قزوین – سایت  ایرنا – قزوین با توجه به تنوع بالای آثار طبیعی و تاریخی، ظرفیت های بالایی در حوزه گردشگری دارد و رونق این بخش بدون شک روند توسعه این استان را شتابان خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، با این حال جاذبه‌های متنوع حوزه گردشگری قزوین در سطح کشور کمتر شناخته شده‌اند و تعطیلات نوروزی فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌ها و آثار تاریخی این استان فراهم آورده است.

دستگاه‌های اجرایی قزوین در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند با شیوه‌های نو از قبیل برگزاری نمایشگاه فرهنگ و سنن در استان، بهره گیری از تورهای مجازی جاذبه‌های گردشگری قزوین، برگزاری نمایشگاه معرفی آثار و دستاوردهای گردشگری در پایتخت و … برای معرفی ظرفیت‌های استان اقدام کرده و قزوین را از معبر به مقصد گردشگری تبدیل کنند.

افزایش حضور گردشگران در قزوین تمایل بیشتر سرمایه گذاران را به بخش گردشگری استان معطوف کرده و به توسعه زیرساخت‌های این بخش در نهایت به توسعه اشتغال و اقتصاد قزوین منجر خواهد شد.

**اشتغالزایی و رونق اقتصادی پیامد توسعه گردشگری

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در این خصوص گفت: رونق و تحول در حوزه گردشگری منافع و مزایای زیادی را برای استان به دنبال دارد و یکی از مصادیق بارز رونق گردشگری، افزایش اشتغال این حوزه در سطح روستاهای کشور و استان است.

علی فرخزاد با اشاره به فرصت تعطیلات نوروزی برای ارتقای صنعت گردشگری قزوین، افزود: باید دستگاه‌های اجرایی نظیر شهرداری و میراث فرهنگی و گردشگری هماهنگی‌های بهتر و بیشتری در این زمینه داشته باشند و با فعالسازی تمامی کمیته‌های تخصصی گردشگری در استان و شهرستان‌ها برای ارتقای صنعت گردشگری استان تلاش کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: صنعت گردشگری می‌تواند با مدیریت درست و بهینه از مهمترین راه‌های درآمدزایی پایدار برای شهرداری‌ها باشد و بسیاری از مشکلات اقتصادی و کمبودهای اعتباری را در اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی مرتفع سازد.

جانشین ستاد هماهنگی خدمات سفر قزوین با تاکید بر تبلیغات محیطی مناسب برای معرفی جاذبه‌های گردشگری قزوین در استان‌های همجوار، تصریح کرد: سال گذشته پیش از آغاز تعطیلات، تبلیغات محیطی مناسبی در شهرهای تهران و کرج انجام شد که مورد توجه مسافران نوروزی قرار گرفت و آمار بازدیدکنندگان آثار تاریخی قزوین را در این ایام افزایش داد.

**انتخاب قزوین به عنوان ۱۰ شهر هدف گردشگری کشور

فرخزاد اضافه کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در حوزه گردشگری، قزوین به عنوان یکی از ۱۰ شهر هدف گردشگری در سطح کشور شناخته شده است و با کارهای انجام شده در کمیته ستاد خدمات سفر استان سال گذشته شاهد افزایش ۳۶ درصدی حجم گردشگران در این شهر بودیم.

وی ادامه داد: در این مدت اقامت شب مانی مسافران در قزوین طی نوروز ۹۶ از ۱٫۵ شب به سه شب افزایش یافت و امسال نیز قصد داریم با فعالیت‌های صورت گرفته، میزان اقامت مسافران در قزوین را افزایش دهیم.

فرخزاد با اشاره به افزوده شدن شعار ‘قزوین، شهر و استان پاک’ به شعار نوروزی ‘قزوین شاداب، نزدیکترین مقصد’، افزود: ادارات کل حفاظت محیط زیست، راه و شهرسازی و شهرداری‌های استان در این طرح مشارکت دارند و باید با تنظیف مطلوب فضاهای شهری و حاشیه راه‌ها، قزوین به عنوان پاکیزه‌ترین شهر کشور به مسافران و گردشگران معرفی شود.

**۱۳۰۰ دستگاه خودرو مسافران نوروزی قزوین را جابه جا می‌کنند

جانشین ستاد هماهنگی خدمات سفر قزوین همچنین گفت: امسال ۲۱۰ دستگاه اتوبوس، یک هزار و ۱۰۰ دستگاه سواری و ۲ دستگاه اتوبوس رزرو برای جا به جایی مسافران در نظر گرفته شده و در سطح جاده‌های استان نیز ۴۲ پایگاه اورژانس، ۱۶ پایگاه هلال احمر به اضافه ۱۰ پایگاه امدادی به همراه یک اورژانس هوایی برای تسهیل در امر آمد و شد مسافران و امدادرسانی به گردشگران نوروزی تدارک دیده شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به ۱۶ روستای هدف گردشگری استان، خاطرنشان کرد: خانه‌های بوم گردی روستایی استان دارای ظرفیت و توانمندی‌های بالایی در زمینه جذب مسافر و گردشگر هستند که باید برای رونق آنها برنامه ریزی مناسب‌تری انجام شود.

قزوین

فرخزاد افزود: برای تامین اقامتگاه مسافران نوروزی قزوین علاوه بر هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و میهمان سراها، ۸۱ مدرسه با ۸۰۰ کلاس درس برای اسکان در نظر گرفته شده است اما اولویت اقامت با مراکز اقامتگاهی خواهد بود.

در خبری بخوانید: جدیدترین اخبار تفریحی

**قزوین باید به یکی از مقاصد اصلی گردشگران کشور تبدیل شود

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین نیز در گفت و گو با ایرنا از نوروز به عنوان فرصتی بی بدیل برای صنعت گردشگری استان یاد کرد و گفت: با توجه به نزدیکی تهران به قزوین، فرصت بسیار خوبی برای استان قزوین فراهم شده تا برای توسعه صنعت گردشگری و توریستی در استان اقدام شود.

علیرضا خزائلی با پیش بینی یک میلیون و ۳۰۰ هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری قزوین در نوروز ۹۸، افزود: تمهیدات لازم برای استقبال مناسب از میهمانان و مسافران نوروزی در قزوین انجام شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین اظهار داشت: ۲ هزار تخت در مراکز اقامتگاهی استان برای ایام نوروز با تخفیف ۴۰ درصدی آماده شده‌اند که در مجموع ظرفیت پذیرش ۲۰ هزار مسافر را دارند.

این مسئول اظهار داشت: بازدید از تمامی مراکز تاریخی قزوین به غیر از موزه‌ها برای مسافران رایگان بوده و در ایام نوروز نیز توزیع نقشه‌های راهنما و اقلام گردشگری از سوی کارگروه خدمات سفر انجام خواهد شد.

وی، محوریت گردشگری در قزوین را مسجد جامع عتیق، دولتخانه صفوی، سرای سعدالسلطنه و بازار قزوین دانست و گفت: برای رفاه حال گردشگران، استفاده از دوچرخه در طرح هم رکاب برنامه ریزی شده و همچنین ایاب و ذهاب مسافران با اتوبوس‌های رایگان با مشارکت شهرداری برای بازدید از مراکز و اماکن تاریخی شهر قزوین و همچنین بوستان ملی باراجین در نظر گرفته شده است.

خزائلی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و کاهش مسافرت‌های خارجی و نزدیکی قزوین به تهران، پیش بینی می‌کنیم امسال گردشگران بیشتری نسبت به سال‌های گذشته در نوروز به قزوین سفر کنند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی برای جذب گردشگران، افزود: تشکل‌های مردمی می‌توانند ما را در رسیدن به اهداف خود کمک کرده و باعث تقویت حوزه‌های میراثی و همچنین رونق گردشگری شوند.

