به نام خدا

کانادا یکی از مهاجر پذیرترین کشورهای جهان است. هرساله تعداد زیادی از مردم جهان از کشورهای مختلف برای مهاجرت، کشور کانادا را انتخاب می کنند. از مهمترین دلایل مهاجرت به کانادا می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  1. کانادا دومین کشور جهان از نظر وسعت است. همین دلیل کافی است تا افراد زیادی به فکر سرمایه گذاری و کار در این کشور بیفتند. با توجه به وسعت این کشور، جمعیت حدود ۳۵ میلیون نفری این کشور، فرصت های بیشماری را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد. در نتیجه، فرصت های شغلی در این کشور، از بسیاری از نقاط جهان بیشتر است. همین امر نیز زمینه ساز مهاجرت به کانادا شده است. کانادا همواره نیازمند استخدام تعداد زیادی متخصص، و نیروی تحصیل کرده و جوان از کشورهای دیگر می باشد.
  2. کانادا دارای سیستم بسیار پیشرفته تحصیلی و آموزشی در جهان می باشد. این سیستم برای افراد مقیم کانادا تا مقطع پایان دبیرستان رایگان می باشد. همچنین تحصیل در دانشگاه های این کشور برای افراد مقیم بسیار ارزان است. این افراد می‌توانند هزینه تحصیل در این دانشگاه ها را نیز از طریق دریافت وامهای بدون بهره و پس از فارغ التحصیلی پرداخت نمایند. کیفیت تحصیل در کشور کانادا به اندازه ای بالاست که بسیاری از علاقمندان به تحصیل در جهان، برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی خود، تحصیل در کانادا را برمیگزینند. حتی بسیاری از والدین، فرزندان خود را از دوران نوجوانی، راهی این کشور می نمایند که از ابتدا، با نظام تحصیلی و آموزشی این کشور تطبیق یابند و بتوانند براحتی در دانشگاه های کانادا، به ادامه تحصیل بپردازند.
  3. اقتصاد کانادا، یک اقتصاد بسیار پیشرفته است و حداقل دستمزد در این کشور بسیار بالاست. در سال 2019، حداقل دستمزد در استان انتاریوی کانادا برای کارگران ساده، به ازای هر ساعت، ۱۴ دلار بوده است.
  4. کانادا دارای یک سیستم تامین اجتماعی پیشرفته است. هزینه های بهداشت و درمان در این کشور برای شهروندان و افراد مقیم رایگان است. سیستم بیمه تامین اجتماعی برای کلیه افراد مقیم این کشور وجود دارد. همچنین در این کشور دولت به افراد نیازمند، سالمندان، و زنان بی سرپرست، از طریق سیستم تامین اجتماعی کمک های بسیار خوبی اعطا می نماید.
  5. یکی از مزایای کشور کانادا که زمینه ساز مهاجرت به کانادا شده است، این است که در کانادا با هر فرهنگ و هر مذهبی بدون تبعیض نژادی می توان زندگی کرد و چون اکثریت جمعیت کانادا را مهاجران تشکیل می دهند یک محیط چند فرهنگی بسیار مناسبی برای مهاجران وجود دارد.

مهاجرت به کانادا

 

حال که با دلایل افزایش مهاجرت به کشور کانادا آشنا شدیم، به راه های مهاجرت کانادا می پردازیم. برای مهاجرت به کانادا روش های متنوعی وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • مهاجرت به کانادا از طریق کار

 افراد داوطلب بر اساس رشته تحصیلی ،مهارت در زبان انگلیسی،سابقه کاری مرتبط، وسایر موارد امتیاز بندی شده و در صورت رسیدن امتیاز فرد داوطلب به حد نصاب،داوطلب  میتواند درخواست مهاجرت به کانادا را نماید.

  • مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در کانادا

 در این روش، فرد متقاضی اخذ اقامت کانادا، در صورتی که فارغ التحصیل از دانشگاه های کانادا باشند، می‌تواند درخواست ویزای کار نموده که مدت این ویزای کار، یک تا سه سال خواهد بود. فرد داوطلب در صورت داشتن حداقل یک سال سابقه کار در کانادا، براحتی می تواند درخواست اقامت دائم کشور کانادا را نماید.

  • مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

این روش مخصوص هنرمندان، مربیان و ورزشکاران حرفه‌ای است که در رده های ملی کار می کنند.

  • مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ و ازدواج

فرد داوطلب می تواند از طریق همسر یا اقوام درجه یک خود که اقامت کانادا را دارند، برای مهاجرت به کانادا درخواست دهد

  • مهاجرت به کشور کانادا از طریق استانی

کانادا به صورت فدرال اداره می شود. هر استان کانادا مستقل از دولت مرکزی خود؛ قوانین مهاجرتی جداگانه را دارد. داوطلبان می توانند در صورت داشتن شرایط مهاجرت به آن استان، درخواست مهاجرت خود را ارسال نمایند.

با توجه به اینکه قوانین مهاجرتی کشور کانادا دائما در حال تغییر است، به علاقمندان مهاجرت به کانادا توصیه می شود در پروسه ی مهاجرتی خود، حتما با کارشناسان مجرب این زمینه مشاوره نمایند تا علاوه بر اخذ و انتخاب بهترین روش مهاجرت به کانادا، از موفقیت پرونده خود در این پروسه اطمینان حاصل نمایید.

نگارش توسط موسسه مهاجرتی مقدم

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 85

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

ایتالیا، سرزمینی با قدمتی دیرینه، فرهنگ غنی، طبیعتی دل‌انگیز و مردمی خونگرم، همواره یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای ایرانیان بوده است. از گشت و گذار در کوچه پس کوچه‌های رم و فلورانس، تا تماشای غروب آفتاب در ونیز و میلان، سفر به ایتالیا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را رقم خواهد زد. اما پیش از هر چیز، […]

دبی، نگین خاورمیانه، با جاذبه های بی نظیر، اقتصاد پویا و فرصت های بی شمار، به مقصدی ایده آل برای سرمایه گذاران تبدیل شده است. نحوه کسب اقامت سرمایه گذاری در دبی، دریچه ای به سوی تجاربی منحصر به فرد و زندگی لاکچری در این شهر پر زرق و برق است. در این جا، به […]

در زمینه ساخت و ساز، هرچند که طراحی و اجرای نما از جوانب ظاهری و جذابیت ساختمان تاثیر زیادی دارد، اما مسئله‌ای که همواره در ذهن سازندگان حاکم است، هزینه‌های مرتبط با این فرآیند است. افزایش بهای مصالح و نیروی کار، به تدریج موجب افزایش کل هزینه‌های پروژه می‌شود. در این شرایط، ارائه راهکارهای مناسب […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .