کنیم. لیست و اسامی بزرگترین کشورهای جهان به ترتیب بر اساس جمعیت 1. چین – 1.44 میلیارد 2. هند – 1.38 میلیارد 3. ایالات متحده – 331 میلیون 4. اندونزی – 273 میلیون 5. پاکستان – 220 میلیون 6. برزیل – 212 میلیون 7. […]

بزرگترین کشورهای دنیا کدامند؟ کشور روسیه در واقع با فاصله زیادی بزرگترین کشور دنیا از لحاظ مساحت است، اما برخی از کشورهای دیگر در رتبه بندی 10 کشور بزرگ دنیا ممکن است شما را شگفت زده کنند. در این مقاله، بزرگ‌ترین کشورهای جهان را از نظر وسعت (مساحت زمین) فهرست می‌کنیم. لیست و اسامی بزرگترین […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .