کشور مونته نگرو در دریای آدریاتیک ( در سمت شمالی دریای مدیترانه است ) در جنوب قاره اروپا واقع شده است پایتخت آن شهر پودگوریتسا است. در سال 2006، مونته نگرو جدیدترین کشور جهان رسما اعلام شد و به کشوری مستقل تبدیل گردید . از آن زمان به بعد به سرعت به مقصد محبوب سفرها تبدیل شد. سواحل پر زرق و برق ، کوه های آبی و شهرهای تاریخی هر ساله تعداد زیادی بازدید کننده را جذب می کنند. به اضافه یک آب و هوای مدیترانه معتدل که فرصت هایی برای فعالیت های فعال از جمله دوچرخه سواری کوهستان تا قایق بادبانی مهیا می کند . جای تعجب نیست که گردشگری در حال حاضر نیروی محرکه اقتصاد مونته نگرو است.

 

 


10. Ulcinj

Ulcinj یک بندر قدیمی است و در نوک مونته نگرو نزدیک مرز آلبانی قرار دارد. امروزه شهر برای بسیاری از سواحل زیبای آن مشهور است که سواحل Plazhe e Mahed یا لانگ بیچ یکی از محبوب ترین آنها است. جزیره دریایی Ad Bojana دارای چندین سواحل خوش منظره نیز می باشد. مناره های رو به افزایش مساجد در این شهر مسلمان، به جذابیت منحصر به فرد Ulcinj اضافه کرده است و قدم زدن در امتداد ساحل دریا با لذت بردن از یک کباب خوشمزه و یا فنجان قهوه فقط یکی از تجاربی است که از بازدید  Ulcinj به یاد می ماند .

 


 

9. پارک ملی Biogradska Gora

پارک ملی Biogradska Gora بین رودخانه Tara و Lim در مرکز مونته نگرو دارای دریاچه های درخشان، جریان های سریع ، مراتع سرسبز و یکی از معدود جنگل های اولیۀ باقیمانده در اروپا را نشان می دهد. اگر چه این یکی از کوچکترین پارک های ملی مونته نگرو است،اما Biogradska Gora بزرگترین تنوع را برای گیاهان و جانوران، از جمله درختان 500 ساله را ارائه می دهد. اکثر بازدیدکنندگان به دریاچه Biograd می روند که در قلب پارک واقع شده است. توسعه اخیر شهر Kolašin در نزدیکی آن، یک پایگاه محبوب برای تورهای پارکی است.

 


 
8. Sveti Stefan

Sveti Stefan مکان منحصر به فرد و شگفت انگیز و زیبا،  در کنار Budva Riviera است. این یک جزیره سنگی است که پر از خانه های سقف شیروانی است. جاده ای باریک آن را به سرزمین اصلی متصل می کند. از قرن 15، Sveti Stefan یک انجمن ماهیگیری ساده داشت. در دهه 1950، ایده ای برای ملی شدن روستای کوچک وجود داشت. ساکنان آن اخراج شدند و Sveti Stefan به یک شهر لوکس تبدیل شد. در طول فروپاشی یوگسلاوی سابق، این محبوبیت کاهش یافت. در سال 2010، Sveti Stefan Hotel یک بار دیگر به عنوان یکی از اعضای Resorts Aman بازسازی شد. همانطور که Stevi Stefan زیبا و منحصر به فرد است یکی از نکات مهم این است که شما نمیتوانید به روستا بروید مگر اینکه آنجا به عنوان یک مهمان هتل باشید. خوشبختانه بازدید کنندگان و مهمانان به طور یکسان می توانند از دو ساحل سنگی در هر دو طرف استفاده کنند.

 


 

7. کوه Lovcen

یکی از برجسته ترین ویژگی های طبیعی در مونته نگرو، کوه Lovcen است توسط دو قله محدود شده است. کوه بخشی از پارک ملی کوه Lovcen است . کوه الهام بخش مونته نگرو و نماد غرور ملی آن است. صعود به بالای کوه Lovcen چشم انداز های پانوراما از شهر Kotor و تپه های اطراف و خلیج Kotor را ارائه می دهد .

 


 

6. Cetinje

Cetinje در قرن 15 بنا نهاده شده است که بیشترین تعداد سفارتخانه های اروپایی را در آن شهر که به عنوان پایتخت مونته نگرو به حساب می آمده است داشته است. در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، موقعیت دره ای این شهر در لبه امپراتوری عثمانی، نقطه ای استراتژیک برای دیپلمات ها بود. امروزه، مناظر زیبا ساخته شده در سبک معماری قدیمی به موزه ها، آکادمی ها و ساختمان های اداری تبدیل شده است. سایر جاذبه های جالب شامل کلیسای Vlah با قدمت قرن 15th و صومعه Cetinje با مجموعه ای از آثار اولیه مسیحی آن دوران است .

 


 

5. صومعه Ostrog

صومعه Ostrog که بر روی صخره سنگی بزرگ  و مرتفع Ostroska Greda ساخته شده است، صومعه Ostrog دارای معماری غیر معمولی در این کشور و مقصد عمده مسیحیان است. تمام صومعه داخل صخره کوه ایجاد شده و تنها نمای سفید آن قابل مشاهده است. ساخته شده در قرن هفدهم به عنوان یک پناهگاه در برابر امپراتوری عثمانی، صومعه شامل دو کلیسای داخلی است که با نقاشی ها تزئین شده اند، که برخی از آنها به طور مستقیم  روی دیوارهای سنگی نقاشی شده اند.

 


 

4. Perast

Perast یک شهر کوچک و زیبا واقع در شمال غربی Kotor است که برای ویلاهای سنگی و کلیساهای تاریخی اش مشهور است. دو کلیسای زیبای آن در جزایر کوچکی به نام های : بانوی ما از سنگ ها و سنت جورج واقع شده اند. در این شهر خلیجی هیچ ساحل شنی وجود ندارد، جاده های سنگی در امتداد خط ساحلی، مکان های رایج برای آفتاب گرفتن و استراحت هستند.

 


 

3. پارک ملی Durmitor

در اطراف روستاهای کوه Žabljak، پارک ملی Durmitor با جنگل های انبوه ​ برای دوستداران طبیعت و علاقه مندان به فضای باز مکان مناسبی است. این پارک در کوه های  Dinaric Alps واقع شده است و شامل قله های بلند کوه های Durmitor Massif و دریاچه ها و رودخانه تارا است. اسکی و اسنوبورد فعالیت های اصلی در زمستان است، درحالیکه قایقرانی، کمپینگ و پیاده روی در فصل گرم و آب و هوا جذابیت را جذب می کند. حیات وحش پارک شامل 163 گونه پرنده، پستانداران از گله های وحشی و خرس های قهوه ای و بیشتر انواع پروانه ها است که در هر کجای اروپا یافت می شوند.

 


 

2. Budva

 

بودا که در مرکز مونته نگرو واقع شده است ، شهری زیبای و قدیمی با سواحل فراوان و چندین نهادهای مهم فرهنگی از جمله دوران کودکی نویسنده و سیاستمدار صربی استفان میتروف Ljubiša است. پویایی شهر در شب ها باعث شده که Budva محبوب ترین مکان برای دیدار در مونته نگرو باشد. دارای 35 ساحل آرام ، افرادی که به دنبال یک مکان آرام تر هستند Budva Riviera در نزدیکی Bečići یک ساحل شنی زیبا را ارئه کرده است.

 


 

1. Kotor

شهر کوتور یکی از بهترین شهرهای قرون وسطی ای و ساحلی در دریای آدریاتیک است که بر روی کوه های شیب دار به طرف خلیج کوتور قرار دارد . در حالی که معماری کوتور نشان دهنده امپراتوری های مختلفی است که بر این منطقه حکومت میکرده اند اما بهتر است از شهر قدیمی آن با سبک ونیزی که تحت سلطه کلیسای جامع  سنت تریفون در قرن 12 می باشد بیشتر یاد کرده شود. محراب سنگی حکاری شده کلیسای جامع نمونه ای عالی از مهارت های سنگ تراشی است که کوتور در قرون وسطی شناخته شده بوده است. 

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 89

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

فرانسه کشوری با قلعه‌های افسانه‌ای، روستاهای کتاب داستانی، استراحتگاه‌های شیک ساحلی، کوه‌های پوشیده از برف و البته پاریس ، شهر زیبا و رمانتیک است پس تعطیلات خود را در فرانسه بگذرانید که پر از مقاصد رویایی است. با برج ایفل، نشان مدرن فرانسه شروع کنید. سپس شاهکارهای هنری معروف را در موزه لوور کشف کنید. یک روز […]

گردشگری کشور اروپایی فنلاند از شهر پر جنب و جوش  (هلسینکی) Helsinki که پایتخت آن می باشد و شهر Turku تور کو شروع می شود و تا جنگل ها و جزایر boreal ادامه دارد، این شهرها  اماکن و جاذبه های فرهنگی و تاریخی منحصر به فردی ارائه می دهند، در حالی که محیط طبیعی فنلاند […]

کشور آسیایی اروپایی ترکیه دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری و تفریحی بسیار است ، یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه استانبول است ، با ما همراه باشید با معرفی بهترین جاذبه های استانبول 1– ایا صوفیه ایا صوفیا یکی از گران ترین نشانه های استانبول بوده است که درسال 536 میلادی به صورت کلیسای بنا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .