در سال‌های اخیر نفوذ اینترنت در زندگی مردم افزایش پیدا کرده است. ازاین‌رو اغلب کسب‌وکارها از جمله رستوران‌ها و فست‌فودها به‌دنبال ارائه خدمات خود از طریق اینترنت هستند. سفارش آنلاین غذا هم برای رستوران‌ها و هم برای مشتریان مزایای زیادی دارد. مزیت این روش خرید غذا برای رستوران‌ها فروش بیشتر است. همچنین برخی از رستوران‌ها با ارائه کد تخفیف برای سفارش اینترنتی، مشتریان زیادی را جذب می‌کنند. درحالی‌که مزیت این روش برای مشتریان صرفه‌جویی در وقت و هزینه و خرید راحت‌تر غذا در نظر گرفته می‌شود.

سفارش آنلاین غذا

انسان‌ها در دنیای مدرن امروزی اغلب به‌دلیل داشتن مشغله‌های زیاد، به‌دنبال راحت‌ترین و سریع‌ترین راه برای رفع نیازهای خود هستند. خرید غذا یکی از نیازهای اولیه انسان‌ها است و امروزه سفارش اینترنتی غذا به‌عنوان یکی از کار‌های روزمره افراد در نظر گرفته می‌شود.

سایت‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که این امکان را برای افراد فراهم می‌کنند تا غذاهای خود را به‌صورت آنلاین سفارش دهند. بنابراین علاقه‌مندان با ورود به این سایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها می‌توانند منوی دیجیتال رستوران مورد نظر خود را مشاهده کنند. پس از مشاهده منو نوبت به انتخاب غذای دل‌خواه می‌رسد. افراد در مرحله آخر نیز می‌توانند جزئیات سفارش خود را در نظر بگیرند و پرداخت اینترنتی را انجام دهند.

مزایای سفارش آنلاین غذا

مهم‌ترین عاملی که به متداول شدن خرید آنلاین غذا کمک می‌کند، مزایای این روش است. در واقع سفارش غذاها به‌صورت اینترنتی مزایای زیادی برای افراد به ارمغان می‌آورد که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش سفارش آنلاین غذا با نفوذ اینترنت

صرفه‌جویی در وقت

یکی از مزایای مهم سفارش غذا ها به‌صورت آنلاین این است که در وقت مشتریان صرفه‌جویی می‌شود. افرادی که به‌صورت حضوری غذاهای خود را می‌خرند باید زمانی را در ترافیک و برای طی کردن مسیر سپری کنند. همچنین افراد پس از رسیدن به رستوران مورد نظر باید مدتی را در صف‌های طولانی منتظر بمانند تا سفارش آن‌ها ثبت و غذا آماده شود.

درحالی‌که افراد برای سفارش فست فود از طریق سایت یا اپلیکیشن‌ها با چند کلیک می‌توانند غذای دل‌خواه را انتخاب و سفارش خود را ثبت کنند.

دسترسی سریع به رستوران‌های مختلف

یکی دیگر از مزایای خرید اینترنتی غذا این است که افراد می‌توانند لیست انبوهی از رستوران‌ها و فست‌فودهای مختلف با غذاهای متنوع را مشاهده کنند. بنابراین آن‌ها گزینه‌های متنوعی برای انتخاب غذا در اختیار خواهند داشت.

به‌عنوان مثال افرادی که از غذای رستوران همیشگی خود خسته شده‌اند، به‌راحتی می‌توانند غذای خود را به رستوران‌هایی سفارش دهند که از آن‌ها دورتر هستند. علاوه‌بر این افرادی که دغدغه دریافت غذای گرم را دارند با سفارش از رستوران‌های نزدیک، این مشکل را برای خود حل می‌کنند.

امکان سفارش مخلفات

افراد در سفارش آنلاین غذا علاوه ‌بر سفارش غذا اصلی می‌توانند انواع مختلفی از نوشیدنی، پیش‌غذا، دسر، سالاد و مخلفات دیگر را به سبد خرید خود اضافه کنند.

صرفه‌جویی در هزینه

اغلب رستوران‌ها برای افزایش فروش به‌صورت هفتگی یا ماهانه تخفیف‌هایی به مشتریان خود ارائه می‌دهند. ازاین‌رو مشتریان می‌توانند با استفاده از تخفیف‌های دوره‌ای هزینه کمتری برای سفارش غذاها به‌صورت آنلاین بپردازند.

افزایش سفارش آنلاین غذا با نفوذ اینترنت

انتخاب روش پرداخت

به‌طور معمول سایت‌ها و اپلیکیشن‌های سفارش آنلاین غذاها این امکان را برای مشتریان فراهم می‌سازند که مبلغ سفارش خود را به‌صورت اینترنتی پرداخت کنند یا در هنگام تحویل غذا درب منزل مبلغ را بپردازند. البته مشتریانی که امکان استفاده از کد تخفیف را دارند باید پرداخت هزینه را به‌صورت آنلاین انجام دهند.

ارزیابی نظرات مشتر‌ی‌های قبلی

برخی از افراد در هنگام سفارش غذا در مورد کیفیت غذا و تمیز بودن رستوران بسیار حساس هستند. البته سایت‌ها و اپلیکیشن‌های سفارش اینترنتی غذا، امکان دسترسی به نظرات مشتریان قبلی را برای مشتریان جدید فراهم می‌کنند. بنابراین متقاضیان با خواندن نظرات مشتریان قبلی می‌توانند بهترین غذا را از بهترین رستوران سفارش دهند.

پیگیری سفارش

پس از ثبت سفارش، دیگر لازم نیست خریداران با رستوران تماس بگیرند تا از زمان رسیدن غذا مطلع شوند. در اپلیکیشن‌ها و سایت‌های سفارش آنلاین غذاها قسمتی برای پیگیری سفارش وجود دارد. درصورتی‌که سفارش مشتری ثبت و تایید شود، او می‌تواند سفارش خود را به‌صورت لحظه‌ای پیگیری کند.

معرفی سایت‌ها و اپلیکیشن‌های سفارش آنلاین غذا

سفارش آنلاین غذا از‌طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها مانند این است که افراد در رستوران مورد نظر خود حضور دارند. در واقع افراد در سایت‌های سفارش اینترنتی غذاها، می‌توانند عکس واقعی غذاها را ببیند و از مواد به‌کاررفته در تهیه آن‌ها مطلع شوند. برخی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های سفارش غذاها عبارت‌اند از:

عطاویچ

عطاویچ را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین فست‌فود‌های زنجیره‌ای در ایران معرفی کرد که فعالیت خود را از سال 1380 با راه‌اندازی یک شعبه در منطقه مرزداران استان تهران شروع کرد. البته اکنون این فست‌فود چندین شعبه در استان‌های مختلف کشور دارد. سایت و اپلیکیشن عطاویچ از طراحی ساده، محیط شیک و کاربرپسند، فونت مناسب، چیدمان مرتب و آیکون‌های خوانا برخوردار است. به همین دلیل سفارش آنلاین غذا در سایت عطاویچ برای مشتریان خیلی راحت قابل انجام خواهد بود.

سایت عطاویچ قابلیت‌های متعددی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به نشان دادن مواد اولیه غذاها، نمایش محل هر شعبه روی نقشه و فاصله کاربر تا آن محل اشاره کرد.

پیتزا سیب 360

پیتزا سیب 360 یکی از مشهورترین رستوران‌های زنجیره‌ای در کشور است که وب‌سایت خود را برای سفارش آنلاین غذا از سال 91 راه‌اندازی کرد. شعب این رستوران در شهرهای تهران، یزد و کرج قرار دارند که تعداد آن‌ها به بیش از 35 شعبه می‌رسد. به‌طور کلی غذاهای تهیه‌شده در پیتزا سیب 360 از کیفیت مناسبی برخوردارند. هزینه ارسال غذا در وب‌سایت پیتزا سیب 360 بسیار مقرون‌به‌صرفه است و معمولا سفارش‌ها در زمان کمی به مشتریان تحویل داده می‌شوند.

اسنپ‌فود

پس از ادغام اپلیکیشن زودفود با اپلیکیشن اسنپ، اکنون این اپلیکیشن با نام اسنپ‌فود معرفی شده است. افراد از طریق اپلیکیشن اسنپ‌فود در شهرهای تهران، مشهد، تبریز، آبادان و قم می‌توانند به خدمات هزاران رستوران دسترسی پیدا کنند. اسنپ‌فود یک اپلیکیشن بسیار کامل به‌شمار می‌رود که امکان سفارش غذاهای متنوع از جمله سنتی، فست‌فود، ایتالیایی، دریایی و گیاهی را برای کاربران فراهم کرده است.

علاقه‌مندان علاوه‌بر فست‌فودها و رستوران‌های مختلف از طریق اسنپ‌فود می‌توانند از سوپرمارکت‌ها و شیرینی‌فروشی‌های مختلف نیز خرید کنند. همچنین در این اپلیکیشن با توجه به مناسبت‌ها مختلف تخفیف‌هایی به مشتریان ارائه می‌شود.

مامان‌پز

وب‌سایت مامان‌پز یکی دیگر از بهترین وب‌سایت‌های سفارش آنلاین غذا در کشور است. وب‌سایت مامان‌پز به این دلیل بین مشتریان محبوبیت زیادی دارد که بر فروش غذاهای خانگی تمرکز دارد. وب‌سایت مامان‌پز فعالیت خود را از سال 93 آغاز کرد و طی این سال‌ها پیشرفت خوبی در زمینه فروش اینترنتی غذا داشته است. از آنجایی‌که اغلب غذاهای ارائه‌شده در وب‌سایت مامان‌پز توسط خانم‌ها پخته می‌شوند، افراد باید سفارش خود را یک روز زودتر ثبت کنند.

البته سایت مامان‌پز به‌تازگی همکاری خود را با تعداد محدودی از رستوران‌ها شروع کرده است. همچنین افراد می‌توانند سفارش خود را هم به‌صورت تلفنی و هم به‌صورت آنلاین ثبت کنند.

جمع‌بندی

امروزه سفارش آنلاین غذا در بین بسیاری از افراد رایج شده است. در واقع این روش خرید غذا، مزایای زیادی برای رستوران‌ها و مشتریان دارد. افراد برای سفارش غذا به‌صورت اینترنتی، ابتدا باید وارد سایت یا اپلیکیشن شوند و منوی رستوران مورد نظر خود را مشاهده کنند. پس از آن نوبت به انتخاب غذا و ثبت سفارش می‌رسد. همچنین افراد در سفارش اینترنتی غذاها می‌توانند مخلفاتی همچون، نوشیدنی، سالاد یا دسر را به سفارش خود اضافه کنند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!