**آمادگی مجتمع‌های بین راهی قزوین برای خدمات دهی به مسافران نوروزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین نیز به خبرنگار ایرنا گفت: ۳۱ مجتمع بین راهی استان در این ایام به ارایه خدمات عمومی شامل توقفگاه، جایگاه سوخت، رستوران و اتاق ‌های استراحت به مسافران خواهند پرداخت.

افشین پیرنون افزود: روان سازی ترافیک، خدمات امداد خودرو و استقرار جرثقیل‌های امداد جاده‌ای در طول جاده‌ها، بازدید از مجتمع‌های خدمات – رفاهی، آماده سازی راه‌ها از جمله خط کشی، ساماندهی علایم افقی، عمودی و تجهیزات ایمنی جاده‌ها، پاکسازی حاشیه راه‌ها، رنگ آمیزی پایه علایم هشدار دهنده و آشکار سازی نقاط پرحادثه از جمله اقدامات این اداره کل برای ارتقای ایمنی مسافران نوروزی بوده است.

پیرنون گفت: ۲۶ راهدارخانه استان قزوین نیز با استفاده از ۳۰۰ راهدار و ۲۸۰ دستگاه خودروی سبک، سنگین و نیمه سنگین آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی هستند.

**طرح نوروزی هلال احمر در قزوین اجرا می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین نیز به خبرنگار ایرنا گفت: جمعیت هلال احمر استان در کنار سایر دستگاه‌های امدادی در آستانه سال جدید آماده اجرای طرح نوروزی است.

حسن آصفی افزود: تمامی امکانات و نیروهای داوطلب و آموزش دیده این جمعیت در ۱۶ پایگاه ثابت، ۱۰ پایگاه سیار و یک پایگاه کوهستانی بسیج شده‌اند تا در ایام نوروز به بهترین نحو ممکن برای خدمت رسانی به مسافران اقدام کنند.

این مسئول با بیان اینکه ارتقای کیفیت خدمات رسانی به شهروندان قطعا نقش موثری در توسعه صنعت گردشگری استان ایفا می‌کند، گفت: امیدواریم با حضور موثر نیروها در جاده‌ها و پایگاه‌های تعیین شده بتوانیم در مواقع بروز حوادث به یاری مسافران و نیازمندان شتافته و خاطرات خوشی را در ذهن مسافران و گردشگران برجای بگذاریم.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد آرا: 35

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

مطالب مرتبط

ایتالیا، سرزمینی با قدمتی دیرینه، فرهنگ غنی، طبیعتی دل‌انگیز و مردمی خونگرم، همواره یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای ایرانیان بوده است. از گشت و گذار در کوچه پس کوچه‌های رم و فلورانس، تا تماشای غروب آفتاب در ونیز و میلان، سفر به ایتالیا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را رقم خواهد زد. اما پیش از هر چیز، […]

دبی، نگین خاورمیانه، با جاذبه های بی نظیر، اقتصاد پویا و فرصت های بی شمار، به مقصدی ایده آل برای سرمایه گذاران تبدیل شده است. نحوه کسب اقامت سرمایه گذاری در دبی، دریچه ای به سوی تجاربی منحصر به فرد و زندگی لاکچری در این شهر پر زرق و برق است. در این جا، به […]

در زمینه ساخت و ساز، هرچند که طراحی و اجرای نما از جوانب ظاهری و جذابیت ساختمان تاثیر زیادی دارد، اما مسئله‌ای که همواره در ذهن سازندگان حاکم است، هزینه‌های مرتبط با این فرآیند است. افزایش بهای مصالح و نیروی کار، به تدریج موجب افزایش کل هزینه‌های پروژه می‌شود. در این شرایط، ارائه راهکارهای مناسب […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و سئو توسط مدل سایت | کلیه حقوق مطالب برای وبسایت مجله جاذبه ها محفوظ می باشد .